Voorkeursbeleid

Post Reply
Maurits Meijer

Re: Voorkeursbeleid

Post by Maurits Meijer » Sat Feb 01, 2014 14:18

Piet Bouma wrote:
Maurits Meijer wrote:
Piet Bouma wrote: Heeft het bestuur zich ter advisering gewend tot de tuchtcommissie (zou ik de nette weg vinden)
Als de tuchtcommissie het bestuur gaat adviseren in zaken waar ze allicht nog een uitspraak in moeten doen, kunnen we die commissie net zo goed opheffen.
Nou dat vind ik nou net niet. De tuchtcommissie zie ik als een commissie van deskundigen, die voor dit soort zaken is opgericht. Uitspraken van de tuchtcommissie moeten ook gepubliceerd worden. Het bestuur zal met heel zwaarwegende argumenten moeten komen om van een advies/uitspraak van de tuchtcommissie af te wijken.
Jammer dat je het niet met me eens bent. Ik zal mijn mening iets verder toelichten.

Stel: Het bestuur vindt dat persoon A zich misdragen heeft. In jou systeem gaat het bestuur dan naar de tuchtcommissie voor advies. De tuchtcommissie luisterd enkel naar het verhaal van het bestuur en vormt op basis van dat eenzijdige verhaal een mening:"Het is een schande, we adviseren het bestuur naar de tuchcommissie te stappen" en publiceert die mening.

Ik heb er dan weinig vertrouwen in dat tuchtcommissie, in een tuchtzaak, een onafhankelijk oordeel kan vormen; Ze hebben immers al een mening gegeven, en het terugkomen op een standpunt is nou eenmaal niet makkelijk.

Ook als het bestuur besluit geen tuchtzaak te starten is de reputatieschade voor persoon A aanzienlijk.

Dus in mij ogen, heeft de voorgestelde dubbelfunctie van de tuchtcommissie als effect dat er geen onafhankelijke commissie meer is om te beslissen in geschillen.
Last edited by Maurits Meijer on Sun Feb 02, 2014 09:28, edited 1 time in total.
http://slagzet.com

Ganesha

Post by Ganesha » Sat Feb 01, 2014 20:17

Piet Bouma wrote:
Maurits Meijer wrote:
Piet Bouma wrote: Nou dat vind ik nou net niet. De tuchtcommissie zie ik als een commissie van deskundigen, die voor dit soort zaken is opgericht. Uitspraken van de tuchtcommissie moeten ook gepubliceerd worden. Het bestuur zal met heel zwaarwegende argumenten moeten komen om van een advies/uitspraak van de tuchtcommissie af te wijken.
Jammer dat je het niet met me eens bent. Ik zal mijn mening iets verder toelichten.

Stel dat het bestuur vindt dat persoon A zich misdragen heeft. In jou systeem gaat het bestuur dan naar de tuchtcommissie voor advies. De tuchtcommissie luisterd enkel naar het verhaal van het bestuur en vormt op basis van dat eenzijdige verhaal een mening:"Het is een schande, we adviseren het bestuur naar de tuchcommissie te stappen" en publiceert die mening.

Ik heb er dan weinig vertrouwen in dat tuchtcommissie, in een tuchtzaak, een onafhankelijk oordeel kan vormen; Ze hebben immers al een mening gegeven, en het terugkomen op een standpunt is nou eenmaal niet makkelijk.

Ook als het bestuur besluit geen tuchtzaak te starten is de reputatieschade voor persoon A aanzienlijk.

Dus in mij ogen, heeft de voorgestelde dubbelfunctie van de tuchtcommissie als effect dat er geen onafhankelijke commissie meer is om te beslissen in geschillen.
Hallo Maurits, hoe kom je op het idee dat het bestuur advies vraagt aan de Tuchtcommissie?

Het bestuur kan natuurlijk wel doorverwijzen naar de tuchtcommissie?

