The Hague Open

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Gezellig

Re: The Hague Open

Post by Gezellig » Mon Nov 25, 2013 19:34

Thijs van den Broek wrote:Ik zal even uitleggen wat er precies is gebeurt: ik heb tijdens de prijsuitreiking waar ik mijn eerste plaats in ontvangst nam voor ongeveer 15 a 20 sec een T-shirt getoond met de tekst "fuck Johan Krajenbrink" ik deed dit voor enorm veel redenen maar de 2 belangrijkste waren:
1. 3 jaar geleden ben ik niet op een selectiedag van de junioren gekomen (was toen al wel 2de van nk junioren) omdat de selectiedag midden tussen het WK aspiranten en de proefwerkweek op school viel dit zag johan als kans om mij alles kwa support af te pakken vanaf toen was ik geen NT meer en kreeg ik geen enkele training of financiele vergoeding voor iets tot heden. Dit deed Johan puur omdat hij mij niet mocht en zo misbruikte hij zijn macht.
2. ik had Johan uren voor de prijsuitreiking gebeld met de vraag of hij samen met mij mijn jeugd damcarriere leuk wou afluiten door omdat ik kampioen ben geworden waar hij mee kon pronken en weliswaar geld vangen bij NOC*NSF dan mijn EK te vergoeding. En ik zo toch nog een gevoel zou hebben van rechtvaardigheid en dat ik niet gebruikt zou zijn. Het antwoord was duidelijk geen ja en de manier waarop was voor mij ook wel het punt dat ik het op zen plaats vond zo‘n statement te maken.
Het woord 'fuck' is in ieder geval goed gespeld.

Gezien de enorm veel redenen zou het een volgende keer nog wat aangedikt kunnen worden!:

Image

Gezellig

Post by Gezellig » Tue Nov 26, 2013 00:37

Thijs van den Broek wrote:Of het een slimme actie was of niet weet ik niet iig heb ik er wel goed over nagedacht en vind ik het een geslaagde ludieke actie (met serieus punt) de zaal kon er ook wel mee lachen en ik zou het zo opnieuw doen daarnaast heb ik het recht om te zeggen en schrijven wat ik wel en dit te tonen en omdat het specifiek gericht was naar 1 persoon en niet naar de organisatie zou ik ook totaal niet weten welke regel ik heb verbroken of op grond waarvan ik een probleem zou krijgen.
Zo opnieuw weer doen??

Het is vrij ongewoon om iemand op zo'n botte wijze publiekelijk (met voornaam en achternaam) in de schijnwerpers te zetten.

Shirts met een minder persoonlijk karakter zijn het overwegen waard.

Image

Gezellig

Post by Gezellig » Tue Nov 26, 2013 09:11

Thijs van den Broek wrote:Door deze reactie kwam ik er achter dat ik een verkapt dreigement in de laatste mail die ik kreeg van het bestuur heb gemist en vraag me nu af of dit rechtmatig nog wat betekend?
Wil de hele mail wel posten maar weet niet of ik dan iets "fout" doe dus zal de 2 belangrijkste zinnen quoten: Ik geef je nog tot zondag 24 november 22.30 uur de gelegenheid om mij te mailen of je aanstaande maandag in Breukelen dit was de "eis" waar ik opsich wel op in wou gaan als de KNDB mij in zou schrijven zoals in het eerste gesprek was belooft door Hans de voorzitter.

Dit betekent dat de beslissing over jou door mij wordt teruggeven aan de staf
En het bestuur wast zijn handen in onschuld....

Niet ingaan op een door het bestuur aangeboden gesprek?!?
Dat maakt de zaak wel erg zwak, behalve voor lieden die het normaal vinden dat dergelijke teksten bij een uitreiking worden getoond, en niet worden gevolgd door excuses maar door aankondiging van herhaling.

Gezellig

Post by Gezellig » Wed Nov 27, 2013 09:34

Klaas van der Laan wrote:Thijs, heb je behoefte aan begeleiding? Heb je daarvoor zelf een kandidaad
Taalbegeleiding (denk aan de T-shirts) kan ook geen kwaad

Image

Gezellig

Post by Gezellig » Wed Nov 27, 2013 13:32

Thijs van den Broek wrote:Dit zijn de punten in de voorwaarde waar ik nog wel mijn twijfels bij heb, zo vraag ik mij bij punt 5 af wie dan gaat beslissen wat misdragen is want als dat de staf van de KNDB is teken ik eigenlijk mijn eigen doodsvonnis lijkt mij. Bij punt 7 vind ik heel tricky wat de achterliggende gedachte is en wat reguleren hier precies inhoud.
Om vorm en uiting te geven aan paranoia zijn ook T-shirts voorhanden:

http://www.zazzle.nl/paranoide_t_shirt- ... 1296174878

De tekst kan gepersonaliseerd worden!

