Rubriek HARM WIERSMA in De Telegraaf

Post Reply
User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: Rubriek HARM WIERSMA in De Telegraaf

Post by Hanco Elenbaas » Mon Sep 03, 2012 08:57

Koos van Amerongen wrote: Jammer, Hanco. Dit lijkt me een typisch gevalletje van '10 mopperende schrijvers, 100 blije kijkers'.
Waar Piet "kritiek" ziet en jij "gemopper", zie ik al jaren pure haat jegens Harm. Waarom Harm Wiersma zo gehaat wordt door sommigen is niet helemaal duidelijk, maar het lijkt behalve met jaloezie over zijn successen ook iets te maken te hebben met zijn politieke voorkeuren en de krant waarvoor hij schrijft, die het (net als andere kranten) niet altijd even nauw neemt met de waarheid.

In kringen van dambestuurders wordt Harm zoveel mogelijk overal buiten gehouden nadat hij invloedrijke Nederlandse afgevaardigden enkele keren flink in de wielen gereden heeft toen die de boel wilden belazeren. :D Zie bijvoorbeeld dit artikeltje uit Trouw van 20 mei 2003: Wiersma in voetspoor Fortuyn.

De mensen in Nederland begrijpen nog steeds het belang niet van Pim Fortuyn, die ten onrechte ergens "rechts" wordt weggezet. Een troost voor Harm, die zich grote zorgen maakt om de ons omgevende politieke corruptie, is dat als het komende kabinet Rutte/Pechtold/Samsom/De Jager onder leiding van Jan Kees vrolijk door blijft gaan met tientallen Nederlandse gemeenschapsmiljarden wegschenken aan "noodlijdende" banken en multinationals, dat uiteindelijk zelfs de Nederlander zal wakker schrikken en er ook hier ruimte komt voor gepassioneerde volksvertegenwoordigers als Beppe Grillo in Italië.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jtEzP-cZQig[/youtube]

User avatar
mikkeltje
Posts: 391
Joined: Tue Oct 19, 2004 21:53
Location: Diemen
Contact:

Re: Rubriek HARM WIERSMA in De Telegraaf

Post by mikkeltje » Mon Sep 03, 2012 11:33

Hanco Elenbaas wrote:
Koos van Amerongen wrote: Jammer, Hanco. Dit lijkt me een typisch gevalletje van '10 mopperende schrijvers, 100 blije kijkers'.
Waar Piet "kritiek" ziet en jij "gemopper", zie ik al jaren pure haat jegens Harm. Waarom Harm Wiersma zo gehaat wordt door sommigen is niet helemaal duidelijk, maar het lijkt behalve met jaloezie over zijn successen ook iets te maken te hebben met zijn politieke voorkeuren en de krant waarvoor hij schrijft, die het (net als andere kranten) niet altijd even nauw neemt met de waarheid.

In kringen van dambestuurders wordt Harm zoveel mogelijk overal buiten gehouden nadat hij invloedrijke Nederlandse afgevaardigden enkele keren flink in de wielen gereden heeft toen die de boel wilden belazeren. :D Zie bijvoorbeeld dit artikeltje uit Trouw van 20 mei 2003: Wiersma in voetspoor Fortuyn.

De mensen in Nederland begrijpen nog steeds het belang niet van Pim Fortuyn, die ten onrechte ergens "rechts" wordt weggezet. Een troost voor Harm, die zich grote zorgen maakt om de ons omgevende politieke corruptie, is dat als het komende kabinet Rutte/Pechtold/Samsom/De Jager onder leiding van Jan Kees vrolijk door blijft gaan met tientallen Nederlandse gemeenschapsmiljarden wegschenken aan "noodlijdende" banken en multinationals, dat uiteindelijk zelfs de Nederlander zal wakker schrikken en er ook hier ruimte komt voor gepassioneerde volksvertegenwoordigers als Beppe Grillo in Italië.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jtEzP-cZQig[/youtube]

Wat een bull shit schrijf je hier. Bovendien doe je hetzelfde met dat zogenaamde nieuwe kabinet als anderen doen over Harm's partij. Dat je dan vervolgens jouw mening over de rug van Harm's rubriek deelt is zielig. Plaats maar lekker niet die rubriek; je verwacht kennelijk een tegenprestatie in de vorm van een mening die jou wel bevalt. Ik denk dat Harm heel blij is met een beschermeling zoals jij.

Ik had altijd al het idee met een zwakzinnige te maken, en dat heb je wederom bevestigd.

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Re: Rubriek HARM WIERSMA in De Telegraaf

Post by Fred van Amersfoort » Mon Sep 03, 2012 11:51

Wat een gedoe weer. Wiersma blijft een legende, dat was de discussie niet. Hij zou wel een andere buikspreekpop moeten nemen.