Maurits Meijer

Post by Maurits Meijer » Sat Feb 01, 2014 20:53

Ganesha wrote: Hallo Maurits, hoe kom je op het idee dat het bestuur advies vraagt aan de Tuchtcommissie?
Hoi Daan,

Als ik Piet goed begrijp stelt hij zo'n systeem voor. Ik vind dat onzin, en heb geprobeerd dat met een voorbeeld te onderbouwen.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sat Feb 01, 2014 22:08

Maurits Meijer wrote:
Ganesha wrote: Hallo Maurits, hoe kom je op het idee dat het bestuur advies vraagt aan de Tuchtcommissie?
Hoi Daan,

Als ik Piet goed begrijp stelt hij zo'n systeem voor. Ik vind dat onzin, en heb geprobeerd dat met een voorbeeld te onderbouwen.
De conclusie dat de tuchtcommissie in een adviseringszaak (waarbij de tuchtcommissie in mijn opinie altijd het principe van hoor en wederhoor moet toepassen ) altijd de lijn van het bestuur zal kiezen is wel heel kort door de bocht.

Let wel: advisering is momenteel in het huidige tuchtreglement niet geregeld. Naar mijn mening worden voor de tuchtcommissie leden aangesteld, die deskundigheid (menen te) hebben op rechtsgebied. Dat kun je niet van een bestuur eisen.

Maar gelukkig mogen we van mening verschillen. Maar als Maurits meent dat in dat geval (bij advisering) de tuchtcommissie altijd de zijde van bestuur zal kiezen is er geen sprake van onafhankelijkheid meer en kan de tuchtcommissie (ook in andere zaken, waarin zij namens de KNDB handelt) gewoon opgeheven worden.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Maurits Meijer

Post by Maurits Meijer » Sun Feb 02, 2014 09:35

Piet Bouma wrote:
Maurits Meijer wrote:
Hoi Daan,

De conclusie dat de tuchtcommissie in een adviseringszaak (waarbij de tuchtcommissie in mijn opinie altijd het principe van hoor en wederhoor moet toepassen ) altijd de lijn van het bestuur zal kiezen is wel heel kort door de bocht.
Dat is geen conclusie maar onderdeel van het voorbeeld. De conclusie is dat de tuchtcommissie in een tuchtzaak niet onafhankelijk is, als zij zich al, in een advies, publiekelijk, over dezelfde zaak heeft uitgelaten.

playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks » Sat Feb 15, 2014 19:25

Beste bondsraad en andere betrokkenen,

Ik stuur deze mail gericht naar de bondsraad om 3 redenen:

1. Het bestuur van de KNDB heeft, over mij persoonlijk, de bondsraad met aantoonbare feitelijke onjuistheden ingelicht.
2. Ik wantrouw het bestuur, met name Hans Vermeulen en Anne Oostra die namens het bestuur hebben gehandeld rond mijn zaak zowel voor als na het WK junioren.
3. In de stukken van de bondsraadsvergadering op zaterdag 1 maart 2014 worden specifieke vragen gesteld aan het bestuur omtrent de sanctie die mij zou zijn opgelegd volgens het bestuur door Johan Krajenbrink.

Ik zal kort verdere toelichting geven op punt 2,

Anne Oostra: boezemvrienden met de heer Buurke. De heer Buurke is ook oorspronkelijk de trainer van zijn dochter. Daarnaast heeft Johan Krajenbrink de dochter van Anne Oostra voor het afgelopen WK vrouwen een zeer discutabele keuzeplek gegeven.

Hans Vermeulen: Naast het feit dat hij voorzitter is van de KNDB, zit hij tevens in zowel de commissie trainingen met Johan Krajenbrink als de commissie Topsport met Johan Krajenbrink. De afspraken die met Hans in het mondelinge gesprek voor het WK zijn gemaakt, zijn door Hans ook niet nagekomen. Ik constateer dan ook dat Hans meer prioriteit legt bij het feit hoe hij zelf functioneert binnen die verschillende commissies waar hij samen met Johan Krajenbrink in zit, en zijn eigen aanzien binnen de KNDB hoger acht dan een integer en onkreukbaar bestuurder te zijn.

