Yep.Ganesha wrote:Kosmos, bedoel je een klacht door een andere deelnemer dan Thijs?Kosmos wrote:Er zijn excuses gemaakt voor Sieps gedrag door een andere coach en andere Nederlandse deelnemers bevestigen dat Siep zich heeft misdragen.Bert Zwart wrote:Kafkaesk.
Thijs, heb je geen emails van hulpcoaches die zich verontschuldigen voor Sieps gedrag?
Voor aanvang van het toernooi dacht ik nog, ze zullen toch niet Thijs gaan buitensluiten, maar dacht, nee, zo zot zal het niet gaan en dan krijg je dit. De reactie van JK naar Thijs toe is werkelijk beneden alle peil.
Er is zeker door één deelnemer een klacht ingediend. De details zijn vertrouwelijk van aard.
Voorkeursbeleid
Re: Voorkeursbeleid
Heaven is no location, but a state of mind
Dreigen, drammen en driftig worden, dat zijn de handelsmerken van drs. Krajenbrink.
Siep komt met een leugenachtig verslag om zijn eigen falen en drankmisbruik te maskeren en zonder verder onderzoek te doen wil dokter Dram Thijs straffen. Hij geeft meteen aan niet over de kwestie te corresponderen. De andere coaches wordt vervolgens ook nog eens de mond gesnoerd door dokter Dreig. Dat valt me wel tegen trouwens van die andere coaches dat ze hun eigenbelang (volgende keer weer meewillen als begeleider) laten prevaleren boven rechtvaardigheid. Eén van de coaches heeft Thijs excuses aangeboden voor Sieps wangedrag, maar dat mag niet openbaar gemaakt worden van Dokter Dreig. Ze weten ook wel dat als je het niet eens bent met dokter Drift dat hij dan gaat dreigen, drammen en driftig doen ...
Siep komt met een leugenachtig verslag om zijn eigen falen en drankmisbruik te maskeren en zonder verder onderzoek te doen wil dokter Dram Thijs straffen. Hij geeft meteen aan niet over de kwestie te corresponderen. De andere coaches wordt vervolgens ook nog eens de mond gesnoerd door dokter Dreig. Dat valt me wel tegen trouwens van die andere coaches dat ze hun eigenbelang (volgende keer weer meewillen als begeleider) laten prevaleren boven rechtvaardigheid. Eén van de coaches heeft Thijs excuses aangeboden voor Sieps wangedrag, maar dat mag niet openbaar gemaakt worden van Dokter Dreig. Ze weten ook wel dat als je het niet eens bent met dokter Drift dat hij dan gaat dreigen, drammen en driftig doen ...
Heaven is no location, but a state of mind
-
Beste Kosmos, blijf je alleen van de daken schreeuwen of onderneem je ook actie? Als het allemaal waar is wat je zegt wordt het tijd voor hardhandig ingrijpen met mijn tanks. Ik zoek nog grondtroepen
-
Deze uitnodiging kan ik niet weigeren Fred Altijd bereid met dwarse denkers aan tafel te zitten.Fred van Amersfoort wrote: En dat mogen ook mensen zijn die mij helemaal niet aardig vinden want dat is de doelstelling niet. Doel is een dambond die er is voor alle leden en niet slechts voor de elite
-
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Uit het swr:
Naast de protestcommissie is er de tuchtcommissie, maar die is bedoeld voor het opleggen van tuchtmaatregelen, dus ook niet relevant.
Het bestuur legt Thijs(als ik het geschrevene voor waar aanneem) een tuchtmaatregel op, namenlijk een "forse" geldboete. Natuurlijk kan dit worden aangevochten via het Burgerlijk recht; Maar ik vraag me het volgende af:
- Is het bestuur bevoegd een dergelijke maatregel te nemen?
- Is er op een of andere manier, binnen de KNDB, verzet mogenlijk tegen een dergelijke maatregel?
