Nationale Competitie 2013/2014

Post Reply
Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Re: Nationale Competitie 2013/2014

Post by Michel Stempher » Mon Feb 24, 2014 13:54

Ik kom uit op de volgende loting voor de nacompetitie (thuis- en uitwedstrijden niet meegenomen):

Ereklasse / Hoofdklasse
CEMA / De Vaste Zet - De Oldehove
SNA Heerhugowaard - VBI Huissen 2

Hoofdklasse / Eerste Klasse
Dammers Uit Oost - PWG 's-Gravenpolder
Lent - ADG
CEMA / De Vaste Zet 2 - Hijken DTC 2
EDC Enschede - PSV Dammen
Het Noorden - IJmuiden

Eerste klasse / Tweede Klasse
Eye-T Webdesign - Lelystad
Leids Damgenootschap of TDV 2 - BDV Bennekom *
Leids Damgenootschap of TDV 2 - De Kroonschijf *
WSDV 2 - Huizum 2

* Het is niet duidelijk wie er hoger is geëindigd. Er zijn namelijk twee spelers van Leiden die qua aantal wedstrijden gedeelde 10e staan. Wordt de beste speler genomen, dan is Leids Damgenootschap de tegenstander van BDV Bennekom en TDV 2 de tegenstander van De Kroonschijf. Wordt de zwakste speler genomen, dan dus precies andersom. Wordt het gemiddelde van beide spelers genomen, dan heeft Leiden de beste rating dus krijg je Leids Damgenootschap - BDV Bennekom en TDV 2 - De Kroonschijf.

Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Mon Feb 24, 2014 18:03

Michel Stempher wrote:Ik kom uit op de volgende loting voor de nacompetitie (thuis- en uitwedstrijden niet meegenomen):

Ereklasse / Hoofdklasse
CEMA / De Vaste Zet - De Oldehove
SNA Heerhugowaard - VBI Huissen 2

Hoofdklasse / Eerste Klasse
Dammers Uit Oost - PWG 's-Gravenpolder
Lent - ADG
CEMA / De Vaste Zet 2 - Hijken DTC 2
EDC Enschede - PSV Dammen
Het Noorden - IJmuiden

Eerste klasse / Tweede Klasse
Eye-T Webdesign - Lelystad
Leids Damgenootschap of TDV 2 - BDV Bennekom *
Leids Damgenootschap of TDV 2 - De Kroonschijf *
WSDV 2 - Huizum 2

* Het is niet duidelijk wie er hoger is geëindigd. Er zijn namelijk twee spelers van Leiden die qua aantal wedstrijden gedeelde 10e staan. Wordt de beste speler genomen, dan is Leids Damgenootschap de tegenstander van BDV Bennekom en TDV 2 de tegenstander van De Kroonschijf. Wordt de zwakste speler genomen, dan dus precies andersom. Wordt het gemiddelde van beide spelers genomen, dan heeft Leiden de beste rating dus krijg je Leids Damgenootschap - BDV Bennekom en TDV 2 - De Kroonschijf.
Zelf arbiter ik 8 maart LDG tegen De Kroonschijf.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Feb 24, 2014 20:14

Guido mailde mij op 15 februari dat een (eventuele vrij zekere) barrage van de Ereklasse op 8 maart in het Voorhuys in Emmeloord gespeeld zou worden. Met elektronische borden en livestream.
Ook in het persbericht van gisteren van Fred Ivens staat dit en Bart Jonker van Stichting Aanzet mailde mij gisteren eveneens dat de barrage in het Voorhuys zou zijn.

Vanmiddag mailde Bart dat de barrage niet het Voorhuys zal plaatsvinden omdat de KNDB anders heeft besloten. Hij was not amused omdat tv (Omroep Flevoland waarschijnlijk) al geregeld was.
Als je het bericht op de KNDB-site bekijkt, zoals het nu verschenen is, lijkt het erop dat Hijken DTC - VBI Huissen in Hijken gespeeld wordt (geen * achter de wedstrijd).
Kan iemand dat bevestigen, en zo nee, waar wordt deze barrage om de titel dan wel gespeeld?
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!

GuidoB

Post by GuidoB » Mon Feb 24, 2014 20:35

Er wordt gespeeld in Hijken. Volgens de gangbare regels voor de nacompetitie heeft Hijken recht op een thuiswedstrijd. Spelen op neutraal terrein was nodig geweest bij een barrage met 3 teams. Dat is niet aan de orde.

Overigens heb ik begrepen dat men wel bezig is met het regelen van een live uitzending via e-borden.

krammetje

Post by krammetje » Mon Feb 24, 2014 20:47

Lelystad - Eye-T Webdesign

en nog een '*' wedstrijd (van de KNDB website) in Lelystad.

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Mon Feb 24, 2014 21:09

Piet Bouma wrote:Guido mailde mij op 15 februari dat een (eventuele vrij zekere) barrage van de Ereklasse op 8 maart in het Voorhuys in Emmeloord gespeeld zou worden. Met elektronische borden en livestream.
Ook in het persbericht van gisteren van Fred Ivens staat dit en Bart Jonker van Stichting Aanzet mailde mij gisteren eveneens dat de barrage in het Voorhuys zou zijn.

