Momenteel is ook het Duits kampioenschap aan de gang waar enkele leden van EDC aan meedoen, wellicht dat het Enschedese protest daar mee te maken heeft?Douwe Edelenbos wrote:Naar ik heb begrepen heeft Enschede protest aangetekend en wilden ze - lopende het protest - niet spelen. Nog even wachten dusGollemol wrote:Uitslag Fryslan- Enschede al bekend?
Staat niet op KNDB-site f toernooibase of moet deze nog gespeeld worden???
Nationale Competitie 2014-2015
-
Re: Nationale Competitie 2014-2015
-
Drie spelers van het vaste tiental van EDC Enschede komen uit Duitsland, die vanaf woensdag het Duits Kampioenschap speelden.Maurits Meijer wrote:Wat een domme actieDouwe Edelenbos wrote:Naar ik heb begrepen heeft Enschede protest aangetekend en wilden ze - lopende het protest - niet spelen. Nog even wachten dusGollemol wrote:Uitslag Fryslan- Enschede al bekend?
Staat niet op KNDB-site f toernooibase of moet deze nog gespeeld worden???
Een team dat bij een opnieuw vastgestelde wedstrijd weer niet opkomt, wordt opnieuw bestraft meteen boete van hoogstens 100 euro en, als dat in eerste instantie niet is gebeurd, alsnog met hetverlies van twee wedstrijdpunten. Bovendien draagt dat team alle extra kosten die het gevolg zijnvan het weer niet opkomen. De wedstrijd wordt voor het team verloren verklaard.
Ik neem aan dat ze protesteren tegen de sanctie en niet tegen het opnieuw vaststellen van de wedstrijd, zelfs als ze het protest winnen krijgen ze twee punten in mindering.
Het lijkt me eerder niet zo'n handige actie van de KNDB. Heeft er overleg met EDC Enschede plaatsgevonden?
So wie so zou EDC Enschede veel zwakker uitgekomen zijn, wat dan weer vraagtekens bij de grote concurrent CTD Arnhem had opgeroepen. Want bordpunten kunnen beslissend zijn bij het kampioenschap in de Hoofdklasse A.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
-
Aha, dat is wat anders.Piet Bouma wrote: Drie spelers van het vaste tiental van EDC Enschede komen uit Duitsland, die vanaf woensdag het Duits Kampioenschap speelden.
Het lijkt me eerder niet zo'n handige actie van de KNDB. Heeft er overleg met EDC Enschede plaatsgevonden?
So wie so zou EDC Enschede veel zwakker uitgekomen zijn, wat dan weer vraagtekens bij de grote concurrent CTD Arnhem had opgeroepen. Want bordpunten kunnen beslissend zijn bij het kampioenschap in de Hoofdklasse A.
http://slagzet.com
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Wat heeft de Nederlandse competitie te maken met het Duits Kampioenschap?
De Eredivisie speelt ook door tijdens het Afrikaans Kampioenschap.
Wie zijn spelers van verre haalt, moet er gewoon rekening mee houden dat ze niet altijd beschikbaar zijn doordat de wegen onbegaanbaar zijn en/of doordat ze andere verplichtingen hebben.
Wie zijn spelers van verre haalt, moet er gewoon rekening mee houden dat ze niet altijd beschikbaar zijn doordat de wegen onbegaanbaar zijn en/of doordat ze andere verplichtingen hebben.
-
Als ik het goed begrijp heeft de KNDB zonder overleg te voeren met EDC Enschede de wedstrijd opnieuw vastgesteld. (Overigens is dat het omgekeerde wat EDC ten laste is gelegd: zonder overleg met wedstrijdleiding de wedstrijd te cancelen).Jan Pieter wrote:Wat heeft de Nederlandse competitie te maken met het Duits Kampioenschap?
M.i. had de KNDB wat slimmer te werk moeten gaan. Als CTD Arnhem a.s. zaterdag wint van MTB Hoogeveen en DIOS Achterhoek wint van Damcombinatie Fryslan is de strijd om kampioenschap (en de plaats in promotie/degradatie wedstrijden) beslist.
