-
Michel Stempher
- Real name: Michel Stempher
by Michel Stempher » Sat Jan 24, 2015 10:03
Douwe Edelenbos wrote:Alex wrote:Dieter wrote:Volendam - Cema gaat niet door.
Overmacht geldt niet meer, dus dat zal wel een boete worden.
Én twee punten in mindering én op een later tijdstip alsnog spelen met een factuur voor de extra kosten. Zo was tenminste in het nabije verleden de sanctie.
Dan komen ze op een negatief puntentotaal uit. Als je dan toch degradeert, doe het dan ook maar in stijl
Edit: CEMA had al twee remises in plaats van één
-
Tijn
- Real name: Martijn van Gortel
-
Sommige mensen moeten niet zo achterlijk praten. Ons vertrektijdstip was 8.45. Ik ben zelf om 8.15 vertrokken vanuit Sittard en was om 9.00 in Geleen. Om 9.30 waren er pas 3 spelers op het vertrekpunt. Toen was voor ons al duidelijk dat het onmogelijk zou zijn om nog enigszins op een acceptabele tijd in Volendam aan te komen. Op de snelweg rijdt het 50-70 maximaal. Als de bond het niet correct vind dat wij geen risoco's nemen prima, so be it. Maar ik vraag me ook ernstig af wat er gebeurd zou zijn indien de wedstrijd in Geleen zou zijn.
Ik hoop dat het ons nog gegund is Volendam op een ander moment zo moeilijk mogelijk te maken op de borden.
-
Frans de Jonge
- Real name: Frans de Jonge
by Frans de Jonge » Sat Jan 24, 2015 11:10
Dieter wrote:Volendam - Cema gaat niet door.
Jammer voor iedereen. Als arbiter had ik vanmorgen gekeken op reisadvies 9292 en die liet zien dat bij vertrek om 08.52 uur vanuit Station Geleen je om 12.04 uur de damzaal in Volendam kon binnen wandelen. Ik was al vroeg onderweg naar Volendam totdat ik door Paul Sier werd gebeld dat Dieter bij hem de wedstrijd had afgeblazen.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
-
Alex
Frans de Jonge wrote:Dieter wrote:Volendam - Cema gaat niet door.
Jammer voor iedereen. Als arbiter had ik vanmorgen gekeken op reisadvies 9292 en die liet zien dat bij vertrek om 08.52 uur vanuit Station Geleen je om 12.04 uur de damzaal in Volendam kon binnen wandelen. Ik was al vroeg onderweg naar Volendam totdat ik door Paul Sier werd gebeld dat Dieter bij hem de wedstrijd had afgeblazen.
Onterecht niet opgekomen dus!
-
Frans de Jonge
by Frans de Jonge » Sat Jan 24, 2015 17:35
Alex wrote:Frans de Jonge wrote:Dieter wrote:Volendam - Cema gaat niet door.
Onterecht niet opgekomen dus!
Is wel triest. Thomy Mbongo was vanuit Lille al om 10 uur in Amsterdam. Wieger Wesseling was om 9 uur al op Station Eindhoven. Mensen hadden vrij genomen van ploegendiensten. Zaal was besteld. Treinen reden gewoon met een omweg.
-
Frans de Jonge
by Frans de Jonge » Sat Jan 24, 2015 21:04
Bennie Hiddink wrote:Matchfikxing daar in Gorkum
En wat denk je van Rivierendammers 2 - De Kroonschijf Molenaarsgraaf. Bij Uitslagendienst KNDB 3-17 en bij Toernooibase 17-3. Wat zou de juiste uitslag zijn?
-
Piet Bouma
Frans de Jonge wrote:Bennie Hiddink wrote:Matchfikxing daar in Gorkum
En wat denk je van Rivierendammers 2 - De Kroonschijf Molenaarsgraaf. Bij Uitslagendienst KNDB 3-17 en bij Toernooibase 17-3. Wat zou de juiste uitslag zijn?
Uitslagendienst had eerst ook 17-3 en heeft dit dus later gecorrigeerd. Ik had dit zelf van de uitslagendienst in Toernooibase gezet. Nu ook maar gecorrigeerd.
Overigens Frans. De Rivierendammers dammen in Gorkum.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
-
Frans de Jonge
by Frans de Jonge » Sat Jan 24, 2015 21:54
Piet Bouma wrote:Frans de Jonge wrote:Bennie Hiddink wrote:Matchfikxing daar in Gorkum
Uitslagendienst had eerst ook 17-3 en heeft dit dus later gecorrigeerd. Ik had dit zelf van de uitslagendienst in Toernooibase gezet. Nu ook maar gecorrigeerd.
Overigens Frans. De Rivierendammers dammen in Gorkum.
Dank, wat een onverwachte uitslag.
