Halve finale NK algemeen 2015

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Halve finale NK algemeen 2015

Post by Michel Stempher » Wed Dec 03, 2014 22:45

Nou, de inschrijftermijn voor de halve finale van het NK 2015 is verlopen. Ben benieuwd hoeveel mensen zich hebben ingeschreven. Ik heb me in ieder geval niet ingeschreven, in verband met de praktische onbereikbaarheid van Emmeloord en Huissen. Ook heb ik geen enkele tussentijdse deelnemerslijst gezien. Aangezien ik het Bondsbureau hier voorgaande jaren al op had gewezen, deed ik het dit jaar maar niet. Wanneer gaan we zo'n halve finale nou eens serieus nemen?

VibeMan

Re: Halve finale NK algemeen 2015

Post by VibeMan » Thu Dec 04, 2014 00:04

Michel Stempher wrote:Nou, de inschrijftermijn voor de halve finale van het NK 2015 is verlopen. Ben benieuwd hoeveel mensen zich hebben ingeschreven. Ik heb me in ieder geval niet ingeschreven, in verband met de praktische onbereikbaarheid van Emmeloord en Huissen. Ook heb ik geen enkele tussentijdse deelnemerslijst gezien. Aangezien ik het Bondsbureau hier voorgaande jaren al op had gewezen, deed ik het dit jaar maar niet. Wanneer gaan we zo'n halve finale nou eens serieus nemen?

Michel, geheel mee eens dat er een tussentijdse update van de deelnemers moet komen.
Bereikbaarheid Schiedam moet toch wel lukken voor je? En bij Emmeloord wil de organisatie je vast wel van het station naar de speelzaal brengen, dat schijn ik ergens gelezen te hebben. Prima service van team Emmeloord!

Serieus nemen we de halve finale niet helemaal (tenminste de KNDB niet). Slechts 50% van de deelnemers kunnen zich rechtstreeks plaatsen voor de NK-finale. Ik kan geen enkele sport opnoemen waar dezelfde kwalificatie criteria gelden. Gewoonweg te belachelijk voor woorden om met 8 man te strijden voor 1 plek. Laat de nummers 1 t/m 4 van het NK zich maar bewijzen, elk jaar opnieuw, wel zo eerlijk voor de rest van dammend Nederland. Er zijn genoeg toppers die in aanmerking komen voor de finale. Echter hebben die niet altijd zin om hun tijd te verdoen in de hoop 1e te worden in een poule van 8. We moeten terug naar kwalificatie via de Provincie. De open inschrijving is een grote flop, dat heeft men de laatste 4 jaar kunnen zien. We moeten gewoon weer terug naar 4 poules van 10 spelers. nummers 1 en 2 per poule geplaatst, 2 beste nummers 3 ook naar finale. Dan heb je nog een keuzeplek en sponsorplek te vergeven.

De KNDB zal echter niet willen teruggaan naar het oude systeem, aangezien het geldverslindende topsportbeleid dan in moeilijkheden komt. Ook iets waar we zo snel mogelijk vanaf moeten. Wat moet een dambond met ca. 5000 leden met EUR 258.000,00 aan personeelskosten, ruim 82% van alle organisatiekosten? Wat heeft het nu voor nut om duizenden euro's in Boomstra, Meurs en Baljakin te steken? Zonder al dat geld zal Boomstra ook wel een keer wereldkampioen worden. De heren kunnen prima met elkaar sparren in hun vrije tijd, waarom moeten de KNDB-leden hieraan mee betalen? En wat te denken van de trainers/coaches die samen goed zijn voor ruim een ton aan salarissen per jaar? En wat moeten we anno 2014 nog met een bondsbureau?

Laat de KNDB het geld in de nationale competitie steken in plaats van de clubs deze competitie ook nog eens zelf te laten betalen. En besteed gelden aan breedtesport, promotie van de damsport en ledenwerving. Zorg dat er Nederlands kampioenschappen worden georganiseerd voor categorie B en C en niet alleen voor de top. Het lijkt nu alleen om een handjevol toppers en talenten te draaien bij de KNDB.

Zo zijn er nog genoeg goede doelen binnen de damsport waar het geld naartoe kan i.p.v. naar het onzinnige topsportbeleid.

Ik zal niet verder off-topic gaan. Wanneer zijn de HF-finale groepen bekend?

Ben benieuwd.

Dieter

Post by Dieter » Thu Dec 04, 2014 18:08

Het KNDB bestuur is er voor het kapotmaken van onze sport, en dat lukt aardig.

