Deelname Nederlanders WK Jeugd

Post Reply
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Re: Deelname Nederlanders WK Jeugd

Post by Kosmos » Sun May 03, 2015 16:23

Geb Kos wrote:
Kosmos wrote: Een grappig bedoelde term als grijze kardinalen, dat je je daar druk om maakt, is zo veelzeggend en zo'n teken van egocentrisme.
Zo zal de opmerking van HS ook niet letterlijk bedoeld zijn.

Ik vind grijze kardinalen denigrerend voor een club mensen die er veel vrije tijd in steken.

Verder meen je dat we macht misbruiken, we een doofpot hebben, we defensief en egocentrisch zijn, dat we niets doen aan wangedrag, dat we geen integer beleid hebben, dat we jou zien als luis in de pels, dat we corrupt zijn, spelers kapot maken en chantabel zijn en dat in slechts 4 alinea's.

Kijk eens in de spiegel.
Ik zie een spiegelbeeld, maar nog steeds zijn het gewoon feitelijke observaties, die jij met je zoveelste cliché af wilt doen ... Weer defensief, en weer geen bereidwilligheid om het beleid te verbeteren dus ...

Dreigen mnet kalsihnikovs worden afgeedaan met 'niet letterlijk bedoeld' ... Tsja, zo zou iemand uit het autisctische spectrum het inderdaad kunnen bekijken. Dat wil niet zgegen dat ik jou autist noem, maar ik denk wel dat je zo'n zieke grap moet zien als het is, namelijk als ziek.
Er zijn ook mensen die zien wat het is, een strabaar feit (ook als grap is dreigen met terreur strafbaar lijkt me, of heb ik het mis?) en intimiderend gedrag.

Waar het op neerkomt is dat er natuurlijk aanleiding is voor de voorzitter om eens aan Henk Stoop te vragen of hij het werkelijk verstandig vindt om Michel op zo;n agressieve toon te benaderen ... maar daar zijn jullie domweg te laf voor. Als het niet zo is, hoor ik het graag en ik verwelkom de excuses van Stoop aan Michel. Het is toch te zot voor woorden dat jullie dat niet eisen? Ik wil gewoon dat het eens ophoudt die terreur, en jij gaat als reactie mij aanvallen, ik krijg een deja vu ...
Wil je dat die terreur van Stoop blijft dooretteren, wil je dat de zaak wéér escaleert en gelijk hebben óf wil je vrede?
Ik ga voor vrede.
Dus zorg gewoon dat de terreur stopt en dan kunnen we samen de vredesepijp roken. Dat is mijn voorstel.
Heaven is no location, but a state of mind

playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks » Sun May 03, 2015 16:42

Geb Kos wrote:
Kosmos wrote: Een grappig bedoelde term als grijze kardinalen, dat je je daar druk om maakt, is zo veelzeggend en zo'n teken van egocentrisme.

Ik vind grijze kardinalen denigrerend voor een club mensen die er veel vrije tijd in steken.

Verder meen je dat we macht misbruiken, we een doofpot hebben, we defensief en egocentrisch zijn, dat we niets doen aan wangedrag, dat we geen integer beleid hebben, dat we jou zien als luis in de pels, dat we corrupt zijn, spelers kapot maken en chantabel zijn en dat in slechts 4 alinea's.

Kijk eens in de spiegel.
Geb, je voelt onterecht aangevallen. Het bestuur (jij dus ook) zijn vrijwilligers die gewoon hun best doen en daar respect voor verdienen. (Helaas houden ze wel een heel naar ontransparant beleid in stand)

Maar waarom durf je je mening niet te geven over de machtsmisbruik (zie zelfverrijking en uitleg eerder in dit topic) de doofpot cultuur en het niet integer beleid van de technische staf die zeker ook trekjes hebben van corruptie ?.
Waarom geef je niet een mening over deze belachelijk hoge kosten voor een toernooi in Nederland voor jeugdspelers (een WK notabene). Dat vind ik toch vreemd als je zo begaand bent met de ouders van jeugdspelers die hier lezen die dit moeten gaan financieren omdat de technische staf geld wil verdienen (en de maar liefst 8 coaches die meegaan waaronder de technisch directeur die zichzelf benoemt heeft).

