Geloven dammers in God?

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Bestaat God?

Ja, ik geloof in God en dus in een leven na de dood.
36
40%
Nee, ik geloof niet in (een persoonlijke) God, maar wel in een leven na de dood.
20
22%
Nee, ik geloof noch in God, noch in een leven na de dood.
34
38%

Total votes: 90

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Re: Opium & Openbaringen

Post by Kosmos » Sun May 02, 2004 00:23

Hanco Elenbaas wrote:
Ben Anoniem wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Als we veel geluk hebben gaan we alles nog werkelijk meemaken de komende achteneenhalf jaar!
De mens staat wat betreft onnozelheid ver onder het dier.
Door zich op een bepaalde gedachte te concentreren is de mens in staat om zich een mening aan te matigen over volstrekt onkenbare zaken.
En dat zonder een spoor van twijfel.
Integendeel: "8,5 jaar". Gefantaseer tot achter de komma dus.
Nu weet ik het ook zeker, Denker is terug! Image

Image
Is dat nu de Heer (der Heerscharen), van wie zijn vriend Mozes alleen de rug mocht aanschouwen in het voorbijgaan?
En die man, is dat soms Adam, ik stel me toch eerder een negroïde figuur voor bij Adam, beetje bevooroordeelde schilder wellicht.
Opmerkelijk een Heer der heerscharen (oorlogsgod) die het 2000 jaar later nog steeds goed doet.
Kijk nu eens goed naar dat schilderij waarop het laatste oordeel wordt verbeeld, Hanco.
Is dat liefde?
Is dat puurheid?
Is dat sereniteit?
Nee, het is monsterlijk en beangstigend.
Maar goed, ik begrijp dat jij, als liefhebber van het genre, de horrorverhalen van Johannes op prijs stelt.
Maar vraag de Mysticus na, het laatste oordeel is geen scheiden van goede en kwade lieden in hemel en hel-bewoners! Dat is te simplistisch!
Het oordeel zullen wij zelf vellen al duurt het nog honderden levens (zie een Cursus in Wonderen)...
Wat Denker zegt is op zich wel waar: Paarden, hangbuikzwijnen en miereneters hebben behoorlijk minder hoeveelheden onzin over de essentie van het leven geschreven!
Heaven is no location, but a state of mind

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun May 02, 2004 01:04

De wederkomst van Christus zal volgens de verhalen een bloederig gebeuren worden. Hij zal afrekenen met de vijanden van God. In mijn ogen, maar ik vergis me wel vaker, zijn dat de Illuminati en de kwaadwillenden onder de Reptilians.
Overigens waarschuwen talloze vooraanstaande christenen als Red Elk en Sherry Shriner, dat eerst een fake-Christus zal 'wederkomen' met de bedoeling allerlei christenen af te voeren naar andere planeten als slaven en levend vlees. Volgens hun inzichten zal de echte wederkomst van Christus voor iedereen zichtbaar zijn, want met zijn volgelingen zal hij uit de hemelen afdalen op witte paarden. Of het waar is moeten we afwachten, maar van mij mag het gebeuren. Of het onzin is of verheven waarheid kunnen mensen niet beoordelen.
De Bijbel is een door de kerk gemanipuleerd boek. Enkele van de prachtigste gedeelten als het boek Henoch (de Atlantiër), het evangelie van Maria en het evangelie van Thomas zijn door de kerk verwijderd.
Henoch is uit de Bijbel verwijderd omdat het boek ongewenste informatie verschaft over de wortels van de onderdrukkingsprocessen die wij mensen van onze zogenaamde leiders te slikken hebben.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

Kosmos

Thomas

Post by Kosmos » Sun May 02, 2004 01:46

Hanco Elenbaas wrote: De Bijbel is een door de kerk gemanipuleerd boek. Enkele van de prachtigste gedeelten als het boek Henoch (de Atlantiër), het evangelie van Maria en het evangelie van Thomas zijn door de kerk verwijderd.
Henoch is uit de Bijbel verwijderd omdat het boek ongewenste informatie verschaft over de wortels van de onderdrukkingsprocessen die wij mensen van onze zogenaamde leiders te slikken hebben.
Het evangelie van Thomas
uitspraak 66
Jezus sprak: "Toon mij de steen, welke de bouwlieden verworpen hebben. Het is de hoeksteen."
67
Jezus sprak: "Wie gelooft dat het Al onvolkomen is, is zelf helemaal onvolkomen."
77
Jezus sprak: "Ik ben het die het licht boven allen is. Ik ben het die het Al is. Uit mij is het Al voortgekomen, en tot Mij spreidt het Al zich uit. Splijt een stuk hout, en ik ben daar. Hef de steen op, en je zult mij daar vinden."

