NK Sneldammen 2013

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: NK Sneldammen 2013

Post by Andrew Tjon A Ong » Sat Jun 15, 2013 22:42

Sven Winkel wint NK Sneldammen 2013

Na een zinderende finale inclusief barragewedstrijden heeft Sven Winkel de NK-Sneldamtitel weten te veroveren. Hij was na de finale ronde samen met Jeroen v.d. Akker en Ben Provoost met 10 punten uit 7 wedstrijden op de eerste plek geëindigd. In de barrage series verloor Ben Provoost van beide tegenstanders, terwijl Sven Winkel Jeroen v.d. Akker pas na de 3e barrage wedstrijd nog net op tijd op de knieën kreeg. De tijd die de spelers na dit spektakelduel over hadden: Jeroen v.d. Akker 0:00 en Sven Winkel : 0.01. Slechts 1 seconde had hij over!! en veroverde daarmee de sneldamtitel, die hij overnam van Roel Boomstra, die deze dagen andere dingen aan zijn hoofd heeft.
De invulling van de andere plekken zag er als volgt uit: 4e Hein Meijer 9 pnt, 5e Cor van Dusseldorp 7 pnt, 6e Jan van Dijk 5 pnt, 7e Michiel Kroesbergen 3 pnt, 8e Jos Stokkel 2 pnt.

De 2e finale groep werd gewonnen door Anton van Berkel en de 3e door Martijn van Ijzendoorn.
Bij de dames werd Vitalia Doumesh kampioen. Heike veroverde het zilver en brons was er voor Ester van Muijen.

Alle standen en uitslagen zullen zeer binnenkort wel op Toernooibase te bekijken zijn, neem ik aan.
Voor de actualiteit heb ik hier, als toeschouwer en UPDB-lid, alvast een kort sfeerverslag van deze geslaagde sneldamdag, waar toch bijna 200 dammers aan hebben meegedaan. Het werd georganiseerd door de UPDB. Voorzitter Harry Vredeveldt en Harry de Waard hadden weer een heel leger vrijwilligers opgetrommeld, om deze damdag in goede banen te leiden. Heel veel dank aan al deze vrijwilligers en arbiters zoals Teus de Mik, Cock van Wijk, Ton v.d. Ploeg, Alex Kruyshoop, Arie Koster, Jan Timmerman, Johan Haijtink etc.etc. Namens de KNDB fungeerde Evert Davelaar als gastheer en ceremoniemeester.

Hieronder nog wat beelden van deze fantastische damdag.

Image
De eerste ronde van de A-Finale gaat beginnen
Image

Image
De Finalegroep, met op de voorgrond Cor van Dusseldorp tegen Jan van Dijk

Image
De mooie ruime zaal in het Nationaal Denksport Centrum Den Hommel te Utrecht

Image
Kijkje in de zaal

Image
De Jeugdcategorieën waren ook goed vertegenwoordigd

Image
Oud Vrouwen sneldamkampioen Laura Timmerman was vandaag wat minder op dreef

Image
Natuurlijk heel veel belangstelling voor de beslissende barrage van het NK-toernooi, tussen Sven Winkel en Jeroen v.d. Akker (r)

Image
De Nationale Jeugddamprijs van sponsor Henk Stoop werd voor het afgelopen jaar toegekend aan Heike Verheul.
De jeugddammer is een jeugdspeler die de damsport positief in de belangstelling weet te plaatsen. Hiervoor mag iedereen jeugdspelers nomineren. Een tiental ervaren jeugdleiders en jeugdtrainers uit heel Nederland kiezen begin van het jaar uit de genomineerden de jeugddammers. De winnaar krijgt niet alleen een beker maar ook een bedrag van € 500,-.

Image
Tussendoor was er ook nog het officieuze afscheid van Mister KNDB, Johan Haijtink!!
Hier had hij een bos bloemen uit handen van KNDB-bestuurslid Evert Davelaar (L) ontvangen.

Image
Favoriet Berke Yigitturk maakte het helemaal waar in de welpencategorie

Image
Groot talent Jorne Huiting werd overtuigend Pupillen sneldamkampioen.

Image
Jitse Slump was veruit de sterkste bij de aspiranten

Image
Aspirant Jan Groenendijk werd nu al de Junioren Sneldamkampioen!

