The Hague Open
Re: The Hague Open
Even tussendoor.
Het kan dus WÉL.
Dammen op een goed bereikbare plaats.
Nu, naast station Gouda.
Prosman Recordpoging, kippevel, live beelden, live alle partijen.
Het kan dus WÉL.
Dammen op een goed bereikbare plaats.
Nu, naast station Gouda.
Prosman Recordpoging, kippevel, live beelden, live alle partijen.
Kennelijk zit iedereen in Gouda.
Want op het forum is het stil en op de shoutbox doodstil.
Dat krijg je met een goede lokatie!
Want op het forum is het stil en op de shoutbox doodstil.
Dat krijg je met een goede lokatie!
Adembenemend hoe het Prosman toch lukte.
Hij liet zich niet uit het veld slaan door puntenverlies door foutzetten.
Maar bleef snel en opgewekt spelen.
Hij was duidelijk heel fit in de laatste uren.
De reacties van Sijbrands en Wiersma zijn beneden alle peil.
Sijbrands reageert gewoontegetrouw niet, hij negeert het straal.
Wiersma schrijft een smerig stuk in de Telegraaf.
De belangrijkste zinnen daaruit heb ik overgeschreven.
De lezer moet het idee krijgen, dat de organisatie en de tegenstandes het record aan Prosman cadeau gedaan hebben:
Vorige week was in deze column reeds geschreven over de buitengewoon enthousiaste groep, die het mogelijk maakte om Erno Prosman het wereldrecord simultaan blind dammen te laten verbeteren
Uiteindelijk hing veel - maar niet alles - van de kwaliteiten van de grootmeester af om het record van dertig partijen ook daadwerkelijk te breken.
Hij haalde het met de hakken over de sloot en kwam tot de exact vereiste score van zeventig procent.
Helemaal tevreden kan de Delftenaar hier niet mee zijn, want er zijn teveel hiaten in het verloop op daar met gepaste trots op terug te zien.
Daarnast is het ook vrijwel niet te verkopen dat al de inspanningen ineens allemaal voor niets zouden zijn geweest.
Opponent Ruben Leonora werd tenslotte de held van de dag door op het kritieke moment na 28 uur spelen een schijf te winnen en meteen remise aan te bieden.
Hij liet zich niet uit het veld slaan door puntenverlies door foutzetten.
Maar bleef snel en opgewekt spelen.
Hij was duidelijk heel fit in de laatste uren.
De reacties van Sijbrands en Wiersma zijn beneden alle peil.
Sijbrands reageert gewoontegetrouw niet, hij negeert het straal.
Wiersma schrijft een smerig stuk in de Telegraaf.
De belangrijkste zinnen daaruit heb ik overgeschreven.
De lezer moet het idee krijgen, dat de organisatie en de tegenstandes het record aan Prosman cadeau gedaan hebben:
Vorige week was in deze column reeds geschreven over de buitengewoon enthousiaste groep, die het mogelijk maakte om Erno Prosman het wereldrecord simultaan blind dammen te laten verbeteren
Uiteindelijk hing veel - maar niet alles - van de kwaliteiten van de grootmeester af om het record van dertig partijen ook daadwerkelijk te breken.
Hij haalde het met de hakken over de sloot en kwam tot de exact vereiste score van zeventig procent.
Helemaal tevreden kan de Delftenaar hier niet mee zijn, want er zijn teveel hiaten in het verloop op daar met gepaste trots op terug te zien.
Daarnast is het ook vrijwel niet te verkopen dat al de inspanningen ineens allemaal voor niets zouden zijn geweest.
Opponent Ruben Leonora werd tenslotte de held van de dag door op het kritieke moment na 28 uur spelen een schijf te winnen en meteen remise aan te bieden.
-
Hamer. Spijker. Kop.
De kwalificatie "smerig" is nog licht aangezet.
De kwalificatie "smerig" is nog licht aangezet.
