NK Dammen Vrouwen 2015

Geb Kos

NK Dammen Vrouwen 2015

Post by Geb Kos » Thu Feb 19, 2015 17:23

Ook dit keer heeft de Stichting Damevenementen Zeeland het NK Vrouwen georganiseerd.

Volg de gebeurtenissen via de website: http://nkv2015.kndb.nl/

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Re: NK Dammen Vrouwen 2015

Post by Michel Stempher » Wed Mar 04, 2015 15:59

Volgende week start het NK met eerst nog de halve finales! Zal het de nieuwere generatie onmiddellijk lukken de titel te pakken? Stiekem hoop ik van wel, maar ik verwacht dat Vitalia Doumesh alles eraan zal doen om dit te voorkomen.

Worden de partijen eigenlijk nog live weergegeven op internet? Ik zie op de website op dit moment geen linkje naar de live-partijen, maar dat is nu ook nog onzinnig uiteraard.

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Wed Mar 04, 2015 16:15

Toevallig even onderzoek gedaan. Als Denise van Dam Nederlands kampioene wordt, is ze precies tien dagen jonger dan de eerste keer dat Karen van Lith gekroond werd tot Nederlands kampioen van de dames.

Zijn er toevallig nog andere dames van 20 jaar of jonger Nederlands kampioene geworden? Voor zover ik kan nagaan niet, maar ik heb natuurlijk niet van iedere kampioene de exacte gegevens.

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Wed Mar 04, 2015 16:18

Michel Stempher wrote: Zijn er toevallig nog andere dames van 20 jaar of jonger Nederlands kampioene geworden? Voor zover ik kan nagaan niet, maar ik heb natuurlijk niet van iedere kampioene de exacte gegevens.
Petra Polman was volgens mij rond de 15/16 toen ze voor het eerst Nederlands kampioen werd.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Wed Mar 04, 2015 16:53

ildjarn wrote:
Michel Stempher wrote: Zijn er toevallig nog andere dames van 20 jaar of jonger Nederlands kampioene geworden? Voor zover ik kan nagaan niet, maar ik heb natuurlijk niet van iedere kampioene de exacte gegevens.
Petra Polman was volgens mij rond de 15/16 toen ze voor het eerst Nederlands kampioen werd.
17 jaar, met dank aan Google:

http://www.gelderlander.nl/sport/2.2184 ... -1.2428677

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Wed Mar 04, 2015 17:20

Thanks! Dan zal het voorlopig nog wel even duren dus totdat het record wordt verbroken. Ik heb zo snel niemand op de radar met deze potentie of je moet het al van de pupillen gaan hebben.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Mar 08, 2015 12:26

Michel Stempher wrote:Volgende week start het NK met eerst nog de halve finales! Zal het de nieuwere generatie onmiddellijk lukken de titel te pakken? Stiekem hoop ik van wel, maar ik verwacht dat Vitalia Doumesh alles eraan zal doen om dit te voorkomen.

Worden de partijen eigenlijk nog live weergegeven op internet? Ik zie op de website op dit moment geen linkje naar de live-partijen, maar dat is nu ook nog onzinnig uiteraard.
De organisatie gaat via seriegewijze tabletinvoer de partijen semi-live via Toernooibase uitzenden. Gisteravond daar een mailtje over ontvangen.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!

corboot

Post by corboot » Fri Mar 13, 2015 10:14

De halve finale is gespeeld, uit groep A gaan door Laura Timmerman en Iepie Poepjes, uit groep B Denise van Dam en Barbara Graas. Reeds geplaatst voor de finale waren Vitalia Doumesh, Leonie de Graag, Heike Verheul en Ester van Muijen.
Vandaag vrijdag staat er één ronde op het programma: de eerste ronde van de finale wordt gespeeld en de aanvang is om 14.00 uur. Net als de partijen uit de halve finale zijn de partijen van de finale ook semi-live te volgen op Toernooibase.

