Bewustzijnsfilosofie

Post Reply
User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Hanco Elenbaas » Sat Nov 27, 2010 08:14

De eerste twee deeltjes uit een 8-delig boeiend interview met filmmaker/alchemist Jay Weidner uit Oregon, over oneindigheid, chakra's, nadi's, sushumna, kundalini, pijnappelklier, enz. :

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XCnGssHC-nc[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zNf2474N7Cg[/youtube]

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Kosmos » Wed Dec 01, 2010 23:11

Image

Het meest interessant (van de Hanco-filmpjes) is voor mij de sushumna, het middelste van de drie kanalen waardoor de kundalini kan opstijgen.
In de hindoewereld (en dus de boeddhistische wereld, want die vloeide er later uit voort) is deze spirituele kennis (gnosis) erg bekend, maar westerlingen vinden het meestal maar flauwekul... Inmiddels is acupunctuur, gebaseerd op de volgens de materialisten niet bestaande nadi's, wel gewoon opgenomen in het pakket reguiere genijswijzen wegens bewezen effectiviteit.
Op deze site kun je zien hoe deze kanalen (volgens Weidner 1/4000 maal de dikte van een haar dik...) lopen.
De auraschillen (subtiele lichamen), die vastzitten aan de chakra's, ontsnappen bij de fysieke dood via dit middelste kanaal door de kroonchakra naar de hogere, geestelijke dimensies, waardoor het beeld van een tunnel met licht aan het einde, ontstaat.
Last edited by Kosmos on Wed Dec 01, 2010 23:34, edited 1 time in total.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Kosmos » Wed Dec 01, 2010 23:21

Image

De symboliek van Ida, Pangali en Sushumna, waardoor de kundalini (=slang) beweegt, eindigend in het kroonchakra (zie de engelenvleugels).
Ook leuk dat de drietand van Shiva (en Neptunus) aanwezig is, de drie-eenheid symboliserend, die zowel in christendom als hindoeleer aanwezig is.
De drie-eenheid is volgens mij:

Transcendente God (De vader of Vishnu)
De boodschapper (De Zoon, Jezus Christus, Krishna)
Immanenete God (De Heilige Geest of Christus/Krishna in je Hart)

De voornaamste halfgoden Shiva en Brahma horen er (in mijn interpretatie) niet bij. Ze zijn lager dan God, vergelijkbaar met de aartsengelen.
Brahma is als de Logos (het Woord, de Hoogste Waarheid, de abstracte Kosmos)
Shiva danst alle energie van de Kosmos bijelkaar. Hij staat bekend als vernietiger, de kundalini verbreekt karmische banden.

Image

Shiva, Heer van energie en Kundalini
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Kosmos » Wed Dec 01, 2010 23:54

Image

Nog zo'n mooie, symbolische versiering van een bovenlicht (raam).
De auteur van de site vraagt zich af waar de dennenappel of pijnappel voor staat. Hanco weet het wel, het is de pijnappelklier (pineal gland), een klier in de hersenen (met de vorm van een pijnappel) ter hoogte van het derde oog, die kennelijk een rol speelt bij het bereiken van verlichting.
Wat de pijnappelklier als verzameling zachte weefsels uniek maakt zijn de microscopische bolletjes ('hersenzandkorrels') in de cellen, die bestaan uit concentrische lagen van naaldvormige calciet-, apatiet- en magnetietkristallen. De laatste zijn gevoelig voor sterkte- en richtingsveranderingen in het aardmagnetisch veld.
Leuk ook de combinatie met een harp, die geassocieerd wordt met engelen (resoneren mert de Goddelijke frequentie).
Last edited by Kosmos on Thu Dec 02, 2010 00:12, edited 1 time in total.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Hanco Elenbaas » Thu Dec 02, 2010 00:10

In dit interview uit april 2010 zegt Jay Weidner dat de verdwaasde staat en de onbetrokkenheid van onze medemensen voor een belangrijk deel te wijten is aan de verkalking van de pijnappelklier (nauw verbonden aan onze 'kosmische antenne', het epifysechakra waarbij Carlos Castaneda een paar belangrijke kanttekeningen geplaatst heeft), welk proces bevorderd wordt door het toevoegen van fluoride aan drinkwater en tandpasta.

Luister vanaf circa 6:35

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XdVNcP_Mdfg[/youtube]

In Nederland wordt het kraanwater niet gefluorideerd, dus hier moet men het hebben van de fluoride in de tandpasta om zombies te creëren. (Wel wordt aan het Nederlands kraanwater net als in Zweden een bacterie toegevoegd die ervoor zorgt dat kraanwater niet langer dan een paar maanden drinkbaar blijft als je het opslaat.) Onder Stalin werd fluoride toegevoegd aan het drinkwater van de gevangenen in de goelags, teneinde dezen een stuk meegaander te maken.