Image
Eindelijk weer een nationale titel voor Vitalia Doumesh, de nieuwe Vrouwen sneldamkampioen
Image

Image
Heike Verheul viel dubbel in de prijzen, want naast de Nationale Jeugdprijs werd ze ook nog tweede bij de vrouwen

Image
Clubgenoot bij Ons Genoegen Utrecht, Ester van Muijen werd knap 3e

Image
Aspirant Martijn van IJzendoorn won de C-Finalegroep bij de senioren!

Image
De Top 3 van het NK Sneldammen: vlnr Ben Provoost (3e), Sven Winkel (kampioen) en Jeroen v.d. Akker (2e)
Helaas geen fotogenieke bekers voor deze heren maar wel voor elk een goed (?) gevulde enveloppe...
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

corboot
Posts: 233
Joined: Thu Jun 19, 2008 16:30
Location: noordwelle

Re: NK Sneldammen 2013

Post by corboot » Mon Jun 17, 2013 22:00

Een mooi verslag met foto's van het NK sneldammen van Andrew, we weten in ieder geval wel wie de winnaars zijn !

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: NK Sneldammen 2013

Post by Andrew Tjon A Ong » Tue Jun 18, 2013 00:08

corboot wrote:Een mooi verslag met foto's van het NK sneldammen van Andrew, we weten in ieder geval wel wie de winnaars zijn !
Dank voor jouw blijk van waardering Cor! Op de KNDB-site wordt er niet eens melding van gemaakt wie er Nederlands Kampioen sneldammen is geworden. Inmiddels zijn er al wat uitslagen in Toernooibase ingevoerd. De rest zal hopelijk snel volgen. Van diverse deelnemers heb ik verzoeken gekregen voor nog meer foto’s. Ik heb op Facebook al een stuk of 100 gepost, maar omdat niet iedereen Facebook heeft, zal ik hier ook nog een paar posten, die te leuk zijn om slechts in een archief op te bergen. Vooral voor de jeugd is het leuk dat hun prestatie op foto is vastgelegd en kan het ook stimulerend werken als de foto’s gepubliceerd worden.

Hieronder daarom nog wat sfeerbeelden, nog vrijwel zonder commentaar, omdat ik nog niet alle namen van de spelers weet en de welke prijs ze precies gewonnen hebben.

Image
Op de voorgrond Ali Fthalla tegen de latere kampioen Jan Groenendijk

Image
Veel toeschouwers bij de A- en B-finalegroepen

Image
Wouter Sipma tegen Martin van Dijk

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Rick Hakvoort

Image
Sanjai Dhauntal

Image
Lars Knol
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Leri
Posts: 457
Joined: Tue May 10, 2011 20:09
Real name: Maikel van den Esker

Re: NK Sneldammen 2013

Post by Leri » Tue Jun 18, 2013 00:25

Als ik zoek bij Google staat de link van dit topic vrijbovenaan. Zoek ik slecht, of is er met geen mogelijkheid de uitslagen te bekijken?

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: NK Sneldammen 2013

Post by Andrew Tjon A Ong » Tue Jun 18, 2013 01:15

Leri wrote:Als ik zoek bij Google staat de link van dit topic vrijbovenaan. Zoek ik slecht, of is er met geen mogelijkheid de uitslagen te bekijken?
Voor zover ik het kan bekijken, zijn de uitslagen nog niet geheel beschikbaar, Leri.
Ze hadden beloofd in het weekend alle uitslagen in Toernooibase in te voeren, maar dat is kennelijk nog niet gelukt. Wel staan de uitslagen van de A-finale reeds ingevoerd. Jammer, dat het zo lang moet duren.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: NK Sneldammen 2013

Post by Michel Stempher » Tue Jun 18, 2013 10:30

Andrew Tjon A Ong wrote:
Leri wrote:Als ik zoek bij Google staat de link van dit topic vrijbovenaan. Zoek ik slecht, of is er met geen mogelijkheid de uitslagen te bekijken?
Voor zover ik het kan bekijken, zijn de uitslagen nog niet geheel beschikbaar, Leri.
Ze hadden beloofd in het weekend alle uitslagen in Toernooibase in te voeren, maar dat is kennelijk nog niet gelukt. Wel staan de uitslagen van de A-finale reeds ingevoerd. Jammer, dat het zo lang moet duren.
Ik heb dit gedoe al enkele keren (sowieso 2x) in voorgaande edities aangekaart, maar kennelijk is het NK sneldammen een toernooi dat geen prioriteit heeft. Het interesseert ze in andere woorden niks dat het NK sneldammen al jaren zo waardeloos wordt weergegeven online. Ik had al lang de verantwoordelijke persoon uit deze functie gezet aangezien hij jaar in naar uit dezelfde grove fouten maakt. De KNDB blijft hoofdverantwoordelijk voor een fatsoenlijke publicatie, niet de UPDB/lokale organisatie. Wel zou de KNDB van een organisatie kunnen eisen dat zij zelf de uitslagen snel (OP DEZELFDE DAG en het liefst vrijwel live) invoert. Aanspreekpunt blijft dan echter nog steeds de KNDB als opdrachtgever.