Wiersma behandelt in die column vervolgens als eerste de partij van Frans Boot (bord 1) en besluit dat met:
“In de partij zal zwart later in mindere positie ineens opgeven. Op meer borden is het verloop niet onfortuinlijk voor de grootmeester, Zie commentaren op http://bit.ly/Ni1gWW “
Die hyperlink verwijst naar de draad over dit onderwerp op dit forum.
Je komt dan binnen op pagina 3.
Behalve de door Wiersma al behandelde partij (Frans Boot, bord 1) wordt op het forum slechts de partij op bord 23 (Gert Dankers) genoemd als te snel opgegeven.
Toch suggereert Wiersma dat op het forum bij nog meer partijen vraagtekens zijn gezet.
Ik kan dat niet vinden. Hij zal, neem ik aan, niet de kennelijk te gehaaste opmerkingen van Dieter over bord 2 (Teus Stam) en bord 5 (Mark Hees) bedoelen?
Maar waarom verschuilt Wiersma zich achter het fmjd-forum?
Voor hem moet het een fluitje van een cent zijn om alle borden aan te wijzen waar punten zijn weggegeven. Alles staat ook nog duidelijk op blindsimultaangouda.nl
“In de partij zal zwart later in mindere positie ineens opgeven. Op meer borden is het verloop niet onfortuinlijk voor de grootmeester, Zie commentaren op http://bit.ly/Ni1gWW “
Die hyperlink verwijst naar de draad over dit onderwerp op dit forum.
Je komt dan binnen op pagina 3.
Behalve de door Wiersma al behandelde partij (Frans Boot, bord 1) wordt op het forum slechts de partij op bord 23 (Gert Dankers) genoemd als te snel opgegeven.
Toch suggereert Wiersma dat op het forum bij nog meer partijen vraagtekens zijn gezet.
Ik kan dat niet vinden. Hij zal, neem ik aan, niet de kennelijk te gehaaste opmerkingen van Dieter over bord 2 (Teus Stam) en bord 5 (Mark Hees) bedoelen?
Maar waarom verschuilt Wiersma zich achter het fmjd-forum?
Voor hem moet het een fluitje van een cent zijn om alle borden aan te wijzen waar punten zijn weggegeven. Alles staat ook nog duidelijk op blindsimultaangouda.nl
Dankzij Theo Dijkstra de Volkskrant-column van Sijbrands op het forum gelezen.
Klasse van Sijbrands!
Klasse van Sijbrands!
Na dit intermezzo gaan we weer door in de Middle of Nowhere.
Het Nijmegen Open, ook Open NK
Lekker afgelegen en besloten in de Jan Massinkhal.
Verschil met waar dit topic mee begon, het The Hague Open 2010:
- In Nijmegen veel vaker 2 partijen op een dag;
- In Nijmegen geen prachtig strand op steenworp afstand.
Op zich wel logisch van die 2 partijen per dag in Nijmegen, want
rond de hal is toch niets te beleven.
Het Nijmegen Open, ook Open NK
Lekker afgelegen en besloten in de Jan Massinkhal.
Verschil met waar dit topic mee begon, het The Hague Open 2010:
- In Nijmegen veel vaker 2 partijen op een dag;
- In Nijmegen geen prachtig strand op steenworp afstand.
Op zich wel logisch van die 2 partijen per dag in Nijmegen, want
rond de hal is toch niets te beleven.
Nijmegen (open (nk)) is voorbij.
(Cor van Dusseldorp loopt in het beslissende duel in een simpele drie om een met dam, en laat in het midden hoe dat kan)
We vervolgen onze weg naar de middles of nowhere.
De volgende halte is te vinden vanuit Den Haag.
In brief 384 schrijft Vincent op 10 september 1883:
"
Waarde Theo,
Uw brief & ingesl. frs 100 heb ik zooeven ontvangen. En ik vertrek morgen naar Hoogeveen in Drenthe. Van daar verder; en van daar uit zal ik U een adres opgeven."
(Cor van Dusseldorp loopt in het beslissende duel in een simpele drie om een met dam, en laat in het midden hoe dat kan)
We vervolgen onze weg naar de middles of nowhere.
