Voorkeursbeleid

Post Reply
Ganesha

Re: Voorkeursbeleid

Post by Ganesha » Sun Jan 12, 2014 13:10

[quote="Kosmos"]Toen JK de bom liet barsten door Thijs een sanctie op te legen zonder fatsoenlijk onderzoek, was mijn eigen onderzoek nog niet volledig afgerond.
Inmiddels heb ik meer informatie ontvangen over wat er nou zich heeft afgespeeld in Frankrijk uit een neutrale bron.
Ik houd van eerlijkheid en daarom moet het verhaal genuanceerd worden.
Siep heeft niet gedronken. Kennelijk waren er misverstanden over de kamer. Om eerlijk te zijn weet ik niet precies hoe het zit, laat de ooggetuigen het maar zeggen, ik was er niet bij en kom er niet goed uit.

De hele situatie had voorkomen moeten worden. JK had nooit zo'n gekunsteld scenario op moeten stellen. Thijs en Siep hadden 'een verleden' en daardoor ontstond meteen een gespannen situatie. Thijs had gewoon opgenomen moeten worden in het KNDB-team en gecoacht moeten worden door de andere twee coaches. In de situatie die in werkelijkheid ontstond voelde Siep zich misschien geprovoceerd door de vader van Thijs en heeft hij daarop wel eens fel gereageerd, maar opnieuw geldt dat ooggetuigen het maar moeten vertellen aan het bestuur ofzo, want het wordt me te speculatief allemaal.
De situatie ligt in elk geval genuanceerder dan dat (ook) ik eerder heb geschetst. Ik wil Siep daarvoor mijn excuses aanbieden. Eerlijk is eerlijk.
De situatie lag me ook niet lekker. Ik ken Siep ook anders, als een redelijke vent en kon altijd met hem lachen.

De verantwoordelijkheid voor de slechte sfeer tijdens het WK ligt geheel bij Krajenbrink en het is dan ook helemaal fout dat hij overhaast zo'n draconische maatregel neemt tegen Thijs. Hij faalt zelf en legt de schuld bij een junior.
Goede leraren kunnen ook omgaan met een enfant terrible. Goede leraren worden niet driftig of boos, ze spelen hooguit die rol als het eens nodig is en dat moet zo weinig mogelijk zijn. Goede leraren zijn beheerst. Goede leraren dreigen niet en drammen niet en worden niet driftig.
Dat constante dreigen en drammen moet ook maar eens afgelopen zijn. Ook dit toernooi is het weer gebeurd tegen ouders van een deelnemer inzake het vervoer naar het toernooi toe. Bij vergaderingen hebben velen hetzelfde stuitende gedrag meegemaakt. JK krijgt zijn zin niet en begint dan te dreigen en driftig te doen. Ongepast gedrag. Ik weet nog hoe ontstemd Bosselaar was toen ik hem eens sprak over een bondsraadvergadering. "Zo iemand is doctorandus en ontbeert fatsoenlijke omgangsvormen."
Het is allemaal zo a-relaxed en dat bevalt me niks. Het is doen wat ik zeg of anders ...

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik Siep ook zo ken als jij schets. Was erg verbaasd over de verhalen.
Goed dat je terug kunt komen op eerder gedane uitspraken. het geheel overtuigd mij echter niet.
Een anonieme neutrale persoon stelt dat Siep niet gedronken heeft, 4 andere mensen zeggen van wel?
De kamer gaat verder dan je nu schrijft, ik weet het niet was er niet bij. Men zou bij het hotel navraag kunnen doen.

Het contract met Thijs is op gesteld door de secretaris en de voorzitter. Regels die JK aan Siep heeft gegeven ken ik niet, alleen gedeeltelijk het contract.
Ik kan mij voorstellen dat Siep onder druk stond.

De maatregel van JK na rapportage van Siep is eenzijdig. Geen hoor/wederhoor, maar valt mogelijk onder het contract, dat als Thijs zich misdraagt het aan coach is om...
De situatie in de BR komt mij erg bekend voor, weinig verheffend is het minst wat je daarover kan zeggen.
Ben benieuwd wat er uit gesprek komt tussen JK en bestuur, maar de vraag is kan het bestuur ook naar hun eigen rol kijken. Lijkt mij lastig.
Hoe snel komt het bestuur met een oordeel?

