WORLD CHAMPIONSHIP, Ufa - 2013
-
- Real name: Michel Stempher
Re: WORLD CHAMPIONSHIP, Ufa - 2013
Zevenineenklap heeft natuurlijk gewoon gelijk dat hij de vraag stelt waarom de Afrikanen überhaupt op een akkoord uit zouden zijn. Wellicht is de culturele band tussen Afrikanen zo groot dat ze ook mensen uit andere Afrikaanse landen willen helpen met een afgesproken iets, maar dit lijkt me niet aannemelijk aangezien dat in Europa ook niet zo is. Om nou meteen te stellen dat 'zwart' vriendjes is per definitie met 'zwart' na een bewering dat er WEL sprake is van een akkoord, gaat natuurlijk veel te ver. Dat heeft niks met huidskleur te maken, maar enkel met een in grote lijnen gemeenschappelijke cultuur. Deze verbondenheid tussen landen van hetzelfde continent zie ik absoluut niet als racistisch. Maar nogmaals: voelen Afrikanen deze verbondenheid wel heel veel meer dan Europeanen? Of onderschat ik Europeanen hier zelfs in?
Jammer dat de organisatie heeft besloten de partij van Boomstra niet uit te zenden. Waarom niet gewoon 3 partijen per groep? Nu zijn er 4 partijen van groep A en 2 van D.
- Eric Sanders
Nee hoor, het werkt ook zonder plusjes. Het kan gunstig zijn om een punt cadeau te doen in gewonnen stand om iemand waar je van hebt verloren buiten de finale te houden.Jan Pieter wrote:Dat heeft meer te maken met de plusjes dan met het meenemen van de resultaten.Eric Sanders wrote:Het kan echter evengoed andersom werken. Het kan voordelig zijn om in een gewonnen stand akkoord te gaan met een plusremise, omdat je dan je tegenstander meeneemt naar de finale met een plus-remise-voordeel, terwijl je bij winst iemand anders meeneemt naar de finale, waar je geen voordeel of zelfs nadeel tegen hebt behaald.Jan Pieter wrote:Hier zien we een gunstig effect van het meenemen van de poule-resultaten naar de finale. De reeds geplaatste Ano kan het zich niet permitteren om er met de pet naar te gooien in de slotronde, want dan heeft hij meteen een 0 tegen Ndjofang in de finale.
Iemand met een royaal plussaldo, of juist minsaldo, kan in elk systeem plusjes uitdelen zonder dat hij er zelf slechter van wordt, één van de vele goede redenen om een eind te maken aan dat plusjesgedoe.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
Einde oefening voor Baljakin. Weet er trouwens iemand waarom er structureel 8 van de 20 borden niets doen??
Wat bedoel je met 'niets doen'? Er zijn 12 elektronische borden, maar op de andere borden wordt wel gespeeld hoor.MenO wrote:Einde oefening voor Baljakin. Weet er trouwens iemand waarom er structureel 8 van de 20 borden niets doen??
Wat zal Baljakin hebben gedacht, toen hij hier 9-14? produceerde? Wit vluchtte uiteraard met 24-20 en dat wint niet eens voor zwart. De actie 4-10-14 beslist de partij op slag.
* edit *
O ja, dammers zijn geen computers. Het ging verder met 24-20 4-9 20-15 13-19 42-38 8-13 37-32 12-17 38-33 17-22.
Zwart komt een schijf voor, maar kan nooit winnen na 29-24 19x30 32-28 22x31 36x27. Er volgde 32-28? 18-23 29x18 13x31 en zwart won alsnog.
-
Je kletst nu compleet uit je nek. Waar heb ik dat gezegd? Ik heb het woord 'Oeral' nooit gebruikt. En bovendien moet je eens op de kaart kijken, want de Russische topspelers wonen haast allemaal ten westen van of in de Oeral. Niet ten oosten.Rein Halbersma wrote: (...) na de eerdere insinuaties over remisemotieven tussen spelers ten oosten van de Oeral (...)
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
-
+je voor Njdofang waardoor hij en Ano door zijn. Shaibakov gaat dit vermoedelijk niet winnen, dus ben nieuwsgierig naar wat Valneris en Boomstra doen. Zou Roel al genoeg kunnen hebben aan een plus-remise (mits Valneris die niet ook krijgt)? Of telt toch eerst aantal overwinningen mee, zoals weergegeven op toernooibase? (Ik heb de discussie niet zo gevolgd, sorry)
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy
Zonder overwinning kan Boomstra Shaibakov nooit voorbij. Die heeft namelijk een overwinning meer.ZevenInEenKlap wrote:+je voor Njdofang waardoor hij en Ano door zijn. Shaibakov gaat dit vermoedelijk niet winnen, dus ben nieuwsgierig naar wat Valneris en Boomstra doen. Zou Roel al genoeg kunnen hebben aan een plus-remise (mits Valneris die niet ook krijgt)? Of telt toch eerst aantal overwinningen mee, zoals weergegeven op toernooibase? (Ik heb de discussie niet zo gevolgd, sorry)
-
- Real name: Alexander Presman
Bij de uitslagen van group D staat er al dat Boomstra heeft gewonnen en Valneris remise.
Sinds 3 minuten...A.Presman wrote:Bij de uitslagen van group D staat er al dat Boomstra heeft gewonnen en Valneris remise.
Roel is door, tenzij er iets geks gebeurd in het eindspel van Shaibakov,
-
Netjes van Roel.GuidoB wrote:Sinds 3 minuten...A.Presman wrote:Bij de uitslagen van group D staat er al dat Boomstra heeft gewonnen en Valneris remise.
Roel is door, tenzij er iets geks gebeurd in het eindspel van Shaibakov,
Kan me niet voorstellen dat Artykow nog verliest.
Nu kan Artykow al met 25-20 33-28 (of 21-38 20-03) 20-03 35-30 03-08 30-25 08-03 direct een remise afdwingen.
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
En zo geschiedde. Roel naar de finale!ZevenInEenKlap wrote:Netjes van Roel.
Nu kan Artykow al met 25-20 33-28 (of 21-38 20-03) 20-03 35-30 03-08 30-25 08-03 direct een remise afdwingen.
Waarom zo'n omweg naar remise? Wat is er tegen meteen (25-3)?GuidoB wrote:En zo geschiedde. Roel naar de finale!ZevenInEenKlap wrote:Netjes van Roel.
... And I'll bury my soul in a scrapbook...
Leonard Cohen
Leonard Cohen
-
- Real name: Alexander Presman
Dat was de enige waar Ainur nog voor speelde. 25-3, 33-28 3-14??composite wrote:Waarom zo'n omweg naar remise? Wat is er tegen meteen (25-3)?GuidoB wrote:En zo geschiedde. Roel naar de finale!ZevenInEenKlap wrote:Netjes van Roel.