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Sun May 02, 2004 14:50

Hanco Elenbaas wrote:We now know that the moon is demonstrably not there when nobody looks.
We now know that god is demonstrably not there when nobody looks.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun May 02, 2004 14:57

Ben Anoniem wrote:
N. David Mermin wrote:We now know that the moon is demonstrably not there when nobody looks.
And we already knew this about our friend Olliebert Bervoets.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”

Mark Hees

Re: Geloven dammers in God?

Post by Mark Hees » Sun May 02, 2004 15:01

Mark Hees wrote:
Insomnia wrote:
Bommetje wrote:God is een verzinsel.
precies.
Hoe weet je dat zo zeker? [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img]
Ik wacht nog op het antwoord van Joost..... [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img]

Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Re: Geloven dammers in God?

Post by Damkoningin » Sun May 02, 2004 15:03

Mark Hees wrote:
Mark Hees wrote:
Insomnia wrote: precies.
Hoe weet je dat zo zeker? [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img]
Ik wacht nog op het antwoord van Joost..... [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img]

Ik vraag me af waarom.. Het antwoord lijkt me simpel. [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
Als Joozt nie in god gelooft, dan is het een verzinsel volgens hem.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Sun May 02, 2004 15:59

Hanco Elenbaas wrote:
Ben Anoniem wrote:
N. David Mermin wrote:We now know that the moon is demonstrably not there when nobody looks.

Hanco vermijdt een inhoudelijke reactie.

Hoe bedreigend is voor godgelovers twijfel aan "god"?

Kosmos

5 in een huis

Post by Kosmos » Sun May 02, 2004 16:05

Ben Anoniem wrote:
Hanco Elenbaas wrote:We now know that the moon is demonstrably not there when nobody looks.
Er wonen er meer dan 1 in een huis, Denker.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun May 02, 2004 16:36

Ben Anoniem wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Ben Anoniem wrote: We now know that god is demonstrably not there when nobody looks.

Hanco vermijdt een inhoudelijke reactie.

Hoe bedreigend is voor godgelovers twijfel aan "god"?
Iedereen moet zelf weten wat hij wel of niet wil geloven.
Ik heb er geen behoefte aan jou op andere gedachten te brengen.
Bedreigingen en de meeste andere vormen van agressie ontstaan uit angst.
En van angst heb ik geen last, zodat ik rustig in God en een Hiernamaals kan blijven geloven en er geen hinder van ondervind dat jij dat niet kan.

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Sun May 02, 2004 19:59

Hanco Elenbaas wrote:En van angst heb ik geen last, zodat ik rustig in God en een Hiernamaals kan blijven geloven en er geen hinder van ondervind dat jij dat niet kan.
Iedereen kan fantaseren en daar dan vervolgens in gaan geloven.
Maar met waarheidsvinding heeft het niets te maken.
Dus hoe rustig jij ook gelooft, met de mogelijkheid dat het met de dood afgelopen is, houd je toch wel rekening?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun May 02, 2004 22:23

Nee Denker, daar hou ik geen rekening mee.

Kosmos

Na de dood

Post by Kosmos » Sun May 02, 2004 22:59

Hanco Elenbaas wrote:Nee Denker, daar hou ik geen rekening mee.
En toen ik dood was
dacht ik nou gaat het gebeuren....
(Toontje Lager)

Nooit komt iemand terug uit de dood en waarschuwt de mensen: Er is niks na de dood, dus mensen geniet van het leven en rij toch fijn door rood!

Wat gebeurt er eigenlijk met de paardenziel als zo'n beest sterft?

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Mon May 03, 2004 12:53

Niet vergeten een stem uit te brengen s.v.p.
Ik vind 50 stemmers een mooi, representatief aantal.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Mon May 03, 2004 12:58

Wel lastig om zo'n overgesimplificeerde vraag te beantwoorden, maar vooruit.
Ik vind de optie geen god, wel leven na de dood onbegrijpelijker dan wel god, geen leven na de dood.
Waar komt dat leven na de dood vandaan, wie regelt dat? Kan iemand die vraag beantwoorden zonder dat afgrijselijke woord 'energie' te gebruiken?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Post Reply