Luteijn wrote:Mijne heren
Thijs v.d. Broek is een begenadigd dammer. Evenwel een beetje moeilijk in de omgang. Dat is heden zo en dat was in het verleden zo. Hij heeft weinig discipline. Er zijn nogal wat incidenten geweest. Voor het dammen is talent belangrijk. Tot nog toe heeft de trainingsstaf van de KNDB opmerkelijk beheerst en begripvol geopereerd.
In Frankrijk heeft Thijs mee mogen spelen volledig voor eigen rekening buiten de verantwoording van het Nederlandse team. Want hij is niet bereid zich op enige wijze te storen aan de regels of zich aan de leiding van de coaches te onderwerpen. De KNDB heeft hem aangemeld als deelnemer. Hij heeft zijn eigen reis en verblijf georganiseerd. Verder heeft de KNDB geen enkele verantwoording genomen. Als dat anders moet, dan dient er eerst sprake te zijn van wederzijds respect.
Hij zou zich op geen enkele wijze mengen en bemoeien met het Nederlandse team. Dat was de afspraak. Het is mij onduidelijk wat de trainingsstaf resp. de coach van het Nederlandse team dan te verwijten valt. Aangezien de afspraak was, dat Thijs geheel op persoonlijke titel buiten de ploeg om zou deelnemen aan het wereldkampioenschap Junioren. Hij was geen lid van de ploeg, omdat hij dat zelf zo wilde.
joo Frits,
Snap niet echt hoe je serieus kan beweren dat de trainingsstaf opmerkelijk beheerst en begripvol heeft geopereerd?? Ben jij niet op de hoogte dat ik toen ik vice WK (16 jaar) was uit alle mogelijke trainingen ben gegooid omdat ik ziek was en tentamens had waardoor ik niet op de selectiedag kon komen (en hem niet over mocht doen terwijl andere dat wel mochten). En alle jaren daarna ben ik als een soort paria behandeld door deze zelfde mensen. Daarnaast snap ik ook niet waarom je een bepaalde beelvorming rond mij wil vormen? je praat over incidenten? zoals wat? ik hoor dit de hele tijd en als ik de KNDB hier op aanspreek wat ik dan misdaan heb gaan ze stotteren en komen ze niet verder dan dat ik een keer Pizza ben gaan eten op een toernooi (waar ik probleem niet van zie als je honger hebt). Zo Frits jij weet dus meer dan ik?
noem eens wat incidenten naast dat t-shirt?
na de volgende lap tekst waar bijna niks aan klopt:
Luteijn wrote:In Frankrijk heeft Thijs mee mogen spelen volledig voor eigen rekening buiten de verantwoording van het Nederlandse team.
Eerste deel klopt al voor 100% niet 2de deel klopt maar half maar ik raad je aan als je zelf hierbij niet weet hoe zit dat je beter niks kan zeggen.
Luteijn wrote:Want hij is niet bereid zich op enige wijze te storen aan de regels of zich aan de leiding van de coaches te onderwerpen.
volgende leugen, ik weet 100% dat in alle mails die ik met kndb heb gevoerd zo iets nog nooit heb gezegd en daarbuiten ook niet. Ik ben uit het team gezet! en ik heb mijzelf zeker niet uit het team gezet.
Luteijn wrote:Hij heeft zijn eigen reis en verblijf georganiseerd. Verder heeft de KNDB geen enkele verantwoording genomen. Als dat anders moet, dan dient er eerst sprake te zijn van wederzijds respect.
Kijk nu beginnen we ergens te komen, het klopt dat wij (ik en mijn coach) de reis en verblijb georganiseerd hebben! Vind zelfs jij het dan niet heel vreemd dat als we dan aankomen dat iemand van een ander team net heeft gedaan of wij onder zijn team vallen en wij dus
onze eigen georganiseerde kamer niet meer hebben??? Je kunt nu wel net doen of ik anders kon handelen maar dit is niet het geval en ik heb in Frankrijk helemaal niks fout gedaan.
Luteijn wrote:
Hij zou zich op geen enkele wijze mengen en bemoeien met het Nederlandse team. Dat was de afspraak. Het is mij onduidelijk wat de trainingsstaf resp. de coach van het Nederlandse team dan te verwijten valt. Aangezien de afspraak was, dat Thijs geheel op persoonlijke titel buiten de ploeg om zou deelnemen aan het wereldkampioenschap Junioren. Hij was geen lid van de ploeg, omdat hij dat zelf zo wilde.
dit stukje is echt te bizar voor woorden. Wie heeft jou deze onzin verteld?
Ik zou net als op andere toernooien normaal omgaan met de andere Nederlandse deelnemers! dit was de afspraak en kan ik ook bewijzen uit mails met KNDB. Als je nu nog steeds niet snapt wat de teamcheff van Nederlandse team te verwijten valt ben je of traag van begrip of heb je eerder post gemist ik zou ze nog eens nalezen. En nogmaals ik was geen lid van het team omdat ik eruit was gegooid niet omdat ik dit zelf wilde.
Verder snap je volgens mij niet hoe naar het is als je je laatste jeugdtoernooi speelt je met je coach/pa er na toe gaat alles goed hebt geregeld en duidelijk (en toen nog vriendelijke) afspraken zijn gemaakt dat ik en de andere Nederlanders op een "normale manier met elkaar omgaan" en dan te zien dat een andere coach dan gaat zeggen dat je niet met je darmvrienden om mag gaan, dat je maar alleen moet zitten terwijl dit duidelijk tegen de vooraf afgesproken afspraken is. Dit is ook eigenlijk de eerst keer in men leven dat ik me gediscrimineerd voelde en minder voelde dan iemand anders. Maar Frits miss snap je niet echt hoe het in zen werk ging maar het zegt toch wel iets als zelfs de andere nederlanders en coaches dit op zen minst niet aangenaam vinden wat Siep heeft gedaan.