In dat geval is de wedstrijd Damcombinatie Fryslan - EDC Enschede eentje om de keizer zijn baard en kan deze (net als bij Moz Volendam - CEMA/De Vaste Zet) administratief worden afgedaan. En anders "gewoon" na 21-2-2014 vaststellen in overleg met beide clubs.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
-
'Gewoon' is net iets te makkelijk Piet. Wat als er spelers zijn die op basis van de bekend zijnde damagenda inmiddels andere verplichtingen hebben? Dan zou DC Fryslan dus worden benadeeld terwijl DC Fryslan slechts een schuldloze derde is....Piet Bouma wrote:Als ik het goed begrijp heeft de KNDB zonder overleg te voeren met EDC Enschede de wedstrijd opnieuw vastgesteld. (Overigens is dat het omgekeerde wat EDC ten laste is gelegd: zonder overleg met wedstrijdleiding de wedstrijd te cancelen).Jan Pieter wrote:Wat heeft de Nederlandse competitie te maken met het Duits Kampioenschap?
M.i. had de KNDB wat slimmer te werk moeten gaan. Als CTD Arnhem a.s. zaterdag wint van MTB Hoogeveen en DIOS Achterhoek wint van Damcombinatie Fryslan is de strijd om kampioenschap (en de plaats in promotie/degradatie wedstrijden) beslist.
In dat geval is de wedstrijd Damcombinatie Fryslan - EDC Enschede eentje om de keizer zijn baard en kan deze (net als bij Moz Volendam - CEMA/De Vaste Zet) administratief worden afgedaan. En anders "gewoon" na 21-2-2014 vaststellen in overleg met beide clubs.
-
Met gewoon bedoel ik dat overleg met beide clubs moet plaatsvinden. Want klopt mijn observatie van buitenaf dat er voor het vaststellen van de datum geen overleg met EDC Enschede is geweest, maar alleen met Damcombinatie Fryslan???Douwe Edelenbos wrote:
'Gewoon' is net iets te makkelijk Piet. Wat als er spelers zijn die op basis van de bekend zijnde damagenda inmiddels andere verplichtingen hebben? Dan zou DC Fryslan dus worden benadeeld terwijl DC Fryslan slechts een schuldloze derde is....
Overigens een andere vraag. Bassirou Ba is voor deze desbetreffende ronde ingevallen in Damcombinatie Fryslan 2. Is Bassirou Ba nu nog speelgerechtigd voor de wedstrijden tegen EDC Enschede? (Kan me een gevalletje Goedemoed herinneren in het verleden).
-
Op de eerste vraag moet ik je het antwoord helaas schuldig blijven. Bassirou Ba is inderdaad niet speelgerechtigd tegen EDC omdat dat een wedstrijd in dezelfde ronde betreft als DCF2 - Gronings X-tal.Piet Bouma wrote:Met gewoon bedoel ik dat overleg met beide clubs moet plaatsvinden. Want klopt mijn observatie van buitenaf dat er voor het vaststellen van de datum geen overleg met EDC Enschede is geweest, maar alleen met Damcombinatie Fryslan???Douwe Edelenbos wrote:
'Gewoon' is net iets te makkelijk Piet. Wat als er spelers zijn die op basis van de bekend zijnde damagenda inmiddels andere verplichtingen hebben? Dan zou DC Fryslan dus worden benadeeld terwijl DC Fryslan slechts een schuldloze derde is....
Overigens een andere vraag. Bassirou Ba is voor deze desbetreffende ronde ingevallen in Damcombinatie Fryslan 2. Is Bassirou Ba nu nog speelgerechtigd voor de wedstrijden tegen EDC Enschede? (Kan me een gevalletje Goedemoed herinneren in het verleden).
-
Kun je dat onderbouwen?Douwe Edelenbos wrote:Bassirou Ba is inderdaad niet speelgerechtigd tegen EDC omdat dat een wedstrijd in dezelfde ronde betreft als DCF2 - Gronings X-tal.
Een speler mag maar 1x per ronde uitkomen. Dat geeft normaal geen problemen, omdat beide teams tegelijk spelen.Maurits Meijer wrote:Kun je dat onderbouwen?Douwe Edelenbos wrote:Bassirou Ba is inderdaad niet speelgerechtigd tegen EDC omdat dat een wedstrijd in dezelfde ronde betreft als DCF2 - Gronings X-tal.