VibeMan

Post by VibeMan » Tue Dec 09, 2014 21:41

Dieter wrote:Het KNDB bestuur is er voor het kapotmaken van onze sport, en dat lukt aardig.
Groep 1 (Emmeloord): Wouter Sipma (1474), Jan van Dijk (1363), Nick Hoving (1337), Sjoerd Koopman (1291), Nico Werkman (1200), Cor Westerveld (1194), Jan Lammers (1175), vacature.
Groep 2 (Emmeloord): Auke Scholma (1463), Wouter Ludwig (1391), Anton Schotanus (1322), Gerbrand Hessing (1280), Wouter Wolff (1230), Leo van der Laan (1190), Nick Waterink (1188), vacature.
Groep 3 (Huissen): Ben Provoost (1455), Andrew Tjon A Ong (1372), Jeroen Goudt (1331), Pepijn van den Brink (1253), Martijn van Gortel (1242), Han Seinhorst (1232), Arne van Mourik (1229), vacature.
Groep 4 (Schiedam): Anton van Berkel (1464), Jeroen Kos (1350), Wim Kalis (1346), Daaf Kasse (1327), Waldo Aliar (1269), Losseni Savané (1237), Ramon Sakidin (1180), vacature.
Groep 5 (Schiedam): Frits Luteyn (1403), Ivo de Jong (1366), Leopold Sekongo (1354), Peter van der Stap (1325), Theo Voorspuij (1276), Jitse Slump (1246), Kees Romijn (1223), Roep Bhawanibhiek (1189).

Daar zijn de namen. Zoals reeds gemeld laten de toppers het afweten. Slechts 4 topspelers hebben zich ingeschreven, Sipma, Provoost, Scholma en van Berkel. Bedroevend.

Hieronder even een greep topdammers die de HF NK links laten liggen:

E.J. Prosman MN Damlust (Gouda) 1562
R.J. Clerc GMN Van Stigt Thans (Schiedam) 1514
J.C. Krajenbrink GMN Damvereniging VBI (Huissen) 1508
H. Wiersma GMN Damcombinatie Fryslân (Fran.) 1499
G.M.H.S. Jansen GMN Damvereniging VBI (Huissen) 1494
H.H.O. van den Akker MN Denk en Zet Culemborg 1482
K. Thijssen GMN Apeldoorn 1476
C.A. van Dusseldorp MN RDC Rijnsburg 1463
Ja.M. Lemmen MN Apeldoorn 1463
J.H. Jansen GMN Hijken DTC 1456
J.W. Wesselink GMN Mo & Z Volendam 1445
S. Winkel MN Denk en Zet Culemborg 1444
G.J.F. Salomé Witte van Moort (Westerhaar) 1444
O. Mol MN Witte van Moort (Westerhaar) 1441
M. van IJzendoorn MN Damlust (Gouda) 1441
B.W. Derkx MN Denk en Zet Culemborg 1431
M. Kroesbergen MN Hijken DTC 1426
R. Keurentjes WSDV (Wageningen) 1426
G.H.J. van Aalten GMN Damvereniging VBI (Huissen) 1425
R. van der Pal MN Huizum (Leeuwarden) 1420
H. Klarenbeek DES Lunteren 1419
T. Goedemoed MN De Oldehove (Leeuwarden) 1418
H.J. van der Zee GMN Apeldoorn 1418
M. Barkel MN Witte van Moort (Westerhaar) 1415
T.L. Harmsma Denk en Zet Culemborg 1413
A.J. Brouwers MN Micone (Tilburg) 1408
D.H. de Voogd Denk en Zet Culemborg 1407
P. Nitsch CEMA\De Vaste Zet (Geleen) 1404
J.H. Stokkel GMN Damvereniging VBI (Huissen) 1403
H.G. Meijer GMN Apeldoorn 1402
J.G. Wiering MN Mo & Z Volendam 1400
F.D. Andriessen Apeldoorn 1400
J. Groenendijk MN WSDV (Wageningen) 1400

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Tue Dec 09, 2014 22:25

VibeMan wrote:
Dieter wrote:Het KNDB bestuur is er voor het kapotmaken van onze sport, en dat lukt aardig.

Daar zijn de namen. Zoals reeds gemeld laten de toppers het afweten. Slechts 4 topspelers hebben zich ingeschreven, Sipma, Provoost, Scholma en van Berkel. Bedroevend.
GMI Hein Meijer heeft de sponsor-/organisatieplaats van Stichting Aanzet toegewezen gekregen. Dus toch nog een topper erbij!
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Leri
Real name: Maikel van den Esker

Post by Leri » Wed Dec 10, 2014 00:32

Wat is de reden dat van IJzendoorn en Groenedijk niet mee doen?

Dat een Clerc niet mee doet, is opzich logisch, en Prosman ook.

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Wed Dec 10, 2014 09:14

Leri wrote:Wat is de reden dat van IJzendoorn en Groenedijk niet mee doen?

Dat een Clerc niet mee doet, is opzich logisch, en Prosman ook.
Kunnen vast geen vrij krijgen in april, zo'n hele week. Uiteraard is de school vanwege het NT-contract verplicht om mee te helpen waar mogelijk, maar ik kan me zo voorstellen dat beide jongens -zeker Groenendijk die actiever lijkt te zijn dan Van IJzendoorn op damgebied- door hun vele afwezigheid op school achterstand dreigen op te lopen. Ik heb geen idee of dit de echte reden is; dat zullen ze zelf moeten aangeven.