-
Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Tijn wrote:Sommige mensen moeten niet zo achterlijk praten. Ons vertrektijdstip was 8.45. Ik ben zelf om 8.15 vertrokken vanuit Sittard en was om 9.00 in Geleen. Om 9.30 waren er pas 3 spelers op het vertrekpunt. Toen was voor ons al duidelijk dat het onmogelijk zou zijn om nog enigszins op een acceptabele tijd in Volendam aan te komen. Op de snelweg rijdt het 50-70 maximaal. Als de bond het niet correct vind dat wij geen risoco's nemen prima, so be it. Maar ik vraag me ook ernstig af wat er gebeurd zou zijn indien de wedstrijd in Geleen zou zijn.
Ik hoop dat het ons nog gegund is Volendam op een ander moment zo moeilijk mogelijk te maken op de borden.
Sorry Tijn, maar vrijdagavond was het slechte weer reeds aangekondigd. Alle teams in de KNDB-competitie zijn zaterdag op hun bestemming aangekomen, alleen CEMA niet. Dat wordt dus een straf. Daartegen kunnen jullie uiteraard bezwaar maken, maar ik zou het protestgeld liever besteden aan bier, dan heb je er nog wat aan
-
Tijn
- Real name: Martijn van Gortel
-
Jan Pieter wrote:Tijn wrote:Sommige mensen moeten niet zo achterlijk praten. Ons vertrektijdstip was 8.45. Ik ben zelf om 8.15 vertrokken vanuit Sittard en was om 9.00 in Geleen. Om 9.30 waren er pas 3 spelers op het vertrekpunt. Toen was voor ons al duidelijk dat het onmogelijk zou zijn om nog enigszins op een acceptabele tijd in Volendam aan te komen. Op de snelweg rijdt het 50-70 maximaal. Als de bond het niet correct vind dat wij geen risoco's nemen prima, so be it. Maar ik vraag me ook ernstig af wat er gebeurd zou zijn indien de wedstrijd in Geleen zou zijn.
Sorry Tijn, maar vrijdagavond was het slechte weer reeds aangekondigd. Alle teams in de KNDB-competitie zijn zaterdag op hun bestemming aangekomen, alleen CEMA niet. Dat wordt dus een straf. Daartegen kunnen jullie uiteraard bezwaar maken, maar ik zou het protestgeld liever besteden aan bier, dan heb je er nog wat aan
Geloof me: ik ben rond de jaar wisseling in vergelijkbare omstandigheden naar Wateringen gereden voor een sneldamtoernootje. Als het rcht effe kon was ik vandaag in Volendam geweest... Dit was echter onverantwoord vandaag. Verschil is wel dat het in het westen op vrijdag al begon te ijzelen en in Limburg pas tegen de ochtend. Im heb geen glazen bol. Ook vreemd dat mensen buiten Limburg menen te weten hoe de omstandigheden ware hier ter plekke. Laat die straf maar komen, eender welke, ik zal er niet mee akkoord gaan.
-
Alex
Tijn wrote:Jan Pieter wrote:Tijn wrote:Sommige mensen moeten niet zo achterlijk praten. Ons vertrektijdstip was 8.45. Ik ben zelf om 8.15 vertrokken vanuit Sittard en was om 9.00 in Geleen. Om 9.30 waren er pas 3 spelers op het vertrekpunt. Toen was voor ons al duidelijk dat het onmogelijk zou zijn om nog enigszins op een acceptabele tijd in Volendam aan te komen. Op de snelweg rijdt het 50-70 maximaal. Als de bond het niet correct vind dat wij geen risoco's nemen prima, so be it. Maar ik vraag me ook ernstig af wat er gebeurd zou zijn indien de wedstrijd in Geleen zou zijn.
Geloof me: ik ben rond de jaar wisseling in vergelijkbare omstandigheden naar Wateringen gereden voor een sneldamtoernootje. Als het rcht effe kon was ik vandaag in Volendam geweest... Dit was echter onverantwoord vandaag. Verschil is wel dat het in het westen op vrijdag al begon te ijzelen en in Limburg pas tegen de ochtend. Im heb geen glazen bol. Ook vreemd dat mensen buiten Limburg menen te weten hoe de omstandigheden ware hier ter plekke. Laat die straf maar komen, eender welke, ik zal er niet mee akkoord gaan.
Frans de Jonge gaf eerder aan dat het mogelijk was om 12.04 met de trein en bus in Volendam te arriveren. Jullie hadden er dus gewoon kunnen komen. Dat er pas om 9.30 kon worden vertrokken, is jullie eigen schuld, het was immers vrijdagavond al bekend dat er slecht weer op komst was, hetgeen betekent eerder vertrekken dan normaal (staat ook zo in de reglementen in het blauwe boekje).
