Nou Mark, als je Tsjizjov, Georgiev en Valneris in een kooi opsluit is de kans volgens mij wel 90% dat het toernooi door louter puntenoverwinningen beslist wordt, of je nou 4-0 3-1 2-2 rekent, of 2-0 1.1-0.9 1-1, of je beperkt tot plusjes. En nee, die 90% ga ik niet aantonen.Mark Hees wrote:Ongetwijfeld kun je met een paar mooie statistieke berekeningen laten zien hoe je aan die 90 en 98% komt....Gerard de Groot wrote:Jaja principes zijn mooi, maar het uiteindelijke effect is in 90% van de toernooien hetzelfde, en in tweekampen waarschijnlijk in 98% van de gevallen. Vreemd hoor, dat dezelfde mensen, die vorig jaar de voorvechters van de puntenoverwinning uitmaakten voor klonen van Hitler en Stalin, antidemocraten, volksverlakkers en meer fraais, nu zelf met het idee aan de haal gaan. Nu opeens geen verkrachting van het spel meer? 100 jaar theorie in de prullenbak? etc.Eric van Dusseldorp wrote: Bij de Delftse Telling is de puntenoverwinning een doel op zich.
Bij de Assendelftse Telling spelen de plusjes alleen een rol bij een ex-aequosituatie. Dus in plaats van SB, onderlinge resultaten ('korte SB'), barrage na een paar maanden, barrage met blitzpartijen, loting, wordt er dus naar die plusjes gekeken.
Dat is dus het principiële verschil. Dat wist je natuurlijk zelf ook wel, beste Gerard, maar voor de kijkers thuis maak ik hier nog even het onderscheid.
Voordeel van Assendelft (en dus nadeel van Delfts), is dat de kans dat iemand met alleen maar voordeelremises / puntenoverwinningen kampioen wordt een stuk kleiner is. Het is een soort Delfts in de nahand. Met de nadruk op nahand.
Die plusjes zijn gewoon weer typisch product van politieke compromisjes en achterkamertjesbesluitjes van vage besluitvormingstrajecten binnen de FMJD. En de super democraten die vorig jaar de puntenoverwinning neersabelden en geen zinnige constructieve bijdrage aan de discussie wilden leveren (waaromzijn die plusjes toen niet door jullie voorgesteld als het zo mooi is) gaan hier nu plotseling wel achter staan. Waarom? Hebben jullie nu wel inspraak gehad? Zijn er enquetes geweest? De logica ontgaat mij volledig.