16 april 2015
Vanavond wordt de PODB-bekerfinale gespeeld in Westerhaar. De partijen zullen live te volgen zijn, daar er gespeeld wordt op digitale damborden. Op http://www.damclubwittevanmoort.nl vindt u een link waar u de partijen live kunt volgen. Om 19:45 uur begint het spektakel!
De paringen zijn:
Witte van Moort - Ons Genoegen Wapenveld
1. Edwin Twiest - Rienk van Marle
2. Odin Mol - Maikel van de Esker
3. Gerbrand Hessing - Albert Lusink
4. Gil Salomé - Geert-Jan Smit
PODB bekerfinale op liveborden
-
Re: PODB bekerfinale op liveborden
Wat is er toch mis met die electronische borden? Oh ja, ik weet het al
Helemaal niets! (Zolang je ze een beetje respectvol en liefdevol behandeld. (Hé, dat is bij mij ook, eigenlijk.)
Goed initiatief en goed gedaan Michel!
Heb hier thuis 5 E-borden, en die zijn altijd beschikbaar voor initiatieven in kader van Deltaplannen, droogleggingen en wat nog maar meer kan bijdragen.
Helemaal niets! (Zolang je ze een beetje respectvol en liefdevol behandeld. (Hé, dat is bij mij ook, eigenlijk.)
Heb hier thuis 5 E-borden, en die zijn altijd beschikbaar voor initiatieven in kader van Deltaplannen, droogleggingen en wat nog maar meer kan bijdragen.
Heb er zelf uiteraard weinig van gemerkt, maar het thuisfront kon op deze manier mooi mee genieten!
Ging mooi!
Ging mooi!
-
- Real name: Michel Stempher
Met de elektronische damborden is inderdaad helemaal niks meer mis. In Emmeloord gaat het ook uitstekend behalve het uploadtechnische verhaal. Maar dit ligt aan de verouderde KNDB-computers en de eerste dagen aan een server met te weinig geheugen. De zetten bleven te allen tijde geregistreerd, zelfs na internethaperingen en dergelijke. De ronde dat het faalde lag het aan mezelf doordat ik per abuis de computer opnieuw startte ipv alleen Fling.Paul van de Veen wrote:Wat is er toch mis met die electronische borden? Oh ja, ik weet het al
Wat betreft dit initiatief: geen idee welke Michel je bedoelt, maar je zult mij zeer zeker niet bedoelen. Gisterochtend was wel de laatste ronde die ik in Emmeloord bijwoonde als Chef E-Boards, maar dat wil niet zeggen dat ik doorging richting Westerhaar; ik vond een optreden van Within Temptation iets boeiender
Ik verwacht dat Vibeman ditmaal de grote man was (?) dus aan hem de complimenten!
-
- Real name: Irene Stegeman
Helaas heeft Vibeman niets gedaan qua liveborden . Hij speelde alleen de wedstrijd mee.Michel Stempher wrote:Met de elektronische damborden is inderdaad helemaal niks meer mis. In Emmeloord gaat het ook uitstekend behalve het uploadtechnische verhaal. Maar dit ligt aan de verouderde KNDB-computers en de eerste dagen aan een server met te weinig geheugen. De zetten bleven te allen tijde geregistreerd, zelfs na internethaperingen en dergelijke. De ronde dat het faalde lag het aan mezelf doordat ik per abuis de computer opnieuw startte ipv alleen Fling.Paul van de Veen wrote:Wat is er toch mis met die electronische borden? Oh ja, ik weet het al
Wat betreft dit initiatief: geen idee welke Michel je bedoelt, maar je zult mij zeer zeker niet bedoelen. Gisterochtend was wel de laatste ronde die ik in Emmeloord bijwoonde als Chef E-Boards, maar dat wil niet zeggen dat ik doorging richting Westerhaar; ik vond een optreden van Within Temptation iets boeiender
Ik verwacht dat Vibeman ditmaal de grote man was (?) dus aan hem de complimenten!
Alex Noppers en ondergetekende hebben het geregeld....
En inderdaad, de borden werken perfect.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
-
Dan komt het compliment jullie toe ! Well done.Damkoningin wrote: ......Vibeman (heeft) niets gedaan qua liveborden . Hij speelde alleen de wedstrijd mee.
-
- Real name: Irene Stegeman
Op dit moment is de laatste partij van het PK ook nog bezig.Paul van de Veen wrote:Dan komt het compliment jullie toe ! Well done.Damkoningin wrote: ......Vibeman (heeft) niets gedaan qua liveborden . Hij speelde alleen de wedstrijd mee.
Kijk snel op:
http://livedraughts.kndb.nl/index.php/2 ... schap-podb
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
-
Ik heb toch nog wat vraagtekens bij die elektronische borden.Paul van de Veen wrote:Wat is er toch mis met die electronische borden? Oh ja, ik weet het al
Zowel in Heerhugowaard als in Nijmegen ging het in een aantal ronden mis.
Heeft zowel met infrastructuur als met gebruiksvriendelijkheid software te maken.
Maar wat ik frappanter vond. Hoe betrouwbaar zijn de elektronische borden?
Tijdens ronde 6 Heerhugowaard Open Gantvarg - Seck keken Kees Thijssen en Ton Sijbrands met verwondering naar de zetten
39. 8-21?? 48-37??.
Zie print.
Uit controle van de notatiebiljetten door Klaas Bor bleek dat de zetten 39. 8-21?? 48-37?? nooit zijn gespeeld…..
Tijdens de LG-blitzronde 9 Georgiev-Sipma keek ik met verbazing naar de applet. Een flink aantal keren verscheen 0.00. Ook uit de .pdn.gz blijkt dat daadwerkelijk de 0.00 door het elektronische bord is doorgegeven. Kan me niet voorstellen dat dit Georgiev en Sipma zou zijn ontgaan en de partij niet door tijdsoverschrijding voor 1 van beiden verloren zou moeten zijn.
Zie print.
Tenzij….?
Tenzij de registratie en de zetreconstructie van de liveborden helemaal niet zo goed als we allemaal denken.
Gisteren heb ik overleg gehad in Nijmegen en kwamen de elektronische borden ook even ter sprake. De software doet zetconstructie, als niet meteen uit de doorgegeven standen een zet kan worden gededuceerd. Daarom zien we minder vraagtekens in de notatie dan destijds in het begin. Maar de vraag rijst wel sterk: hoe nauwkeurig is deze zetreconstructie en worden daar zomaar wat geschatte kloktijden bijgeplust/bijgeklust? En moeten deze gecalculeerde zetten en kloktijden niet in een ander kleurtje worden weergegeven, zodat duidelijk is dat het elektronische bord dit niet rechtstreeks heeft gereproduceerd?
Het lijkt me sowieso eigenlijk wel goed om elke toernooi-organisatie een rapportage te vragen naar de werking van de elektronische borden (met aanbevelingen). Want niks mis met de elektronische borden?
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!