Nationale Competitie 2014-2015
-
Re: Nationale Competitie 2014-2015
Van de KNDB-site
Nationale Competitie: niet-gespeelde wedstrijd
donderdag 29 januari 2015
CEMA/De Vaste Zet is zaterdag, zonder overleg met de wedstrijdleiding en de arbiter, niet opgekomen voor de uitwedstrijd tegen Mo&Z Volendam. De club heeft daarvoor conform artikel 41.4 SWR twee wedstrijdpunten in mindering gekregen. De wedstrijdleiding heeft de boete achterwege te laten. Zo nodig zal de wedstrijd op een nader te bepalen datum in februari alsnog worden gespeeld.
CEMA/De Vaste Zet is zaterdag, zonder overleg met de wedstrijdleiding en de arbiter, niet opgekomen voor de uitwedstrijd tegen Mo&Z Volendam. De club heeft daarvoor conform artikel 41.4 SWR twee wedstrijdpunten in mindering gekregen. De wedstrijdleiding heeft de boete achterwege te laten. Zo nodig zal de wedstrijd op een nader te bepalen datum in februari alsnog worden gespeeld.
-
Ik kan die beslissing wel begrijpen. Er zit wel een risico aan vast. Een toch al gedegradeerde ploeg zal die 2 punten in mindering een biet zijn en dus bij het minste of geringste vlokje sneeuw overwegen om thuis achter de kachel blijven. Sneu voor de kosten die Volendam heeft moeten maken. Misschien is het beter om die wedstrijd toch gewoon verplicht te laten afwerken. Indien de situatie zich herhaalt bij dezelfde vereniging zou ik het recht op promoveren voor een jaar intrekken.
Luteijn doet toch een heel redelijke uitspraak dat het verstandig is overleg te voeren...? Dat is toch de visie van het gezonde verstand?Douwe Edelenbos wrote:Van de KNDB-site
Als je dat niet doet en niet opkomt, dan is deze sanctie niet meer dan logisch...
Heaven is no location, but a state of mind
Als nu eens de wedstrijd op kosten van De Vaste Zet in Volendam op een zondag wordt gespeeld? Uiteraard mogen spelers die al in het tweede of derde team hebben gespeeld niet meer meedoen.Kosmos wrote:Luteijn doet toch een heel redelijke uitspraak dat het verstandig is overleg te voeren...? Dat is toch de visie van het gezonde verstand?Douwe Edelenbos wrote:Van de KNDB-site
Als je dat niet doet en niet opkomt, dan is deze sanctie niet meer dan logisch...
-
Dieter geeft aan op Facebook dat er wel degelijk overleg is geweest met Volendam, maar dat geen van beiden op het idee is gekomen om de wedstrijd 2 of 3 uur uit te stellen. Ook Frans de Jonge, die van mening was, dat men via OV wel op tijd zou kunnen zijn heeft hier niet aangegeven of dat een overweging is geweest.Alex wrote:Als nu eens de wedstrijd op kosten van De Vaste Zet in Volendam op een zondag wordt gespeeld? Uiteraard mogen spelers die al in het tweede of derde team hebben gespeeld niet meer meedoen.Kosmos wrote:Luteijn doet toch een heel redelijke uitspraak dat het verstandig is overleg te voeren...? Dat is toch de visie van het gezonde verstand?Douwe Edelenbos wrote:Van de KNDB-site
Ben eigenlijk wel benieuwd naar het verhaal van Paul Sier hierover. Later beginnen moet ook op basis van beschikbaarheid zaal, beschikbaarheid spelers e.d. kunnen.
Voor de rest is de uitspraak wel tweeslachtig. Wel twee punten in mindering (overtreding reglementen) maar geen boete (begrip ervoor dat men niet kon komen?).
Zelf vind ik dat bij code oranje of rood bij vertrek 's ochtends het legitiem moet zijn om wedstrijd af te blazen. Het gaat ook om veiligheid.
