Voorkeursbeleid

Post Reply
Piet Bouma

Re: Voorkeursbeleid

Post by Piet Bouma » Thu Jan 23, 2014 14:20

Kosmos wrote: Precies. De KNDB wilde dat leden van team KNDB niet omgingen met Thijs, maar daar is gelukkig door minstens één van de ouders protest tegen aangetekend.
Bij mij is nu de belangrijkste vraag, wie heeft daartoe opdracht gegeven?
a) Bestuur KNDB?
b) Johan Krajenbrink?
c) Siep Buurke ter plekke?

Ik had al mijn twijfels omtrent de overeenkomst die Thijs vooraf met de KNDB moest sluiten betreffende punt 7:

7. Rik Keurentjes is tijdens het WK Junioren 2013 de teamchef / coach van het Team KNDB en daarom gerechtigd de verhouding tussen alle leden van het Team KNDB en Thijs van den Broek te reguleren.

Nu is Rik ter elfder ure vervangen door Siep Buurke, maar wie heeft de instructie gegeven dat leden van team KNDB niet om mochten gaan met Thijs?
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Thu Jan 23, 2014 14:31

De discussie is niet erg zuiver meer.

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Thu Jan 23, 2014 14:49

Fred van Amersfoort wrote:De discussie is niet erg zuiver meer.
Dat is ook niet zo onlogisch met al die mensen die inmiddels een snorkeltje op hebben gezet om zo maar de gevolgen van de leugentsunami te trotseren.

Het is allemaal zo simpel: regel gewoon gesprekken met alle partijen. Maar ja, als de Technisch Directeur al aangeeft dat 'ie verder niet ingaat op eventuele reacties van de beschuldigde (dat heeft hij letterlijk geschreven in zijn eerste e-mail aan Thijs, waarin die schreef dat Thijs de kosten zelf maar zou moeten dokken), wordt het ook heel moeilijk. Alleen al om deze reden zou de Technisch Directeur op staande voet 'ontslagen' moeten worden. Zijn emoties (Thijs ongenadig hard willen naaien) geeft 'ie immers meer waarde dan een eerlijk proces. Iemand die emoties belangrijker vindt dan juistheid van zaken, is per definitie niet vakbekwaam als Technisch Directeur. Van een persoon met zo'n beetje de belangrijkste status binnen de dambond mag tenslotte verwacht worden dat hij te allen tijde objectief handelt en kennelijk kan de huidige Technisch Directeur dat niet meer.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Thu Jan 23, 2014 15:03

Dat is allemaal iets te makkelijk Michel. Geen van ons is aanwezig geweest. Mijn observatie is dat Thijs met dat T Shirt bewust heeft geprovoceerd. Verder blijkt dat een deel van zijn beweringen over Siep (drank en dronken) blijkbaar onwaar zijn. Dat is niet zo fraai. De andere kant is dat ik ook anonieme bronnen heb die in het algemeen positief zijn over jongmens Thijs. En er zijn ook bronnen die niet positief zijn voor het bewind van JK. Maarrrrr, een discussie moet gaan over de feiten en mag nooit gevoerd worden op basis van persoonlijke voorkeuren en bevriende onderlinge bondjes. Hoe dan ook is het hele gebeuren een splijtzwam en is er kennelijk onvoldoende opgetreden. Afkappen die discussie. Laten we liever kijken of we überhaupt een bond zijn die een technisch directeur met een uitgebreide staf nodig heeft.

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Thu Jan 23, 2014 15:31

Fred van Amersfoort wrote:Dat is allemaal iets te makkelijk Michel. Geen van ons is aanwezig geweest. Mijn observatie is dat Thijs met dat T Shirt bewust heeft geprovoceerd. Verder blijkt dat een deel van zijn beweringen over Siep (drank en dronken) blijkbaar onwaar zijn. Dat is niet zo fraai. De andere kant is dat ik ook anonieme bronnen heb die in het algemeen positief zijn over jongmens Thijs. En er zijn ook bronnen die niet positief zijn voor het bewind van JK. Maarrrrr, een discussie moet gaan over de feiten en mag nooit gevoerd worden op basis van persoonlijke voorkeuren en bevriende onderlinge bondjes. Hoe dan ook is het hele gebeuren een splijtzwam en is er kennelijk onvoldoende opgetreden. Afkappen die discussie. Laten we liever kijken of we überhaupt een bond zijn die een technisch directeur met een uitgebreide staf nodig heeft.
Die feiten had ik eerder genoemd. Eén van de feiten is helaas ook dat de Technisch Directeur (Johan Krajenbrink) geen waarde hecht aan een eerlijk proces in de kwestie Thijs van den Broek. Dat is moeilijk te ontkennen met de e-mail van de Technisch Directeur aan Thijs als bewijsstuk.
Last edited by Michel Stempher on Thu Jan 23, 2014 15:51, edited 1 time in total.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Thu Jan 23, 2014 15:41

