Als je streeft naar goede PR, dan is er maar één antwoord mogelijk: ja.Leri wrote: Het lijkt mij voor de ere+hoofdklasse wel een goed streven om voor maandagavond de partij in gevoerd te hebben. Met name mensen als Prosman, die kunnen dat toch zo even met hun ogen dicht. Maar wil/kun je een club dit verplichten?
Dammen en PR
-
- Real name: Michel Stempher
Re: Dammen en PR
-
Vanavond iets van 20 minuten aandacht op TV voor Hoogoventoernooi schakers in het decor van het Rijksmuseum met groepsfoto voor de Nachtwacht.Michel Stempher wrote: Als je streeft naar goede PR....
Goeie PR! Was lang geleden dat TV zoveel aandacht aan een denksport gaven.
Back on topic...
Zullen we gewoon even afspreken op vrijwillig verplichtende basis -het gaat tenslotte om onze zo geliefde damsport- dat we in Ereklasse en Hoofdklasse álle partijen zondagavond ingevoerd hebben?
Is kleine moeite. Wie behoefte heeft aan een YouTubefilmpje moet het hier maar zeggen.
Deze regel zou voor mij reden zijn om helemaal geen partijen meer in te voeren. Er zal inderdaad vertraging optreden, en wel van enkele jaren.Michel Stempher wrote: Waarom stellen we thuisclubs niet gewoon verplicht om ervoor te zorgen dat uiterlijk de zondag na de competitieronde alle partijen online staan? Ik begrijp dat probleem echt niet.. Zelfs als men vanuit Truus of Turbo Dambase de partijen in Toernooibase wil zetten, dan gaat dit vrij gemakkelijk. Uiteraard kan er altijd vertraging optreden, maar dit dient de thuisclub dan kenbaar te maken aan het bondsbureau. Veel clubs zullen hier al geen zin in hebben en rammen gewoon die partijen in. Het kost je per team hooguit een half uur tenslotte.
-
Idee was ook: vrijwillig verplicht je partij even publiceren (of op een tablet spelen ) in Ereklasse en Hoofdklasse
-
Het is natuurlijk illlusie om te denken dat alle 610 partijen (of partijen van Ereklasse en Hoofdklasse) verplicht op Toernooibase te zetten meer PR zou opleveren. Dat is in principe een service voor dammers zelf, net zoals geheel Toernooibase zelf in principe een service voor dammers is (uitslagendienst en nieuws op allerlei gebied).Paul van de Veen wrote:Idee was ook: vrijwillig verplicht je partij even publiceren (of op een tablet spelen ) in Ereklasse en Hoofdklasse
De titel Dammen en PR is dan ook misleidend in dit topic. PR is een heel andere zaak. PR zou ik wel vinden, om de schoonheid van het damspel te showen, naast dat overal clubs, provinciale bonden, toernooiorganisaties zichtbaar (en als het kan ook live) laten zien wat men doet.
Schoonheid van het damspel showen doe je bijvoorbeeld met de krenten uit de pap (die dammers wel uit Toernooibase oppikken ). Wat te denken van de partij Winkel – Grotenhuis ten Harkel.
Grotenhuis ten Harkel mist een schitterende combinatie (die toevalligerwijze ook een week eerder in de partij Tjon A Ong – Slump, HF NK had kunnen voorkomen).
Die is ook voor het grote publiek aantrekkelijk. So wie so zou deze op de site van CTD Arnhem en DEZ Culemborg in afspeelbare vorm moeten staan.
En als ik hem hier momenteel in afspeelbare vorm wil neerzetten. Lukt me nog niet vanuit Toernooibase....Shame. (daarom maar een link).
Winkel-Grotenhuis ten Harkel.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!