Leri
Posts: 457
Joined: Tue May 10, 2011 20:09
Real name: Maikel van den Esker

Re: NK Sneldammen 2013

Post by Leri » Tue Jun 18, 2013 12:44

Het zal een heel karwei zijn zo iets te organiseren. Daarvoor fijn dat er zo'n organisatie achter zit. Maar idd denk ik dat er wel iets meer aandacht aan gegeven kan worden. Je zou zelfs live borden kunnen doen, snel dammen is leuk om te zien :).

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: NK Sneldammen 2013

Post by Michel Stempher » Tue Jun 18, 2013 15:07

Leri wrote:Het zal een heel karwei zijn zo iets te organiseren. Daarvoor fijn dat er zo'n organisatie achter zit. Maar idd denk ik dat er wel iets meer aandacht aan gegeven kan worden. Je zou zelfs live borden kunnen doen, snel dammen is leuk om te zien :).
Uiteraard vergt het veel vermogen om de lokale voorwaarden goed te hebben. Maar zoals ik al zo vaak heb beweerd, is het tegenwoordig minstens net zo belangrijk om de informatie naar buiten toe op orde te hebben. Qua deze informatieverstrekking verdient de organisatie (zowel KNDB als lokale organisatie) niet hoger dan een 1. Aangezien de KNDB hoofdverantwoordelijk blijft, dient de verantwoordelijke persoon maar eens deze functie van zich af te schuiven. Ik heb in ieder geval geen vertrouwen meer in een goed functioneren van de persoon in kwestie. Dit is niks persoonlijks, maar puur om het zakelijke gedeelte betreffende de informatieverstrekking.
Last edited by Michel Stempher on Tue Jun 18, 2013 17:02, edited 1 time in total.

User avatar
Wishmaster
Posts: 304
Joined: Wed Nov 10, 2004 21:03
Real name: Pascal Stil
Location: Beal Feirste, Ireland
Contact:

Re: NK Sneldammen 2013

Post by Wishmaster » Tue Jun 18, 2013 15:39

Ik weet niet precies hoe de organisatie van deze kampioenschappen in elkaar steekt, maar ik heb sterk het vermoeden dat dit "onder auspiciën" van de KNDB is, en dan is als de toernooi organisatie het verstrekken van de informatie achterwege laat de KNDB zelf niet direct verantwoordelijk, dan is het enkel aan hen om te beoordelen of ze met dezelfde organisatie verder willen of vanwege herhaaldelijk falen iemand anders benaderen om de organisatie te doen. Daar ligt in de damwereld natuurlijk direct een lastig punt, een andere organisatie voor een toernooi vind je niet zomaar, en vaak moeten we al blij zijn als er iemand is die dat wil doen.

Als het echter niet onder auspiciën is, maar de KNDB zelf verantwoordelijkheid hierin heeft, dan ben ik het er wel mee eens dat de verantwoordelijke persoon eens zal moeten heroverwegen of hij/zij de taken wel aankan. Opstappen is misschien een wat grote stap, maar er zal dan zeker gekeken moeten worden naar wat er wel gedaan kan worden om dit te verbeteren.
everytime is a good time to take your time to have a good time

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: NK Sneldammen 2013

Post by Michel Stempher » Tue Jun 18, 2013 15:56

Wishmaster wrote:Ik weet niet precies hoe de organisatie van deze kampioenschappen in elkaar steekt, maar ik heb sterk het vermoeden dat dit "onder auspiciën" van de KNDB is, en dan is als de toernooi organisatie het verstrekken van de informatie achterwege laat de KNDB zelf niet direct verantwoordelijk, dan is het enkel aan hen om te beoordelen of ze met dezelfde organisatie verder willen of vanwege herhaaldelijk falen iemand anders benaderen om de organisatie te doen. Daar ligt in de damwereld natuurlijk direct een lastig punt, een andere organisatie voor een toernooi vind je niet zomaar, en vaak moeten we al blij zijn als er iemand is die dat wil doen.

