Hmmm, dat is wel zo makkelijk ja. Thanks! En als zwart z'n dam op het bord probeert te houden door een paar zetten eerder naar 17 te bewegen, dan loopt wit rustig richting een 2e dam. Dat had Ton wellicht ook wel gezien ja. I stand corrected .Rein Halbersma wrote:30... 10-15 31. 29x20 15x24 32. 39-34 24-30 33. 34-29 19-23 34. 28x10 9-13 35. 25x34 22-27 36. 32x21 16x27 37. 31x22 17x50 38. 10-5 50-45 39. 38-32 45-50 en nu geen 40. 32-27 zoals in jouw variant maar 40. 42-38! met dreiging 43-39 en op 50-45 29-24! (en op 50-17 38-33) met damvangst.ZevenInEenKlap wrote: Ik ben wel benieuwd hoe wit na 50-45 in de partij van Wim van Mourik dan zou winnen. Kun je de hoofdvariant van Kingsrow geven? Ik kom er zelf niet uit. Ik betwijfel of Ton dat wel zou hebben 'gezien' hoor. Erg lastig eindspel.
Ton Sijbrands valt wereldrecord blindsimultaandammen aan
-
Re: Ton Sijbrands valt wereldrecord blindsimultaandammen aan
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy
==> Aphex Twin - Come to Daddy
Dat tegenstanders 'makkelijk' opgeven maakt het niet minder knap aan zijn prestatie.
Eerder tegenovergestelde, omdat Ton het wel volhoud onder veel zwaardere omstandigheden.
Laat des te duidelijker zien hoe vermoeiend het is om zolang met 'hetzelfde' bezig te zijn!
Wel jammer van de spelers zelf.
Eerder tegenovergestelde, omdat Ton het wel volhoud onder veel zwaardere omstandigheden.
Laat des te duidelijker zien hoe vermoeiend het is om zolang met 'hetzelfde' bezig te zijn!
Wel jammer van de spelers zelf.
-
- Real name: Michel Stempher
Helemaal mee eens! Maar alleen daar al om hoop ik dat Sijbrands dit redt. Helden behoren een waardig en stijlvol afscheid te hebbenFred van Amersfoort wrote:Ik ben bang dat de legende nu toch de eerste echte vermoeidheidverschijnselen heeft. Ook als hij het niet redt, hij is voor eeuwig een held. Het lijkt me onmogelijk dit fysiek tot een goed einde te brengen.
Ik kijk echt naar deze recordpoging met nog meer spanning dan naar de WK-finale in 2010 of de halve finale in 2014. Het voelt aan alsof ik ook een beetje het wereldrecord heb gehaald als Sijbrands dit haalt. Net zoals het voelt dat je ook een beetje wereldkampioen bent als Nederland die wedstrijd van Spanje had gewonnen.
Nadeel is alleen dat een voetbal wedstrijd 90 minuten duurt, en dit ietsje langer . Ik moet toch maar is gaan slapen, anders bezwijk ik ook nog thuis achter zijn computerschermpje.
-
Ik hoop dat ik het mis heb.....bijna 3 uur nu en ik vraag me werkelijk af of Ton het nog 2 uur kan volhouden. Sommige standen verwateren nogal en er moet nog aardig wat ijzer met handen gebroken worden.
- Wishmaster
- Real name: Pascal Stil
20-0, nog 3 overwinningen nodig en dan mogen de rest van de partijen remise worden. Tegen Thijs bood Sijbrands zojuist remise aan, maar is pas de 38e zet, dus moet nog even twee rondjes verder.
everytime is a good time to take your time to have a good time
-
Wat heb ik het ontzettend fout gezien en is de titel sportman van het jaar niet te vroeg uitgereikt?
-
Waarom speelt V.d. Poorte niet gewoon?
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
-
- Real name: Frans de Jonge
Het is een unieke prestatie, meer dan 71%!! De (te) gemakkelijke opgevers werden weer gecompenseerd door de door Ton weggegeven remises in een "totaal" gewonnen stand. Wat een geweldige prestatie van Ton!Fred van Amersfoort wrote:Wat heb ik het ontzettend fout gezien en is de titel sportman van het jaar niet te vroeg uitgereikt?
Last edited by Frans de Jonge on Sun Dec 21, 2014 10:13, edited 1 time in total.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
-
- Real name: Michel Stempher
Die had al een eeuwigheid ervoor opgegeven.Eric van Dusseldorp wrote:Waarom speelt V.d. Poorte niet gewoon?
-
- Real name: Frans de Jonge
Frans de Jonge wrote:Het is een unieke prestatie, meer dan 71%!! De (te) gemakkelijke opgevers werden weer gecompenseerd door de door Ton weggegeven remises in een "totaal" gewonnen stand. Wat een geweldige prestatie van Ton!Fred van Amersfoort wrote:Wat heb ik het ontzettend fout gezien en is de titel sportman van het jaar niet te vroeg uitgereikt?
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
Gefeliciteerd Ton! Hoelaat brengt hij het geld naar 3FM?
- Wishmaster
- Real name: Pascal Stil
Ton en Jan Slagter zouden volgens mij om 8 uur vanavond bij het glazen huis zijn, maar dat was gebaseerd op de veronderstelling dat de simultaan gisteravond laat zou aflopen, en het kan dus wel eens later worden.
everytime is a good time to take your time to have a good time
-
Als in een wielerwedstrijd (willekeurig voorbeeld) deelnemers uitvallen door vermoeidheid of materiaalpech, hoor je niemand de prestatie van de winnaar bagatelliseren. Dammen is eveneens een sport, dat schijnen sommigen te vergeten. In gewone partijen, die lang duren, kan het fysieke element ook een grote rol spelen. En dan helemaal in een simultaanrecordpoging. De realiteit was gewoon, dat aantal deelnemers niet voldoende voorbereid was op de uitputtingsslag, die het - zo stond vooraf eigenlijk wel vast - zeker zou gaan worden. Ton had zo te zien nog energie genoeg om nog lang door te gaan, en gezien de posities op het bord had hij dan zijn winstpercentage zeker nog aardig kunnen verhogen. In plaats van al de kritiek die men hier en op toernooibase kan aantreffen, past enkel verwondering en bewondering voor de unieke prestatie van de beste dammer, die wij ooit hebben gehad.
- Eric Sanders
Wat een geneuzel lees ik her en der (facebook, toernooibase) over glans er af en gunfactor vanwege vroeg opgeven. Deze gebeurtenis is vooral een tentoonstelling van dam-, geheugen- en uithoudingsvermogen. Volgens mij onthoudt Sijbrands zo'n beetje elke partij die hij speelt voor eeuwig en zou hij vrij eenvoudig 50 partijen kunnen spelen en 70% scoren als hij er met het tempo van een gewone simultaan langs ging, maar dat zit niet in zijn aard. Hij wil perfecte partijen spelen. Daarom wordt het zo'n uitputtingsslag. Tegenstanders gunnen Sijbrands het wereldrecord, maar alleen ten koste van de anderen. Iedereen wil scoren tegen Sijbrands. Ze geven op omdat ze totaal gesloopt zijn. In alle drie genoemde vermogens is Sijbrand superieur. Voor mij is wat hij laat zien op alle fronten zo ongelofelijk onvoorstelbaar dat het labeltje wereldrecord niet eens zo interessant is.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart