Ton Sijbrands valt wereldrecord blindsimultaandammen aan

Post Reply
A.Presman
Posts: 2129
Joined: Sun Aug 18, 2002 16:43
Real name: Alexander Presman
Location: the Netherlands

Ton Sijbrands valt wereldrecord blindsimultaandammen aan

Post by A.Presman » Sat Jul 05, 2014 00:41

http://www.ad.nl/ad/nl/1021/Meer-sport/ ... mmen.dhtml
http://persberichten.villamedia.nl/?id=12613

Ton Sijbrands valt wereldrecord blindsimultaandammen aan

PERSBERICHT/ UITNODIGING
Hilversum, 4 juli 2014
- Oud-wereldkampioen dammen Ton Sijbrands zal op 19 en 20 december 2014 proberen het wereldrecord blindsimultaandammen van Erno Prosman scherper te stellen. Vanuit het Raadhuis van Hilversum, op de kamer van Burgemeester Pieter Broertjes, zal Ton Sijbrands het opnemen tegen maar liefst 32 tegenstanders.

Bij blindsimultaandammen neemt een persoon het simultaan op tegen meerdere tegenstanders. De uitdager ziet de speelborden, incluis zijn tegenstanders niet. Elke zet en daarmee elke partij wordt door Sijbrands volledig uit het hoofd gespeeld. Om voor erkenning van het wereldrecord door de werelddambond (FMJD) in aanmerking te komen, dient de simultaanspeler minimaal 70% te scoren, terwijl de gemiddelde rating van de tegenstanders 1050 moet zijn. In september 2009 heroverde Ton Sijbrands voor het laatst het wereldrecord. Toen nam hij het op tegen 28 tegenstanders en haalde een score van 77% in de geslaagde recordpoging die meer dan 41 uur duurde.

MAX en de Gemeente Hilversum maken deze wereldrecordpoging mede mogelijk.

Pieter Broertjes, Burgemeester van Hilversum:
"Ik vind het een grote eer dat Ton Sijbrands mijn werkkamer in het Hilversumse Raadhuis heeft uitgekozen voor dit bijzondere dam-evenement. Tegen 32 mensen blindsimultaandammen, een enorme uitdaging. Ik hoop dat het Raadhuis hem de rust en concentratie brengt om het wereldrecord te breken."

Jan Slagter, Omroep MAX:
“Geweldig en tegelijkertijd onvoorstelbaar: 32 dampartijen, allemaal uit het blote hoofd. Ik ben trots dat MAX hier aan bijdraagt, zodat kijkers deze wereldprestatie van dichtbij mee kunnen maken.”

>Uitnodiging persmiddag<
Wij nodigen u van harte uit om op woensdag 9 juli a.s. van 13.00 uur tot 13.30 uur aanwezig te zijn op het speciaal georganiseerde persmoment op het Hilversumse Raadhuis. In de kamer waar de recordpoging plaats zal vinden beantwoorden Ton Sijbrands, Jan Slagter en Burgemeester Pieter Broertjes graag al uw vragen.

Aanmelden en contact
U kunt zich aanmelden tot dinsdag 9 juli a.s. door te mailen naar communicatie@omroepmax.nl.

Bezoekadres:
Raadhuis Hilversum
Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum

Routebeschrijving Raadhuis: zie bijgevoegde link

We hopen van harte u aanstaande woensdag te mogen ontvangen op het Raadhuis van Hilversum!

Leri
Posts: 457
Joined: Tue May 10, 2011 20:09
Real name: Maikel van den Esker

Re: Ton Sijbrands valt wereldrecord blindsimultaandammen aan

Post by Leri » Tue Sep 30, 2014 01:46

Wat hoor ik, is Sijbrands bang dat hij het tijdens de uitdaging niet meer ziet zitten?

Geb Kos
Posts: 361
Joined: Mon Nov 15, 2004 19:08
Location: Schalkhaar

Re: Ton Sijbrands valt wereldrecord blindsimultaandammen aan

Post by Geb Kos » Sun Oct 19, 2014 14:41

De partijen zijn op 19 en 20 december live te volgen via de website: http://www.wrblinddammen.nl/
Iedereen is natuurlijk van harte welkom in het fraaie gemeentehuis van Hilversum.

Leri
Posts: 457
Joined: Tue May 10, 2011 20:09
Real name: Maikel van den Esker

Re: Ton Sijbrands valt wereldrecord blindsimultaandammen aan

Post by Leri » Sun Oct 19, 2014 23:03

'Niet meer ziet zitten' is uiteraard een woordgrapje.

