Nationale Competitie 2014-2015

Post Reply
Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Nationale Competitie 2014-2015

Post by Michel Stempher » Sat Apr 26, 2014 18:06

De inschrijving voor de Nationale Competitie 2014-2015 is reeds geopend. Dit jaar is er voor het eerst de mogelijkheid om in de tweede klasse een soort combinatieteam te vormen tussen spelers van twee verenigingen zonder te hoeven fuseren. Klik op de link voor het bericht op de KNDB-website: http://www.kndb.nl/cms/index.php?option ... Itemid=119

Wat ik ervan vind: op zich een prima idee. Er zijn best veel teams die minder dan 10, maar wel meer dan 5 spelers op de been kunnen brengen. Voor hen is deze regeling een uitkomst. Het moment dat dit bekend werd gemaakt, is uiteraard veel te laat en ook een beetje uit de lucht gegrepen. Weet iemand toevallig waarom de KNDB er juist nu mee komt? Zijn er aanwijzingen dat veel teams opeens stoppen? Ik heb juist aanwijzingen dat er teams bij komen, zo ook het derde team van mijn eigen MTB.
Last edited by Michel Stempher on Sat Apr 26, 2014 18:29, edited 2 times in total.

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: Nationale Competitie 2014-2015

Post by Dieter » Sat Apr 26, 2014 18:28

Geleen zal in elk geval een team terug moeten trekken en voor een aantal spelers van onze club zou het dus een oplossing kunnen zijn. Wie wil samenwerken met Cema/DVZ kan het laten weten.

Jasper Daems
Posts: 416
Joined: Tue Jan 20, 2004 19:29
Location: Dongen

Re: Nationale Competitie 2014-2015

Post by Jasper Daems » Sat Apr 26, 2014 19:40

Michel Stempher wrote:De inschrijving voor de Nationale Competitie 2014-2015 is reeds geopend. Dit jaar is er voor het eerst de mogelijkheid om in de tweede klasse een soort combinatieteam te vormen tussen spelers van twee verenigingen zonder te hoeven fuseren. Klik op de link voor het bericht op de KNDB-website: http://www.kndb.nl/cms/index.php?option ... Itemid=119

Wat ik ervan vind: op zich een prima idee. Er zijn best veel teams die minder dan 10, maar wel meer dan 5 spelers op de been kunnen brengen. Voor hen is deze regeling een uitkomst. Het moment dat dit bekend werd gemaakt, is uiteraard veel te laat en ook een beetje uit de lucht gegrepen. Weet iemand toevallig waarom de KNDB er juist nu mee komt? Zijn er aanwijzingen dat veel teams opeens stoppen? Ik heb juist aanwijzingen dat er teams bij komen, zo ook het derde team van mijn eigen MTB.
Omdat er meerdere clubs waren die gevraagd hebben of de KNDB het toe wilde staan voor dit jaar. Het is wat laat bekend gemaakt, maar het siert de KNDB wel dat ze voorzien in de behoefte die er was bij meerdere verenigingen, waarbij ze de Bondsraad de gelegenheid geven om nadere regels te stellen voor de komende jaren.

Alex
Posts: 1775
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

Re: Nationale Competitie 2014-2015

Post by Alex » Sun Apr 27, 2014 06:55

Jasper Daems wrote:
Michel Stempher wrote:De inschrijving voor de Nationale Competitie 2014-2015 is reeds geopend. Dit jaar is er voor het eerst de mogelijkheid om in de tweede klasse een soort combinatieteam te vormen tussen spelers van twee verenigingen zonder te hoeven fuseren. Klik op de link voor het bericht op de KNDB-website: http://www.kndb.nl/cms/index.php?option ... Itemid=119

