Feitelijk onjuiste onderbouwing van de sanctie
1. De eerste en enige onderbouwing die bij de sanctie was toegevoegd in eerste instantie door Johan Krajenbrink is inmiddels door het bestuur al feitelijk onjuist verklaard en is ook feitelijk onjuist. Ik citeer letterlijk:
“De Technisch Directeur motiveert de sanctie met het argument dat het verslag van de teamchef over Thijs van den Broek negatief is en noemt als voorbeeld “het verstrekken van sterke drank aan minderjarige deelnemers uit Polen”. Het bestuur meent dat deze onderbouwing inderdaad feitelijk niet juist is.”
Een excuses van zowel Johan Krajenbrink en Siep Buurke is wat mij betreft op zijn plaats aangezien zij mij onterecht beschuldigd hebben van een strafbaar feit, zoals geschreven staat in het wetboek van strafrecht. Een zeer kwalijke zaak wat mij betreft.
In ieder geval fijn dat het bestuur dit wel goed heeft uitgezocht, ik veronderstel dat er met betrekking hiertoe contact is geweest met spelers van verschillende delegatie en andere betrokken. Het verbaast me echter dat de onderbouwing waar het bestuur dan mee aankomt klakkeloos is overgenomen van Siep Buurke en als waarheid gepresenteerd word aan de bondsraad.
2. Het KNDB-bestuur heeft leugens verteld aan de bondsraad en mij hier persoonlijk mee geschaad. Ik citeer letterlijk:
“Aanwezigen op het toernooi hebben verklaard meermalen gezien te hebben dat Thijs alcoholische dranken gedronken heeft. Eenmaal zelfs zoveel dat een lid van het KNDB team hem naar zijn kamer heeft moeten brengen. “
Dit is een grote leugen!
Ik heb veel onderzoek gedaan naar waar dit vandaan zou kunnen komen. Ik heb met alle KNDB deelnemers hierover gesproken en zonder uitzondering is dit bestempel als bullshit.
Er is geen enkel team KNDB lid die mij naar mijn kamer heeft gebracht. (dit zullen alle deelnemers kunnen bevestigen en volgens mij wisten de andere coaches naast Siep hier ook helemaal niks vanaf.)
De avond dat ik een aantal keer heb geproost met andere landen op een goed kerstmis had ik last van een zwakke maag door het eten (hier hadden heel veel mensen last van en zelfs verschillende leden van team-KNDB zijn die avond over hun nek gegaan). Mede daardoor ben ik later op de avond ook overgegaan op cola en water in mijn bekertje dit kunnen aanwezigen bevestigen. Een feit is ook dat ik niet heb overgegeven tijdens het WK en de dag na kerst geen enkele last had van de alcohol die ik in kleine hoeveelheden heb genuttigd.
Van overmatig alcohol gebruik is ook
nooit sprake geweest.
Voor de rest ben ik op kerstavond pas naar mijn kamer gegaan op een moment dat
alle!Team KNDB leden al op hun kamer met de deur dicht waren. Ik vertrok toen samen met de Nederlands sprekende Surinamer naar de 2de verdieping
zonder iemand van team-KNDB (dit kan zowel de Surinamer als de andere aanwezige bevestiging.)
Een team-KNDB lid die ik hierover gesproken heb, heeft tegen mij gezegd dat diegene wel tegen Siep heeft gezegd, dat hij/zij de franse hulp arbiter naar zijn kamer heeft gebracht als gevolg van de alcohol. Dit sluit aan bij Een symptoom waar Siep mogelijk last van zou kunnen hebben: “interferentie” wat inhoud:
“Informatie van verschillende bronnen aan elkaar koppelen. Bijvoorbeeld de uitslag van de ene voetbalwedstrijd koppelen aan een andere.”
Het is dus goed mogelijk dat dit in Siep zijn hoofd heeft plaatsgevonden.
een ander symtoom is “confabulaties” wat inhoud:
“Personen die zich dingen niet kunnen herinneren hebben vaak sterk de neiging deze lacunes op te vullen door verzinselen. Ze zetten buitenstaanders soms flink op het verkeerde been doordat de verhalen overtuigend en reëel kunnen overkomen. “
als ik zowel dit verhaal als de vorige feitelijke onjuistheid (die inmiddels al ontkracht is door het bestuur) bekijk lijkt hier ook zeker sprake van te zijn bij Siep.
Daarnaast is mijn lijn op toernooien wat betreft alcohol glashelder, namelijk alcohol kan zolang het niet te veel is. Dit heb ik toevallig vlak voor het WK nog eens in een interview benadrukt zie:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/20039 ... Broek.aspx
Rechts op de pagina,ongeveer vanaf minuut 3. Merk ook op hoe ik over de KNDB praat en plaats dat eens in verhouding met de schoffering die het KNDB bestuur nodig achten om over mij op de KNDB site te publiceren. Het bestuur en Johan Krajenbrink moeten zich diep schamen.
Hoe deze leugen tot stand is gekomen interesseert mij verder niet zoveel. Maar ik eis wel van het bestuur dat zij toegeven aan de bondsraad dat zij de bondsraad, over mij ,feitelijk onjuist geïnformeerd heeft. En dat het bestuur excuses aanbied aan mij voor de geleden schaden van deze leugen.
3. Daarnaast is het KNDB bestuur en Johan Krajenbrink totaal niet op de hoogte van de voorwaarden van de overeenkomst en de KNDB haar eigen regels en statutten. Ik citeer letterlijk:
“Gebruik van alcoholische dranken is op grond van de vaststellingsovereenkomst (artikel 4) niet toegestaan.”
Ook dit is feitelijk onjuist en dat kan iedereen zien die kan lezen. In artikel 4 word verwezen naar het gedragsconvenant van de KNDB daar staat niks over alcohol wel word daarin weer verwezen na de brochure “begeleiding toernooien” daar staan maar liefst 2 zinnen over alcohol (onder het kopje alcohol en drugs 1.15) ik zal beiden zinnen citeren:
“Een zwaar toernooi gaat uiteraard niet samen met drugsgebruik of overmatige alcoholconsumptie”
“Alcoholgebruik is tijdens het toernooi uiteraard alleen toegestaan aan spelers die daarvoor de wettelijke leeftijd hebben”
Er is geen discussie over mogelijk dat ik op basis van de overeenkomst (artikel 4) weldegelijk alcohol mocht nuttigen zolang dit niet overmatig werd wat ook niet is gebeurt.
Verder heb ik ook helemaal niet stiekem gedronken of iets dergelijk en zelfs KNDB coaches/ deelnemers hebben dit gezien en niks van gezegd, zowel niet tegen mij als tegen mijn coach en het sprak voor zich dat ik dit wel mocht. Maar goed Siep en Johan denken mij nu op dit punt te kunnen pakken maar de overeenkomst en statutten staan volledig aan mijn kant op dit punt. Ik heb mij dus ook overal aan gehouden volgens afspraak in de overeenkomst.