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sun May 03, 2015 16:44

Ik wil gewoon feiten weten en transparantie en dat gaat verder dan cijfertjes maar ook om houding. Zelfs al gaat er geen cent ledengeld heen en komen de middelen van elders, dan nog zijn die middelen namens ons ingezameld.
Vragen: Hoeveel krijgt Kosters vergoed tijdens zijn reizen, hoeveel betaalde overnachtingen, voeding etc. Worden er reiskosten vergoed om naar commissies, bestuursvergaderingen,recepties,uitreikingen, rondje Nederland etc betaald? Welke kosten declareer jij Geb voor het maken van kilometers,websites etc? Is mijn info juist Geb dat jij met Kosters in Afrika was en wie betaalde de reis etc? Dit zijn slechts een paar vragen.....ik heb er tientallen. De KNDB straalt idd uit dat het om de top gaat en idd is er de gedachte dat enkele personen aanleunen tegen de vruchten die dat oplevert. Dat is de beeldvorming en die kun je dan maar beter wegnemen. Feit is ook dat er inmiddels een flinke groep is die genoeg heeft van de nadruk op topsport ipv breedtesport. Zelf zie ik in toenemende mate bestuurders/bondraadsleden van wie ik geen passie zie voor het spel zelf, bijvoorbeeld af te leiden aan jarenlange trouwe clubopkomst, een bloeiende eigen vereniging of andere relevante verdiensten. In die gevallen lijkt de hobby in besturen groter dan de liefde voor het spel zelf en zo ontstaat vervreemding.

Kosmos

Post by Kosmos » Sun May 03, 2015 17:13

Tsja, waarom zou Geb Kos geen antwoord geven op de vragen waar het om draait hier? Omdat de standaard-tactiek is een rookgordijn op te trekken. Dus alles verdedigen en spiegels uitdelen, en tegenaanvallen uitvoeren, zelf in de slachtofferrol kruipen, het bekende machtsspelletje, lekker makkelijk. Maar dat was wel wat een blundertje, want niemand die er nog intrapt ...
JP Drost wrote:Een tientje per lid voor topsport is wat regelmatig door KNDB-functionarissen wordt gecommuniceerd. Dat is dus het officiële bedrag, maar in werkelijkheid ligt het volgens mij hoger. Zo staat er tegenwoordig een fors bedrag op de begroting voor de nationale competitie, terwijl de organisatie daarvan amper wat kost. Boekhoudkundig gaat er zo geld naar breedtesport, maar in werkelijkheid gaat het ergens anders heen. Door alle toerekeningen en doorbelastingen moet je een hele studie van de jaarrekening maken om achter de preciese bedragen te komen, maar een tientje per lid voor topsport is een zeer voorzichtige schatting.

Geb Kos

Post by Geb Kos » Sun May 03, 2015 17:59

Fred van Amersfoort wrote:Ik wil gewoon feiten weten en transparantie en dat gaat verder dan cijfertjes maar ook om houding. Zelfs al gaat er geen cent ledengeld heen en komen de middelen van elders, dan nog zijn die middelen namens ons ingezameld.
Vragen: Hoeveel krijgt Kosters vergoed tijdens zijn reizen, hoeveel betaalde overnachtingen, voeding etc. Worden er reiskosten vergoed om naar commissies, bestuursvergaderingen,recepties,uitreikingen, rondje Nederland etc betaald? Welke kosten declareer jij Geb voor het maken van kilometers,websites etc? Is mijn info juist Geb dat jij met Kosters in Afrika was en wie betaalde de reis etc? Dit zijn slechts een paar vragen.....ik heb er tientallen. De KNDB straalt idd uit dat het om de top gaat en idd is er de gedachte dat enkele personen aanleunen tegen de vruchten die dat oplevert. Dat is de beeldvorming en die kun je dan maar beter wegnemen. Feit is ook dat er inmiddels een flinke groep is die genoeg heeft van de nadruk op topsport ipv breedtesport. Zelf zie ik in toenemende mate bestuurders/bondraadsleden van wie ik geen passie zie voor het spel zelf, bijvoorbeeld af te leiden aan jarenlange trouwe clubopkomst, een bloeiende eigen vereniging of andere relevante verdiensten. In die gevallen lijkt de hobby in besturen groter dan de liefde voor het spel zelf en zo ontstaat vervreemding.
Je bent wel erg gefixeerd op onkosten en reizen, ik kan je zeggen dat alleen de onkosten gedeklareerd worden.
Dit geldt voor alle bestuursleden. We houden er dus niets aan over.
De trip naar Senegal was van een pot wat beheerd werd door de KNVB (de v van voetbal) en was een week lang werken. Daar zat geen KNDB geld bij.
Marcel Kosters rijdt niet in een Mercedes van de zaak.