Wat ik ervan vind: op zich een prima idee. Er zijn best veel teams die minder dan 10, maar wel meer dan 5 spelers op de been kunnen brengen. Voor hen is deze regeling een uitkomst. Het moment dat dit bekend werd gemaakt, is uiteraard veel te laat en ook een beetje uit de lucht gegrepen. Weet iemand toevallig waarom de KNDB er juist nu mee komt? Zijn er aanwijzingen dat veel teams opeens stoppen? Ik heb juist aanwijzingen dat er teams bij komen, zo ook het derde team van mijn eigen MTB.
Omdat er meerdere clubs waren die gevraagd hebben of de KNDB het toe wilde staan voor dit jaar. Het is wat laat bekend gemaakt, maar het siert de KNDB wel dat ze voorzien in de behoefte die er was bij meerdere verenigingen, waarbij ze de Bondsraad de gelegenheid geven om nadere regels te stellen voor de komende jaren.
Klopt niet helemaal wat de KNDB schrijft. Enkele jaren terug werd dit ook al toegestaan; Haarlemse Damclub en Heemstede mochten als DC Kennemerland deelnemen met twee teams. Een in de Eerste Klasse en een in de Tweede Klasse. Alleen bestaat Heemstede nu niet meer... Dus zal het moeten gebeuren tussen teams die zichzelf kunnen bedruipen.

Maurits Meijer
Posts: 221
Joined: Thu Nov 27, 2008 19:22
Contact:

Re: Nationale Competitie 2014-2015

Post by Maurits Meijer » Mon Apr 28, 2014 19:00

Jasper Daems wrote: Omdat er meerdere clubs waren die gevraagd hebben of de KNDB het toe wilde staan voor dit jaar. Het is wat laat bekend gemaakt, maar het siert de KNDB wel dat ze voorzien in de behoefte die er was bij meerdere verenigingen, waarbij ze de Bondsraad de gelegenheid geven om nadere regels te stellen voor de komende jaren.

De KNDB staat niets toe, het bestuur kan wel de inschrijving accepteren, maar binnen de KNDB is het toch vooral de protestcommissie die beoordeeld of een speler speelgerechtigd is of niet. Het bestuur heeft niks te zeggen over de protestcommissie. Dus het is volgens mij een lege dop.

Ik ben wel benieuwd wat dit beleid gaat kosten. Het afschaffen van de dubbele bondsafdracht voor dubbelleden zou naar verluid 10 000 euro kosten. Ik kan maar weinig verschillen vinden tussen de twee ideeen.
http://slagzet.com

User avatar
Jan Pieter
Posts: 2432
Joined: Sat Sep 27, 2003 05:37
Real name: Jan Pieter Drost

Re: Nationale Competitie 2014-2015

Post by Jan Pieter » Thu May 01, 2014 22:19

Zou er dit keer bij de indeling van de 1e klasse naar sterkte van de teams gekeken worden, of tellen wederom alleen de kilometers? In het laatste geval lijkt het me wenselijk om te stoppen met rechtstreekse degradatie uit de 1e klasse en rechtstreekse promotie uit de 2e klasse, en altijd te werken met een nacompetitie.
Het is een tikje bizar dat teams met een rating van een kleine 1100 in 1B en 1C moeten vrezen voor hun leven, terwijl teams van hetzelfde niveau in 1A meedraaien in de top.

mountain
Posts: 131
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:51

Re: Nationale Competitie 2014-2015

Post by mountain » Sat May 10, 2014 23:22

"Zou er dit keer bij de indeling van de 1e klasse naar sterkte van de teams gekeken worden, of tellen wederom alleen de kilometers?"
Nou je wordt bedankt :D , nu is de KNDB zo op zoek gegaan naar een goede indeling dat dit niet meer klopt: "10 mei: de groepsindelingen worden (via de KNDB-website) bekend gemaakt"
Wie zei er ook alweer dat de bond niet naar haar leden luisterde ? :wink:

Alex
Posts: 1775
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

Re: Nationale Competitie 2014-2015

Post by Alex » Mon May 12, 2014 14:35


GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Re: Nationale Competitie 2014-2015

Post by GuidoB » Sun Jun 08, 2014 00:16

Murodullo Amrillaev is looking for a club to play a few matches in the Dutch club competition. You can contact him by e-mail at murod72 @ rambler.ru (remove the spaces).

AnDa
Posts: 187
Joined: Wed Mar 31, 2004 23:38

Re: Nationale Competitie 2014-2015

Post by AnDa » Mon Sep 22, 2014 17:27

Kijken jullie voor de uitslagen nu eerst op ToernooiBase of via de KNDB-site?