PeterHt

Post by PeterHt » Fri Mar 13, 2015 10:37

Als zelfs Geenstijl / PowNed aandacht aan je toernooi besteedt, heb je het als organisatie goed gedaan!

http://www.powned.tv/nieuws/sport/2015/ ... ans_a.html

Leri
Real name: Maikel van den Esker

Post by Leri » Fri Mar 13, 2015 12:49

Zeker!!
Bij de Coen en Sander show hoorde ik ze er ook over, 1 kort zinnetje dat het begonnen was, toch leuk!

De reaguurders van powned weten wel hoe je toeschouwers krijgt zie ik :drinking:.

Wat opvalt, is dat de HF direct voor de finale zelf is.
Wel leuk om te volgen, zo direct voor het NK.

Maar ik ben wel benieuwd hoe de spelers dit ervaren. Want,
De afvallers hebben misschien vrij moeten regelen van hun werk, wat nu voor niets is (edit: Je kunt natuurlijk prima kijken, maar dat zal niet de reden zijn om vrij nemen).
En de toppers (mannen) zitten altijd met 'krachten sparen' en willen genoeg rust tussendoor.

In dat opzicht hebben de 4 geplaatste duidelijk voordeel, omdat die nog niet gespeeld hebben.

Hebben de dames hier geen last van :)?

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Fri Mar 13, 2015 14:51

Leri wrote:Zeker!!
Bij de Coen en Sander show hoorde ik ze er ook over, 1 kort zinnetje dat het begonnen was, toch leuk!

De reaguurders van powned weten wel hoe je toeschouwers krijgt zie ik :drinking:.

Wat opvalt, is dat de HF direct voor de finale zelf is.
Wel leuk om te volgen, zo direct voor het NK.

Maar ik ben wel benieuwd hoe de spelers dit ervaren. Want,
De afvallers hebben misschien vrij moeten regelen van hun werk, wat nu voor niets is (edit: Je kunt natuurlijk prima kijken, maar dat zal niet de reden zijn om vrij nemen).
En de toppers (mannen) zitten altijd met 'krachten sparen' en willen genoeg rust tussendoor.

In dat opzicht hebben de 4 geplaatste duidelijk voordeel, omdat die nog niet gespeeld hebben.

Hebben de dames hier geen last van :)?
De dames zitten vast lekker knus bij elkaar. Overdag fijn schuiven en 's avonds gezellig roddelen. :mrgreen:
Geen vuiltje aan de lucht.
Heaven is no location, but a state of mind

corboot

Post by corboot » Mon Mar 16, 2015 07:17

Gisteren werd de 4e ronde gespeeld, het klassement schuift wat in elkaar. Vitalia is koploper met 6 punten, maar er zijn 3 achtervolgers. Ester met 5+, Leonie met 5 en Heike met 5-. Met nog 3 ronden te gaan belooft het een spannende slotfase te worden.
Vandaag -maandag- zijn er 2 ronden, de 5e ronde begint om 9.30 uur en de 6e om 15.00 uur.

corboot

Post by corboot » Tue Mar 17, 2015 07:12

Vandaag is de slotronde, de aanvang is om 10.00 uur. De beslissing wie er kampioen wordt valt vandaag. Maar ook wie er 2e, 3e of 4e wordt in de eindrangschikking staat vandaag nog op het spel. Als speelsters op die plaatsen gelijk eindigen in wedstrijdpunten en saldo +/- remises, volgt in dat geval aansluitend op de slotronde nog een barrage.
De stand:
1. Vitalia Doumesh.......8
2. Denise van Dam.......7-
Heike Verheul..........7-
4. Barbara Graas..........6+
5. Leonie de Graag.......6
6. Ester van Muijen......5+
7. Iepie Poepjes...........5
8. Laura Timmerman....4

Programma slotronde:
Heike - Vitalia
Laura - Barbara
Leonie - Denise
Ester - Iepie

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Tue Mar 17, 2015 13:55

Doumesh kampioen. Gefeliciteerd!

Nog minimaal één jaar wachten dus op de nieuwe generatie.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Mar 17, 2015 20:02

Michel Stempher wrote:Doumesh kampioen. Gefeliciteerd!

Nog minimaal één jaar wachten dus op de nieuwe generatie.
Of een generatie wachten op de nieuwe generatie.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

Post Reply