Site ziet er top uit!


ildjarn
Posts: 1537
Joined: Tue Aug 22, 2006 15:38
Real name: Joost de Heer

Re: Ton Sijbrands valt wereldrecord blindsimultaandammen aan

Post by ildjarn » Tue Oct 21, 2014 13:58

Leri wrote:Wat hoor ik, is Sijbrands bang dat hij het tijdens de uitdaging niet meer ziet zitten?
Hij vreest gezichtsverlies.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Edwin Twiest
Posts: 576
Joined: Tue Feb 08, 2005 19:25

Re: Ton Sijbrands valt wereldrecord blindsimultaandammen aan

Post by Edwin Twiest » Sun Oct 26, 2014 22:14

Iemand enig idee hoe het hem gisteren in vergaan???

2x een tweet, 1x een facebook bericht geloof ik en 14 uur youtube waarin alleen Ton te zien is (helaas zonder geluid), heb ik niets vernomen of hij ook deze test heeft doorstaan en wie zijn tegenstanders waren... ik neem aan dat dat niet allemaal geheim is of wel?? ;-)

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: Ton Sijbrands valt wereldrecord blindsimultaandammen aan

Post by Piet Bouma » Sun Oct 26, 2014 22:17

Edwin Twiest wrote:Iemand enig idee hoe het hem gisteren in vergaan???

2x een tweet, 1x een facebook bericht geloof ik en 14 uur youtube waarin alleen Ton te zien is (helaas zonder geluid), heb ik niets vernomen of hij ook deze test heeft doorstaan en wie zijn tegenstanders waren... ik neem aan dat dat niet allemaal geheim is of wel?? ;-)
http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... afko=23&r=
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Edwin Twiest
Posts: 576
Joined: Tue Feb 08, 2005 19:25

Re: Ton Sijbrands valt wereldrecord blindsimultaandammen aan

Post by Edwin Twiest » Sun Oct 26, 2014 22:24

Top!

Bedankt Piet, toernooibase heel vluchtig bekeken ivm amersfoort / cadets, maar dit blijkbaar over het hoofd gezien

Rein Halbersma
Posts: 1721
Joined: Wed Apr 14, 2004 16:04
Contact:

Re: Ton Sijbrands valt wereldrecord blindsimultaandammen aan

Post by Rein Halbersma » Sun Oct 26, 2014 23:34

Edwin Twiest wrote:Top!

Bedankt Piet, toernooibase heel vluchtig bekeken ivm amersfoort / cadets, maar dit blijkbaar over het hoofd gezien
Oei, verliezen van 863 rating, dat moet vast een foutzet zijn geweest. Wat is ook alweer minimum rating/score voor het wereldrecord? Misschien zouden de eisen beter in termen van minumum prestatierating geformuleerd kunnen worden? Denk dat 50% tegen 1300 misschien makkelijker is dan 90% tegen 1000 omdat de partijzetten in het laatste geval minder logische samenhang vertonen?!

Leri
Posts: 457
Joined: Tue May 10, 2011 20:09
Real name: Maikel van den Esker

Re: Ton Sijbrands valt wereldrecord blindsimultaandammen aan

Post by Leri » Sun Oct 26, 2014 23:53

Gemiddeld moet het 1050 zijn (dacht ik) en je moet 70% score halen.

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Ton Sijbrands valt wereldrecord blindsimultaandammen aan

Post by henk stoop » Mon Oct 27, 2014 01:23

Gemiddelde moet 1900 zijn (fmjd). Dit komt overeen met ongeveer 1020 kndb.

frank teer
Posts: 81
Joined: Mon Oct 09, 2006 13:43

Re: Ton Sijbrands valt wereldrecord blindsimultaandammen aan

Post by frank teer » Mon Oct 27, 2014 19:28

FMJD Annex 11 Special achievements and records artikel 4.2.4 :
4.2.4. The average rating of the opponents must be at least 1950.

Leri
Posts: 457
Joined: Tue May 10, 2011 20:09
Real name: Maikel van den Esker

Re: Ton Sijbrands valt wereldrecord blindsimultaandammen aan

Post by Leri » Sun Nov 23, 2014 12:27

Ik hoorde dat de tegenstanders bekend zijn? Op de officiële site staat 'De tegenstanders van Ton Sijbrands zijn op dit moment nog niet bekend.?

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: Ton Sijbrands valt wereldrecord blindsimultaandammen aan

Post by Michel Stempher » Tue Nov 25, 2014 12:41

Het duurt wel heel erg lang ja tot ze de deelnemers eens publiceren. Snap de reden hierachter niet zo goed. De deelnemers zelf zijn al lang ingelicht.

Post Reply