Bij die laatste is het mij opgevallen dat die er anders uitziet dan voorgaande jaren.
De volgorde van beeindigen wordt niet meer aangegeven en (erger nog), als je nu op teams drukt, krijg je (ik althans) alleen de resultaten te zien van de basisspelers die echt gespeeld hebben, van invallers die meegespeeld hebben ontbreekt iedere info. Bij Limburg CT staat bij tegenstanderrating de eigen rating (ook bij Heijmans 2 zie ik nu) etc. etc... Ik vind het 'slordig', wordt nog verbeterd hoop ik...

Tijn
Posts: 697
Joined: Sun Oct 26, 2003 21:50
Real name: Martijn van Gortel
Location: Sittard
Contact:

Re: Nationale Competitie 2014-2015

Post by Tijn » Mon Sep 22, 2014 17:38

Toernooibase gebruik ik vaker om de eerste uitslagen te vinden. Later op de avond check ik de KNDB site voor de volledige uitslagen.

Wat ik ook matig vond was het programmaboekje. Stond naar mijn mening boordevol fouten.

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: Nationale Competitie 2014-2015

Post by Michel Stempher » Mon Sep 22, 2014 21:19

AnDa wrote:Kijken jullie voor de uitslagen nu eerst op ToernooiBase of via de KNDB-site?

Bij die laatste is het mij opgevallen dat die er anders uitziet dan voorgaande jaren.
De volgorde van beeindigen wordt niet meer aangegeven en (erger nog), als je nu op teams drukt, krijg je (ik althans) alleen de resultaten te zien van de basisspelers die echt gespeeld hebben, van invallers die meegespeeld hebben ontbreekt iedere info. Bij Limburg CT staat bij tegenstanderrating de eigen rating (ook bij Heijmans 2 zie ik nu) etc. etc... Ik vind het 'slordig', wordt nog verbeterd hoop ik...
Volgens mij staat bij iedere uitclub de tegenstanderrating verkeerd. Heb het niet op alle clubs getest, maar wel 100% van de clubs die ik testte vertoonde dit.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Nationale Competitie 2014-2015

Post by Kosmos » Mon Sep 22, 2014 22:34

Kan er niet flink bezuinigd worden door dat onnozele, blauwe boekje af te schaffen en de gegevens gewoon online te publiceren?
Dat is toch niet meer van deze tijd, die boekjes, en wat een geldverspilling. Online publicatie garandeert ook nog snellere correcties.
Heaven is no location, but a state of mind

Paul van de Veen
Posts: 508
Joined: Sat Oct 18, 2008 11:35

Re: Nationale Competitie 2014-2015

Post by Paul van de Veen » Tue Sep 23, 2014 00:38

AnDa wrote:Kijken jullie voor de uitslagen nu eerst op ToernooiBase of via de KNDB-site?

Bij die laatste is het mij opgevallen dat die er anders uitziet dan voorgaande jaren.
De volgorde van beeindigen wordt niet meer aangegeven en (erger nog), als je nu op teams drukt, krijg je (ik althans) alleen de resultaten te zien van de basisspelers die echt gespeeld hebben, van invallers die meegespeeld hebben ontbreekt iedere info. Bij Limburg CT staat bij tegenstanderrating de eigen rating (ook bij Heijmans 2 zie ik nu) etc. etc... Ik vind het 'slordig', wordt nog verbeterd hoop ik...
Ziet er idd anders uit en dit is veel onhandiger als je voor eigen gebruik even wat wilt Copyen en Pasten. Het waarom van deze veranderingen ontgaat me.
Toernooibase heeft zich in alle opzichten al als betere source voor uitslagen bewezen. Je linkt het makkelijk in op je webpagina, het klopt altijd, partijen zijn direct aan te klikken.
Wat doet de KNDB nog met een aparte uitslagendienst? Waarom moet ik teamopstellingen én aan de KNDB én aan Toernooibase doorgeven? Wat is de toegevoegde waarde van een KNDB uitslagendienst+webservice als Toernooibase in alle behoeften voorziet?

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: Nationale Competitie 2014-2015

Post by Michel Stempher » Tue Sep 23, 2014 15:02

Heeft iemand al een persbericht kunnen ontdekken?

Post Reply