Ikzelf zie gewoon een nieuwsoverzicht. Het meest actuele bericht is van 13:30 uur, dat is één minuut geleden. Toeval dat ik nu keek. Misschien browser proberen te verversen/cache leegmaken? Ik roep maar wat hoorWim van Dongen wrote:Het zal wel aan mij liggen maar op mijn computer met Windows 8.1 krijg ik bij het live-verslag alleen het ronddraaiende pijltje te zien. Weet iemand wellicht een oplossing?
Ton Sijbrands valt wereldrecord blindsimultaandammen aan
-
- Real name: Michel Stempher
Re: Ton Sijbrands valt wereldrecord blindsimultaandammen aan
-
Onbegrijpelijk dat alle slagen niet meteen worden uitgevoerd. Dit zal de duur van het evenement niet ten goede komen.
-
- Real name: Hendrik Veenstra
Ja, dat vond ik ook al vreemd. Ik denk dat Ton het aantal gespeelde zetten van alle partijen gelijk wil houden. Zo hoeft hij alleen het aantal rondes bij te houden en kan hij de partij vanaf de beginstand "naspelen" om te weten wat de huidige stand is.
-
Correct, dat is de reden waarom dat deze poging zo gebeurt.hendrikv wrote:Ja, dat vond ik ook al vreemd. Ik denk dat Ton het aantal gespeelde zetten van alle partijen gelijk wil houden. Zo hoeft hij alleen het aantal rondes bij te houden en kan hij de partij vanaf de beginstand "naspelen" om te weten wat de huidige stand is.
-
- Real name: Michel Stempher
Jep, en ik vind het persoonlijk ook prettig. Het is zo heel eenvoudig te zien waar Sijbrands is op het moment dat je kijkt. Ik vond die regel van dat slaan ook maar altijd onduidelijk. Wanneer is iets nou een gedwongen slag en wanneer niet? Als je op twee manieren kunt slaan, maar als beide manieren precies hetzelfde resultaat opleveren: was dit dan gedwongen?hendrikv wrote:Ja, dat vond ik ook al vreemd. Ik denk dat Ton het aantal gespeelde zetten van alle partijen gelijk wil houden. Zo hoeft hij alleen het aantal rondes bij te houden en kan hij de partij vanaf de beginstand "naspelen" om te weten wat de huidige stand is.
- Wishmaster
- Real name: Pascal Stil
Heb ik te vroeg opgegeven? Misschien, maar ik had nadeel na de ruil en was dermate gebroken na al een slopende week dat ik er geen heil in zag nog door te spelen. Uiteindelijk zou Ton er toch zeker in slagen dat voordeel dat hij al had naar winst door te rekenen.
everytime is a good time to take your time to have a good time
Ja, dat heb je.Wishmaster wrote:Heb ik te vroeg opgegeven? Misschien, maar ik had nadeel na de ruil en was dermate gebroken na al een slopende week dat ik er geen heil in zag nog door te spelen. Uiteindelijk zou Ton er toch zeker in slagen dat voordeel dat hij al had naar winst door te rekenen.
En wat een matige redenen voer je daarvoor aan. Je weet dat je vanaf zet 1 nadelig spel zal hebben tegen Sijbrands. Herstel, dat wist je zelfs al toen je je opgaf voor deze recordpoging.
Daarnaast, een slopende week? Dan had je misschien je plaats aan een reserve moeten afstaan, en die deze unieke ervaring moeten gunnen.
Ik denk dat je veel meer punten bij je 'fans' op het forum had kunnen scoren wanneer je tot het bittere einde was doorgegaan. Met deze vroege opgave maak je direct ook de recordpoging minder gewichtig.
NB. Ter info, ik stond geen reserve
Inderdaad.PeterHt wrote:Ja, dat heb je.Wishmaster wrote:Heb ik te vroeg opgegeven? Misschien, maar ik had nadeel na de ruil en was dermate gebroken na al een slopende week dat ik er geen heil in zag nog door te spelen. Uiteindelijk zou Ton er toch zeker in slagen dat voordeel dat hij al had naar winst door te rekenen.