Maurits Meijer

Post by Maurits Meijer » Mon Jan 13, 2014 23:10

Jan Pieter wrote: Of het arbeidsrechtelijk mogelijk is, weet ik niet, maar in het voetbal krijgen technisch directeuren ook altijd een contract voor bepaalde tijd.
Maar ook als het niet mogelijk is, dan kun je toch nog steeds vaststellen dat de huidige situatie onwenselijk is en zoeken naar een oplossing.
Bondscoaches en trainers kunnen onbeperkt voor bepaalde tijd worden aangesteld. Dat is ook belangrijk met het oog op het eventueel aflopen van de subsidies die hier mee te maken hebben. Daan gaat in de bondsraad navragen of het ook zo geregeld is.
http://slagzet.com

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Wed Jan 15, 2014 16:52

Het gesprek tussen JK en enkele personen uit het bestuur heeft inmiddels plaatsgevonden. Weet iemand toevallig al wie nou wie precies op het matje heeft geroepen?

Ganesha

Post by Ganesha » Wed Jan 15, 2014 23:55

Michel Stempher wrote:Het gesprek tussen JK en enkele personen uit het bestuur heeft inmiddels plaatsgevonden. Weet iemand toevallig al wie nou wie precies op het matje heeft geroepen?
Het gaat om een gesprek tussen 2 leden van het bestuur en JK, mogelijk naar aanleiding van de 2 klachten.
Inhoud en doel van het gesprek zal bij het bestuur bekend zijn. Ben benieuwd wanneer vader van Thijs de uitslag hoort.

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Thu Jan 16, 2014 12:47

Ganesha wrote:
Michel Stempher wrote:Het gesprek tussen JK en enkele personen uit het bestuur heeft inmiddels plaatsgevonden. Weet iemand toevallig al wie nou wie precies op het matje heeft geroepen?
Het gaat om een gesprek tussen 2 leden van het bestuur en JK, mogelijk naar aanleiding van de 2 klachten.
Inhoud en doel van het gesprek zal bij het bestuur bekend zijn. Ben benieuwd wanneer vader van Thijs de uitslag hoort.
Er stonden ook nog wel andere voorvallen ter discussie. Hoe hoog is bijvoorbeeld de schadevergoeding die Stella van Buuren krijgt? Een afgevaardigde coach van de KNDB, die onder toezicht stond van de Commissie Trainingen etc., heeft haar tenslotte aan haar lot overgelaten. Mocht er wat gebeurd zijn, dan was de KNDB nu failliet geweest.

playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks » Mon Jan 20, 2014 19:16

Uiteindelijk is er reactie gekomen van het bestuur.
Op de eerste plaats heeft het bestuur na onderzoek wel geconstateerd dat het enige voorbeeld dat Johan Krajenbrink kon noemen voor de sanctie die mij is opgelegd, feitelijk onjuist is. Ik citeer letterlijk:

"Het bestuur constateert dat de Technisch Directeur op grond van de vaststellingsovereenkomst mag sanctioneren en dat intrekken van de kostenvergoeding één van de genoemde sancties is. De Technisch Directeur motiveert de sanctie met het argument dat het verslag van de teamchef over Thijs van den Broek negatief is en noemt als voorbeeld “het verstrekken van sterke drank aan minderjarige deelnemers uit Polen”. Het bestuur meent dat deze onderbouwing inderdaad feitelijk niet juist is."

Helaas heeft deze leugen plaatsgemaakt voor weer andere leugens (die aantoonbaar door alle spelers van team KNDB ontkracht kunnen worden en ook zullen worden als er navraag zal worden gedaan).
Wederom zonder hoor en wederhoor.
Ik laat het voor nu hierbij en zal het bestuur nog de kans geven om op korte termijn de feitelijke onjuistheden recht te zetten ook naar de Bondsraad toe aangezien de leugens ook hiernaartoe gestuurd zijn.

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Mon Jan 20, 2014 21:36

Ik heb inmiddels in een open brief (e-mail) aan het KNDB-bestuur en andere betrokkenen mijn ongenoegen geuit over deze situatie. Het lijkt me wel duidelijk dat de heren Krajenbrink en Buurke een hetze aan het voeren zijn tegen Thijs. Ik heb het Bestuur het advies gegeven om de kant van Thijs van den Broek te kiezen en om (in het geval van het brein achter deze daden, de Technisch Directeur, vergaande) consequenties te verbinden aan het wangedrag van de twee genoemde personen.

Ik roep hierbij iedereen die aan de kant van Thijs (en Stella) staat om ditzelfde te doen. Deze soap moet eens ophouden.

Bennie Hiddink
Real name: Bennie Hiddink

Post by Bennie Hiddink » Mon Jan 20, 2014 22:37

Het word er al met al niet fraaier op!!

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Tue Jan 21, 2014 01:30

Zou het bestuur wel eens gehoord hebben van het rechtsbeginsel `Ne bis in idem?`
Dit betekent dat je voor hetzelfde feit niet tweemaal vervolgd kunt worden en toch is dat precies wat hier gebeurt.