Uit het swr:
Als ik het dus goed begrijp beperkt de protestcommissie zich tot wijdstrijd gerelateerde de zaken. In elk geval lijkt het mij dat de maatregel die de KNDB Thijs oplegt niet binnen de zeggenschap van de protestcommissie valt.42.4 De eiser moet een protest binnen een week na de wedstrijddag indienen. Als de feiten waartegen geprotesteerd wordt pas op een later moment bekend zijn geworden, kan de protestcommissie deze termijn verlengen. Een protest over artikel 42.1a is alleen ontvankelijk als het ook vóór of tijdens de wedstrijd al onderde aandacht van de arbiter is gebracht.
Naast de protestcommissie is er de tuchtcommissie, maar die is bedoeld voor het opleggen van tuchtmaatregelen, dus ook niet relevant.
Het bestuur legt Thijs(als ik het geschrevene voor waar aanneem) een tuchtmaatregel op, namenlijk een "forse" geldboete. Natuurlijk kan dit worden aangevochten via het Burgerlijk recht; Maar ik vraag me het volgende af:
- Is er op een of andere manier, binnen de KNDB, verzet mogenlijk tegen een dergelijke maatregel?
http://slagzet.com
-
@ Douwe, any time, any place. Ik betaal de drank. Zelfs als je nog wat dwarse Friezen meeneemt. In Leeuwarden heb ik ook nog een vriend. Dwarsdenker Kosmos is onmisbaar in barre tijden. Mijn andere vriend Piet wilde destijds niet meedoen maar ook voor hem, gratis drank. Dan rossen we samen met de heren Frans en Jaap een duidelijke visie op papier. Als we het snel doen kun je in het voorjaar gewoon weer de fiets op.
-
Er is een gedragsconvenant Team KNDB waar e.e.a. staat omschreven: http://www.kndb.nl/cms/images/stories/m ... amKNDB.pdf.Maurits Meijer wrote:Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Uit het swr:Als ik het dus goed begrijp beperkt de protestcommissie zich tot wijdstrijd gerelateerde de zaken. In elk geval lijkt het mij dat de maatregel die de KNDB Thijs oplegt niet binnen de zeggenschap van de protestcommissie valt.42.4 De eiser moet een protest binnen een week na de wedstrijddag indienen. Als de feiten waartegen geprotesteerd wordt pas op een later moment bekend zijn geworden, kan de protestcommissie deze termijn verlengen. Een protest over artikel 42.1a is alleen ontvankelijk als het ook vóór of tijdens de wedstrijd al onderde aandacht van de arbiter is gebracht.
Punt is wel, dat Thijs formeel geen deel uitmaakte van Team KNDB , maar dat er tussen Thijs en bestuur afspraken gemaakt zijn. Daar zal dit in dezelfde trant wel vastgelegd zijn.
Jan Pieter heeft al aangegeven hoe Thijs mogelijk in verzet kan gaan.
Elk KNDB-lid kan ook een signaal geven aan het bestuur. Zelf heb ik mijn conclusies getrokken. Ik zit niet meer achter een bord bij een KNDB-wedstrijd. Er gebeuren teveel belachelijke dingen.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
-
Top van je Piet. Ga je ook je kndb lidmaatschap opzeggen? Wellicht kan je als PFDB lid gewoon provinciaal blijven spelen. Doen ze nu in Limburg ook.
Ga je toernooibase ook weer lostrekken van de KNDB?Piet Bouma wrote: Elk KNDB-lid kan ook een signaal geven aan het bestuur. Zelf heb ik mijn conclusies getrokken. Ik zit niet meer achter een bord bij een KNDB-wedstrijd. Er gebeuren teveel belachelijke dingen.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
-
Ik heb op 1 februari een gesprek (met anderen) onder meer hierover (maar voornamelijk over de Ipad invoer) met een afvaardiging van het KNDB-bestuur.ildjarn wrote:Ga je toernooibase ook weer lostrekken van de KNDB?Piet Bouma wrote: Elk KNDB-lid kan ook een signaal geven aan het bestuur. Zelf heb ik mijn conclusies getrokken. Ik zit niet meer achter een bord bij een KNDB-wedstrijd. Er gebeuren teveel belachelijke dingen.