Wel fijn voor de maestro.
- Wishmaster
- Real name: Pascal Stil
De uitleg is wat kort, maar als ik de gelegenheid krijg m'n partij straks in de demonstratie zaal te laten zien kan ik het wellicht nader toelichten
everytime is a good time to take your time to have a good time
-
Kan iemand Hans Böhm uitleggen wat ze aan het doen zijn daar? In zijn praatje rond half een vannacht had hij het meerdere keren over de blindsimultaan schaken.....
Beschamende houding voor zo'n evenement, hier doe je de recordpoging geen dienst mee. Weet waar je aan begint en ga er dan ook voor. dit slaat nergens op.PeterHt wrote:Ja, dat heb je.Wishmaster wrote:Heb ik te vroeg opgegeven? Misschien, maar ik had nadeel na de ruil en was dermate gebroken na al een slopende week dat ik er geen heil in zag nog door te spelen. Uiteindelijk zou Ton er toch zeker in slagen dat voordeel dat hij al had naar winst door te rekenen.
En wat een matige redenen voer je daarvoor aan. Je weet dat je vanaf zet 1 nadelig spel zal hebben tegen Sijbrands. Herstel, dat wist je zelfs al toen je je opgaf voor deze recordpoging.
Daarnaast, een slopende week? Dan had je misschien je plaats aan een reserve moeten afstaan, en die deze unieke ervaring moeten gunnen.
Ik denk dat je veel meer punten bij je 'fans' op het forum had kunnen scoren wanneer je tot het bittere einde was doorgegaan. Met deze vroege opgave maak je direct ook de recordpoging minder gewichtig.
NB. Ja ik was wel reserve.
Beschamende houding voor zo'n evenement, hier doe je de recordpoging geen dienst mee. Weet waar je aan begint en ga er dan ook voor. dit slaat nergens op.PeterHt wrote:Ja, dat heb je.Wishmaster wrote:Heb ik te vroeg opgegeven? Misschien, maar ik had nadeel na de ruil en was dermate gebroken na al een slopende week dat ik er geen heil in zag nog door te spelen. Uiteindelijk zou Ton er toch zeker in slagen dat voordeel dat hij al had naar winst door te rekenen.
NB. Ja ik was wel reserve.
-
- Real name: W.L. van Dongen
Inmiddels ben ik er achter dat bij mij de Chrome browser de live-uitzending blokkeert. Bij gebruik van Internet Explorer is er geen probleem.Michel Stempher wrote:Ikzelf zie gewoon een nieuwsoverzicht. Het meest actuele bericht is van 13:30 uur, dat is één minuut geleden. Toeval dat ik nu keek. Misschien browser proberen te verversen/cache leegmaken? Ik roep maar wat hoorWim van Dongen wrote:Het zal wel aan mij liggen maar op mijn computer met Windows 8.1 krijg ik bij het live-verslag alleen het ronddraaiende pijltje te zien. Weet iemand wellicht een oplossing?
-
Waar ik al bang voor was en wat ook weer duidelijk wordt uit de eerste uitslagen is dat de wereldrecordpoging ontsierd wordt door de gunfactor. Er is bijna niemand in de damwereld die Ton het slagen van de poging niet gunt. Helaas geldt dat ook voor zijn tegenstanders. Drie spelers geven op in een gelijke (qua aantal stukken) stand. Ja, Gerold Kosman gaat een schijf verliezen en Peter Hospes lijkt vast te gaan lopen, maar so what? Speel gewoon door en laat Ton het maar afmaken! Overigens is de stand van Peter Hospes niet eens zo eenvoudig te winnen. Pascal Stil geeft zelfs op in een stand waarin hij weliswaar wat minder staat, maar Ton alles nog moet bewijzen.