Kijk eens naar wat het oplevert.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sun May 03, 2015 18:19

Sorry Geb, dit is nog niet eens een begin van een antwoord. Ik bedoel overigens totaal niet te zeggen dat bestuursleden zichzelf bevoordelen met financien. Ik zeg wel dat nut en noodzaak ter discussie mag staan en onkosten helder moeten zijn. Tenslotte waar jij zegt: kijk eens wat het oplevert, dan is mijn antwoord, zie brief van o.a. Paul Sier, zie mijn eerdere betogen. Het enige doel lijkt ook hier weer gedreven door meerlanden uitdaging=subsdie=topsport. Kun je iets concreter worden met onkosten? Een kilometervergoeding bijvoobeeld? Dan loopt het flink op lijkt me. Idd reageer je nogal defensief, maar je reageert wel en dat is wel weer sterk van je vind ik. Zelf vind ik dat het roer volledig om moet maar ik heb ook wel geduld om te wachten tot subsidie stopt, lijkt me onvermijdelijk in 2016. Daarna zal nadruk automatisch op breedtesport komen te liggen

Bennie Hiddink
Real name: Bennie Hiddink

Post by Bennie Hiddink » Sun May 03, 2015 21:54

Geb Kos wrote:Financiele overzicht: http://www.kndb.nl/

Voor de duidelijkheid: er gaat geen cent leden-contributie naar de topsport. Toch wordt dit te pas en te onpas in discussies genoemd als zou het wel het geval zijn.
Snap er niet zoveel van, maar hoe moet ik die 68000 voor landelijke teamcomp. zien?

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Mon May 04, 2015 00:00

Kosmos wrote:
Geb Kos wrote:
Dreigen mnet kalsihnikovs worden afgeedaan met 'niet letterlijk bedoeld' ... Tsja, zo zou iemand uit het autisctische spectrum het inderdaad kunnen bekijken.
Je slaat de plank een aantal keer mis. Waarom mag men zich niet druk maken om grijze kardinalen (niet dat ik dat doe, ik vond dat destijds wel een grappige vondst van HdW), maar moet de kalasjnikov zo enorm ernstig genomen worden? Beide zijn niet serieus bedoelde opmerkingen.
Daarnaast zouden autisten het juist wel letterlijk nemen en kunnen niet-autisten het in de context plaatsen (namelijk een grappig(?) bedoelde opmerking). Niet dat ik jou een autist wil noemen...
Tenslotte verdedigt niemand de uitspraak van Henk Stoop. Mijn initiële opmerking was een goed bedoeld advies om zich te richten op de punten, waar men wel een zaak van kan maken. Door steeds maar die opmerking over kalasjnikovs serieus te nemen, laat je blijken ernst en (on)gein niet van elkaar te kunnen scheiden met het gevaar helemaal niet serieus genomen te worden. Maar zo'n opmerking wordt meteen verkeerd uitgelegd, men valt zich aangevallen en slaat vervolgens wild om zich heen.
Zullen we er nu over ophouden, of wil je nog het laatste woord? Mag ook. Gaan we daarna ktardammen. Of crypto-en.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Kosmos