Daar komt nog eens bij dat dit bestuur na het WK jeugd geen enkel contact met mij heeft gezocht of mij de gelegenheid heeft gegeven om mijn kant van het verhaal te vertellen. Maar daarnaast het wel nodig achten mij openlijk op de KNDB-site te schofferen, grotendeels op basis van feitelijk onjuistheden en verkeerde aannames.

bijlages:
1. onrechtmatig opgelegde sanctie omtrent WK junioren
2. Feitelijk onjuiste onderbouwing van de sanctie
3. MOP_B11_gedragsconvenantteamKNDB
4. MOP_B08_brochurebegeleidingtoernooien
5. overeenkomst TVDB inclusief voorwaarden WK junioren

ik hoop dat deze stukken tijdens de bondsraad vergadering bijgevoegd en besproken kunnen worden met het bestuur. En ik verwacht en hoop een uitgebreid antwoord op alle genoemde punten te krijgen die in de bijlages "1. onrechtmatig opgelegde sanctie omtrent WK junioren" en "2. Feitelijk onjuiste onderbouwing van de sanctie" zijn genoemd.
Ik verzoek de bondsraad hierbij ook streng toezicht en controle te houden hoe Johan Krajenbrink en het bestuur met mij omgaan in de nabije toekomst.

Met vriendelijke groet,
Thijs van den Broek

bijlage 1
Spoiler:
Onrechtmatig oplegde sanctie omtrent WK junioren.

1. Op de eerste plaats wil ik de overeenkomst eenzijdig vanuit mijn kant betwisten.
De overeenkomst is onder druk opgelegd door Johan Krajenbrink/ bestuur. Ik citeer letterlijk uit de mail die bij de overeenkomst mee is gestuurd:

“De KNDB zal jou inschrijven als deelnemer aan dit WK onder de voorwaarde dat je vóór vrijdag a.s. vóór 12 uur 's middags schriftelijk (per e-mail of per brief) hebt laten weten dat je de voorwaarden accepteert.
We krijgen een door jou voor akkoord getekend exemplaar van de voorwaarden toegestuurd. Dat mag ook later dan je akkoord per e-mail of brief. Maar als we niet binnen 2 weken vanaf nu de getekende voorwaarden in ons bezit hebben, wordt in dat geval de inschrijving weer ongedaan gemaakt.”

Dit is in strijd met het autonomiebeginsel en er was bij mij sprake van gebrekkige wil. Daarnaast was duidelijk in het gesprek met Hans overeengekomen dat de KNDB over zou gaan tot inschrijving. Dit had Hans mij belooft in dat gesprek. Helaas is Hans zijn belofte niet nagekomen en heeft de KNDB het vertikt om mij voor de sluitingsdatum van de inschrijving van de FMJD in te schrijven. Ook had Hans mij belooft dat mijn deelname niet ter discussie zou komen te staan zonder tussenkomst van de tuchtcommissie. Ook deze belofte is Hans niet nagekomen (zie het geciteerde stuk hierboven).

2. Het bestuur heeft zowel mijn coach als de Bondsraad ingelicht met het feit dat ik op de hoogte zou zijn dat Johan Krajenbrink de bevoegde persoon was volgens de overeenkomst om sancties uit te delen. Dit is een grote leugen van het bestuur. Ik was zeker niet akkoord gegaan met de overeenkomst als dit het geval zou zijn geweest. Hier is ook nergens iets van terug te vinden in het mailcontact of de overeenkomst zelf. Ik erken Johan Krajenbrink dus niet als diegene die geldboetes op mag leggen. In de overeenkomst staat ook, ik citeer letterlijk:

“Bij misdragingen voor, tijdens of na het WK junioren 2013 door Thijs van den Broek, behoudt de KNDB zich het recht voor de volgende sancties uit te voeren:

c. het terugvorderen c.q. niet uitbetalen van inschrijfgeld, verblijfskosten en reiskosten voor het WK junioren 2013; “

Er staat toch heel duidelijk “de KNDB” en “de KNDB” heeft een instantie voor tuchtmaatregelen namelijk de tuchtcommissie. Johan Krajenbrink was dus ook niet de bevoegde persoon om deze sanctie op te leggen hoe graag hij dat ook zou willen.

