http://www.lulu.com/spotlight/moriscoricote
In 1991 schreef ik een damboek dat volgens Johan Krajenbrink een heel slecht boek was, maar America Star Books (zie tekst van hun email hieronder)
megan@americastarbooks.com
denkt daar anders over:
Het slechtste damboek ter wereld ooit geschreven
De titel van dit boek is een juiste weergave van de werkelijkheid en de bewijzen liegen er niet om. Mijn boek werd betiteld door een damliefhebber als een "vreselijk boek" en in het tijdschrijft "Dammen" nr. 77/78 in een hele lange recensie van Johan Krajenbrink concludeerde deze dat het boek een twijfelgeval is "omdat het bij al zijn mafheid tegelijkertijd zeer inspirerend is".
Onze damvriend Johan Krajenbrink heeft het inderdaad goed kunnen formuleren, want dat is precies de ervaring die ik heb met mijn boeken.
Na een dergelijke recentie moet men natuurlijk sportief blijven en zelfspot is altijd goed en daarom heb ik het boek maar een andere titel gegeven:
Het slechtste damboek ter wereld ooit geschreven (460 bladzijden)
In 1991 had de auteur een groot boek geschreven over de randopeningen en het boek te koop gesteld via een exe-file voor de computer. In 2010 werd hij plotseling benaderd door een schaker, die vroeg of hij het boek nog had. De auteur moest helaas de schrijver teleurstellen. Via relaties kon de schaker na enige weken een Nederlandse damvriend contacteren die het boek nog had . En zo werd door hem het oude exe-file boek omgetoverd in een tekst file en kon de auteur aan de slag om de oude diagrammen met kruisjes en cirkeltjes te vervangen door nieuwe mooie diagrammen. Na verdieping in de toestand van het oude boek kwam de auteur er dan ook achter in 2010 dat zijn boek in feite een heel slecht boek was dankzij de recentie van Johan Krajenbrink, vandaar dat de auteur sportiefshalve de oude titel maar veranderd heeft. Nu 50 jaar later krijgt men via dit boek een interessante indruk van het dammen in de jaren zestig.
America Star Books megan@americastarbooks.com schrijft:
Beste Govert Westerveld:
U hebt "Het slechtste damboek ter wereld ooit geschreven" geschreven en zelf laten uitgeven in Nederland. America Star Books wil uw boek graag vertalen in het Engels en uitgeven in Amerika, Canada, en Engeland.
Hieraan zijn voor u geen kosten verbonden. Wij doen het gratis, zoals het hoort.
America Star Books is in Nederland een joint venture aangegaan met Free Musketeers in Zoetermeer. Ik besef dat zij niet uw uitgever zijn, maar zij spreken uw taal, en dat is handig als u niet vloeiend bent in het Engels. Ik schrijf u deze eerste email in het Nederlands, en mijn achternaam klinkt u vertrouwd in de oren, maar ik ben Amerikaans en gevestigd in ons hoofdkwartier in de staat Maryland. De voertaal bij America Star Books is Engels.
Wat wij doen is dit: wij contracteren de Engelstalige rechten van een boek, vertalen het, en brengen het uit in onze thuismarkt. Onze titels zijn beschikbaar voor alle boekwinkels in de Verenigde Staten, Canada, en Groot Brittannie, inclusief Barnes and Noble, Chapters Indigo en Waterstone's, en vanzelfsprekend ook Amazon.com. Onze distributeur is de grootste in de wereld: Ingram in Tennessee.
Laat mij alstublieft weten of ik u ons contract kan toezenden, dan kunt u met eigen ogen zien dat u geen cent in rekening wordt gebracht voor onze vertaal- en uitgeefservice, nu niet en later ook niet. We zijn alleen maar geinteresseerd in uw boek. Wij betalen geen voorschot, maar wel tweemaal per jaar royalties. Zie onze website www.americastarbooks.com voor details.
Het is een droom van veel schrijvers om te worden vertaald en in Amerika te worden uitgegeven. Tussen droom en daad ligt voor u niet meer dan het nemen van een besluit. Wij zijn bij ons weten de enige uitgever ter wereld die deze mogelijkheid biedt met een zo lage acceptatiedrempel. Wij hebben schrijvers onder contract in Mexico, Duitsland, Ecuador, Peru, Honduras, Brazilie, Spanje, Denemarken, Armenie, Slovenie, Mongolie, Roemenie, Vietnam en China, en nu ook in Nederland. Niettemin, wees ervan bewust dat uw vertaalde boek niet van de ene dag op de andere een Amerikaanse bestseller wordt. De concurrentie in Amerika is groter en zwaarder dan waar ook ter wereld. Wat wij u te bieden hebben is niet een garantie op succes, maar een kans om mee te concurreren!
America Star Books zal uw boek graag vertalen en in Amerika uitgeven!
America Star Books,
--Megan Hildebrand
PS: Als u op deze email reageert, krijgt u antwoord in het Engels. U kunt Free Musketeers in Zoetermeer bereiken via telefoonnummer 079 320 3590 of info@freemusketeers.nl. Hun diensten zijn eveneens volledig gratis, en zij wijzen u de weg naar Amerika in uw eigen taal. Hun website is www.freemusketeers.nl.
Govert Westerveld govertwesterveld@gmail.com
10:01 (hace 23 horas)
para America
Lijkt me een dom idee, want damboeken worden heel slecht verkocht. Hier gaat U geld aan verliezen.
Groetjes
Govert Westerveld
Ik ben nooit ingegaan op de recentie van Krajenbrink, want iedereen heeft recht op een eigen mening. Verschillende malen heb ik erop gehamerd dat vele mensen in de damwereld niet erg marketingachtig overkomen. Op die manier breng je natuurlijk het dammen nooit op een hoger niveau. Waar anderen stoppen na een dergelijke recentie van Kraijenbrink ga ik gewoon stug door en dat doe ik al 40 jaar lang in het zakenleven waar de mislukkingen zich ophopen. Op die manier kwamen er zeven produkten uit die bekend staan als de besten ter wereld en werk geven aan vele Spanjaarden en bedrijven die ondanks de krisistijd goed lopen.
Voor mij heeft alleen nut het ethisch zakendoen en daarom kan ik helaas dit fraaie aanbod van America niet accepteren.
Ik geef wel advies aan Kraijenbrink de mensen anders aan te pakken, want een beter marketinginzicht komt dan de damwereld alleen maar ten goede.
Govert Westerveld
Kraijenbrink
Kraijenbrink
Free book of the game and history of checkers & draughts
Libro gratuito sobre el juego y la historia del juego de damas
Livre gratuit sur le jeu et histoire du Jeu de dames
http://www.damasweb.com/dutch/
Libro gratuito sobre el juego y la historia del juego de damas
Livre gratuit sur le jeu et histoire du Jeu de dames
http://www.damasweb.com/dutch/
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Re: Kraijenbrink
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het doorgaans niet waar.
Even googelen, en je hebt dit:
http://www.thepassivevoice.com/01/2014/ ... ange-game/
http://absolutewrite.com/forums/showthread.php?t=10211
Even googelen, en je hebt dit:
http://www.thepassivevoice.com/01/2014/ ... ange-game/
http://absolutewrite.com/forums/showthread.php?t=10211
- Eric Sanders
Re: Kraijenbrink
Bij dit soort dingen moet ik altijd meteen aan Lijmen/Het Been denken. Dat is overigens wel een goed boek.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
- Eric Sanders