Michel Stempher wrote:Zijn emoties (Thijs ongenadig hard willen naaien) geeft 'ie immers meer waarde dan een eerlijk proces.
Tja, als je een T-shirt aantrekt met 'Fuck Johan Krajenbrink' moet je niet piepen als je door Johan Krajenbrink hard genaaid wordt.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks » Thu Jan 23, 2014 15:42

Fred van Amersfoort wrote:Dat is allemaal iets te makkelijk Michel. Geen van ons is aanwezig geweest. Mijn observatie is dat Thijs met dat T Shirt bewust heeft geprovoceerd. Verder blijkt dat een deel van zijn beweringen over Siep (drank en dronken) blijkbaar onwaar zijn. Dat is niet zo fraai. De andere kant is dat ik ook anonieme bronnen heb die in het algemeen positief zijn over jongmens Thijs. En er zijn ook bronnen die niet positief zijn voor het bewind van JK. Maarrrrr, een discussie moet gaan over de feiten en mag nooit gevoerd worden op basis van persoonlijke voorkeuren en bevriende onderlinge bondjes. Hoe dan ook is het hele gebeuren een splijtzwam en is er kennelijk onvoldoende opgetreden. Afkappen die discussie. Laten we liever kijken of we überhaupt een bond zijn die een technisch directeur met een uitgebreide staf nodig heeft.
Ik Had even besloten niet meer te reageren op forum omdat ik heel druk ben met alle feiten op een rij te zetten met bewijzen, deze feiten (met bewijzen van 3den) zullen in de loop van volgende week na het bestuur gestuurd worden en openbaar worden gemaakt op dit forum.

Wat u nu doet fred is niet eerlijk en ik wil graag dat je of komt met onderbouwing of dit terugtrekt:
1. Ik heb geen enkele keer waar dan ook gezegd dat Siep dronken was op dit WK (dus lever hier een bewijs van graag of trek dit terug)
2. wat ik wel heb gezegd is dat hij in voorgaande toernooien als coach wel alcohol dronk dit heb ik met mijn eigen ogen gezien en velen met mij.
3. Ik heb zelfs nergens gezegd dat ik Siep heb zien drinken. Er was wel een nacht waar hij wel een beetje vreemd deed (deze mening delen aanwezige met mij). 3den die aanwezig waren beweren nu nog steeds dat ze vrij zeker zijn dat Siep wel heeft gedronken terwijl andere 3den die aanwezig zijn dit ontkennen. iig voor zover ik weet heeft niemand Siep zien drinken op dit WK.
4. Dat de mensen het hele tijd over het drankgebruik van Siep willen hebben snap ik niet zo goed. Ik vind het gedrag dat hij vertoonde op dit WK toen hij nuchter was in ieder geval veel kwalijker.

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Thu Jan 23, 2014 15:51

Eric Sanders wrote:
Michel Stempher wrote:Zijn emoties (Thijs ongenadig hard willen naaien) geeft 'ie immers meer waarde dan een eerlijk proces.
Tja, als je een T-shirt aantrekt met 'Fuck Johan Krajenbrink' moet je niet piepen als je door Johan Krajenbrink hard genaaid wordt.
Door Johan Krajenbrink ja. Niet door de Technisch Directeur. Hij moet zijn ego opzij zetten voor het algemeen belang, maar dat deed 'ie niet. Jammer dan, maar zo'n actie dient met de zwaarst mogelijke straf te worden aangepakt: een ontslag.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Thu Jan 23, 2014 17:20