De volgende halte is te vinden vanuit Den Haag.
In brief 384 schrijft Vincent op 10 september 1883:
"
Waarde Theo,
Uw brief & ingesl. frs 100 heb ik zooeven ontvangen. En ik vertrek morgen naar Hoogeveen in Drenthe. Van daar verder; en van daar uit zal ik U een adres opgeven."
Vanuit elke middle of nowhere kan men nu live getuige zijn van de beslissende partijen om het wereldkampioenschap in Tallin.
Live beelden van de spelers, live bijgewerkt applet.
Gruwelijke tijdnood Schwarzman in rapidpartij (hij moet winnen om stand gelijk te trekken).
Schwarzman geeft na damzet Georgiev op, in remisestand.
Georgiev winnaar match.
Live beelden van de spelers, live bijgewerkt applet.
Gruwelijke tijdnood Schwarzman in rapidpartij (hij moet winnen om stand gelijk te trekken).
Schwarzman geeft na damzet Georgiev op, in remisestand.
Georgiev winnaar match.
Opmerkelijk was nog te zien dat Georgiev een zwarte schijf naast het bord bij Schwarzman wegpakte.
Dit nog vóór het uitvoeren van de damzet...
Dit nog vóór het uitvoeren van de damzet...
Nu zou het ineens remise zijn.
Kennelijk betekende de hand, die Schwarzman uitstak, dus toch iets anders.
En met gaat nu nog Blitz spelen, maar gaat nergens meer over.
Kennelijk betekende de hand, die Schwarzman uitstak, dus toch iets anders.
En met gaat nu nog Blitz spelen, maar gaat nergens meer over.
Tijdnoodfase in Ufa (vijfde ronde) op meeste borden voorbij.
Twaalf borden live te volgen.
Twee webcams.
Op 28 mei maakten Piet en Wieger en Leri en Fred en Eric zich nog druk over het ontbreken van een website.
Twaalf borden live te volgen.
Twee webcams.
Op 28 mei maakten Piet en Wieger en Leri en Fred en Eric zich nog druk over het ontbreken van een website.
Ondertussen vermaakt Harry zich in de omgeving
Als opperhoofd van het Jeu de Dames legt hij de hand op een Dame en wijst haar op een geschikte plek voor een Jeu.
Als opperhoofd van het Jeu de Dames legt hij de hand op een Dame en wijst haar op een geschikte plek voor een Jeu.
Nogmaals, voor velen moet het een openbaring zijn dat ook buiten de Noordoostpolder een WK mogelijk is.
Alle 40 geplaatste spelers zijn tijdig gearriveerd en ook dat duidt op een prima organisatie.
Alle 40 geplaatste spelers zijn tijdig gearriveerd en ook dat duidt op een prima organisatie.
Gisteren om deze tijd was te zien hoe Derival op de 14e zet verkeerd ruilde, waardoor een 1 om 3 naar dam mogelijk werd.
Kennelijk heeft hij zijn zet ongedaan willen maken gezien het verslag op de WK-site van zijn tegenstander Amrillaew.
Gisteren viel al op dat na de winnende zet van Amrillaew de klok van Derival nog een half uur bleef doorlopen.
Ongelofelijk waar Derival mee bezig was. En bizar dat de Amerikaanse Dambond dit ondersteunde.
Het feit dat ik die verkeerde ruil op het scherm had, betekent immers dat die zet door Derival is uitgevoerd.
Overigens, vandaag ging Derival al op de 8e zet in de fout
Kennelijk heeft hij zijn zet ongedaan willen maken gezien het verslag op de WK-site van zijn tegenstander Amrillaew.
Gisteren viel al op dat na de winnende zet van Amrillaew de klok van Derival nog een half uur bleef doorlopen.
Ongelofelijk waar Derival mee bezig was. En bizar dat de Amerikaanse Dambond dit ondersteunde.
Het feit dat ik die verkeerde ruil op het scherm had, betekent immers dat die zet door Derival is uitgevoerd.
Overigens, vandaag ging Derival al op de 8e zet in de fout