Als het echter niet onder auspiciën is, maar de KNDB zelf verantwoordelijkheid hierin heeft, dan ben ik het er wel mee eens dat de verantwoordelijke persoon eens zal moeten heroverwegen of hij/zij de taken wel aankan. Opstappen is misschien een wat grote stap, maar er zal dan zeker gekeken moeten worden naar wat er wel gedaan kan worden om dit te verbeteren.
Natuurlijk is de KNDB zelf verantwoordelijk. We praten hier over een Nederlands kampioenschap dus als de KNDB niet ter verantwoording geroepen kan worden, is er iets grondig mis met het systeem. In dat geval kun je je afvragen welke waarde de dambond nog heeft als ze niet eens verantwoordelijk is voor Nederlandse kampioenschappen. Het is sowieso al bizar dat Marcel Kosters de enige persoon lijkt te zijn die het goed doet op Fred Ivens na gedurende de bondscompetitie. Kosters schrijft geweldige persberichten die ook onmiddellijk in mijn mailbox en op de website verschijnen. Iemand anders zou dus ervoor moeten zorgen dat OP DE KNDB-SITE (dit kan ook een link naar Toernooibase zijn) de uitslagen van het NK sneldammen op zaterdagavond gepubliceerd worden. Verantwoordelijk hiervoor lijkt me de coördinator Persoonlijke Wedstrijden of iets in deze geest. Als deze persoon niet de competentie heeft om ervoor te zorgen dat op zijn minst uitslagen dezelfde dag nog online staan (hij kan dit dus ook iemand anders laten doen, als het maar gebeurt), moeten wij ons als leden afvragen of we in deze tijd dat het dammen bijna dood is nog wel verder willen met deze persoon.

Ik roep hierbij alle BR-leden op om de persoon in kwestie ter verantwoording te roepen en om zijn functioneren eventueel af te keuren. Heeft de Bondsraad eigenlijk de mogelijkheid om een soort Motie van Wantrouwen / Motie van Afkeuring in te dienen tegen een bepaald persoon / functioneren van een persoon? Ik kan me voorstellen dat dezelfde persoon andere taken wel goed uitvoert dus dat we hem niet volledig willen verliezen als kracht.

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: NK Sneldammen 2013

Post by Piet Bouma » Tue Jun 18, 2013 19:18

Laat ik het zwijgen er maar toe doen.
Beelden zeggen meer dan woorden:

Image
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Bert Aalberts
Posts: 184
Joined: Tue Aug 11, 2009 18:49

Re: NK Sneldammen 2013

Post by Bert Aalberts » Tue Jun 18, 2013 19:28

Misschien een idee voor volgend jaar? Andrew fotografeert alle uitslagenpapiertjes, zet de foto's vervolgens op het Forum en Michel en consorten voeren het in Toernooibase in :P Hoewel ik het er wel mee eens ben dat iemand dit ter plekke beter kan doen.

Zelf vind ik het niet zo erg dat alle detailuitslagen er niet zijn, maar de KNDB had op zijn minst de top drie van elke categorie online kunnen zetten.

Lavreg
Posts: 59
Joined: Wed Nov 23, 2011 00:35
Real name: Gerrit van Mastrigt

Re: NK Sneldammen 2013

Post by Lavreg » Tue Jun 18, 2013 19:31

Piet Bouma wrote:Laat ik het zwijgen er maar toe doen.
Beelden zeggen meer dan woorden:

Image
Wat een vondst Piet !! Misschien nu al de mooiste "combinatie" van 2013 !
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite.
William Blake

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: NK Sneldammen 2013

Post by Piet Bouma » Tue Jun 18, 2013 21:01

Lavreg wrote:
Wat een vondst Piet !! Misschien nu al de mooiste "combinatie" van 2013 !
Helemaal geen vondst. Iets wat al lang gerealiseerd kon zijn.

Het is diep, heel diep bedroevend dat organisatoren iets niet voor elkaar krijgen.

Er is al heel wat e-mail verkeer hier om geweest. Ook van persmensen, die graag goede verhalen wilden publiceren, en nu alleen op de informatie van Andrew (gelukkig was die er wel) konden afgaan.

