Nationale Competitie 2014-2015

Post Reply
Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Re: Nationale Competitie 2014-2015

Post by Frans de Jonge » Sun Jan 25, 2015 18:23

henk stoop wrote:Het lijkt me duidelijk.
1. Sneeuwval in Limburg was duidelijk veel heviger dan vooraf was voorspeld.
2. Rijden op de snelweg was mogelijk met een maximum snelheid van 50 per uur.
3. De treinen reden niet rond Utrecht, Amsterdam etc (in tegenstelling tot wat Frans beweert). Zouden pas vanaf 12.00u weer gaan rijden. Hoe het is Limburg was weet ik niet, maar dat is in deze niet relevant omdat CEMA toch via Utrecht en Amsterdam moest reizen.

Dus:
1. Voorbereiden op hevige sneeuwval in Limburg was niet aan de orde. De sneeuw zou vooral in het Noorden en Oosten vallen (weersvoorspelling).
2. Reizen met de auto zou een vertraging van enkele uren opleveren.
3. Reizen met de trein was in het geheel niet mogelijk.

Conclusie:
Volendam was voor CEMA onbereikbaar op het gegeven aanvangstijdstip¨.

Dat spelers uit België niet naar het vertrekpunt konden reizen is geen argument, maar dat argument is hier ook niet nodig.
De OV site liet keurig zien welke ritten waren uitgevallen en de door mij gesignaleerde rit liep via Breda en niet via Utrecht.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Sun Jan 25, 2015 21:18

Ben benieuwd wat er gebeurt met de wedstrijd. Conform de reglementen moet deze opnieuw (nou ja, alsnog) worden verspeeld, maar hier zijn nog maar twee zaterdagen voor en deze zaterdagen zitten al vol met de halve finale. Dan maar op een zondag spelen, lijkt me... De wedstrijd laten plaatsvinden nádat de laatste ronde is gespeeld, lijkt me niet aan de orde.

Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn » Sun Jan 25, 2015 22:01

Dat is het probleem van de volgepropte kalender. Waarom de competitie spelen in 6 maandjes tijd? Ook nog eens grotendeels in de winter en dan bovendien de verre afstanden hartje winter in plaats van op het begin of eind van de competitie. Dat is een risico. Je weet dat er in januari sneeuw kan liggen. Zondag zal vermoedelijk geen optie zijn.

GuidoB

Post by GuidoB » Mon Jan 26, 2015 11:24

In New York ligt alles plat door een beetje sneeuw. Maar dat is natuurlijk niks vergeleken met de situatie in Limburg van zaterdagochtend.

http://www.nu.nl/buitenland/3979604/oos ... storm.html

henk stoop

Post by henk stoop » Mon Jan 26, 2015 11:28

Frans de Jonge wrote:
henk stoop wrote:Het lijkt me duidelijk.
1. Sneeuwval in Limburg was duidelijk veel heviger dan vooraf was voorspeld.
2. Rijden op de snelweg was mogelijk met een maximum snelheid van 50 per uur.
3. De treinen reden niet rond Utrecht, Amsterdam etc (in tegenstelling tot wat Frans beweert). Zouden pas vanaf 12.00u weer gaan rijden. Hoe het is Limburg was weet ik niet, maar dat is in deze niet relevant omdat CEMA toch via Utrecht en Amsterdam moest reizen.

Dus:
1. Voorbereiden op hevige sneeuwval in Limburg was niet aan de orde. De sneeuw zou vooral in het Noorden en Oosten vallen (weersvoorspelling).
2. Reizen met de auto zou een vertraging van enkele uren opleveren.
3. Reizen met de trein was in het geheel niet mogelijk.

Conclusie:
Volendam was voor CEMA onbereikbaar op het gegeven aanvangstijdstip¨.

Dat spelers uit België niet naar het vertrekpunt konden reizen is geen argument, maar dat argument is hier ook niet nodig.
De OV site liet keurig zien welke ritten waren uitgevallen en de door mij gesignaleerde rit liep via Breda en niet via Utrecht.
Als je op zaterdag om 8.45u uit Geleen vertrekt, dan kun je om 10.38 in Breda zijn (als alles meezit). Heel benieuwd welke route je daarna wilt nemen om voor 13.00u in Volendam te zijn. Let wel: alle nieuwsdiensten berichten dat Utrecht en Amsterdam helemaal plat lagen, dus daar mag je niet langs.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Jan 26, 2015 12:30

Zelfs onder de meest optimale omstandigheden duurt een reis met het ov van Geleen naar Volendam 3.12 uur. Zie ik dat fout?

