Ik weet het niet, maar ik ben niet een tegenstander van prestaties leveren. Topspelers willen allemaal het hoogste halen. Net als TO zie ik Roel graag wereldkampioen worden. Dat is een prima doel dat hopelijk nieuwe leden aantrekt.Koops wrote:QUIZ!
Vraag aan Tjalling en andere tegenstanders van het hardvochtige prestatiebeleid: van wie is bovenstaande quote? En werd deze persoon wel of niet wereldkampioen?Nu kom je de laatste jaren steeds meer dammers, quartaire-sector-achtige types veelal, tegen die het plezier, dat zij in het dammen zeggen te hebben'eigenlijk' veel belangrijker vinden dan wat zij met verachting Het Resultaat noemen en die het ontbreken van enig sportief succes haast wel als hoogste doel lijken na te streven. Hoewel sommigen onder hen op mijn sympathie kunnen rekenen ( te meer ook daar het steevast zeer dankbare tegenstanders zijn, denk ik er in stilte bij) moet ik zeggen dat zo'n instelling mij zelf wezensvreemd is.
De paradox is dat niet focussen op resultaten betere resultaten geeft. Heb je nu nog niet door dat ik een genuanceerde visie heb die wordt gedeeld door sportpsychologen? Lees je wel wat ik schrijf of begrijp je het nog steeds niet?
Als ik een gokje mag wagen is het Ton Sijbrands.