Gezellig

Post by Gezellig » Sat Dec 14, 2013 12:41

De Griekse filosoof Heraclitus leefde in de zesde eeuw voor Christus. Sinds ik tijdens mijn filosofielessen kennis heb gemaakt met zijn verzamelde werk, dat in 1979 zo voortreffelijk door professor Mansfeld in zijn boek 'Fragmenten' is vertaald, ben ik in mijn denken en doen, in mijn laten en niet laten, beïnvloed door deze wijsgeer. En ik niet alleen, want als u zich realiseert dat Heraclitus' leer van de Eenheid der Tegendelen onafhankelijk van de Chinese Yin en Yang-filosofie is ontstaan en ons toch inzicht bijbrengt in en leert over dezelfde principes, begrijpt u dat deze Griekse filosoof van enorme betekenis voor de ontwikkeling van ons denken is geweest. Het is niet voor niets dat bekende filosofen als Hegel, Nietzsche en Marx hebben voortgebouwd op de fundamenten die door Heraclitus zijn gelegd. Een van de bekendste fragmenten van Heraclitus die ons is overgeleverd is Panta Rhei, wat zoiets betekent als 'Alles Stroomt, niets blijft hetzelfde'. Alles om ons heen verandert, wij worden daarmee geconfronteerd en veranderen daarin mee, of we dat willen of niet. . Dat geldt voor alles en iedereen en ook voor deze damrubriek. Aldus opende Frank Drost zijn laatste damrubriek in Trouw (29 december 2001). Wie dat vergelijkt met de opening vandaag van Sijbrands in zijn damrubriek, die begrijpt dat het verdwijnen van diens rubriek ook het afscheid van een begenadigd columnist betekent.

Image

Gezellig

Post by Gezellig » Sun Dec 22, 2013 18:03

Terug naar De Cocksdorp.
Vlakbij, in Den Helder, werd Schwarzman WC Blitz.
Op de site ging in de laatste ronde van alles mis; de namen bij de borden klopten niet.
Op Baljakin na speelden Nederlanders geen rol.
Iedereen was er, behalve dan het boegbeeld Boomsma.

Image

Gezellig

Post by Gezellig » Mon Dec 23, 2013 15:10

Site WC Blitz niet bijgewerkt.
Dus ook nog steeds een foto met Boomsma op de voorpagina.
Hoe lomp kan je zijn als gastheer van de internationale top.
Hoe stom kan je zijn als een kans op dam-publiciteit zich aanbiedt.

Gezellig

Post by Gezellig » Thu Dec 26, 2013 16:51

Inmiddels is onze Fuck You Thijs actief in het WK Jongens en Meisjes.
Wat heeft hij daar eigenlijk te zoeken, volgende week wordt ie 20?
Desondanks bakt hij er weinig van.
En dat dan ook nog ondanks de aanwezigheid van zijn vader als begeleider (de jongens en meisjes zijn zonder een ouder).

Gezellig

Post by Gezellig » Thu Dec 26, 2013 20:50

Jongeman Thijs maakte vandaag 2 maal remise tegen 14-jarigen.
Daar zal papa trots op zijn?

Gezellig

Post by Gezellig » Fri Dec 27, 2013 10:09

Het T-shirt-incident is in beelden vastgelegd.
Te zien is hoe de prijsuitreiking bij de jeugd-EK (Bielawa, 6 augustus 2013) door een lompe Hollander verstoord wordt.
Maar door snel ingrijpen van de organisatie ontstaat net geen groot incident.
Het scheelde maar heel weinig of Harry Otten en Frank Teer stonden pal voor het Fuck T-shirt.

Zie de laatste 6 foto's van onderstaande serie van 20:

http://bibliothecabielaviana.com/2013/0 ... ry/page/6/

Gezellig

Post by Gezellig » Tue Dec 31, 2013 17:49

De prijsuitreiking bij het WK voor junioren ontbeerde een geslaagde ludieke actie (met serieus punt).
Want Thijs werd slechts 15e tussen de jonkies (zelf is ie inmiddels al weer bijna 2 jaar meerderjarig).
En dus kon Fuck Siep Buurke niet via een T-shirt aan de wereld getoond worden.

Opmerkelijk hoe Thijs ook over dit kampioenschap vooral laster produceert.
Zonder wederhoor natuurlijk volstrekt zonder waarde.
Siep Buurke lijkt iemand, die zich aanzienlijk beter schriftelijk kan uiten.
En een man met genuanceerde meningen:
http://siep-buurke.blogspot.nl/

3 coaches op het WK:

Image

Gezellig

Post by Gezellig » Thu Jan 02, 2014 16:22

Frits Luteijn heeft het T-shirt gezien. Dit kan je opmaken uit een volgende serie van 20 foto’s.
Op de eerste 9 zie je Thijs die bijkans klaar komt van zelfingenomenheid. En op de 10e zie je Frits (en Harry en Frank, die inmiddels weer zijn gaan zitten?):
http://bibliothecabielaviana.com/2013/0 ... ry/page/7/

Thijs is erg trots op zijn actie. Dit blijkt ook uit het feit dat een foto met het t-shirt (uit de voorafgaande serie van 20 foto's) nog steeds prominent op zijn facebook staat.

Gezellig

Post by Gezellig » Sat Jan 04, 2014 19:44

Het nomineren voor jeugddammer 2013 kan nog tot 15 januari.
Dankzij de verkoop van de K&K en KNK damboekjes krijgt de winnaar naast een beker ook nog 500 euro.
Wie was jeugddammer 2012?
Dat lezen we op de site van de UPDB:

Ondanks deze teleurstelling was er naast de 2 handen van Henk Stoop kreeg Heike Verheul De Nationale Jeugddamprijs uitgerijkt.

http://www.updb-dammen.nl/9_archief/nie ... recht.html

Gezellig

Post by Gezellig » Tue Jan 07, 2014 11:23

Uiteraard is Thijs genomineerd voor de Jeugddamprijs 2013.
Die T-shirt-actie was zeker een positief voorbeeld voor de dammende jeugd.
Zijn rapportcijfers zijn ook van belang. In welke klas zit Thijs?
Mogelijk wint hij en kan dan net als Heike Verheul op de foto, gadegeslagen door enthousiaste dammers!

Image

Post Reply