Is dat nu de Heer (der Heerscharen), van wie zijn vriend Mozes alleen de rug mocht aanschouwen in het voorbijgaan?Hanco Elenbaas wrote:Nu weet ik het ook zeker, Denker is terug!Ben Anoniem wrote:De mens staat wat betreft onnozelheid ver onder het dier.Hanco Elenbaas wrote: Als we veel geluk hebben gaan we alles nog werkelijk meemaken de komende achteneenhalf jaar!
Door zich op een bepaalde gedachte te concentreren is de mens in staat om zich een mening aan te matigen over volstrekt onkenbare zaken.
En dat zonder een spoor van twijfel.
Integendeel: "8,5 jaar". Gefantaseer tot achter de komma dus.
En die man, is dat soms Adam, ik stel me toch eerder een negroïde figuur voor bij Adam, beetje bevooroordeelde schilder wellicht.
Opmerkelijk een Heer der heerscharen (oorlogsgod) die het 2000 jaar later nog steeds goed doet.
Kijk nu eens goed naar dat schilderij waarop het laatste oordeel wordt verbeeld, Hanco.
Is dat liefde?
Is dat puurheid?
Is dat sereniteit?
Nee, het is monsterlijk en beangstigend.
Maar goed, ik begrijp dat jij, als liefhebber van het genre, de horrorverhalen van Johannes op prijs stelt.
Maar vraag de Mysticus na, het laatste oordeel is geen scheiden van goede en kwade lieden in hemel en hel-bewoners! Dat is te simplistisch!
Het oordeel zullen wij zelf vellen al duurt het nog honderden levens (zie een Cursus in Wonderen)...
Wat Denker zegt is op zich wel waar: Paarden, hangbuikzwijnen en miereneters hebben behoorlijk minder hoeveelheden onzin over de essentie van het leven geschreven!