Ik heb het Deltaplan bekeken en kan daar van alles over zeggen, maar beperk me tot mijn hoofdkritiek. Volgens mij voeren jullie een achterhoedegevecht in een verloren oorlog door in te zetten op ledengroei. Volgens mij moet de insteek zijn dat er (meer?) gedamd wordt, kan niet bommen hoe of waar. Volgens mij hoeft het maar één hoofdstuk te bevatten: Internet. Als het daar goed geregeld is, komt de rest vanzelf wel (of niet). Maar helaas is het met dammen op internet zeer treurig gesteld, ondanks individuele inspanningen links en rechts.Fred van Amersfoort wrote:Haha die Eric....we vinden allemaal dat we goed bezig zijn. Toch ontbreekt de samenhang. Er is dus kennelijk kader genoeg en toch blijft het aantal dammers dalen. Kader genoeg, vernieuwende plannen genoeg, toernooien genoeg en toch loopt het landelijk niet goed.
Innovatie: vervanging notatiebiljet door tablet/I-Pad?
- Eric Sanders
Re: Innovatie: vervanging notatiebiljet door tablet/I-Pad?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
-
Ja Eric dat zou de conclusie kunnen zijn. In dat geval is er geen enkele reden om dat hele bondsburo met alle kosten en betaalde krachten open te houden. Vanaf dat moment zijn we een wilde dambond. Precies wat jij een paar posts geleden niet wilde.
- Eric Sanders
Je hoeft niet meteen het oude weg te gooien als je iets nieuws begint. Bovendien hebben we die dambelasting heel hard nodig als we een goede webportal voor dammen willen bouwen.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Vreemde conclusie van de wedstrijdcommissie: er is weinig belangstelling voor digitaal noteren, en dus moet er maar mee gestopt worden.
Met dat argument kun je ook de hele damsport afschaffen.
- Attachments
-
- Digitaal noteren.pdf
- (456.85 KiB) Downloaded 360 times
-
Een dammersbelasting mede om een beter webportaal mogelijk te maken? Ik zie daar helemaal niets in. Het is veel beter om bestaande zaken op dit gebied eerst op elkaar af te stemmen. Een dammersbelasting voor alle dammers terwijl er voor de huidige pilot minder dan 3,6 procent draagvlak is lijkt me niet correct.
Jan Pieter wrote:Vreemde conclusie van de wedstrijdcommissie: er is weinig belangstelling voor digitaal noteren, en dus moet er maar mee gestopt worden.
GuidoB wrote:Hohoho, Piet. Niet alles op mijn bordje gooien. De wedstrijdcommissie van de KNDB heeft helemaal niets te maken met de pilot digitaal noteren in de nationale competitie. Dit valt onder de coördinator ICT.Piet Bouma wrote:Ik heb geen zin meer in een gevecht met de wedstrijdcommissie KNDB in deze, ondanks de krakkemikkige argumenten bij hun verzoek/advies.
-
Apart Guido. Ik zie in het stuk drie keer de wedstrijdcommissie staan.GuidoB wrote:Jan Pieter wrote:Vreemde conclusie van de wedstrijdcommissie: er is weinig belangstelling voor digitaal noteren, en dus moet er maar mee gestopt worden.
Met dat argument kun je ook de hele damsport afschaffen.GuidoB wrote:Hohoho, Piet. Niet alles op mijn bordje gooien. De wedstrijdcommissie van de KNDB heeft helemaal niets te maken met de pilot digitaal noteren in de nationale competitie. Dit valt onder de coördinator ICT.Piet Bouma wrote:Ik heb geen zin meer in een gevecht met de wedstrijdcommissie KNDB in deze, ondanks de krakkemikkige argumenten bij hun verzoek/advies.
De wedstrijdcommissie wilde ook nauw betrokken worden bij de pilot.
Maar het kan inderdaad zijn, dat jij er niets mee te maken hebt gehad, maar anderen van wedstrijdcommissie? Of zijn er misschien zelfs meerdere wedstrijdcommissies?
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Dat moet je dan ook maar even aan Geb uitleggen, want in het document staat toch echt:GuidoB wrote:Hohoho, Piet. Niet alles op mijn bordje gooien. De wedstrijdcommissie van de KNDB heeft helemaal niets te maken met de pilot digitaal noteren in de nationale competitie. Dit valt onder de coördinator ICT.
Het advies van het KNDB bestuur en de wedstrijdcommissie is om digitaal noteren vooralsnog niet toe te staan in de Nationale Competitie.
Tevens staat als afzender vermeld: Geb Kos, wedstrijdcommissie
De wedstrijdcommissie adviseert alleen het bestuur en niet (direct) de bondsraad. Het is hier een advies van het bestuur aan de bondsraad. Zoals gezegd is over dit punt niet overlegd met de wedstrijdcommissie. Logisch, want de pilot valt onder de coördinator ICT. En Geb Kos zit niet in de wedstrijdcommissie.Jan Pieter wrote:Dat moet je dan ook maar even aan Geb uitleggen, want in het document staat toch echt:GuidoB wrote:Hohoho, Piet. Niet alles op mijn bordje gooien. De wedstrijdcommissie van de KNDB heeft helemaal niets te maken met de pilot digitaal noteren in de nationale competitie. Dit valt onder de coördinator ICT.