3. Daarnaast als Johan Krajenbrink wel de bevoegde persoon zou zijn geweest heeft hij zich niet aan de KNDB haar eigen statuten en reglementen gehouden. Ik citeer letterlijk uit de brochure “begeleiding toernooien” waar de KNDB (en in dit geval Johan) zich ook aan moesten houden.

“4.2 Verslag
Na het toernooi wordt er een verslag gemaakt over het toernooi. Dit verslag wordt ingeleverd bij de KNDB. Als er bijzonderheden zijn met betrekking tot onderlinge relaties binnen de Nederlandse groep, dan dienen altijd alle betrokkenen aan het woord te kunnen komen of hun eigen versie kunnen geven. Indien de begeleiding van mening is dat er sprake is van wangedrag van de spelers en de eerdergenoemde boetes dienen te worden uitgedeeld dan kan dit uiteraard alleen na een gesprek tussen KNDB, begeleider en betrokken speler.”

Voor alle duidelijkheid: Er heeft geen enkel gesprek plaatsgevonden voordat de boete werd opgelegd. Het is zelfs nog erger: Er is niet eens contact geweest tussen mij en de KNDB voordat de boete werd opgelegd! Dit is in strijd met KNDB haar eigen regels. Het lijkt me dat alleen al op dit punt de boete al als onrechtmatig gezien kan worden.

4. Op het WK junioren had ik een eigen coach/begeleider deze begeleider is vooraf erkend door de KNDB. Er is veel contact geweest tussen mijn coach en Johan Krajenbrink voorafgaand aan het WK. Er zijn ook afspraken gemaakt tussen mijn coach en de TD Johan Krajenbrink. Zoals, ik citeer letterlijk:

“Wij gaan ook uit van een goede en coöperatieve samenwerking in Frankrijk, tussen Team KNDB en jullie. Ook heb ik aangegeven dat, zoals inmiddels bekend, de KNDB niet verantwoordelijk is voor Thijs.”

Het is dan dus ook mijn coach die bepaald of ik me wel of niet heb misdragen, en niet een coach van een ander team. Daarnaast was volgens de overeenkomst met de KNDB Siep Buurke helemaal geen teamchef van team KNDB (zie ook punt 8 overeenkomst). En ik heb Siep buurke ook niet erkend daarin.
Ook vind ik het belachelijk dat Johan Krajenbrink puur en alleen op basis van 1 coach een sanctie oplegt, terwijl de andere aanwezige coaches (en andere leden van team-KNDB) deze sanctie niet onderschrijven. De andere coaches op het WK junioren onderschrijven het negatieve verslag over mij van Siep Buurke niet! Dit geeft Johan Krajenbrink ook zelf toe, ik citeer letterlijk:

“Na afloop van het genoemde WjK 2013 heeft de teamchef van Team KNDB Siep Buurke een verslag geschreven. Dat verslag is negatief over Thijs van den Broek. “

De mail met de sanctie was opmerkelijk genoeg ook niet naar de andere drie coaches gestuurd maar wel naar Siep Buurke en Hans Vermeulen.