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Wed Dec 10, 2014 11:37

Leri wrote:Wat is de reden dat van IJzendoorn en Groenedijk niet mee doen?
Die weten nu al dat ze een keuzeplaats of sponsorplaats krijgen?
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Wed Dec 10, 2014 12:07

Piet Bouma wrote:GMI Hein Meijer heeft de sponsor-/organisatieplaats van Stichting Aanzet toegewezen gekregen. Dus toch nog een topper erbij!
Mooi dat de Stichting Aanzet opnieuw zijn eigen keus maakt en zich niet voor het karretje van de Topsportcommissie laat spannen.
Hein Meijer is m.i. een uitstekende keuze. Enerzijds natuurlijk een sterke dammer, maar ook één van de weinige toppers die bereid is wat te doen zonder dat er voor betaald wordt. Hij verzorgt trainingen voor 020, speelt mee in de provinciale competitie van Noord-Holland, en is één van de trouwste bezoekers van de clubavond, alles uit pure liefhebberij.

GuidoB

Post by GuidoB » Sat Jan 03, 2015 10:03

De partijen zijn semi live te volgen via http://toernooibase.kndb.nl/applet/oert ... _games.php.

Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Sat Jan 03, 2015 15:05

GuidoB wrote:De partijen zijn semi live te volgen via http://toernooibase.kndb.nl/applet/oert ... _games.php.
Guido (en de andere invoerders)
Hartstikke fijn om thuis de wedstrijden te kunnen volgen! :D
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sat Jan 03, 2015 16:10

Frans de Jonge wrote:
GuidoB wrote:De partijen zijn semi live te volgen via http://toernooibase.kndb.nl/applet/oert ... _games.php.
Guido (en de andere invoerders)
Hartstikke fijn om thuis de wedstrijden te kunnen volgen! :D
In de middagronde is bij een aantal partijen later gestart met invoer. Dat betekende dat eerst niet alle 20 partijen live waren. Als men nu op de bovenstaande link klikt kunnen alle 20 partijen geselecteerd worden.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sat Jan 03, 2015 18:14

Goed te volgen, goed werk van Guido. Hij leest mijn stukjes toch nooit dus dat kan ik veilig zeggen.

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Sun Jan 04, 2015 11:43

Zeer zeker goed werk van de invoerders! Zo hoort het!

Wel een klein puntje over de partij Waterink - Van Dijk. Deze partij werd met verwisselde kleuren gespeeld. Was dit fout ingevoerd in het wedstrijdprogramma van Toernooibase of zijn de mannen per abuis verkeerd gaan zitten?

Voor Piet de vraag: is het mogelijk om een knop in de semi-liveonvoerpagina te zetten waarmee je onmiddellijk de kleuren kunt switchen? Mocht een invoerder dan onverhoopt zien dat de kleuren verkeerd om zijn gegaan, kan 'ie dit heel makkelijk herstellen en hoeven mensen thuis waarschijnlijk slechts hun browser te verversen, want ik denk niet dat deze update automatisch kan en we moeten dat ook niet willen in de wetenschap dat de performance van Toernooibase niet altijd even geweldig is.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Jan 04, 2015 12:08

Michel Stempher wrote:Zeer zeker goed werk van de invoerders! Zo hoort het!

Wel een klein puntje over de partij Waterink - Van Dijk. Deze partij werd met verwisselde kleuren gespeeld. Was dit fout ingevoerd in het wedstrijdprogramma van Toernooibase of zijn de mannen per abuis verkeerd gaan zitten?

Voor Piet de vraag: is het mogelijk om een knop in de semi-liveonvoerpagina te zetten waarmee je onmiddellijk de kleuren kunt switchen? Mocht een invoerder dan onverhoopt zien dat de kleuren verkeerd om zijn gegaan, kan 'ie dit heel makkelijk herstellen en hoeven mensen thuis waarschijnlijk slechts hun browser te verversen, want ik denk niet dat deze update automatisch kan en we moeten dat ook niet willen in de wetenschap dat de performance van Toernooibase niet altijd even geweldig is.
In de commentaarruimte werd aangegeven dat de uitslag bij de applet verkeerd was ingevoerd.
In Toernooibase heb ik achteraf winst op Nick Waterink gezet.
Wedstrijdprogramma in Toernooibase is overgenomen vanaf KNDB-site en gecontroleerd door Paul Visser.

Voor mij is het nu wat onduidelijk. Heeft Jan van Dijk gewonnen? :)
Dan had toch al iemand aan de bel getrokken?
Ik zal even nachecken bij de organisatie.

edit: 12:55
Bericht van organisatie. Nick heeft inderdaad gewonnen, zodat uitslag in applet verkeerd was ingevoerd.
@Michel. Een knop in semi-live invoer te zetten om spelers te switchen lijkt me wat overdone Michel. Deze keer werd alles (in tegenstelling tot de blindsimultaan Sijbrands) via Toernooibase gehost (ook de livepartijen). Performance was gisteren volgens mij niet zo slecht.

Post Reply