Marcel Kosters heeft dit mbt Toernooibase via mail op 21 november laten weten, en ik citeer ditmaal letterlijk een gedeelte:
"De conclusie is dat we op dit moment met de KNDB geen volledig overzicht (belachelijk! opmerking Piet Bouma) hebben van alle door ons gebruikte hostingoplossingen. Deze oplossingen worden op dit moment in samenwerking met de betrokken partijen geïnventariseerd. Vervolgens is de bedoeling om op basis van dit overzicht
met inschatting van toekomstige behoeften en samenwerkingsmogelijkheden hosting beslissingen voor langere termijn te nemen. De ambitie is om dit begin volgend jaar te doen. Alle door de KNDB gebruikte hostingoplossingen zijn na deze migratie van Toernooibase op maandbasis opzegbaar zodat we volgend jaar alles in een keer goed kunnen regelen".
Toen moest er een onverwachte migratie van Toernooibase plaatsvinden voor 1 december.
Daar was ik behoorlijk ontstemd over.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
-
Dus als ik het goed begrijp worden de aanstormende talenten begeleid door dronkaards en tirannen? Alarmerend. Eens kijken of de KNDB dit op schimmige wijze goed gaat praten of iets constructiefs met de signalen gaat doen.
-
Kom op mannen, deze uitspraken gaan te ver. Ik maak ernstig bezwaar tegen diverse KNDB zaken maar termen als dronkaards en tirannen, nee dat moeten we niet doen. Het kan ook geen kwaad als iedereen even iets verder kijkt dan zijn eigen hokje. Alleen maar signalen afgeven is ook niet meer voldoende. Het signaal is helder genoeg, er bestaat grote onvrede over beleidskeuzes en enkele uitvoerenden. Afnemend draagvlak. Dan is het nu tijd om op te staan en met een goede onderbouwing alternatieven te bieden. Het valt me op dat de klagers daar dan in de meeste gevallen weer geen tijd of zin in heeft. Wat het drinken betreft, is er werkelijk iemand die de begeleider van jeugd heeft zien drinken? Iedere druppel alcohol is in die situatie zeer laakbaar. Een volwassen begeleider van kinderen behoort 0,0 te drinken. In het geval dat dit wel zo is: direct afscheid nemen.
-
@Fred. Top, plaats maakt me niet uit. Ik ben zéér mobiel zoals een ieder weet na mijn ritje Sneek-Lille-Rosmalen-Lille-Sneek om de toen nog onbekend Thomy Mbongo op te halen Stuur maar een mailtje naar dd26121965@gmail.com
Overigens is de fietstraining al begonnen, want 28 maart wacht Gent-Wevelgem, slik.
Overigens is de fietstraining al begonnen, want 28 maart wacht Gent-Wevelgem, slik.
-
- Real name: Frans de Jonge
Achteraf bezien bleek dit de snelste route naar Rosmalen ....Douwe Edelenbos wrote:@Fred. Top, plaats maakt me niet uit. Ik ben zéér mobiel zoals een ieder weet na mijn ritje Sneek-Lille-Rosmalen-Lille-Sneek om de toen nog onbekend Thomy Mbongo op te halen Stuur maar een mailtje naar dd26121965@gmail.com
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Ik ben het met je eens. Het lijkt er inderdaad op dat de protestcommissie zichzelf onbevoegd zou moeten verklaren in deze zaak. Dat betekent dat het bestuur alleen teruggefloten kan worden door de bondsraad (en evt. de rechter).Maurits Meijer wrote: Als ik het dus goed begrijp beperkt de protestcommissie zich tot wijdstrijd gerelateerde de zaken. In elk geval lijkt het mij dat de maatregel die de KNDB Thijs oplegt niet binnen de zeggenschap van de protestcommissie valt.
Vooralsnog hoop ik echter dat het bestuur redelijk genoeg is om een streep te halen door deze Krajenbrink-beslissing, die alle kenmerken heeft van een afrekening.