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Mon Jan 26, 2015 12:43

Is er al iets besloten vanuit het denkbeeldige kantoor van de hoge pieten?

henk stoop

Post by henk stoop » Mon Jan 26, 2015 15:27

Fred van Amersfoort wrote:Zelfs onder de meest optimale omstandigheden duurt een reis met het ov van Geleen naar Volendam 3.12 uur. Zie ik dat fout?
Klopt. Maar omdat grote vertragingen met het openbaar vervoer voorspeld waren is het terecht dat CEMA gekozen heeft voor reizen met eigen vervoer. Zonder vertraging moet het met eigen vervoer in 9 kwartier lukken.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Jan 26, 2015 15:49

Een te krappe planning afwentelen op anderen dus.

Maurits Meijer

Post by Maurits Meijer » Mon Jan 26, 2015 16:13

Michel Stempher wrote:Is er al iets besloten vanuit het denkbeeldige kantoor van de hoge pieten?
Is CEMA niet aan zet? Er is toch een beslissing van de arbiter?
http://slagzet.com

Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Mon Jan 26, 2015 17:47

Maurits Meijer wrote:
Michel Stempher wrote:Is er al iets besloten vanuit het denkbeeldige kantoor van de hoge pieten?
Is CEMA niet aan zet? Er is toch een beslissing van de arbiter?
Er is geen beslissing genomen door mij als arbiter. Ik werd gebeld door Volendam dat CEMA/De Vaste Zet voor negenen had laten weten dat ze niet kwamen. Ik ben daarop weer rechtsomkeert naar huis gereden. Aangezien er geen beroep meer op overmacht kan worden gedaan, en ik alle omstandigheden van die dag niet ken(de), is de wedstrijdleiding nu de instantie die bepaalt of er al dan geen sprake is van een zeer uitzonderlijke calamiteit. We zullen het horen.

Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Mon Jan 26, 2015 19:07

Op de website KNDB is de uitslag 0-0 al in de uitslagentabel en bij de standen opgenomen.

Maurits Meijer

Post by Maurits Meijer » Mon Jan 26, 2015 21:11

Frans de Jonge wrote: Er is geen beslissing genomen door mij als arbiter. Ik werd gebeld door Volendam dat CEMA/De Vaste Zet voor negenen had laten weten dat ze niet kwamen. Ik ben daarop weer rechtsomkeert naar huis gereden. Aangezien er geen beroep meer op overmacht kan worden gedaan, en ik alle omstandigheden van die dag niet ken(de), is de wedstrijdleiding nu de instantie die bepaalt of er al dan geen sprake is van een zeer uitzonderlijke calamiteit. We zullen het horen.
Jij hebt de wedstrijd toch afgelast(?) Anyway, het swr heeft ruimte voor coulance, ik hoop dat er een nette oplossing wordt gevonden.
http://slagzet.com

Luteijn
Real name: Frits Luteijn

Post by Luteijn » Mon Jan 26, 2015 22:59

Maurits Meijer wrote:
Frans de Jonge wrote: Er is geen beslissing genomen door mij als arbiter. Ik werd gebeld door Volendam dat CEMA/De Vaste Zet voor negenen had laten weten dat ze niet kwamen. Ik ben daarop weer rechtsomkeert naar huis gereden. Aangezien er geen beroep meer op overmacht kan worden gedaan, en ik alle omstandigheden van die dag niet ken(de), is de wedstrijdleiding nu de instantie die bepaalt of er al dan geen sprake is van een zeer uitzonderlijke calamiteit. We zullen het horen.
Jij hebt de wedstrijd toch afgelast(?) Anyway, het swr heeft ruimte voor coulance, ik hoop dat er een nette oplossing wordt gevonden.
Je kunt als wedstrijdleiding zoiets niet over je kant laten gaan. Anders wordt het een zooitje. Het is volstrekt duidelijk, dat er geen overleg heeft plaatsgevonden tussen de afzegger en de belangrijkste gedupeerde: Volendam. Dat is onbegrijpelijk en verwijtbaar. Heel gemakkelijk had een creatieve oplossing gevonden kunnen worden. Creativiteit op en rond het dambord is iets dat aangemoedigd dient te worden...

Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Tue Jan 27, 2015 06:00

Luteijn wrote:
Maurits Meijer wrote:
Je kunt als wedstrijdleiding zoiets niet over je kant laten gaan. Anders wordt het een zooitje. Het is volstrekt duidelijk, dat er geen overleg heeft plaatsgevonden tussen de afzegger en de belangrijkste gedupeerde: Volendam. Dat is onbegrijpelijk en verwijtbaar. Heel gemakkelijk had een creatieve oplossing gevonden kunnen worden. Creativiteit op en rond het dambord is iets dat aangemoedigd dient te worden...
Dat is de les die we kunnen leren. Bij calamiteiten bespreken de verenigingen onderling, als de wedstrijdleider of de arbiter niet bereikbaar zijn, wat de alternatieven zijn. Een uur of twee uur later spelen is altijd handiger dan helemaal niet te spelen.

Post Reply