Het advies van het KNDB bestuur en de wedstrijdcommissie is om digitaal noteren vooralsnog niet toe te staan in de Nationale Competitie.
Tevens staat als afzender vermeld: Geb Kos, wedstrijdcommissie
Er zitten dus een paar fouten in het stuk. Ik hoop dat ik dat hierbij heb verduidelijkt.
-
Nog 10 jaar dan dammen er nog maar 1.500 Nederlanders en minstens 1.500.000 Chinezen. Dan is TB in Chinese handen en zijn de aandeelhouders van TB hopelijk multimiljonair. Voor € 1,= is de KNDB dan over te nemen. Bouma en Veenstra doen dat dan uit liefde voor de sport.
-
Vandaag werden vanuit vijf locaties 26 partijen semi-live uitgezonden.
HF NK Junioren Hoogeveen, HF NK Junioren Heerhugowaard, Limburgs Kampioenschap, Fries Kampioenschap en NK Dames.
Hieronder de hits in Toernooibase.
De bondsraad heeft vandaag ballen getoond.
Het voorstel van Geb Kos/wedstrijdcommissie om digitaal noteren in de Nationale Competitie niet meer toe te staan, is aangehouden....
Er zal nu worden onderzocht om ook smartphones bij het digitaal noteren te betrekken.
Saillant detail. Vandaag werden bij de eerste ronde van het FK twee partijen via smartphones semi-live uitgezonden….
HF NK Junioren Hoogeveen, HF NK Junioren Heerhugowaard, Limburgs Kampioenschap, Fries Kampioenschap en NK Dames.
Hieronder de hits in Toernooibase.
Code: Select all
witspeler - zwartspeler hits
Dieter van Gortel - Leo Nagels 629
Fons Huijbreghts - Dre Peeters 415
Jan van der Star - Mitchel Mensinga 553
Mitchel Mensinga - Rene Emmaneel 183
Maurice Koopmanschap - Mitchel Mensinga 157
Alex Ketelaars - Nick Waterink 470
Stijn Overeem - Marieke Altena 464
Bart Westerveld - Alex Ketelaars 396
Marieke Altena - Alex Ketelaars 152
Nick Waterink - Bart Westerveld 132
Nick Waterink - Stijn Overeem 107
Jan Algra - Sietse Nagel 1252
Meinze Feenstra - Arnold Wiegersma 1125
Sipke Doller - Tjalling Goedemoed 1095
Lolke Huitema - Bert Oegema 727
Reinout Sloot - Piet Bouma 667
Geoffrey de la Fonteyne - Danny Ruiter 655
Jan van Dijk - Erwin Heslinga 332
Barbara Graas - Vitalia Doumesh 4699
Ester van Muijen - Heike Verheul 4423
Denise van Dam - Iepie Poepjes-Koopman 4324
Laura Timmerman - Leonie de Graag 3204
Leonie de Graag - Ester van Muijen 2917
Heike Verheul - Barbara Graas 2438
Iepie Poepjes-Koopman - Laura Timmerman 2399
Vitalia Doumesh - Denise van Dam 2061
Het voorstel van Geb Kos/wedstrijdcommissie om digitaal noteren in de Nationale Competitie niet meer toe te staan, is aangehouden....
Er zal nu worden onderzocht om ook smartphones bij het digitaal noteren te betrekken.
Saillant detail. Vandaag werden bij de eerste ronde van het FK twee partijen via smartphones semi-live uitgezonden….
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
De pilot was voor 1 jaar en is in ieder geval afgelopen.
De Bondsraad heeft de beslissing over digitaal noteren aangehouden, Piet Bouma kan van de gelegenheid gebruik maken om samen met de wedstrijdcommissie te brainstormen over hoe er voortzetting gegeven kan worden aan het digitaal noteren in de Nationale Competitie.
De Bondsraad heeft de beslissing over digitaal noteren aangehouden, Piet Bouma kan van de gelegenheid gebruik maken om samen met de wedstrijdcommissie te brainstormen over hoe er voortzetting gegeven kan worden aan het digitaal noteren in de Nationale Competitie.
-
Zijn jullie niet meer getrouwd Geb en Piet? Ik proef wat afstand
Elk huwelijk kent zo zijn momenten.Fred van Amersfoort wrote:Zijn jullie niet meer getrouwd Geb en Piet? Ik proef wat afstand
-
Ach Geb, ik ben in een lieve bui. Als het jullie lukt om samen met Bor de boel te bundelen kan er best iets moois ontstaan. Volgens mij nog allemaal oud-clubgenoten ook. Blijf bij elkaar om de kinderen.