Bert Aalberts wrote:Fred van Amersfoort wrote:Wakker worden Piet. Het hele land staat onder water en alles waar jij oog voor hebt is jouw tablet Er zijn misschien wel 40/50 clubs met een clubavond van 6 man met een gemiddelde leeftijd van ver in de 60. Op die clubs praten ze onverstaanbaar dialect, roken ze het liefst een sigaar, snel een potje dammen, daarna klaverjassen en een borrel. Als jij begint over een "tablet" denken zij: "doe oelewapper denkt dat we ziek zijn en wil ons zonder recept een tablet geven" Het bestuur moet zich ook schamen. Hoezo niets te bespreken?
Inderdaad. Door dit topic zou je gaan denken dat het live krijgen van partijen het hoogste doel is, terwijl minstens driekwart van de KNDB-leden naar ik vermoed nog nooit een live-partij heeft bekeken (de dammers die de clubavond en af en toe een damdag wel genoeg vinden, de 'breedtesporters' dus)
Wel ben ik het er mee eens dat er allang reglementering had moeten zijn omtrent invoer met tablets.
Driekwart van de KNDB-leden interesseert de toekomst van het dammen so wie so helemaal niet. Anders zouden er vast meer initiatieven zijn.
Onder de kleine groep dammers die het wel interesseert lijken er een aantal stromingen te zijn:
1) Inzetten op talentontwikkeling, topsport, streven naar Nederlandse wereldkampioen, professionalisering en bijbehorende subsidies
2) Inzetten op kader, lokale clubs, provincies, buurthuizen en bejaardentehuizen
3) Inzetten op Internet (Toernooibase, Live Weergave, Playdraughts, Youtube videos e.d.)
4) Inzetten op groei in het buitenland (cursus Tjalling, toernooien in China, trainingen e.d.)
Ik zou zeggen kies de oplossing die je voorkeur heeft en steek daar al je energie. Het plaatsen van cynische opmerkingen op topics die gaan over een oplossing die jouw voorkeur niet heeft is verspilde energie.
Ik beloof in ieder geval geen cynische opmerkingen over het promoten van dammen onder bejaarden meer te posten.