@Thijs, als jij dat over drank niet gezegd heb neem ik dat uiteraard terug. Toch ga ik je een wijze levensles meegeven. Laat ik maar gewoon aannemen dat jij niet al te netjes behandeld bent de afgelopen jaren. Dan heb je dus enige reden en recht om kritisch te zijn. De manier waarop vond ik minder smaakvol. Wellicht zou je ook enigszins kunnen kijken of jij zelf af en toe niet wat onhandig geopereerd hebt. Blijft staan dat de kern van jouw signaal wel serieus genomen moet worden. Ik val je dus niet aan maar ik ga ook niet blind jouw kant kiezen.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Thu Jan 23, 2014 18:21

Eric Sanders wrote:
Lees ik hier een pleidooi voor het nemen van wraak door een volwassen persoon die verantwoordelijkheid draagt voor het welzijn en presteren van KNDB-jeugd, als een puber die onder zijn hoede valt, een keer rebels is?
Heaven is no location, but a state of mind

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Thu Jan 23, 2014 22:33

Eric Sanders wrote:
Ik vond het zeer opmerkelijk dat Krajenbrink de gelegenheid krijgt om zo'n zware sanctie op te leggen, die alle ingredienten in zich heeft van persoonlijke wraak. Je mag hopen dat men gezien de vertroebelde relatie tussen de twee zeer zorgvuldig te werk is gegaan in dit geval. Maar de recente verklaring van het bestuur wekt niet bepaald die suggestie.

Koops

Post by Koops » Thu Jan 23, 2014 23:07

playforstacks wrote:
Ik Had even besloten niet meer te reageren op forum omdat ik heel druk ben met alle feiten op een rij te zetten met bewijzen, deze feiten (met bewijzen van 3den) zullen in de loop van volgende week na het bestuur gestuurd worden en openbaar worden gemaakt op dit forum.

Wat u nu doet fred is niet eerlijk en ik wil graag dat je of komt met onderbouwing of dit terugtrekt:
1. Ik heb geen enkele keer waar dan ook gezegd dat Siep dronken was op dit WK (dus lever hier een bewijs van graag of trek dit terug)
2. wat ik wel heb gezegd is dat hij in voorgaande toernooien als coach wel alcohol dronk dit heb ik met mijn eigen ogen gezien en velen met mij.
3. Ik heb zelfs nergens gezegd dat ik Siep heb zien drinken. Er was wel een nacht waar hij wel een beetje vreemd deed (deze mening delen aanwezige met mij). 3den die aanwezig waren beweren nu nog steeds dat ze vrij zeker zijn dat Siep wel heeft gedronken terwijl andere 3den die aanwezig zijn dit ontkennen. iig voor zover ik weet heeft niemand Siep zien drinken op dit WK.
4. Dat de mensen het hele tijd over het drankgebruik van Siep willen hebben snap ik niet zo goed. Ik vind het gedrag dat hij vertoonde op dit WK toen hij nuchter was in ieder geval veel kwalijker.

Dat heb je wel degelijk gezegd.
playforstacks wrote: Daarnaast heb ik nog niemand gesproken die hem een goede coach vind en is er nog nooit een toernooi geweest waar hij mee ging en niet dronken werd.
Dat heb je gepost op Facebook op 28 december 2013 om 21:52. Dus na het afgelopen WK. Als jij op dat moment claimt dat er nog nooit een toernooi is geweest waarin dat niet is gebeurd, beweer je dus automatisch dat het bij het laatste toernooi ook is gebeurd. Maar het is fijn om te zien dat je die bewering nu (ik interpreteer even bovenstaande tekst naar eigen inzicht) kennelijk verandert in: er is tot het junioren-WK van 2013 nog nooit een toernooi geweest etc.

playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks » Fri Jan 24, 2014 00:48

Koops wrote:
playforstacks wrote:

