Michel Stempher wrote:Is de Bondsraad niet openbaar? Vanwaar dit gedwongen zwijgen? Of is jullie ook al de mond gesnoerd door onze eigen Poetin?
Beste Michel mogelijk door een Poetin laat ik mij de mond snoeren, niet door de TD en ook niet door iemand van het bestuur. Echter ik verkies er op dit moment verkies ik er niet verder op in te gaan. Ik mag mijn eigen wegen kiezen.
Het moment dat Gerard een door Arjan de Vries bestempelde als een door mij gebezigde conclusie over de BR van gisteren verkoos ik dat dat te ver ging.
Fred van Amersfoort wrote:Jammer Daan. Waar bemoeit die De Vries zich mee? Hij is inderdaad van het sportcluster. Laat ik dan maar verwoorden wat er gaande is. De KNDB heeft geen enkele interesse in breedtesport. Hun enige belang is topsport, het handhaven van de betaalde functies en het stokpaardje van de voorzitter, namelijk De Damacademie. De opleiding dus. Probleem is dat er in dit tempo straks niemand meer opgeleid hoeft te worden. Omdat er straks niemand meer is. Het lijkt voor de buitenwereld "dat men het land ingaat om te luisteren". Ik geloof het niet. Ik zie slechts , met als bewijs het artikel van Krajenbrink, een bestuur dat het huidige beleid wil toelichten, verklaren, overtuigen, doordrukken. Men denkt dus nog steeds dat hun beleid goed is. Helaas is dat niet het geval. Gaat de bondsraad het tij keren? Nee. Bijvoorbeeld alleen al omdat iemand als Buurke in die bondsraad zit. Hij heeft geen belang bij gewijzigd beleid. Waarom nog meer niet? Omdat er vrijwel niemand in de bondsraad zit, en zelfs niet in het bestuur, die bij hun eigen club of regio in staat zijn een enigszins levensvatbare club neer te zetten. En wat denkt het bestuur nu te doen? Men denkt als een onderwijzer het gepeupel wijs te kunnen maken hoe het wel moet. Tja, dan hoor ik weer de stokpaardjes jeugd en kader.....wat ik al hoor sinds 1970 en wat op deze manier niet gewerkt heeft. Jammer Daan dat je niet in revolutie gelooft. Ik geloof niet in een bondsraad die zich na een middagje laat omlullen door een sportcluster man. Ik ben voor het sluiten van het bondsburo. Dat is geen impuls maar een afweging. De kosten wegen niet op tegen de baten. De subsidies storten we terug. De trainers gaan naar huis. Buurke krijgt geen uitreisvisum meer. Dat gelul over kader opleiden....we zijn geen school. Vroeger organiseerde iedere dorpsidioot het schooldammen en de onderlinge kompetitie en ook nog de bingo en feestavond. Dat was ook een spruitjesmentaliteit maar wel met volle zalen. Kader opleiden? Dat doen we al 40 jaar. Nee, je moet dorpsgekken hebben die gratis en belangeloos stad en land afbellen om dammers per mail, telefoon, evenementen weer warm te maken voor hun sport. Geloof mij nou Daan, stop met die bondsraad en dat ingewikkelde beleidsplannen geneuzel van het bestuur en zoek een man of 20/30 die op lokaal nivo met hun poten in d e klei aan de slaag gaan. Het is vreselijk om te zien hoe allerlei nobodys functies verzamelen zonder dat zij ooit daadwerkelijk iets voor het dammen hebben gedaan. En zo verdwijnen ook mensen als een Dieter en vele anderen die dit cultuurtje doorzien. Er eerst een puinhoop van maken en daarna samen opruimen? No way
Beste Fred ik snap dat jij dat jammer vindt. Door weer in de BR plaats te nemen heb ik er voor gekozen de situatie van 'binnenuit' bespreekbaar. Ik ben daar in uiterst optimistisch. Iemand op mijn werk zei vandaag: "Wie goed doet goed ontmoet' Daar geloof ik en daarmee moet ik het doen.