Speeldatum NC 2 januari 2016
-
Speeldatum NC 2 januari 2016
Dammers zijn zoals bekend enigszins wereldvreemde lieden, einzelgangers, zonder vrienden, familie, partner, kinderen.
Ongetwijfeld met dat in het achterhoofd heeft de KNDB 2 januari 2016 als speeldatum voor de NC ingeroosterd.
't Is nog Kerstvakantie, 't is de dag na Nieuwjaar. Soit. Spelen zullen jullie! Zodat alle 1240 NC spelende dammers op 14 november naar ronde 3 oid van het WK kunnen afreizen.
In navolging van damclub Borne heeft nu ook EDC tegen deze datum bezwaar aangetekend.
De oliebollen zijn nét op, de lege flessen van Oud en Nieuw moeten nog aan de kant.
Ons inziens een idiote datum, ook al vanwege de traditionele -breedtesport!- Nieuwjaarstoernooien (zoals in Den Ham)
Ongetwijfeld met dat in het achterhoofd heeft de KNDB 2 januari 2016 als speeldatum voor de NC ingeroosterd.
't Is nog Kerstvakantie, 't is de dag na Nieuwjaar. Soit. Spelen zullen jullie! Zodat alle 1240 NC spelende dammers op 14 november naar ronde 3 oid van het WK kunnen afreizen.
In navolging van damclub Borne heeft nu ook EDC tegen deze datum bezwaar aangetekend.
De oliebollen zijn nét op, de lege flessen van Oud en Nieuw moeten nog aan de kant.
Ons inziens een idiote datum, ook al vanwege de traditionele -breedtesport!- Nieuwjaarstoernooien (zoals in Den Ham)
-
- Real name: Michel Stempher
Re: Speeldatum NC 2 januari 2016
Gewoon lekker champagnedammen in de Nationale Competitie, ik zie het probleem niet. Ik zag het probleem wel van het tegelijk organiseren van een WK en een ronde uit de Nationale Competitie. Precies dit probleem is ook als argument aangevoerd om uit te wijken.
Dat mensen op 2 januari nog in de après skihut zitten, is hun eigen verantwoordelijkheid. Dat er andere toernooien plaatsvinden idem dito. De dambond gaat eens per zoveel jaar ook zitten op de Kamper Damdag, terwijl Kampen al 218 jaar de damdag op de eerste zaterdag van maart organiseert, en daar hoor je ook niemand over. Om even mee te denken: Den Ham zou op 3 januari ook een schitterend toernooi kunnen neerzetten.
Dat mensen op 2 januari nog in de après skihut zitten, is hun eigen verantwoordelijkheid. Dat er andere toernooien plaatsvinden idem dito. De dambond gaat eens per zoveel jaar ook zitten op de Kamper Damdag, terwijl Kampen al 218 jaar de damdag op de eerste zaterdag van maart organiseert, en daar hoor je ook niemand over. Om even mee te denken: Den Ham zou op 3 januari ook een schitterend toernooi kunnen neerzetten.
-
2 januari is natuurlijk een dag waarop je geen nc kunt houden.
Dat je i.v.m. het WK besluit niet gelijktijdig een NC ronde te willen houden kan ik me wel indenken,
maar je kan natuurlijk niet op 2 januari, waar mensen of nog op kerstvakantie zijn, of een nieuwjaarsreceptie, of wellicht wel receptie van hun werk hebben verplichten te spelen.
Daarnaast een praktisch probleem, er zullen ongetwijfeld speelzalen niet beschikbaar zijn omdat er iets gehouden word i.v.m. het nieuwe jaar.
Ik verwacht dat er ook van DC GooiEemland uit wel een protest zal gaan komen i.v.m. deze speeldatum.
Dat je i.v.m. het WK besluit niet gelijktijdig een NC ronde te willen houden kan ik me wel indenken,
maar je kan natuurlijk niet op 2 januari, waar mensen of nog op kerstvakantie zijn, of een nieuwjaarsreceptie, of wellicht wel receptie van hun werk hebben verplichten te spelen.
Daarnaast een praktisch probleem, er zullen ongetwijfeld speelzalen niet beschikbaar zijn omdat er iets gehouden word i.v.m. het nieuwe jaar.
Ik verwacht dat er ook van DC GooiEemland uit wel een protest zal gaan komen i.v.m. deze speeldatum.
Ik denk dat je het in deze situatie vrijwel nooit goed kunt doen. Wat is het alternatief?
- De competitie twee weken eerder beginnen? Dan zit je nog in de vakantieperiode. Veel mensen hebben wellicht al geboekt en een enkeling houdt wellicht rekening met de KNDB-kalender.
- Drie zaterdagen achter elkaar? De damwereld kan zich gelukkig prijzen dat er veel vrijgezellen zijn, maar lang niet iedereen zit er op te wachten als zijn partner drie zaterdagen achter elkaar weg is. Ik verwacht in ieder geval wel een discussiepuntje.
- Toch maar wel spelen op de 14e? Dan geeft dat een hoop geregeld in de Ereklasse. Of je moet het willen zien als het risico van een topclub willen zijn
- Alleen de ereklasse laten spelen op 2 januari? Misschien nog niet eens zo gek. Alleen is dat voor sommige clubs wel weer een extra zaal regelen, omdat ze met een eerste team in de ereklasse te maken hebben en één of meerdere lager spelende teams. Ook niet altijd even gemakkelijk te regelen
Lastig, lastig, lastig. Het besluit is wellicht niet echt praktisch, maar wel verdedigbaar.
- De competitie twee weken eerder beginnen? Dan zit je nog in de vakantieperiode. Veel mensen hebben wellicht al geboekt en een enkeling houdt wellicht rekening met de KNDB-kalender.
- Drie zaterdagen achter elkaar? De damwereld kan zich gelukkig prijzen dat er veel vrijgezellen zijn, maar lang niet iedereen zit er op te wachten als zijn partner drie zaterdagen achter elkaar weg is. Ik verwacht in ieder geval wel een discussiepuntje.
- Toch maar wel spelen op de 14e? Dan geeft dat een hoop geregeld in de Ereklasse. Of je moet het willen zien als het risico van een topclub willen zijn
- Alleen de ereklasse laten spelen op 2 januari? Misschien nog niet eens zo gek. Alleen is dat voor sommige clubs wel weer een extra zaal regelen, omdat ze met een eerste team in de ereklasse te maken hebben en één of meerdere lager spelende teams. Ook niet altijd even gemakkelijk te regelen
Lastig, lastig, lastig. Het besluit is wellicht niet echt praktisch, maar wel verdedigbaar.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
-
Van het nadeel een voordeel maken. Ereklasse gewoon 2 januari en dan alles centraal in bijvoorbeeld De Hommel Utrecht. Livegames, voor de liefhebbers sneldamtoernooitje erbij, maak er iets leuks van. Heb je eindelijk wat toeschouwers op het hoogste nivo en kun je er iets van een open dag van maken. Beetje publiciteit genereren. Heeft de KNDB of anderen nu nog ruim de tijd om een clinic te organiseren als nevenactiviteit. Mijn idee zou zijn bedrijven aan te schrijven die een bod kunnen doen om een jaar lang naamsverbintenis met de ereklasse te hebben. De hoogste bieder is dan sponsor voor een jaar. De overige klassen is 2 januari geen geweldige dag lijkt me
-
Zowel 12 september(nu NK rapid), 19 december(nu NK jeugdteams) en 9 januari(nu HF) komen ook in aanmerking, dan heb je maar 2 zaterdagen achter elkaar.Nescio wrote:Ik denk dat je het in deze situatie vrijwel nooit goed kunt doen. Wat is het alternatief?
Twee weken eerder beginnen op 5 september kan ook, valt buiten de vakantie.
Maar je hebt gelijk, het is nooit goed.
http://slagzet.com
-
Kijk, da's nou eens een goed plan! Elk genoemd probleem is ermee opgelost + extra's die alleen maar bijdragen. Win-Win, lijkt me.Fred van Amersfoort wrote:Van het nadeel een voordeel maken. Ereklasse gewoon 2 januari en dan alles centraal in bijvoorbeeld De Hommel Utrecht. Livegames, voor de liefhebbers sneldamtoernooitje erbij, maak er iets leuks van. Heb je eindelijk wat toeschouwers op het hoogste nivo en kun je er iets van een open dag van maken. Beetje publiciteit genereren. Heeft de KNDB of anderen nu nog ruim de tijd om een clinic te organiseren als nevenactiviteit. ....
De overige klassen is 2 januari geen geweldige dag lijkt me
Ook Cema zal in elk geval bezwaar maken tegen 2 januari (hoe kom je er op??). De hierboven genoemde alternatieven zijn allemaal stuk voor stuk beter dan 2 januari, gewoon een onmogelijke dag zowel voor zalen als voor spelers. Ik opteer voor 12 september als eerste keus de andere vier dagen zijn mij om het even als tweede keus te gebruiken.Maurits Meijer wrote:Zowel 12 september(nu NK rapid), 19 december(nu NK jeugdteams) en 9 januari(nu HF) komen ook in aanmerking, dan heb je maar 2 zaterdagen achter elkaar.Nescio wrote:Ik denk dat je het in deze situatie vrijwel nooit goed kunt doen. Wat is het alternatief?
Twee weken eerder beginnen op 5 september kan ook, valt buiten de vakantie.
Maar je hebt gelijk, het is nooit goed.
Is er al enigszins bekend wie er op 2 januari spelen? Zouden De Hofstad Dammers en DC Den Haag de enigen zijn?
-
1e klasse A:
Roden/Leek - EDC wordt op 9 januari gespeeld, Oosterveen - Borne op 19 december.
Roden/Leek - EDC wordt op 9 januari gespeeld, Oosterveen - Borne op 19 december.
Last edited by Paul van de Veen on Thu Jul 02, 2015 18:20, edited 1 time in total.
1C: Middelburg - Raes DC Maastricht wordt op 2 januari gespeeld!
2E: Denk en Zet 2 (Culemborg) - Limburg CT wordt op 19 december gespeeld.
wat ik begrepen heb, wordt ook
HK: Denk en Zet (Culemborg) - Damlust Gouda op 19 december gespeeld.
2E: Denk en Zet 2 (Culemborg) - Limburg CT wordt op 19 december gespeeld.
wat ik begrepen heb, wordt ook
HK: Denk en Zet (Culemborg) - Damlust Gouda op 19 december gespeeld.
-
1e klasse A: ADG - DUO 2 19 december (zo begrijp ik uit de wedstrijdagenda in het clubblad)