5. Ik wil hierbij een klacht indienen tegen Johan Krajenbrink en zijn functioneren binnen de KNDB.
In mijn geval is hij betrokken geweest bij zowel de wetgevende macht (grote invloed gehad bij overeenkomst) als de uitvoerende macht als de rechterlijke macht (opleggen sanctie). Dit zou in een goed functionerende organisatie niet moeten kunnen en al zeker niet als er een groot conflict is tussen Johan Krajenbrink en ikzelf wat er zowel voor het WK als voor het opleggen van de sanctie was.
Ik vind het dan ook getuigen van falend bestuur, dat het bestuur Johan vrij laat alle macht te hebben en deze te misbruiken.
bijlage 2
Spoiler:
Feitelijk onjuiste onderbouwing van de sanctie

1. De eerste en enige onderbouwing die bij de sanctie was toegevoegd in eerste instantie door Johan Krajenbrink is inmiddels door het bestuur al feitelijk onjuist verklaard en is ook feitelijk onjuist. Ik citeer letterlijk:

“De Technisch Directeur motiveert de sanctie met het argument dat het verslag van de teamchef over Thijs van den Broek negatief is en noemt als voorbeeld “het verstrekken van sterke drank aan minderjarige deelnemers uit Polen”. Het bestuur meent dat deze onderbouwing inderdaad feitelijk niet juist is.”

Een excuses van zowel Johan Krajenbrink en Siep Buurke is wat mij betreft op zijn plaats aangezien zij mij onterecht beschuldigd hebben van een strafbaar feit, zoals geschreven staat in het wetboek van strafrecht. Een zeer kwalijke zaak wat mij betreft.
In ieder geval fijn dat het bestuur dit wel goed heeft uitgezocht, ik veronderstel dat er met betrekking hiertoe contact is geweest met spelers van verschillende delegatie en andere betrokken. Het verbaast me echter dat de onderbouwing waar het bestuur dan mee aankomt klakkeloos is overgenomen van Siep Buurke en als waarheid gepresenteerd word aan de bondsraad.

2. Het KNDB-bestuur heeft leugens verteld aan de bondsraad en mij hier persoonlijk mee geschaad. Ik citeer letterlijk:

“Aanwezigen op het toernooi hebben verklaard meermalen gezien te hebben dat Thijs alcoholische dranken gedronken heeft. Eenmaal zelfs zoveel dat een lid van het KNDB team hem naar zijn kamer heeft moeten brengen.

Dit is een grote leugen!
Ik heb veel onderzoek gedaan naar waar dit vandaan zou kunnen komen. Ik heb met alle KNDB deelnemers hierover gesproken en zonder uitzondering is dit bestempel als bullshit.
Er is geen enkel team KNDB lid die mij naar mijn kamer heeft gebracht. (dit zullen alle deelnemers kunnen bevestigen en volgens mij wisten de andere coaches naast Siep hier ook helemaal niks vanaf.)
De avond dat ik een aantal keer heb geproost met andere landen op een goed kerstmis had ik last van een zwakke maag door het eten (hier hadden heel veel mensen last van en zelfs verschillende leden van team-KNDB zijn die avond over hun nek gegaan). Mede daardoor ben ik later op de avond ook overgegaan op cola en water in mijn bekertje dit kunnen aanwezigen bevestigen. Een feit is ook dat ik niet heb overgegeven tijdens het WK en de dag na kerst geen enkele last had van de alcohol die ik in kleine hoeveelheden heb genuttigd.
Van overmatig alcohol gebruik is ook nooit sprake geweest.
Voor de rest ben ik op kerstavond pas naar mijn kamer gegaan op een moment dat alle!Team KNDB leden al op hun kamer met de deur dicht waren. Ik vertrok toen samen met de Nederlands sprekende Surinamer naar de 2de verdieping zonder iemand van team-KNDB (dit kan zowel de Surinamer als de andere aanwezige bevestiging.)
Een team-KNDB lid die ik hierover gesproken heb, heeft tegen mij gezegd dat diegene wel tegen Siep heeft gezegd, dat hij/zij de franse hulp arbiter naar zijn kamer heeft gebracht als gevolg van de alcohol. Dit sluit aan bij Een symptoom waar Siep mogelijk last van zou kunnen hebben: “interferentie” wat inhoud: “Informatie van verschillende bronnen aan elkaar koppelen. Bijvoorbeeld de uitslag van de ene voetbalwedstrijd koppelen aan een andere.”
Het is dus goed mogelijk dat dit in Siep zijn hoofd heeft plaatsgevonden.
een ander symtoom is “confabulaties” wat inhoud: “Personen die zich dingen niet kunnen herinneren hebben vaak sterk de neiging deze lacunes op te vullen door verzinselen. Ze zetten buitenstaanders soms flink op het verkeerde been doordat de verhalen overtuigend en reëel kunnen overkomen. “
als ik zowel dit verhaal als de vorige feitelijke onjuistheid (die inmiddels al ontkracht is door het bestuur) bekijk lijkt hier ook zeker sprake van te zijn bij Siep.
Daarnaast is mijn lijn op toernooien wat betreft alcohol glashelder, namelijk alcohol kan zolang het niet te veel is. Dit heb ik toevallig vlak voor het WK nog eens in een interview benadrukt zie: http://www.omroepbrabant.nl/?news/20039 ... Broek.aspx
Rechts op de pagina,ongeveer vanaf minuut 3. Merk ook op hoe ik over de KNDB praat en plaats dat eens in verhouding met de schoffering die het KNDB bestuur nodig achten om over mij op de KNDB site te publiceren. Het bestuur en Johan Krajenbrink moeten zich diep schamen.