Dus ik sluit me bij Jan Pieter aan, maar je kan het geld ook besteden aan broodjes warme worst bij Ro... euh... Fortuna
-
corboot
Tijn wrote:Jan Pieter wrote:Tijn wrote:Sommige mensen moeten niet zo achterlijk praten. Ons vertrektijdstip was 8.45. Ik ben zelf om 8.15 vertrokken vanuit Sittard en was om 9.00 in Geleen. Om 9.30 waren er pas 3 spelers op het vertrekpunt. Toen was voor ons al duidelijk dat het onmogelijk zou zijn om nog enigszins op een acceptabele tijd in Volendam aan te komen. Op de snelweg rijdt het 50-70 maximaal. Als de bond het niet correct vind dat wij geen risoco's nemen prima, so be it. Maar ik vraag me ook ernstig af wat er gebeurd zou zijn indien de wedstrijd in Geleen zou zijn.
De omstandigheden in Limburg zullen niet best geweest zijn, maar Raes- Middelburg is wel doorgegaan. Voor Middelburg ook een lange reis geweest, ik heb van hun echter niets gehoord hoe de reis verlopen is. In Zeeland is het inderdaad rond 24.00 uur gaan regenen en ijzelen, de strooidiensten waren al vanaf 22.00 uur actief. Zaterdag overdag in Zeeland totaal geen problemen meer geweest, het was om 9 uur al 4 graden boven nul ...
-
Michel Stempher
- Real name: Michel Stempher
by Michel Stempher » Sun Jan 25, 2015 08:35
Ik stel voor dat de wedstrijd wordt ingehaald op elektronische damborden of iPads en dat CEMA zorgt draagt voor een zo vlekkeloos mogelijke uitzending hiervan. Verder zou ik de zaalhuur voor Volendam nog wel verhalen op CEMA. Dit lijkt me een mooie straf en ook wel voldoende.
-
Dieter
-
Ik heb geen zin om er een lange discussie van te maken maar toch even kort waarom Geleen niet naar Volendam is gegaan.
We hadden reeds vooraf rekening gehouden met onverwacht lange reis en vertrek vanuit Geleen om 8.45. Aangezien enkele van onze spelers al een voortraject hebben was dit het vroegst mogelijke vertrekmoment. Het heeft in Limburg de gehele ochtend zwaar gesneeuwd tot uiteindelijk een uur of 11 en de wegen waren onbegaanbaar. Binnenwegen waren glijbanen en de snelweg was een max 50 weg geworden. De ANWB meld dat er geen file staat maar dat de matrixborden alle verkeer als file zien vanwege de lage snelheden. De NS meld dat treinen niet of met grote vertraging beschikbaar zijn en idem in België waar enkele van onze spelers vandaan moeten komen. In de vroege ochtend krijg ik al twee telefoontjes van spelers die niet met de auto op pad durven en dat het onverantwoord is. Als club kun je dan twee dingen doen. Je kunt je spelers dwingen te komen (nou kan dat wel?) of je gaat met spelers op pad die wel nog kunnen/durven en je gaat een ongewisse trip maken met een half team. Anderzijds kun je een verstandige beslissing nemen door niemand onverantwoorde dingen te laten doen. Ik heb besloten dat het dat niet waard is. Dammen is wel onze hobby maar we gaan geen onverantwoorde dingen doen. Het leek me dan ook verstandig om direct de tegenstander te informeren.
Wat commentaren op deze draad betreft, Zou Maastricht naar Middelburg hebben moeten gaan dan denk ik dat de kans ook groot zou zijn geweest dat ze niet vertrokken waren. Middelburg vertrok natuurlijk toen de situatie in het westen al verbetert was en zal niet veel problemen meer gehad hebben aan het einde van de ochtend. Wat anderen verder onderweg meegemaakt hebben weet ik niet maar vind ik ook niet relevant. Wat het openbaar vervoer betreft en het commentaar dat alles volgens het boekje kon, is volgens mij grote onzin, of wil men hier beweren dat er onterecht melding is gemaakt van uitvallen en vertragingen?
Het tweede team dat om 10.30 vertrok naar Eindhoven (normaal rit van 45 minuten) kwam in Eindhoven aan om 12.15 uur, een uur langer voor een rit van 80 km. en dat later in de ochtend als de wegen al beter zijn geworden. Hier bleef overigens een spelers weg omdat hij niet de weg op durfde, en ook hier hebben we dit moeten accepteren.
Al met al, wij zijn zelf door de omstandigheden ernstig gedupeerd want we willen dammen en niet thuis zitten, als de KNDB geen rekening kan houden met omstandigheden dan is dat zo, kan ik niet veranderen maar ik zou wel heel erg teleurgesteld zijn als er ook nog een financiële straf zou volgen. Dat Volendam wellicht niet na wil spelen kan ik me overigens voorstellen, alle begrip daarvoor, Sorry Volendammers maar het ging deze ochtend echt niet.