Krajenbrink is volgens het bestuur de tot straffen bevoegde persoon, Krajenbrink heeft uitspraak gedaan, en de argumenten waarop die uitspraak gebaseerd is, blijken niet houdbaar. Daarmee zou de zaak van de baan moeten zijn, maar nee, even zo vrolijk mag Krajenbrink nu nieuwe argumenten aandragen.

Barbertje moet kennelijk hangen, en er lijkt niemand te zijn die de volstrekt van het padje geraakte Krajenbrink daarbij kan of wil stoppen. Een beschamende vertoning.

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Tue Jan 21, 2014 16:53

Inmiddels is de KNDB met verklaring naar buiten getreden:

Code: Select all

Afhandeling klachten	 
Tuesday 21 January 2014

Het bestuur publiceert hierbij een mededeling over de afhandeling van een tweetal klachten van William van den Broek die bij het bestuur zijn binnengekomen. De reden is dat de klachten ruim verspreid zijn door de klager en op internet hebben geleid tot ernstige ongegronde reputatieschade van de heer Siep Buurke. Beide klachten zijn ongegrond verklaard door het bestuur. Het bestuur wenst met deze mededeling de heer Buurke openlijk te rehabiliteren.

Ter toelichting:

Op het EK Jeugd in augustus 2013 heeft Thijs van den Broek bij de prijsuitreiking door het aantrekken van een t-shirt met een voor de technisch directeur van de KNDB beledigende tekst, de technisch directeur maar ook de EDC en de organiserende Poolse dambond ernstig geschoffeerd en onrust veroorzaakt onder de aanwezige ouders. Ondanks dit te laken gedrag heeft het bestuur het recht op deelname van Thijs van den Broek aan het WK Junioren in december niet ter discussie gesteld. Wel wenste het bestuur (extra) afspraken met hem te maken om herhaling van provocatief gedrag te voorkomen. Omdat Thijs van den Broek daarbij aangaf Rik Keurentjes (beoogd als enige begeleider van het team KNDB) niet als coach te willen accepteren, heeft het bestuur – om de deelname van Thijs desondanks mogelijk te maken – hem de mogelijkheid geboden om buiten het team KNDB deel te nemen.

Door plotselinge ziekte van Rik Keurentjes is op het laatste moment de begeleiding van het team KNDB veranderd en is Siep Buurke als teamchef opgetreden. Hij stond daarbij voor de moeilijke taak het team KNDB en het ‘team Thijs van den Broek” voldoende afstand te laten houden van elkaar zonder dat hij daarvoor de juiste mogelijkheden had. Dit heeft geleid tot situaties waarbij over en weer irritaties zijn opgetreden. Het bestuur rekent dit zichzelf aan: het had Siep Buurke niet in die moeilijke positie mogen brengen.

Los hiervan staat dat de klachten van William van den Broek ongegrond zijn. Alle beschuldigingen naar de persoon van de Siep Buurke blijken iedere grondslag te missen.

De beide uitspraken van het bestuur op de klachten zijn in afschrift gezonden aan de Bondsraad.
Het verhaal wordt triester en triester. Laat ik eens een aantal feiten opnoemen:
1. De Teamchef (Siep Buurke) heeft de kamer van Thijs van den Broek ingepikt, in de wetenschap dat deze kamer door Thijs en zijn coach was gereserveerd.
2. De Teamchef (Siep Buurke) heeft het verhaal verzonnen dat Thijs van den Broek alcohol zou hebben gegeven aan minderjarigen. Dit is onjuist en het bestuur heeft inmiddels ook aangegeven (staat zwart op wit) dat dit verhaal onjuist is.
3. De Teamchef (Siep Buurke) heeft in reactie op het afgekeurde verwijt aan Thijs van den Broek een nieuw verwijt opgedragen: hier laat ik niet te veel over uit, maar het gaat over buitensporig drankgebruik. Navraag aan de getuigen (de deelnemers + Thijs van den Broek zelf) leert dat dit absoluut niet het geval is geweest. Het nuttigen van alcohol is volgens het reglement overigens gewoon toegestaan, mits dit niet buitensporig gebeurt. Bevestigd is dus dat er geen sprake is geweest van overmatig alcoholgebruik. Kortom: opnieuw een leugen.
4. De Teamchef (Siep Buurke) heeft ervoor gezorgd dat Stella van Buuren niet meer mee mocht met het KNDB-busje. Stella zou maar met de trein hebben gemoeten. Gelukkig hadden Thijs van den Broek en zijn coach nog wel een plek vrij en namen zij de verantwoordelijkheid op zich om Stella veilig thuis te brengen. Op het moment dat er iets was overkomen met Stella, was de KNDB failliet geweest in verband met ernstige nalatigheid van de KNDB-Coach.