-
Door de vereniging is dit kortgesloten met de KNDB. Da's voor ons genoeg onderbouwing. Kun je onderbouwen dat hij wel mag meespelen?Alex wrote:Een speler mag maar 1x per ronde uitkomen. Dat geeft normaal geen problemen, omdat beide teams tegelijk spelen.Maurits Meijer wrote:Kun je dat onderbouwen?Douwe Edelenbos wrote:Bassirou Ba is inderdaad niet speelgerechtigd tegen EDC omdat dat een wedstrijd in dezelfde ronde betreft als DCF2 - Gronings X-tal.
-
Ik ken de details van deze zaak niet, maar het gaat mij om het idee. De KNDB vertelt mij dat iemand mag meespelen als:Douwe Edelenbos wrote:Door de vereniging is dit kortgesloten met de KNDB. Da's voor ons genoeg onderbouwing. Kun je onderbouwen dat hij wel mag meespelen?
Artikel 32 De spelers
32.1
Alleen leden van de bond kunnen deelnemen aan teamwedstrijden.
32.2
Een lid mag in een competitie slechts voor één vereniging spelen, namelijk:
a. voor een vereniging waarvan hij op 1 juli voorafgaand aan de competitie lid was, of
b. als hij op 1 juli nog geen KNDB-lid was van een vereniging die aan deze competitie deelneemt,
voor de vereniging waarvan hij na die datum lid is geworden.
Ik ga er voor het gemak vanuit dat daaraan voldaan is; Dus mag hij meespelen, tenzij er een regel is dat dit verhinderd. Ik ben, oprecht, benieuwd naar wat dat dan is.
Punt 8 uit het blauwe boekje:Maurits Meijer wrote:Ik ken de details van deze zaak niet, maar het gaat mij om het idee. De KNDB vertelt mij dat iemand mag meespelen als:Douwe Edelenbos wrote:Door de vereniging is dit kortgesloten met de KNDB. Da's voor ons genoeg onderbouwing. Kun je onderbouwen dat hij wel mag meespelen?
Artikel 32 De spelers
32.1
Alleen leden van de bond kunnen deelnemen aan teamwedstrijden.
32.2
Een lid mag in een competitie slechts voor één vereniging spelen, namelijk:
a. voor een vereniging waarvan hij op 1 juli voorafgaand aan de competitie lid was, of
b. als hij op 1 juli nog geen KNDB-lid was van een vereniging die aan deze competitie deelneemt,
voor de vereniging waarvan hij na die datum lid is geworden.
Ik ga er voor het gemak vanuit dat daaraan voldaan is; Dus mag hij meespelen, tenzij er een regel is dat dit verhinderd. Ik ben, oprecht, benieuwd naar wat dat dan is.
8. Regeling vooruit spelen
Een vereniging kan een verzoek tot vooruit spelen bij de competitieleiding indienen, als een van de basisspelers als door de KNDB aangewezen speler, coach of secondant op een competitiezaterdag aanwezig moet zijn bij een internationaal titeltoernooi. Het verzoek wordt toegewezen als het tijdig is ingediend en aan alle voorwaarden voldoet. Na overleg met de tegenstander stelt de competitieleiding de datum, de plaats en het tijdstip vast voor het vooruitspelen van de partij(en) van de betrokken speler(s). Voor de teamopstelling gelden de vooruitgespeelde partijen als de partijen aan de hoogste borden. Het vooruitspelen mag niet leiden tot extra kosten. Eventuele meerkosten worden dus niet meegenomen in de reiskostenomslag, maar zijn voor rekening van de vereniging die om het vooruitspelen heeft gevraagd.
N.B. Een speler mag per competitieronde slechts één partij spelen. Spelers die op een afwijkende datum hebben gespeeld mogen op de eigenlijke competitiedatum dus niet opnieuw voor hun vereniging uitkomen.
Last edited by Alex on Mon Feb 16, 2015 21:37, edited 1 time in total.
-
Da's heldere taal
-