Hoe deze leugen tot stand is gekomen interesseert mij verder niet zoveel. Maar ik eis wel van het bestuur dat zij toegeven aan de bondsraad dat zij de bondsraad, over mij ,feitelijk onjuist geïnformeerd heeft. En dat het bestuur excuses aanbied aan mij voor de geleden schaden van deze leugen.

3. Daarnaast is het KNDB bestuur en Johan Krajenbrink totaal niet op de hoogte van de voorwaarden van de overeenkomst en de KNDB haar eigen regels en statutten. Ik citeer letterlijk: “Gebruik van alcoholische dranken is op grond van de vaststellingsovereenkomst (artikel 4) niet toegestaan.”

Ook dit is feitelijk onjuist en dat kan iedereen zien die kan lezen. In artikel 4 word verwezen naar het gedragsconvenant van de KNDB daar staat niks over alcohol wel word daarin weer verwezen na de brochure “begeleiding toernooien” daar staan maar liefst 2 zinnen over alcohol (onder het kopje alcohol en drugs 1.15) ik zal beiden zinnen citeren:

“Een zwaar toernooi gaat uiteraard niet samen met drugsgebruik of overmatige alcoholconsumptie”
“Alcoholgebruik is tijdens het toernooi uiteraard alleen toegestaan aan spelers die daarvoor de wettelijke leeftijd hebben”

Er is geen discussie over mogelijk dat ik op basis van de overeenkomst (artikel 4) weldegelijk alcohol mocht nuttigen zolang dit niet overmatig werd wat ook niet is gebeurt.

Verder heb ik ook helemaal niet stiekem gedronken of iets dergelijk en zelfs KNDB coaches/ deelnemers hebben dit gezien en niks van gezegd, zowel niet tegen mij als tegen mijn coach en het sprak voor zich dat ik dit wel mocht. Maar goed Siep en Johan denken mij nu op dit punt te kunnen pakken maar de overeenkomst en statutten staan volledig aan mijn kant op dit punt. Ik heb mij dus ook overal aan gehouden volgens afspraak in de overeenkomst.
bijlage 5 overeenkomst
Spoiler:
Voorwaarden voor deelname aan WK Junioren

• Thijs van den Broek heeft zich geplaatst voor het WK Junioren 2013.
• De KNDB zal hem daarom voor deelname aan het WK junioren 2013 in Mirepoix, Frankrijk inschrijven.
• In tegenstelling tot de gebruikelijke gevolgen van een dergelijke inschrijving stelt de KNDB aan Thijs van den Broek de volgende voorwaarden voor deelname
• Deze voorwaarden zijn noodzakelijk vanwege het gedrag van Thijs van den Broek op het EK Junioren en in de nasleep daarvan

