"Geen anoniemen" forum

Tijn
Posts: 697
Joined: Sun Oct 26, 2003 21:50
Real name: Martijn van Gortel
Location: Sittard
Contact:

Post by Tijn » Wed Mar 01, 2006 06:49

Al met al is het nu toch weer leuk leesbaar [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Vreesde al wel voor acties als bijvoorbeeld: 1 naam per ip-nummer.. Hadden Dieter en ik vast flinke ruzie gekregen haháa [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

Enne Steenslag, waar werk je? [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]

Koops
Posts: 459
Joined: Fri Oct 10, 2003 20:58

Post by Koops » Wed Mar 01, 2006 09:47

Eric van Dusseldorp wrote:
Ik denk niet dat een toekomstige werkgever eerst zoekt op eh... Kortekaas, vervolgens (in een van de honderd items) ziet dat Kortekaas = Steenslag en dan nog een keer op Steenslag gaat zoeken.
Vreemde werkgever die dat wel doet. Ik zou bij hem niet willen werken.
Makkelijk gezegd, want jij komt natuurlijk ook niet voor dezelfde hoogverantwoordelijke, profielperfecte functies in aanmerking als Steenslag.

User avatar
Eric Sanders
Posts: 1211
Joined: Fri Sep 19, 2003 10:30
Location: Nijmegen
Contact:

Post by Eric Sanders » Wed Mar 01, 2006 14:54

steenslag wrote:Alles wat je hier schrijft is nog jaren later door potentiële werkgevers, collega's, partners, zakenpartners, journalisten, eigenlijk iedereen die interesse voor je heeft, met een paar muisklikken terug te vinden - als je onder je echte naam schrijft. Google je username maar eens.
Zo valt in de 31600 hits te lezen dat ik een football player, worstelaar, fotograaf en muzikant ben. Toch handig zo'n algemene naam.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Post by Eric van Dusseldorp » Wed Mar 01, 2006 15:13

Eric Sanders wrote:
steenslag wrote:Alles wat je hier schrijft is nog jaren later door potentiële werkgevers, collega's, partners, zakenpartners, journalisten, eigenlijk iedereen die interesse voor je heeft, met een paar muisklikken terug te vinden - als je onder je echte naam schrijft. Google je username maar eens.
Zo valt in de 31600 hits te lezen dat ik een football player, worstelaar, fotograaf en muzikant ben. Toch handig zo'n algemene naam.
Dan kun je toch een mooie c.v. maken voor een toekomstige werkgever.

Jelmer Martens
Posts: 321
Joined: Wed Oct 26, 2005 14:57
Location: Zeist (NL)

Post by Jelmer Martens » Wed Mar 01, 2006 15:39

steenslag wrote:Alles wat je hier schrijft is nog jaren later door potentiële werkgevers, collega's, partners, zakenpartners, journalisten, eigenlijk iedereen die interesse voor je heeft, met een paar muisklikken terug te vinden - als je onder je echte naam schrijft. Google je username maar eens.
Een jaar geleden had ik dit al eens gedaan, je eigen naam zoeken via Google. Je doet soms leuke ontdekkingen! Toen schreef ik nog niet op het Forum. Inderdaad, nu komen bovenaan mijn bijdragen aan dit medium.
steenslag wrote:Dit is een discussieforum en discussies willen nog wel eens oververhit raken. Stommiteiten en uitbarstingen worden impulsief gepost - en snel weer door iedereen vergeten. Ze hadden gemodereerd moeten worden, maar dat gebeurt niet.
Als je later spijt van een uitbarsting hebt, dan kun je zelf modereren. Je kunt een excuus posten of eventueel je bericht aanpassen, dat hoeft een ander toch niet voor jou te doen? Wees blij dat die mogelijkheid er is, als je implulsief een e-mail stuurt, kun je de schade niet meer repareren. Sowieso kan het geen kwaad om eerst tot tien te tellen voordat je op dit Forum een bericht post.

Alexander heeft gekozen voor een mooi Salomonsoordeel: nicknames zijn nog steeds mogelijk, volledige anonimiteit niet.

User avatar
steenslag
Posts: 1184
Joined: Sun Sep 21, 2003 10:09
Contact:

Post by steenslag » Wed Mar 01, 2006 17:25

Eric Sanders wrote:
steenslag wrote:Alles wat je hier schrijft is nog jaren later door potentiële werkgevers, collega's, partners, zakenpartners, journalisten, eigenlijk iedereen die interesse voor je heeft, met een paar muisklikken terug te vinden - als je onder je echte naam schrijft. Google je username maar eens.
Zo valt in de 31600 hits te lezen dat ik een football player, worstelaar, fotograaf en muzikant ben. Toch handig zo'n algemene naam.
Da's waar. Maar als je op Nederlandse pagina's zoekt, dan overvleugelt onze Eric Sanders alle andere Ericcen Sanders.

