Paul van de Veen wrote:Eric van Dusseldorp wrote:Even een informatievraag. Speelt hij na zijn diskwalificatie nog steeds met een bot? Zo nee, dan mag deze discussie van mij verdwijnen.
Mee eens. Pascal heeft meegespeeld in de Blindsimultaan 2015 van Ton Sijbrands. Klaar. Respect.
Ik kom vaak op andere fora waar men een "
Be nice, be respectful" policy hanteert. Is wat mij betreft ook voor dit forum eigenlijk best een aardig idee.
Ik ken een verhaal over een Limburger die ooit met de broek op de enkels en een dambord op de blote schoot werd betrapt op een toilette. Die hield zich daarna een aantal jaren low profile en stilletjes. Daarop werd hij door de damwereld weer omarmd (welke waarde je daaraan ook mag hechten). De persoon in kwestie is een liefhebber, beetje cartonistisch en zeker een propagandist van het dammen.
Pascal is aangesproken op zijn gedrag, maar van hem kwam een andere reactie. Pascal, ging mensen aanvallen die hem betrapten, strooien met zijsprongetjes over die mensen, of verwijzen naar partijen die hij echt wel speelde etc etc. En als klap op de vuurpijl publiceerde hij op toernooibase nog partijen van hem tegen Maximus (N.B. het programma waarvan Schwarzman ternauwernood in een match met 7-5 won). Pascal won elke gepubliceerde partij. hij gaf daarbij ook nog argumenten waarom dat echt en echt waar, echt serieus gespeelde partijen waren en hij dus terecht won.
Dat hoort blijkbaar bij Pascal. Ik zelf stoor me daar niet zo aan, wel koddig genoeg om ernaar te kijken. Meestal zijn het ook stilistische partijen. En ik weet ook wel dat Pascal ze niet zelf speelde, maar wat doet het er toe. Hij zet tenminste een standje op.