Naast deze feiten zijn er nog enkele speculaties waarvan ik geheel zeker ben dat ze kloppen. Ik zal ze hierin echter niet opnemen, omdat ik het bij de feiten wil houden. Het feit dat het bestuur de heer Buurke openlijk rehabiliteert, betekent onmiddellijk dat het de verantwoordelijkheid op zich neemt van alle genoemde gebeurtenissen. In dat geval zeg ik het vertrouwen op in het bestuur. Een bestuur moet mijns inziens dergelijke wanpraktijken van een Teamchef afkeuren en niet afdoen met het feit dat dit wederzijdse irritaties waren. Ik had mijn vertrouwen al opgezegd in de Technisch Directeur (hij is tenslotte degene die de wraakactie op Thijs van den Broek heeft georganiseerd) en het vertrouwen van mij in het bestuur hangt nu dus ook aan een zijden draadje.
Last edited by Michel Stempher on Tue Jan 21, 2014 17:12, edited 1 time in total.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Tue Jan 21, 2014 17:03

Ik sluit me aan bij Jan Pieter en Michel, het is een schaamteloze vertoning.
Het is licht een stok te vinden om een hond te slaan, maar zelfs dat is JK en Buurke niet gelukt. Wat doet het bestuur, die laat ze gewoon een andere kromme stok zoeken om nogmaals te slaan...
Ik begin me net als Piet af te vragen wat ik eigenlijk nog bij zo'n bond doe.
Heaven is no location, but a state of mind

Leri
Real name: Maikel van den Esker

Post by Leri » Tue Jan 21, 2014 17:06

Er staat wat op de site van de KNDB.
http://www.kndb.nl/cms/index.php?option ... Itemid=119

Kosmos

Post by Kosmos » Tue Jan 21, 2014 17:15

In het kader van voorkeursbeleid wil ik het volgende aspect dat kleeft aan JK's almacht binnen de KNDB, nog eens aankaarten.
Voorgaande jaren werden de trainingsuren al steeds minder eerlijk verdeeld, maar ik kon bijvoorbeeld nog twee maal de CJT trainen, omdat Clerc de trainingen verdeelde over diverse trainers. De topjunioren zijn voor mij de fijnste groep mensen om mee om te gaan. Veel enthousiaster en levendiger dan veel volwassenen, al zitten daar ook leuke mensen bij natuurlijk.
Wat is het nieuwe beleid van de almachtige JK? Hij heeft besloten tot de volgende verdeling van trainingsuren:
Kloon Keurentjes, die in alles het gedrag van Krajenbrink kopieert, mag 100% van alle uren invullen, inclusief alle CJT trainingen. De andere trainers krijgen 0% van alle trainingsuren.

Ik wil het wel eens horen van jullie. Vinden jullie dit een rechtvaardige verdeling?

Ik zit met een database vol trainingsmateriaal, maar kan er niks mee. Is er nog iemand die training wil hebben? Dan valt er misschien buiten de KNDB om wat te regelen. De situatie zoals die nu is, vind ik vrij frustrerend.
Last edited by Kosmos on Wed Jan 22, 2014 14:44, edited 1 time in total.

Kosmos

Post by Kosmos » Tue Jan 21, 2014 17:19

Leri wrote:Er staat wat op de site van de KNDB.
http://www.kndb.nl/cms/index.php?option ... Itemid=119
Omdat het bestuur verantwoordelijk is voor het aanwijzen van Siep Buurke als begeleider komt men nu met dit bericht ... Hij wordt vrijgepleit. Met geen woord wordt gerept over de sanctie die Thijs wordt opgelegd ... Kennelijk is dat te beschamend ...

Leri
Real name: Maikel van den Esker

Post by Leri » Tue Jan 21, 2014 17:27

Idd, ik mis dat gedeelte wel in het verhaal ;).

Met name:
playforstacks wrote: Helaas heeft deze leugen plaatsgemaakt voor weer andere leugens (die aantoonbaar door alle spelers van team KNDB ontkracht kunnen worden en ook zullen worden als er navraag zal worden gedaan).
Niet echt professioneel om eerst iets aan te geven, en als dat wordt ontkracht dan pas met het volgende komen. Lijkt een beetje op het zoeken naar problemen.

Ik zeg niet dat de KNDB ongelijk heeft, omdat ik nergens bij ben geweest. Maar vanaf de zijlijn lijkt het vreemd te gaan..

Post Reply