Heel fijn voor Ton (en de damwereld die krijgt wat ze wil), maar het geeft wel direct al een bittere bijsmaak.
Enfin, even een fragmentje.
Dit is de stand Ton Sijbrands - Pascal Stil.
Pascal heeft zojuist 18. ... 21-27 (?) gespeeld. Een positionele fout, dunkt me. 10-14 lijkt flexibeler en dan kan uiteraard 28-23 niet. Wit moet vanzelf een keer naar 32 en dan is 21-27 (of na 38-32 zelfs 22-27) beter.
Nu speelt Ton sterk 19. 28-23 en brengt daarmee Pascal in de problemen. In plaats van de partij kan Pascal nu beter een tijdelijk offer plaatsen met 10-14(!). Dan 34-30 (wellicht is doorspelen met 41-37 beter?) xx 5x14 (dreigt met 13-19 schijf terug te winnen). Vanwege diverse combinaties (1. 35-30? 22-28!; 2. 44-39? 20-24! 29-34! 8-12; 3. 29-24? 18x29! 12-18 22-28 13-19) moet wit nu 43-39 spelen. Zwart moet nu niet te gretig 13-19 spelen vanwege 41-37! en 29-23! Echter, na 20-25 en bijv. 41-37 13-19 en na het slaan 26-21 38-32 31-27 houdt wit makkelijker spel, maar is het nog lang niet gewonnen.
Pascal vervolgde echter met 19. ... 13-19? 20. 23x14 10x19.
Alhoewel kansrijk, vervolgde Ton hier onterecht met 21. 33-28? en 'ziet' daarmee een redelijk eenvoudige winst over het hoofd.
Direct schijfwinst was:
42-37! Dreigt met 33-28. Dit kan zwart op 2 manieren proberen te verhinderen:
1. Op 8-13 volgt schijfwinst met 26-21 en 38-32
2. Op 19-23 volgt schijfwinst met 34-30.
Heel fijn voor Ton (en de damwereld die krijgt wat ze wil), maar het geeft wel direct al een bittere bijsmaak.
Enfin, even een fragmentje.
Dit is de stand Ton Sijbrands - Pascal Stil.
Pascal heeft zojuist 18. ... 21-27 (?) gespeeld. Een positionele fout, dunkt me. 10-14 lijkt flexibeler en dan kan uiteraard 28-23 niet. Wit moet vanzelf een keer naar 32 en dan is 21-27 (of na 38-32 zelfs 22-27) beter.
Nu speelt Ton sterk 19. 28-23 en brengt daarmee Pascal in de problemen. In plaats van de partij kan Pascal nu beter een tijdelijk offer plaatsen met 10-14(!). Dan 34-30 (wellicht is doorspelen met 41-37 beter?) xx 5x14 (dreigt met 13-19 schijf terug te winnen). Vanwege diverse combinaties (1. 35-30? 22-28!; 2. 44-39? 20-24! 29-34! 8-12; 3. 29-24? 18x29! 12-18 22-28 13-19) moet wit nu 43-39 spelen. Zwart moet nu niet te gretig 13-19 spelen vanwege 41-37! en 29-23! Echter, na 20-25 en bijv. 41-37 13-19 en na het slaan 26-21 38-32 31-27 houdt wit makkelijker spel, maar is het nog lang niet gewonnen.
Pascal vervolgde echter met 19. ... 13-19? 20. 23x14 10x19.
Alhoewel kansrijk, vervolgde Ton hier onterecht met 21. 33-28? en 'ziet' daarmee een redelijk eenvoudige winst over het hoofd.
Direct schijfwinst was:
42-37! Dreigt met 33-28. Dit kan zwart op 2 manieren proberen te verhinderen:
1. Op 8-13 volgt schijfwinst met 26-21 en 38-32
2. Op 19-23 volgt schijfwinst met 34-30.
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy
==> Aphex Twin - Come to Daddy