Michel Stempher wrote:Piet Bouma wrote:
Ik heb een overzicht van Geb Kos ontvangen, waarbij door teams aangegeven is of zij geen bezwaar hebben tegen tabletinvoer (niet alle spelers van dat team hoeven daarentegen akkoord te gaan met tabletinvoer, deze eis is vervallen, zie KNDB-site) en of men Wifi heeft in speellokaal.
Hartholt Olie heeft geen gegevens naar KNDB gestuurd, dus daarvan is niet duidelijk of team toestaat dat er tabletinvoer kan plaatsvinden.
De eis dat het hele team akkoord gaat, is toch vervallen bij de laatste update? Anders was de pilot niet representatief in verband met het geringe aantal teams dat akkoord gaat. Bij ons gaat Peter Boonstra (geen basisspeler) in principe ook niet akkoord, tenzij de tegenstander naast de digitale notatie ook op de ouderwetse manier noteert.
Dat is precies hetzelfde wat ik ook schreef Michel. Maar sommige clubs hebben dat waarschijnlijk niet zo geïnterpreteerd of de mening van meerderheid in teams als doorslaggevend ervaren. Zo weet ik vrij zeker dat er sommige spelers bij Hijken DTC wel tabletinvoer (so wie so door tegenstander) willen toestaan. Maar Hijken DTC heeft doorgegeven aan KNDB dat teams niet mee willen werken aan tabletinvoer.
Bij een andere club vindt men het helemaal geen issue meer. Een paar uur later de partijen op Internet is toch prima (ja, mooi dat jullie ze invoeren!!). Maar dan mis je net het echte live-gebeuren, spanning in partijverloop. Ik had bijv. graag de partij Henk Kalk – Jan van Dijk live gezien met daarnaast de pieken van Sjende Blyn of Kingsrow. De spanning of Henk de combinaties had gevonden….
Het gaat mij allemaal om zichtbaarheid van onze damsport op Internet, het enige medium waar we nog kunnen scoren. Toernooien, uitslagen, en partijen. En het liefst natuurlijk live (op elk niveau! Niet alleen die NK’s of WK’s).
Een wedstrijdleider in Burkina Faso doet ontzettend veel moeite om namen en uitslagen van het kampioenschap in Toernooimanager zetten. Dan komt er een verzoekje via Marcel Kosters om dit ook zichtbaar op Internet te tonen. Voor mij ook een klus alle namen eerst ook nog in Toernooibase te gooien en dan de upload vanuit Toernooimanager te doen.
Bacoli Open (met spelers die al een FMJD-id hebben) is wat dat betreft voor Johan Demasure en consorten dan een peuleschil. Maar beiden willen ze het voor de zichtbaarheid van de sport op Internet. En Johan gaat dan al verder door live de uitslagen in te voeren.
Enfin, momenteel zeven partijen vanuit onderlinge De Oldehove en Cema/De Vaste Zet live op Internet!!
Ik geniet tussendoor ook even lekker mee, wat er allemaal gebeurt.
Cema/De Vaste Zet gaat vanavond, nadat ze bij Geleen Open kennisgemaakt hebben met de live-invoer, opnieuw peilen wat clubleden vinden van de live-invoer bij Nationale Competitie. De van Gortels zijn volgens mij bijna om.
Dat was ook mijn bedoeling bij mijn eerste verzoek aan de KNDB (in 2013 bij de Bekerwedstrijden): laat het experimenteel toe om spelers te laten zien hoe het werkt en wat er gebeurt.
Enfin, er zijn nog tien competitiedagen om de pilot tot een succes te maken en mogelijk dat clubs alsnog aan Geb Kos een (veranderd?) standpunt doorgeven.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!