Ik schrijf bijna nooit iets op dit forum. Maar toevallig heb ik de partijen voor een groot gedeelte gevolgd. Zo ook de voorlaatste van Jitse , die hij zo mooi wo. Natuurlijk was hij blij en opgelucht . De partij van Wouter zou wel remise en dan stonden ze beiden gelijk . Wat moet hij teleurgesteld zijn geweest , toen hij hoorde dat Wouter een plusremise had gekregen . Waarschijnlijk kende hij de regels niet zo goed . Het zou wel kloppen . De vraag is of Mitchel wist toen hij de minremise accepteerde, dat hij daardoor het kampioenschap besliste . Kijk als Wouter had gewonnen of een terechte plusremise , Jammer voor Jitse, maar dat hoort bij het spel . Maar zo benadeeld worden , dat vind ik erg. Het heeft niets met haat , of gunnen te maken. Ik heb zelfs voorgesteld om ze allebei kampioen te maken . Ik sta wel versteld, dat geen enkele volwassene heeft ingegrepen. Jitse zal wel gedacht hebben dat het klopte .
Nogmaals bij het NK senioren zou dit nooit zo zijn afgelopen .
Ik schrijf er nu niets meer over , voor mij is Jitse medekampioen .
![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
NK Junioren 2015
-
- Real name: Thijs van den Broek
Re: NK Junioren 2015
De grote vraag is stond er bij vorige wedstrijdbepalingen van voorgaande NK junioren wel dat er een +/- remise overheen mag worden gekomen?
Want ik heb zo'n 4 gespeeld en daar was het de normaalste zaak van de wereld dat dit overeen gekomen werd zonder dat het perse al op het bord stond.
Dus @Guido volgens mij is die regel gewoon weggelaten uit vanzelfsprekendheid want iedereen weet toch dat je een +/- remise gewoon mag overheen komen na de 40ste zet. (zoals ook beschreven staat in de KNDB reglementen)
Want ik heb zo'n 4 gespeeld en daar was het de normaalste zaak van de wereld dat dit overeen gekomen werd zonder dat het perse al op het bord stond.
Dus @Guido volgens mij is die regel gewoon weggelaten uit vanzelfsprekendheid want iedereen weet toch dat je een +/- remise gewoon mag overheen komen na de 40ste zet. (zoals ook beschreven staat in de KNDB reglementen)
-
Wat er in het SWR staat is een voorbeeld van een artikel dat in de wedstrijdvoorwaarden kan worden opgenomen. Er is echter een ander artikel opgenomen, en dat mag, het was immers slechts een voorbeeld.Kosmos wrote: Dat noem jij expliciet dat er een regel vergeten wordt?
Nee, expliciet zou zijn als er had gestaan dat je in tegenstelling tot het SRW geen plusremise mag overeenkomen in standen waatin .... bladiebla enz.
Het lijkt mij dat de organisatie dit extra regeltje gewoon vergeten is en aangezien er dus zonneklaar geen expliciete regel is opgenomen dat de SWR niet van toepassing is, is de SRW wel van toepassing.
Alles ging dus volgens de regels.
Voorbeelden (van wedstrijdvoorwaarden) opnemen in het SWR is m.i. niet zo handig.
Ik volg dit soort wedstrijden als redelijk neutrale toeschouwer. Dat ik moet uitzoeken hoe het zit met plusjes en minnetjes vind ik wel wat jammer. Maar ik mag toch hopen dat als ik dat heb uitgezocht ik weet waar ik aan toe ben?
http://slagzet.com
-
- Real name: Michel Stempher
Klopt, want daar verwijzen ze gewoon onmiddellijk naar het artikel in het SWR. Lijkt me ook wel net zo duidelijk. Maar kom op heren, de gehele overeenkomst is niet eens geldig als er een plusremise is geaccepteerd, dus moet Mensinga - Wolff (of andersom) gewoon worden voortgezet. Dan schuiven ze lekker naar een plusremise toe..brenod wrote: Nogmaals bij het NK senioren zou dit nooit zo zijn afgelopen .
En juist dat lijkt me dus zo sterk, Michel. Je moet in die stand echt moeite doen om de minremise echt te bereiken. Je zit er zo ver vanaf...
-
- Real name: Michel Stempher
Mwoah.. kwestie van drie houtjes offeren en gewoon remise aanbieden (en accepteren) met drie schijven minder (meer).. Wordt het automatisch een minremiseGuidoB wrote:En juist dat lijkt me dus zo sterk, Michel. Je moet in die stand echt moeite doen om de minremise echt te bereiken. Je zit er zo ver vanaf...
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Is 1 topic over deze discussie niet handiger..? Vind het altijd zonde dat zo'n discussie in zo'n toernooitopic wordt gehouden voor de winnaar, de verliezer en de organisatie.
Het was een mooi en spannend toernooi wat goed te volgen was, met leuke partijen.
Het was een mooi en spannend toernooi wat goed te volgen was, met leuke partijen.