Een optie om op zaterdag te spelen, zou op zaterdag 14 februari na afloop van laatste ronde Halve Finale NK (aanvang 15.00 uur of zoiets) in Utrecht kunnen zijn. Partijen zijn met ons snelle tempo ongetwijfeld zo rond 20.00 uur afgelopen, voor beide teams redelijk (men speelt in centrum van het land) om weer thuis te komen (vroeger duurden wedstrijden soms ook zo lang )
Paul, Cor, Martijn en Jitse spelen al halve finale en zijn ongetwijfeld gewend aan twee partijen op 1 dag. Rest van teams kunnen mooi eerst als toeschouwer ontknoping meemaken.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
Zaterdag 14/12 vanaf 15:00 zijn eventueel barrages binnen de groepen. De barrage tussen de nummers 2 wordt op een latere datum gespeeld.
-
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
-
- Real name: Michel Stempher
NL-Alert 07-02-2015 08:20
Het is spiegelglad in Groningen, Friesland en Drenthe. Dringend advies om niet de weg op te gaan.
Het is spiegelglad in Groningen, Friesland en Drenthe. Dringend advies om niet de weg op te gaan.
-
Mijn vrouw is net nog de weg op geweest. Niets aan de hand. Natuurlijk zal het op bepaalde plaatsen snotterglad zijn, de media schiet direct in de stress. Na één nachtvorst het geleuter over de 11-Stedentocht en na 3 ongelukken is het overal spekglad. In ieder geval heeft Enschede al afgebeld. Duitse spelers kunnen niet in Enschede komen.Michel Stempher wrote:NL-Alert 07-02-2015 08:20
dat hadden wij 2 weken geleden ook, code rood/oranje met advies niet de weg op te gaan en onze tegenstanders wilden toen (volgens de regels terecht want overmacht bestaat niet) niet uitstellen (maar wel een later aanvangstijdstip) dus ik ga er van uit dat zij in ieder geval gewoon gaan rijden
(edit: dat hebben ze ook keurig gedaan en gewonnen!)
(edit: dat hebben ze ook keurig gedaan en gewonnen!)
Dat worden dus twee punten minder en een geldboete. Dat spelers van buiten Enschede niet in Enschede kunnen komen, is een kulargrument als de weg van Enschede naar Friesland gewoon begaanbaar is. Dan kunnen ze best met spelers uit de omgeving van Enschede naar Friesland.Douwe Edelenbos wrote:Mijn vrouw is net nog de weg op geweest. Niets aan de hand. Natuurlijk zal het op bepaalde plaatsen snotterglad zijn, de media schiet direct in de stress. Na één nachtvorst het geleuter over de 11-Stedentocht en na 3 ongelukken is het overal spekglad. In ieder geval heeft Enschede al afgebeld. Duitse spelers kunnen niet in Enschede komen.Michel Stempher wrote:NL-Alert 07-02-2015 08:20
-
Het was tot 11.30 uur code oranje in de noordelijke provincies. Er zijn in Friesland in totaal 60 ongelukken gemeld. Eén ernstig ongeluk bij Leek.Alex wrote:Dat worden dus twee punten minder en een geldboete. Dat spelers van buiten Enschede niet in Enschede kunnen komen, is een kulargrument als de weg van Enschede naar Friesland gewoon begaanbaar is. Dan kunnen ze best met spelers uit de omgeving van Enschede naar Friesland.Douwe Edelenbos wrote:Mijn vrouw is net nog de weg op geweest. Niets aan de hand. Natuurlijk zal het op bepaalde plaatsen snotterglad zijn, de media schiet direct in de stress. Na één nachtvorst het geleuter over de 11-Stedentocht en na 3 ongelukken is het overal spekglad. In ieder geval heeft Enschede al afgebeld. Duitse spelers kunnen niet in Enschede komen.Michel Stempher wrote:NL-Alert 07-02-2015 08:20
Het was inderdaad op sommige plekken sjippeglêd Douwe.
Ik weet niet of je via Sneek-Bolsward in Wanswerd was geraakt (waarschijnlijk neem je een andere route). Maar daar stond op de A7 een grote vrachtwagen dwars op de weg, gewoon even 90 graden gedraaid.