Vanmiddag mailde Bart dat de barrage niet het Voorhuys zal plaatsvinden omdat de KNDB anders heeft besloten. Hij was not amused omdat tv (Omroep Flevoland waarschijnlijk) al geregeld was.
Als je het bericht op de KNDB-site bekijkt, zoals het nu verschenen is, lijkt het erop dat Hijken DTC - VBI Huissen in Hijken gespeeld wordt (geen * achter de wedstrijd).
Kan iemand dat bevestigen, en zo nee, waar wordt deze barrage om de titel dan wel gespeeld?
Dit is dan de tweede keer in één seizoen tijd dat op het allerlaatste moment een organisatie nog wordt 'bedankt' voor de moeite. Ga zo door KNDB-bestuursleden/wedstrijdcommissies! Op deze manier houd je niemand meer over die nog iets wil doen.

pieter

Post by pieter » Mon Feb 24, 2014 21:17

Michel Stempher wrote:
Piet Bouma wrote:Guido mailde mij op 15 februari dat een (eventuele vrij zekere) barrage van de Ereklasse op 8 maart in het Voorhuys in Emmeloord gespeeld zou worden. Met elektronische borden en livestream.

Dit is dan de tweede keer in één seizoen tijd dat op het allerlaatste moment een organisatie nog wordt 'bedankt' voor de moeite. Ga zo door KNDB-bestuursleden/wedstrijdcommissies! Op deze manier houd je niemand meer over die nog iets wil doen.
Inderdaad erg triest, zeker omdat deze mannen zo enorm waardevol voor onze kleine bond zijn! De inspanningen van de Dalton broeders zijn van onmiskenbare waarde voor onze damsport, daar moeten we dan ook zuinig en correct mee omgaan dunkt me! Wat is er tegen om alsnog in Emmeloord te spelen?

Ganesha

Post by Ganesha » Mon Feb 24, 2014 23:12

pieter wrote:
Michel Stempher wrote:

Inderdaad erg triest, zeker omdat deze mannen zo enorm waardevol voor onze kleine bond zijn! De inspanningen van de Dalton broeders zijn van onmiskenbare waarde voor onze damsport, daar moeten we dan ook zuinig en correct mee omgaan dunkt me! Wat is er tegen om alsnog in Emmeloord te spelen?
Met je eens Pieter, zeer belangrijk en waardevol deze 'Dalton broeders' Doe een poging bij de KNDB? Jij kent de weg toch, positief bedoeld.

Nostradamus

Post by Nostradamus » Tue Feb 25, 2014 03:26

Dus ik begrijp nu, dat de extra uiterst belangrijke beslissingswedstrijd om het Algehele Landskampioenschap Dammen wordt gespeeld bij 1 damvereniging thuis?
Dus 1 van die 2 clubs heeft dan het thuisvoordeel.
Erg vreemd hoor (ik misgun het Hijken niet hoor, daar niet van).
Maar blijf het wel apart vinden.
Dit zou je eens bij het voetballen moeten voorstellen zeg!
Alle beslissingswedstrijden daar om klasse-kampioenschappen worden altijd op neutraal
terrein verspeeld daar.
Stel je voor: er komt een extra beslissingswedstrijd in de Eredivisie om het kampioenschap van Nederland tussen Ajax en Feijenoord. En de KNVB bepaalt dat die extra wedstrijd in de Amsterdam Arena verspeeld moet worden. Rotterdam zou ontploffen denk ik van boosheid !!!
Persoonlijk vind ik dat beslissingswedstrijden ( het liefst van alle klassen), altijd op neutraal terrein verspeeld moeten worden.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Tue Feb 25, 2014 09:35

Hijken heeft 5 keer thuis gespeeld, 6 keer uit.
Huissen heeft 6 keer thuis gespeeld, 5 keer uit.
Ik vind het niet zo heel gek dat de beslissingswedstrijd in Hijken wordt gespeeld. Ik hoop wel van harte dat ze elektronische borden gebruiken.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos » Tue Feb 25, 2014 13:34

Eric Sanders wrote:Hijken heeft 5 keer thuis gespeeld, 6 keer uit.
Huissen heeft 6 keer thuis gespeeld, 5 keer uit.
Ik vind het niet zo heel gek dat de beslissingswedstrijd in Hijken wordt gespeeld. Ik hoop wel van harte dat ze elektronische borden gebruiken.
En in de reguliere competitie speelde Hijken ook thuis, dus nu weer :lol:

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Feb 25, 2014 13:47

Nostradamus wrote: Dus 1 van die 2 clubs heeft dan het thuisvoordeel.
Is er bij dammen wel sprake van een thuisvoordeel? Ik heb daar nooit iets van gemerkt. Toen ik nog bij VAD speelde, was er eerder sprake van een thuisnadeel. Sommige dammers waren immers bij het begin van de partij nog maar net een uurtje wakker.

Het enige wat ik mij kan voorstellen, is dat sommige dammers wel thuiswedstrijden willen spelen, maar geen uitwedstrijden. In dat laatste geval moet er dan een beroep worden gedaan op een in de regel zwakker clublid. Maar dit speelt niet bij Hijken, noch bij Huissen.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Tue Feb 25, 2014 15:14

De beslissingswedstrijd tussen Hijken en VBI Huissen zal definitief op E-boards gespeeld worden. Nadere informatie wordt nog wel gepubliceerd hierover.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Tue Feb 25, 2014 16:09

Die Stempher kid heeft vaak boeiende informatie. Zit er een lek bij de KNDB?

Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos » Tue Feb 25, 2014 16:42

Michel Stempher wrote:'.......maar opeens gaat de KNDB de locatie veranderen in Emmeloord, een dorp dat amper bereikbaar is met Openbaar Vervoer. De bussen gaan eens per uur. ....'
Blijkbaar leest de KNDB mee :wink: en is Hijken beter bereikbaar met het OV: http://9292.nl/reisadvies/huissen/hijke ... 03-08T1100

Nu maar hopen dat er geen wegafsluitingen zijn, haha

Post Reply