Lars Knol mailde mij gisteren dat hij graag zijn finalepoule (C1) in Toernooibase wilde zetten. Hij had alle uitslagen en natuurlijk trots dat hij had gewonnen. Heb hem wat aanvullende rechten gegeven, en volgens mij via zijn Iphone(!) heeft hij (na wat hulp van mij) de uitslagen in no time ingevuld.

Vanaf 2008 (WSMG Bejing) zit er een rechtstreekse exportfunctie vanuit Toernooimanager (datafile te importeren in Toernooibase) naar Toernooibase. Er werken al flink wat provinciale beheerders mee. Toernooien in Salou (Johan Demasure) en Thailand (Jordy van der Lugt) worden ermee in Toernooibase ingevoerd.

Het lukt onze KNDB-organisatoren niet om dat datafile te vinden……
Nee, ik krijg een RTF uit Toernooimanager van groep A1 waar ik een half uur in moet sleutelen, om een import in Toernooibase voor elkaar te krijgen. 24x een half uur heb ik er niet voor over.
Vraag ik om de .KW7 en .101 (en eventueel .102, .103 etc.) bestanden van Toernooimanager van de groepen (want dan forceer ik zelf die juiste datafile wel), blijft het oorverdovend stil.
Waarschijnlijk is men nog aan het zoeken.

Nee, het is diep en diep bedroevend dat die uitslagen niet voor het voetlicht komen.

Volgende week zaterdag is de finale van de KNDB-bekerwedstrijden. Ik ben benieuwd of men zich wel realiseert dat voor ronde 2 en ronde 3 een wedstrijdprogramma in Toernooibase gezet moet worden, voordat er uitslagen ingevoerd kunnen worden.
Misschien blijf ik zaterdag ook wel oorverdovend stil.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: NK Sneldammen 2013

Post by Kosmos » Tue Jun 18, 2013 22:51

Piet Bouma wrote:
Lavreg wrote:
Wat een vondst Piet !! Misschien nu al de mooiste "combinatie" van 2013 !
Helemaal geen vondst. Iets wat al lang gerealiseerd kon zijn.

Het is diep, heel diep bedroevend dat organisatoren iets niet voor elkaar krijgen.

Er is al heel wat e-mail verkeer hier om geweest. Ook van persmensen, die graag goede verhalen wilden publiceren, en nu alleen op de informatie van Andrew (gelukkig was die er wel) konden afgaan.

Lars Knol mailde mij gisteren dat hij graag zijn finalepoule (C1) in Toernooibase wilde zetten. Hij had alle uitslagen en natuurlijk trots dat hij had gewonnen. Heb hem wat aanvullende rechten gegeven, en volgens mij via zijn Iphone(!) heeft hij (na wat hulp van mij) de uitslagen in no time ingevuld.

Vanaf 2008 (WSMG Bejing) zit er een rechtstreekse exportfunctie vanuit Toernooimanager (datafile te importeren in Toernooibase) naar Toernooibase. Er werken al flink wat provinciale beheerders mee. Toernooien in Salou (Johan Demasure) en Thailand (Jordy van der Lugt) worden ermee in Toernooibase ingevoerd.

Het lukt onze KNDB-organisatoren niet om dat datafile te vinden……
Nee, ik krijg een RTF uit Toernooimanager van groep A1 waar ik een half uur in moet sleutelen, om een import in Toernooibase voor elkaar te krijgen. 24x een half uur heb ik er niet voor over.
Vraag ik om de .KW7 en .101 (en eventueel .102, .103 etc.) bestanden van Toernooimanager van de groepen (want dan forceer ik zelf die juiste datafile wel), blijft het oorverdovend stil.
Waarschijnlijk is men nog aan het zoeken.

Nee, het is diep en diep bedroevend dat die uitslagen niet voor het voetlicht komen.

Volgende week zaterdag is de finale van de KNDB-bekerwedstrijden. Ik ben benieuwd of men zich wel realiseert dat voor ronde 2 en ronde 3 een wedstrijdprogramma in Toernooibase gezet moet worden, voordat er uitslagen ingevoerd kunnen worden.
Misschien blijf ik zaterdag ook wel oorverdovend stil.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9hUy9ePyo6Q[/youtube]
Heaven is no location, but a state of mind

Post Reply