1. De KNDB schrijft Thijs van den Broek in en betaalt zijn inschrijfgeld, verblijfskosten en reiskosten voor het WK junioren 2013 op gelijke wijze en in gelijke omvang als voor de andere Nederlandse deelnemers;

2. Thijs van den Broek maakt evenwel geen deel uit van Team KNDB tijdens het WK junioren 2013;

3. De KNDB draagt daarom tijdens het toernooi geen enkele verantwoordelijkheid voor het gedrag van Thijs van den Broek;

4. Het gedrag van een deelnemer aan een WK heeft evenwel zijn terugslag op de uitzendende bond; Thijs van de Broek verplicht zich daarom zich onverkort te gedragen conform het gedragsconvenant van de KNDB voor uitgezonden jeugdspelers en het daarbij behorende toernooireglement;

5. Bij misdragingen voor, tijdens of na het WK junioren 2013 door Thijs van den Broek, behoudt de KNDB zich het recht voor de volgende sancties uit te voeren:
a. het annuleren van de inschrijving voor het WK junioren 2013;
b. hem terugtrekken uit het WK junioren 2013;
c. het terugvorderen c.q. niet uitbetalen van inschrijfgeld, verblijfskosten en reiskosten voor het WK junioren 2013;
d. de eventuele misdraging voor te leggen aan de KNDB-tuchtcommissie.

6. Omdat Thijs van de Broek geen deel uitmaakt van het Team KNDB staat het hem vrij buiten de KNDB om zich op het WK te laten vergezellen door een coach naar eigen keuze en voor eigen rekening;

7. Rik Keurentjes is tijdens het WK Junioren 2013 de teamchef / coach van het Team KNDB en daarom gerechtigd de verhouding tussen alle leden van het Team KNDB en Thijs van den Broek te reguleren.

8. Als verklaring naar buiten geldt: “KNDB en Thijs van den Broek hebben afgesproken dat de KNDB Thijs inschrijft voor deelname aan het WK Junioren 2013, maar dat hij deelneemt buiten het KNDB-team.”
Bij een andere verklaring dan deze door Thijs van den Broek heeft de KNDB het recht ook onverkort naar buiten te treden.

Acceptatie van de voorwaarden:

Ondergetekende, Thijs van den Broek accepteert de bovenstaande voorwaarden voor inschrijving

plaats: datum:

handtekening:

Thijs van den Broek
"Don't let someone dim your light simply because it's shining in their eyes." - Jessica Ainscough

Gerard de Groot

Post by Gerard de Groot » Sun Mar 02, 2014 12:19

Gelukkig is gisteren alles opgelost in de vergadering van de Bondsraad! :)
Arjan de Vries op Facebook wrote: De Bondsraad van de KNDB is kritisch op het topsportbeleid van de dambond, maar het bestuur weet afgevaardigden te overtuigen van het gevoerde beleid. Nu samen verder!
En eigenlijk is die Krajenbrink gewoon een toffe gast.
Last edited by Gerard de Groot on Sun Mar 02, 2014 13:53, edited 1 time in total.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sun Mar 02, 2014 13:12

