Lorenzo Savoy is een held

Post Reply
GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Lorenzo Savoy is een held

Post by GuidoB » Sat Jan 23, 2010 19:07

noordhollandsdagblad.nl wrote: http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... Joop-Geuke

Image
Lorenzo redt 83-jarige damleraar Joop Geuke

* Gepubliceerd op 22 januari 2010, 16:48
* Laatst bijgewerkt op 22 januari 2010, 17:26


Assendelft - ,Ik had wel dood kunnen zijn. Dit is een moordaanslag van een halve gare. Lorenzo heeft mijn leven gered.''

De 83-jarige Joop Geuke (de hele damwereld in de Zaanstreek en ver daarbuiten kent hem) is nog nauwelijks van de schrik bekomen. Dinsdagavond bleek een aantal planken uit het bruggetje naar basisschool De Rank te zijn weggehaald. De Assendelver, op weg om damles te geven, stortte daardoor 1,5 meter naar beneden.

Hij kwam tot aan zijn nek in het ijskoude water terecht. ,,Dit wordt mijn dood'', dacht Geuke. Maar gelukkig zag de 12-jarige Lorenzo Savoy alles gebeuren. Hij schoot te hulp, maar kreeg de Assendelver niet uit het water. Twee mannen kregen Geuke wel uit het water.
Vandaag speelden we voor de nationale competitie tegen ODB uit. Voor de wedstrijd was er de hartelijke begroeting met mijn clubgenoten van Zaanstreek 2 (Daan, waar was je?). Het viel wel op dat meneer Geuke er niet bij was, maar daar stond ik niet lang bij stil. Totdat Martin Berends me de voorpagina van het Noord-Hollands Dagblad liet zien. Wat er de rest van de dag gebeurde, was voor mij niet belangrijk meer. Damn, in wat voor een wereld leven we dat mensen elkaar zoiets aan doen?

Ik wil hierbij Lorenzo Savoy hartelijk danken dat we meneer Geuke nog een tijdje in ons midden mogen hebben. Ik heb nog geen contact met Assendelft gehad, maar ik hoop dat het goed gaat en dat meneer Geuke er snel weer bovenop komt. Wielrenners zijn sterke mensen, en Geuke is met zijn 83 jaar nog steeds heel sterk. Daarom heb ik er alle vertrouwen in.

Heeft er iemand een scan van het hele artikel?

User avatar
Ganesha
Posts: 676
Joined: Sun Feb 24, 2008 22:07

Re: Lorenzo Savoy is een held

Post by Ganesha » Sun Jan 24, 2010 12:41

Hallo Guido,

Ik was bij het eerste. Helaas niet als speler maar als vervoerder.

Blijkbaar belangrijk genoeg omdat Zaanstreek 1 nu won. De 2 andere 2 keren dat ik er bij een uitwedstrijd ook mee speelde werd het 10-10.
Alhoewel ik zelf maar 1 punt bijdroeg.

Het artikel over Joop Geuke had ik al op vrijdag digitaal gezien
en doorgemaild aan Schelte Betten en Dik Vermeulen, 's avond nog aan Piet verteld door de telefoon.
Zeer ernstig wat er met Joop gebeurd is. Ook perfect van Lorenzo.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Lorenzo Savoy is een held

Post by Kosmos » Sun Jan 24, 2010 15:33

Ganesha wrote:Hallo Guido,

Ik was bij het eerste. Helaas niet als speler maar als vervoerder.

Blijkbaar belangrijk genoeg omdat Zaanstreek 1 nu won. De 2 andere 2 keren dat ik er bij een uitwedstrijd ook mee speelde werd het 10-10.
Alhoewel ik zelf maar 1 punt bijdroeg.

Het artikel over Joop Geuke had ik al op vrijdag digitaal gezien
en doorgemaild aan Schelte Betten en Dik Vermeulen, 's avond nog aan Piet verteld door de telefoon.
Zeer ernstig wat er met Joop gebeurd is. Ook perfect van Lorenzo.
Lorenzo scoort hoge karmapunten!
Goede aanleiding voor een feest!
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
wellnesswrotter
Posts: 323
Joined: Mon May 21, 2007 15:10
Location: www.snukenkuzco.nl
Contact:

Re: Lorenzo Savoy is een held

Post by wellnesswrotter » Sun Jan 24, 2010 21:13

Ik weet dat het flauw is, en ook nog ongepast.
Maar kan het toch niet laten om te zeggen dat de leraar in een valluikslag is getrapt.

Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Re: Lorenzo Savoy is een held

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Jan 25, 2010 21:12

Laten we ook de twee mannen niet vergeten die Joop wel uit het water kregen.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Re: Lorenzo Savoy is een held

Post by GuidoB » Wed Jan 27, 2010 21:40

Schelte Betten wrote: Beste dammers,

Mevrouw Geuke meldt dat Joop vanmiddag -tot zijn genoegen- weer naar huis is gegaan.
Voor de hartproblemen krijgt hij medicijnen.
Hij bedankt iedereen hartelijk voor de kaarten en andere blijken van attentie.

Vriendelijke groet,
Schelte

GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Re: Lorenzo Savoy is een held

Post by GuidoB » Mon Feb 01, 2010 19:28

Noord-Hollands Dagblad wrote: http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... s-opgepakt

Image

Brugincident: twee 15-jarige jongens opgepakt
Assendelft - De politie heeft twee 15-jarige jongens aangehouden in verband met het zogenoemde brugincident bij de Branddakkerstraat. De twee Assendelvers hadden dinsdagavond 19 januari twee planken weggehaald van het bruggetje naar basisschool De Rank. De 83-jarige Joop Geuke, 's avonds omstreeks half zeven op weg om damles te geven, viel daardoor 1,5 meter naar beneden. Hij kwam in het ijskoude water terecht.

Dankzij de 12-jarige Lorenzo Savoy, die snel hulp haalde, kon hij door twee mannen worden gered. De Assendelver kreeg ook nog een hartinfarct en moest naar het ziekenhuis.

De ouders van de twee jeugdige Assendelvers hadden 'via via' gehoord dat hun kinderen er bij betrokken waren. De ouders meldden zich met hun kinderen op het bureau. De jongens verklaarden 'voor de lol' losliggende planken van het brugdek te hebben gehaald. Ze zeiden niet stil te hebben gestaan bij de gevolgen en het niet op hun bejaarde dorpsgenoot te hebben gemunt. Damleraar Joop Geuke, inmiddels weer thuis, is nog steeds behoorlijk beduusd. ,,Ik had wel dood kunnen zijn. En misschien ook nog wel andere mensen. Ik heb het gered omdat ik voor mijn leeftijd een goede conditie heb. Ik kan het echt niet volgen, dat deze jongens dit hebben gedaan.'' De Assendelver weigert ook om de jongens te ontmoeten. ,,Daar heb ik echt geen behoefte aan. Ze hebben wel een excuusbrief gestuurd, maar daar heb ik weinig aan. Ik heb nu nog veel pijn aan mijn been. Kan niet lopen, dus de deur niet uit.''

Post Reply