De politie deed een NL-alert uit in Friesland, Drenthe en Groningen met het dringende advies om niet de weg op te gaan. Ik ben benieuwd of de niet opgekomen teams uit Groningen en Enschede opnieuw een -2 aan de broek krijgen.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
-
Mijn route is inderdaad anders: Sneek-Leeuwarden-Wanswerd. Ik twijfel er geen moment aan dat het op bepaalde plaatsen spekglad was, daarover geen enkel misverstand Piet. De treinen reden 'gewoon', al moet hierbij wel worden aangetekend dat Wanswerd niet met het OV te bereiken is. We hebben Enschede aangeboden de wedstrijd om 1 of om 2 uur te laten beginnen. Daar is niet een positieve reactie op gekomen. Ik ben zelf om half 12 naar Mildam gereden. Er was werkelijk niets aan de hand op de weg. Goed, dat is wijsheid achteraf, het had ook minder goed kunnen zijn. In 2,5 uur rij je van Enschede naar Wanswerd. Als ons aanbod was aangenomen was een vertrektijd uit Enschede (!) van 11:30 voldoende geweest. Bij een tussenstop in (bijv.) Steenwijk - in afwachting van het vervallen van code oranje - was zelfs 1 uur gemakkelijk gehaald. Ons tweede werd eveneens geconfronteerd met een afzegging, nu door het Gronings Tiental. Warffum was wel in Mildam......Piet Bouma wrote:Het was tot 11.30 uur code oranje in de noordelijke provincies. Er zijn in Friesland in totaal 60 ongelukken gemeld. Eén ernstig ongeluk bij Leek. Het was inderdaad op sommige plekken sjippeglêd Douwe.
Ik weet niet of je via Sneek-Bolsward in Wanswerd was geraakt (waarschijnlijk neem je een andere route). Maar daar stond op de A7 een grote vrachtwagen dwars op de weg, gewoon even 90 graden gedraaid.
De politie deed een NL-alert uit in Friesland, Drenthe en Groningen met het dringende advies om niet de weg op te gaan. Ik ben benieuwd of de niet opgekomen teams uit Groningen en Enschede opnieuw een -2 aan de broek krijgen.
-
Hmm. Ik zag nog een mooie quote....Douwe Edelenbos wrote:Mijn route is inderdaad anders: Sneek-Leeuwarden-Wanswerd. Ik twijfel er geen moment aan dat het op bepaalde plaatsen spekglad was, daarover geen enkel misverstand Piet. De treinen reden 'gewoon', al moet hierbij wel worden aangetekend dat Wanswerd niet met het OV te bereiken is. We hebben Enschede aangeboden de wedstrijd om 1 of om 2 uur te laten beginnen. Daar is niet een positieve reactie op gekomen. Ik ben zelf om half 12 naar Mildam gereden. Er was werkelijk niets aan de hand op de weg. Goed, dat is wijsheid achteraf, het had ook minder goed kunnen zijn. In 2,5 uur rij je van Enschede naar Wanswerd. Als ons aanbod was aangenomen was een vertrektijd uit Enschede (!) van 11:30 voldoende geweest. Bij een tussenstop in (bijv.) Steenwijk - in afwachting van het vervallen van code oranje - was zelfs 1 uur gemakkelijk gehaald. Ons tweede werd eveneens geconfronteerd met een afzegging, nu door het Gronings Tiental. Warffum was wel in Mildam......Piet Bouma wrote:Het was tot 11.30 uur code oranje in de noordelijke provincies. Er zijn in Friesland in totaal 60 ongelukken gemeld. Eén ernstig ongeluk bij Leek. Het was inderdaad op sommige plekken sjippeglêd Douwe.
Douwe Edelenbos wrote: Mijn advies: neem je verlies (áls er een sanctie komt) en weet voor jezelf dat je de goede afweging hebt gemaakt. Bij je 'zelf' blijven is hier - naar mijn idee - de enige correcte houding.
-
En die is ook nu weer 100% van toepassing Piet