Gerard de Groot wrote:Gelukkig is gisteren alles opgelost in de vergadering van de Bondsraad! :)
Daan van Os op Facebook wrote: De Bondsraad van de KNDB is kritisch op het topsportbeleid van de dambond, maar het bestuur weet afgevaardigden te overtuigen van het gevoerde beleid. Nu samen verder!
Dus Krajenbrink blijft opperbevelhebber van onze bond.
Gisteren sprak ik na de eerste ronde van het Fries kampioenschap (men zegt nooit kampioenschap van Friesland) een andere deelnemer, die het ook maar niks vond dat hij mee moet betalen aan al dat gedoe van JK (de affaire Thijs werd genoemd) en hij was ook ontevreden over dat het nieuwe speeltempo zo even ingevoerd is (met bondsraadlid Bosselaar die eventjes inbrengt dat Friesland in meerderheid voor is, hetgeen enigszins bezijden de waarheid is ... er is nooit iemand gepolst door B.), hij overwoog ook al te stoppen... Het is me wel duidelijk dat het draagvlak voor het bestuursbeleid niet groot is.
Ik heb zelf eigenlijk ook geen zin meer om mee te betalen aan het topsportbeleid waarin 1 man bepaalt wie er een voorkeursbehandeling krijgt. Als je niet het wurgcontract van JK tekent als talent val je buiten de boot.
Ik ben het daarom wel eens met Fred, helemaal afschaffen dat hele topsportbeleid, het wordt veel te duur en leidt alleen maar tot voorkeursbehandeling en verdeeldheid. Laat iedereen liever op eigen kracht zich plaatsen voor EK's en Wk's. Een crack als Roel heeft helemaal geen voorkeursbehandeling nodig en ook geen coaches uit TO. Die redt het wel zonder al die poespas.
Last edited by Kosmos on Sun Mar 02, 2014 13:13, edited 1 time in total.
Heaven is no location, but a state of mind

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sun Mar 02, 2014 13:12

Jammer, nu zeg ik ook mijn vertrouwen op. Net als bij Dieter en Piet zal niemand er wakker van liggen.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sun Mar 02, 2014 13:15

Fred van Amersfoort wrote:Jammer, nu zeg ik ook mijn vertrouwen op. Net als bij Dieter en Piet zal niemand er wakker van liggen.
Nee, Fred, nu samen verder is het devies, gehoorzamen, jong!
Heaven is no location, but a state of mind

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Sun Mar 02, 2014 13:36

Daan van Os op Facebook wrote: De Bondsraad van de KNDB is kritisch op het topsportbeleid van de dambond, maar het bestuur weet afgevaardigden te overtuigen van het gevoerde beleid. Nu samen verder!
Ik ben wel benieuwd naar die ijzersterke argumenten waarmee het bestuur de o zo kritische bondsraad wist te overtuigen.
Kun je wat specifieker zijn, Daan?

Gerard de Groot

Post by Gerard de Groot » Sun Mar 02, 2014 13:52

Gerard de Groot wrote:Gelukkig is gisteren alles opgelost in de vergadering van de Bondsraad! :)
Excuus, de tekst is niet afkomstig van Daan van Os, maar van Arjan de Vries. :oops:
Sorry Daan.

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Sun Mar 02, 2014 13:55

Fred van Amersfoort wrote:Jammer, nu zeg ik ook mijn vertrouwen op. Net als bij Dieter en Piet zal niemand er wakker van liggen.
Net als bij de honderden die zich los maakten van de bondstucht.
Flow with the Go

Ganesha

Post by Ganesha » Sun Mar 02, 2014 13:56

Gerard de Groot wrote:
Excuus, de tekst is niet afkomstig van Daan van Os, maar van Arjan de Vries. :oops:
Sorry Daan.
Dank je Gerard, als jullie binnenkort de notulen ontvangen dan zal het jullie hopelijk duidelijk zijn dat deze tekst niet van mij afkomstig KAN zijn.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sun Mar 02, 2014 14:27

En wie is dan wel Arjan de Vries? Is dat de onzichtbare betaalde kracht van de KNDB of iemand anders. Het doet er ook niet toe. Daan, kom nog even binnen als je wilt. Jij was erbij, wat zijn de uitkomsten? Het hele leven is politiek. Als de uitkomst van gisteren iets is wat jij niet kunt steunen, dan ontstaat een nieuwe situatie. Ga jij beleid uitvoeren waar je niet achter staat? Of sluit jij je aan bij de revolutie en gaan we mensen mobiliseren om de boel definitief te kantelen? En wie doet er dan mee?

Post Reply