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Re: Rubriek HARM WIERSMA in De Telegraaf

Post by Fred van Amersfoort » Mon Sep 03, 2012 11:59

Als toevoeging: Iemand die zich verzet tegen corruptie moet zelf zeer zuiver omgaan met de waarheid. De vraag is of het door Wiersma georganiseerde toernooi in Doorwerth recht doet aan het principe eerlijke sport. Het naspelen van de partijen roept hierbij enige vraagtekens op. Een klokkenluider moet extra voorzichtig zijn. Verder waren Fortuynisten juist tegen het onbeperkt subsidies slurpen. Wiersma is onderdeel van de damwereld, een wereld waarin men leeft van subsidies.Dus ook een legende krijgt wel eens kritiek, that's life.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: Rubriek HARM WIERSMA in De Telegraaf

Post by Hanco Elenbaas » Mon Sep 03, 2012 13:16

mikkeltje wrote:
Ik had altijd al het idee met een zwakzinnige te maken, en dat heb je wederom bevestigd.
Nee ik ben niet een van de jouwen, sorry, Facebook gaat aan mij voorbij. Misschien kun je beter Henk de Witt in je kuil proberen te trekken. Die is gevoeliger voor jouw soort, zoals hij vorige week hier nog kwam vertellen.
Fred van Amersfoort wrote:Als toevoeging: Iemand die zich verzet tegen corruptie moet zelf zeer zuiver omgaan met de waarheid. De vraag is of het door Wiersma georganiseerde toernooi in Doorwerth recht doet aan het principe eerlijke sport. Het naspelen van de partijen roept hierbij enige vraagtekens op. Een klokkenluider moet extra voorzichtig zijn. Verder waren Fortuynisten juist tegen het onbeperkt subsidies slurpen. Wiersma is onderdeel van de damwereld, een wereld waarin men leeft van subsidies.Dus ook een legende krijgt wel eens kritiek, that's life.
Kon je weer niet wachten tot er verse schillen bezorgd werden in je modderpoel? :?

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Re: Rubriek HARM WIERSMA in De Telegraaf

Post by Fred van Amersfoort » Mon Sep 03, 2012 14:27

Ok Hanco, zullen we deze onzin maar weer stoppen of elders voortzetten? Het plaatsen van de rubriek van Wiersma op het forum door jou is waardevol, Wiersma is waardevol. Jij ook, al is het alleen al omdat het lekkere pittige discussies geeft. Ik denk trouwens wel dat je intelligent genoeg bent om ook eens argumenten in een discussie in te brengen. De laatste tijd lees ik vooral emoties en ga je inhoudelijk nergens op in. Vond jij het toernooi in Doorwerth sport of een overduidelijke vooropgezet plan om normeringen te halen?

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: Rubriek HARM WIERSMA in De Telegraaf

Post by Hanco Elenbaas » Mon Sep 03, 2012 14:55

Fred van Amersfoort wrote:Ok Hanco, zullen we deze onzin maar weer stoppen of elders voortzetten? Het plaatsen van de rubriek van Wiersma op het forum door jou is waardevol, Wiersma is waardevol. Jij ook, al is het alleen al omdat het lekkere pittige discussies geeft. Ik denk trouwens wel dat je intelligent genoeg bent om ook eens argumenten in een discussie in te brengen. De laatste tijd lees ik vooral emoties en ga je inhoudelijk nergens op in. Vond jij het toernooi in Doorwerth sport of een overduidelijke vooropgezet plan om normeringen te halen?
Ik ben 4 jaar geleden met dammen gestopt en heb het damgebeuren sindsdien daarom meestal maar half gevolgd. Het interesseert me ook nauwelijks meer, net als al het gekissebis dat er steeds bij komt kijken.

Al zou dat toernooi waar jij het over hebt vooral bedoeld zijn om de NOC-status veilig te stellen, so what? Is er reden om dat iemand te misgunnen? Was Doorwerth trouwens niet ook het toernooi waar Slawa aan meedeed? Voor hem is dammen altijd sport, dus aan Slawa had men een slechte als jouw vermoedens waar zijn.

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Re: Rubriek HARM WIERSMA in De Telegraaf

Post by Bert Zwart » Mon Sep 03, 2012 16:11

kort samengevat: Hanco heeft er geen goed gevoel bij - ok.

ach, het duurde 2 weken voordat het een ex dammer opviel dus ik denk niet dat er zoveel mensen zijn die die rubriek hier gemist hebben. gelukkig ben ik nog vriend van Harmen op facebook 8)

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Re: Rubriek HARM WIERSMA in De Telegraaf

Post by Fred van Amersfoort » Mon Sep 03, 2012 17:41

De tekst van Bert Zwart is geen samenvatting maar een subjectieve interpretatie. Wat mij in de loop van de jaren opvalt is dat Bert graag aan een soort belletje trekken doet. Bert trekt aan het belletje, verstopt zich achter de heg en als de bewoner open doet plast Bert in de broek van het lachen wanneer een willekeurige voorbijganger een opvoedkundige tik krijgt.

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Re: Rubriek HARM WIERSMA in De Telegraaf

Post by Bert Zwart » Mon Sep 03, 2012 19:29

Fred van Amersfoort wrote:De tekst van Bert Zwart is geen samenvatting maar een subjectieve interpretatie. Wat mij in de loop van de jaren opvalt is dat Bert graag aan een soort belletje trekken doet. Bert trekt aan het belletje, verstopt zich achter de heg en als de bewoner open doet plast Bert in de broek van het lachen wanneer een willekeurige voorbijganger een opvoedkundige tik krijgt.
mooi Fred! tot over een paar weken weer, ik kruip achter mijn heg. ik neem aan dat jij verder op de tent past hier, je hebt toch wel internet in je yaris?

A.Presman
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 18, 2002 16:43
Real name: Alexander Presman
Location: the Netherlands

Re: Rubriek HARM WIERSMA in De Telegraaf

Post by A.Presman » Sun Sep 23, 2012 16:10

Dankzij de site van EK toch nog een paar rubrieken
15-09-2012:
Image

22-09-2012:
Image

Post Reply