Post by Kosmos » Mon May 04, 2015 00:53

Eric wrote: Je slaat de plank een aantal keer mis. Waarom mag men zich niet druk maken om grijze kardinalen (niet dat ik dat doe, ik vond dat destijds wel een grappige vondst van HdW), maar moet de kalasjnikov zo enorm ernstig genomen worden? Beide zijn niet serieus bedoelde opmerkingen.
Daarnaast zouden autisten het juist wel letterlijk nemen en kunnen niet-autisten het in de context plaatsen (namelijk een grappig(?) bedoelde opmerking). Niet dat ik jou een autist wil noemen...
Tenslotte verdedigt niemand de uitspraak van Henk Stoop. Mijn initiële opmerking was een goed bedoeld advies om zich te richten op de punten, waar men wel een zaak van kan maken. Door steeds maar die opmerking over kalasjnikovs serieus te nemen, laat je blijken ernst en (on)gein niet van elkaar te kunnen scheiden met het gevaar helemaal niet serieus genomen te worden. Maar zo'n opmerking wordt meteen verkeerd uitgelegd, men valt zich aangevallen en slaat vervolgens wild om zich heen.
Zullen we er nu over ophouden, of wil je nog het laatste woord? Mag ook. Gaan we daarna ktardammen. Of crypto-en.
Het cruciale verschil is dat de dreiging om kalishnikovs te legen een bedreiging inhoudt, en een woord als grijze kardinalen niet.
Jii noemt me koppig, Geb heeft het over trollen, daar maak ik me niet druk om. Dat is namelijk net zoiets als de grijze kardinalen. Als je daarover begint te zeuren saboteer je gewoon een contructieve discussie, maar ik regaaer op een haatcampagne waarbij onder andere een bedreiging aan het adres van jongeren wordt gedaan.

Je moet Stoops opmerking plaatsen in een bredere comntect, waarin hij stelselmatig mensen die het niet met hem eens zijn aanvalt. Als Stoop spijt heeft van zijn misplaatste opmerking moet hij simpelweg excuses maken en we zijn klaar met deze kwestie.

Ik kan best lachen om je opmerking over autisme en qua zaken letterlijk nemen heb je wel een punt, beste Eric, maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat een gevoelig persoon zal aanvoelen dat dreigen met terreur grensoverschrijdend is, en zéér gevoelig ligt, zeker in deze tijden waarin dergelijke dreigementen daadwerkelijk gevolgd worden door terreuracties. Er zijn mensen gearresteerd die voor de grap dreigden met geweld, dat weet je toch wel?

Stoop loopt ook op toernooien waar zijn geliefde benjamins rondlopen met teksten als "De enige zaken waar ik van houdt, zijn seks en dammen" of iets van die strekking. Het punt is dat hij niet lijkt aan te voelen wat de grenzen zijn van acceptabel gedrag. Om eerlijk te zijn vermoed ik bij hem een psychiatrische stoornis. Ik zie een persoon die geen angst kent, geen geweten heeft, een zeer egoïstische instelling en bijzonder agressief. De manier waarop hij mensen behandelt die het ergens niet met hem eens zijn, is in mijn ogen pathologisch van aard.
Ik meen dit echt, maar het zal me wel niet in dank afgenomen worden. Het is hoe ik het zie.
En de KNDB laat hem rolmodel spelen in de Damacademie en hij mag les geven in hoe om te gaan met pubers ...

Ik maak me niet druk om een geïsoleerd incident, ik wil gewoon zorgen dat de intimidaties en de agressie van Stoop stoppen. Maar Stoop krijgt verkeerde signalen van de bond, want hij komt overal mee weg. Twintig jaar chantage, en nog steeds mag dat. Wat vind je daar nou van, Eric?

Dus het is heel simpel, het destructieve gedrag van Stoop moet stoppen. Ik probeer gewoon te voorkomen dat Michel, Zainal en Hoogeveen de dupe worden van Stoops agressie.
I am making myelf clear now?