Dat heb je wel degelijk gezegd.
playforstacks wrote: Daarnaast heb ik nog niemand gesproken die hem een goede coach vind en is er nog nooit een toernooi geweest waar hij mee ging en niet dronken werd.
Dat heb je gepost op Facebook op 28 december 2013 om 21:52. Dus na het afgelopen WK. Als jij op dat moment claimt dat er nog nooit een toernooi is geweest waarin dat niet is gebeurd, beweer je dus automatisch dat het bij het laatste toernooi ook is gebeurd. Maar het is fijn om te zien dat je die bewering nu (ik interpreteer even bovenstaande tekst naar eigen inzicht) kennelijk verandert in: er is tot het junioren-WK van 2013 nog nooit een toernooi geweest etc.
Op de eerste plaats citeer u nu 1 zin uit een tekst van meer dan 500 woorden. Uit de context is naar mijn mening op te maken dat ik het hier heb over de toernooien waar hij mijn coach is geweest (en ik dus in team-KNDB zat). Ik geloof ook dat andere (blijkbaar iig) dit toch anders kunnen lezen zoals u nu doet. U moet snappen dat ik enorm veel op Facebook schrijf en dat er dan door de snelheid je soms wat anders kan lezen uit sommige zinnen (zoals deze) dan ik bedoel.
Ik heb dit dus veranderd in: "Daarnaast heb ik nog niemand gesproken die hem een goede coach vind en heeft Siep in alle toernooi waar ik ben uit gekomen voor de KNDB en Siep mee was als Coach gedronken. "
Verder bedankt voor de opmerking!
Mijn mening is altijd hetzelfde gebleven want ik verkondig geen feitelijke onjuistheden zoals de KNDB.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Fri Jan 24, 2014 13:10

Kosmos wrote:Misschien is Jan Pieter de aangewezen persoon om onze bezwaren tegen de gang van zaken in deze soap te formuleren in een open brief aan het bestuur.
Ik wil het ook wel doen, maar JP kan het vaak zo mooi zeggen.
Een brief schrijven, lijkt me weinig zinvol. Die verdwijnt onderop de stapel of in het beste geval word je met een kluitje in het riet gestuurd. Zie bijvoorbeeld wat er met de klacht van Thijs gebeurde en wat er ooit met de brief van Henk de Witt gebeurde. Denk ook aan tien jaar geleden toen bedrijven zelden reageerden op klachtenbrieven.

Sinds de opkomst van de sociale media -en dit forum is daar ook een vorm van- hebben veel bedrijven echter een afdeling webcare die direct in actie komt bij slechte publiciteit. Hier je grieven posten, lijkt me dus effectiever dan het sturen van een brief. Het zal bestuur en bondsraad niet ontgaan zijn dat de afhandeling van Dossier Thijs nagenoeg unaniem wordt afgekeurd. En het zou fijn zijn als nog meer dammers hier laten weten wat ze ervan denken.

pieter

Post by pieter » Fri Jan 24, 2014 14:24

Kosmos wrote:
Misschien is Jan Pieter de aangewezen persoon om onze bezwaren tegen de gang van zaken in deze soap te formuleren in een open brief aan het bestuur.
Ik wil het ook wel doen, maar JP kan het vaak zo mooi zeggen.

Een brief schrijven, lijkt me weinig zinvol. Die verdwijnt onderop de stapel of in het beste geval word je met een kluitje in het riet gestuurd. Zie bijvoorbeeld wat er met de klacht van Thijs gebeurde en wat er ooit met de brief van Henk de Witt gebeurde. Denk ook aan tien jaar geleden toen bedrijven zelden reageerden op klachtenbrieven.

Sinds de opkomst van de sociale media -en dit forum is daar ook een vorm van- hebben veel bedrijven echter een afdeling webcare die direct in actie komt bij slechte publiciteit. Hier je grieven posten, lijkt me dus effectiever dan het sturen van een brief. Het zal bestuur en bondsraad niet ontgaan zijn dat de afhandeling van Dossier Thijs nagenoeg unaniem wordt afgekeurd. En het zou fijn zijn als nog meer dammers hier laten weten wat ze ervan denken.
Ik vraag me af of dit wel de juiste manier is. Op dit moment worden de klachten in het "Thijs Dossier" ook nagenoeg allemaal hier gepost. De beeldvorming is hierdoor als je het mij vraagt echter wel zeer eenzijdig. (natuurlijk ook omdat er vanaf de kant van het bestuur geen reactie wordt gegeven op dit forum)
Ik denk ook niet dat dit forum de juiste plaats is om daarover in discussie te gaan en vind het wel netjes dat de betroken partijen binnen de KNDB zich niet uit laten op dit forum. Dat gezegd hebbende heb ik het steeds weinig respectvol gevonden dat alle communicatie tussen Thijs en het bestuur/betrokkenen een dag later op dit forum te vinden was.

Een gesprek met alle betrokkenen verdient wat dat betreft -eventueel met een bemiddelaar- wat mij betreft dan ook de voorkeur. Deze zaak moddert nu al zo lang door - met het ene dieptepunt na het andere - dat het wel eens tijd is voor een goed gesprek lijkt me.

Post Reply