Jelmer Martens
Posts: 321
Joined: Wed Oct 26, 2005 14:57
Location: Zeist (NL)

Post by Jelmer Martens » Wed Mar 15, 2006 21:41

In de lijst van niet geverifieerden staan een paar namen die ook in de lijst van geverifieerden voorkomen:
- Bonja
- MichelG
- Peter Moonen
- Zusje

Steenslag = ????? kun je moeilijk geverifieerd noemen, zo kan deze beter naar de andere lijst.

Eddie van de Acker en Wytze Sytsma komen 2x voor in de lijst van geverifeerden.

Tot slot, kunnen de lijsten alfabetisch? Dat kan heel snel: je kopieert het naar Excel, sorteert daar en je kopieert het weer terug. Zo ben ik ook achter de dubbelen gekomen.

User avatar
steenslag
Posts: 1184
Joined: Sun Sep 21, 2003 10:09
Contact:

Post by steenslag » Mon Mar 20, 2006 11:33

"an increasing number of employers are Googling their prospective employees during the interview/hiring process."

Slashdot-artikel:
http://yro.slashdot.org/yro/06/03/19/2231257.shtml

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Post by Bert Zwart » Tue Mar 21, 2006 16:57

Mag Ben Anoniem op dit forum? We weten allemaal dat hij Bert Bervoets is, de auteur van het artikel "Waarom speel ik deze zet?" in De Brouwerij nummer 21. Ik mis zijn bijdragen.

A.Presman
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 18, 2002 16:43
Real name: Alexander Presman
Location: the Netherlands

Post by A.Presman » Tue Mar 21, 2006 17:05

Geen probleem als hij (man achter nickname Ben Anoniem) is bereid zijn identiteit openmaken.
Totnogtoe heeft hij dat niet aangegeven.

MenO
Posts: 1211
Joined: Thu Mar 17, 2005 16:32
Location: Phnom Penh

Post by MenO » Tue Mar 21, 2006 18:01

Bert Zwart wrote:Mag Ben Anoniem op dit forum? We weten allemaal dat hij Bert Bervoets is, de auteur van het artikel "Waarom speel ik deze zet?" in De Brouwerij nummer 21. Ik mis zijn bijdragen.
Bert als je zijn bijdragen mist ga je toch lekker het oude forum afschuimen?
Ik ben van mening dat de vervuiling van het forum begonnen is met de bijdragen van Ben Anoniem, hoe scherp en grappig ze ook zijn soms. Over het algemeen zijn ze strontvervelend en ik denk dat de meerderheid van de gebruikers van het nieuw forum er geheel niet rouwig om is dat zijn bijdragen hier niet te lezen zijn.

Henk Stroetinga
Posts: 172
Joined: Fri Jul 16, 2004 18:38
Location: Groningen

Geen anoniem forum: goede zaak!

Post by Henk Stroetinga » Wed Jun 28, 2006 21:11

Heel lang ben ik niet op het FMJD-forum geweest.
Ik mis bij "een rondje langs de velden" dan ook een aantal mensen, die vroeger regelmatig posten. Niet onlogisch dat ze er niet meer of weinig zijn, overigens.

Ik denk dat op het oude forum (en dan vooral door bepaalde anonieme bijdragen) af en toe zeker mensen beschadigd werden. Of ik binnenkort weer iets ga posten, dat weet ik niet, maar ik denk dat het "nieuw forum" een goede zaak is. Het kost misschien nog wat tijd, voordat het weer meer gaat leven.

ildjarn
Posts: 1537
Joined: Tue Aug 22, 2006 15:38
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Wed Oct 25, 2006 16:17

Jelmer Martens wrote:Steenslag = ????? kun je moeilijk geverifieerd noemen, zo kan deze beter naar de andere lijst.
Als ik het goed begrijp is Steenslag geverifieerd bij Alexander (ik weet ook wie het is), maar heeft hij aangegeven dat hij liever zijn echte naam niet hier vernoemd wil zien.

Mij maakt het niet uit hoe hij zich noemt, zolang hij niet stopt met het maken van mooie damproblemen [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

A.Presman
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 18, 2002 16:43
Real name: Alexander Presman
Location: the Netherlands

Post by A.Presman » Wed Oct 25, 2006 17:22

ildjarn wrote:
Jelmer Martens wrote:Steenslag = ????? kun je moeilijk geverifieerd noemen, zo kan deze beter naar de andere lijst.
Als ik het goed begrijp is Steenslag geverifieerd bij Alexander (ik weet ook wie het is), maar heeft hij aangegeven dat hij liever zijn echte naam niet hier vernoemd wil zien.

Mij maakt het niet uit hoe hij zich noemt, zolang hij niet stopt met het maken van mooie damproblemen [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Klopt helemaal. Ik wijzig vraagtekentjes in puntjes...

ildjarn
Posts: 1537
Joined: Tue Aug 22, 2006 15:38
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Wed Oct 25, 2006 22:28

A.Presman wrote:Klopt helemaal. Ik wijzig vraagtekentjes in puntjes...
Of in iets als '[Bekend bij de administrators, op verzoek weggelaten]'?
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Post Reply