Maar goed, volgens mij wordt het tijd om te stoppen met deze discussie en ook met deze bond, want onze gezichtspunten liggen te ver uiteen en ik zie geen bereidheid om schoon schip te maken.

Ik zal het 11 x 12 bord voor je klaarzetten morgen.

Rein Halbersma

Post by Rein Halbersma » Mon May 04, 2015 09:01

Kosmos wrote: Ik zal het 11 x 12 bord voor je klaarzetten morgen.
Wat? Heb je een nieuw Ktar-bord? Ik vond 10x12 al zo mooi.

brenod

Post by brenod » Mon May 04, 2015 10:36

Het spijt me, maar ik begrijp niet , dat de beheerder van dit forum het toelaat, dat Kosmos zeer beledigende opmerkingen over de Heer H. Stoop op dit forum zet.
Volgens mij moet dit niet kunnen .

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Mon May 04, 2015 12:13

Geb Kos wrote:..We lijken zelf ons grootste probleem te zijn. Zoals gezegd, ouders van kinderen kijken ook mee, die zitten hier niet op te wachten...
Hoe zie jij die ouders? Als onbenullen die dom gehouden moeten worden? Die ouders hebben als taxichauffeurs veel direct contact met elkaar tijdens lange wachtdagen bij toernooien en trainingen. Denk je dat die het niet doorhebben? Denk je dat zij op hun gebied andere ervaringen hebben als het om bondsbeleid gaat? Weleens afgevraagd waarom je nooit iets van ouders hoort? Ze lezen dit forum inderdaad. Het is juist andersom De dammers worden onwetend gehouden van de misstanden die daar “stilzwijgend” ervaren worden. Ik heb een aantal jaren onderdeel van mogen zijn van dit circuit. En ook als “kritisch/onafhankelijk” jeugdtrainer namen ze mij vaak in vertrouwen en luchten hun hart. Maar je kunt ze niet helpen zonder risico op uitbanning van hun pupil waar ze zo veel in investeren. Je moet die ouders niet wegstoppen. Je moet ze erbij halen. Zij zitten daar juist wel op te wachten.
Flow with the Go

Geb Kos

Post by Geb Kos » Mon May 04, 2015 12:32

Klaas van der Laan wrote: Als lid van de KNDB wil ik niet langer medeverantwoording dragen voor dit al jaren gaande wanbeleid waar kleurrijke individuen worden geofferd om het eigen falen te verbloemen en zichzelf te handhaven en heb besloten na dit seizoen mijn ruim dertigjarige lidmaatschap te beëindigen. De tijden van Ton en Harm they are a changin’.
Help het de damsport door hier iedere keer je lidmaatschap op te zeggen?

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon May 04, 2015 12:46

De discussie loopt uit de hand en slaat te ver door in persoonlijke aanvallen. Laten we het liever over beleid hebben. Zo mis ik nog het antwoord op welke kosten vergoed worden voor reizende bestuursleden. Hoe veel kilometers tegen welk tarief en welke hotelovernachtingen, maaltijden etc etc. Het verhaal dat alles uit eigen zak is betaald lijkt me inmiddels niet houdbaar. Er is wel degelijk een vergoeding van de kostprijs. Terecht overigens maar ik wil namen en rugnummers. Kosmos, je neemt een enorm risico voor een nieuwe schorsing en gezien jouw hoge goeroe gehalte kan dit maar zo een aantal volgelingen op de been brengen. Beter om met een groepje eens flink de discussie aan te gaan met KNDB bestuur. De onvrede neemt nogal toe en de reacties zijn te verdedigend

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Mon May 04, 2015 13:30

Het beste lijkt mij om terug te keren naar de kwestie waar deze draad voor geopend is. Jeugdspelers die zich op eigen kracht plaatsen voor het wk, worden verplicht mee te draaien in team KNDB, worden verplicht de bondstrainers te accepteren, en krijgen daar nog een rekening voor ook. Ik ben zeer benieuwd naar de mening van het KNDB-bestuur hierover. Geb?

Post Reply