Enkele andere gevaren van fluoride in tandpasta:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tSKToTFitd0[/youtube]

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Kosmos » Thu Dec 02, 2010 00:16

Image

Hersenen met nadi's waarbij de goden symbolen blijken voor innerlijke functies. De Ganges die uit Shiva voortvloeit, blijkt symbool voor een nadi.
Last edited by Kosmos on Fri Dec 03, 2010 15:03, edited 1 time in total.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Kosmos » Thu Dec 02, 2010 00:33

Hanco Elenbaas wrote:In dit interview uit april 2010 zegt Jay Weidner dat de verdwaasde staat en de onbetrokkenheid van onze medemensen voor een belangrijk deel te wijten is aan de verkalking van de pijnappelklier (nauw verbonden aan onze 'kosmische antenne', het epifysechakra waarbij Carlos Castaneda een paar belangrijke kanttekeningen geplaatst heeft), welk proces bevorderd wordt door het toevoegen van fluoride aan drinkwater en tandpasta.

Luister vanaf circa 6:35

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XdVNcP_Mdfg[/youtube]

In Nederland wordt het kraanwater niet gefluorideerd, dus hier moet men het hebben van de fluoride in de tandpasta om zombies te creëren.
Wikipedia wrote:In sommige landen, met name Ierland, de Verenigde Staten en Canada wordt een deel van het drinkwater gefluorideerd. Anno 2008 wordt dit in Nederland en België na discussie niet meer gedaan. Het gebruik van fluoride ter voorkoming van cariës begon in Amerika in de dertiger jaren van de twintigste eeuw, toen de effecten merkbaar werden van onbedoelde fluoridering van bronwater door de zware industrie.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Hanco Elenbaas » Thu Dec 02, 2010 02:09

Kosmos wrote:
Wikipedia wrote:In sommige landen, met name Ierland, de Verenigde Staten en Canada wordt een deel van het drinkwater gefluorideerd. Anno 2008 wordt dit in Nederland en België na discussie niet meer gedaan. Het gebruik van fluoride ter voorkoming van cariës begon in Amerika in de dertiger jaren van de twintigste eeuw, toen de effecten merkbaar werden van onbedoelde fluoridering van bronwater door de zware industrie.
Al in de jaren zestig is fluoridering van het kraanwater in Nederland na heftige discussies tegengehouden. Ik kan me niet herinneren dat van fluoridering daarna ooit weer sprake is geweest. Wikipedia kan door iedereen worden volgekladderd en is dus hoogst onbetrouwbaar, maar het kan zijn dat ik iets gemist heb. Is ons kraanwater na 1973 ooit nog gefluorideerd geweest Tjalling?

Eustace Mullins wijdde in 'Murder by Injection' in 1988 een heel hoofdstuk (5) aan 'The Fluoridation Conspiracy'. In pdf dankzij Biblioteca Pleyades: http://www.bibliotecapleyades.net/archi ... ection.pdf

In het begin van deze video, met het derde deeltje van een interview uit 1993, vertelt Mullins er iets over.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=91pFY7YoWtg[/youtube]


Een dame uit Nijmegen heeft tweeënhalf jaar geleden voor haar Volkskrantblog een aardig artikel samengesteld:

Fluor tast pijnappelklier aan
http://www.vkblog.nl/bericht/204578/Flu ... lklier_aan

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Kosmos » Thu Dec 02, 2010 16:19

Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote:
Wikipedia wrote:In sommige landen, met name Ierland, de Verenigde Staten en Canada wordt een deel van het drinkwater gefluorideerd. Anno 2008 wordt dit in Nederland en België na discussie niet meer gedaan. Het gebruik van fluoride ter voorkoming van cariës begon in Amerika in de dertiger jaren van de twintigste eeuw, toen de effecten merkbaar werden van onbedoelde fluoridering van bronwater door de zware industrie.
Al in de jaren zestig is fluoridering van het kraanwater in Nederland na heftige discussies tegengehouden. Ik kan me niet herinneren dat van fluoridering daarna ooit weer sprake is geweest. Wikipedia kan door iedereen worden volgekladderd en is dus hoogst onbetrouwbaar, maar het kan zijn dat ik iets gemist heb. Is ons kraanwater na 1973 ooit nog gefluorideerd geweest Tjalling?
Het artikel uit Wikipedia ondersteunt je claim. Er staat anno 2008, niet sinds. Sinds wanneer fluoride niet meer in het leidingwater zit, weet ik niet. Wel opmerkelijk dat het invloed heeft op de pijnappelklier. Voortaan maar geen fluortandpasta meer...
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Hanco Elenbaas » Thu Dec 02, 2010 19:36

Kosmos wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote:
Al in de jaren zestig is fluoridering van het kraanwater in Nederland na heftige discussies tegengehouden. Ik kan me niet herinneren dat van fluoridering daarna ooit weer sprake is geweest. Wikipedia kan door iedereen worden volgekladderd en is dus hoogst onbetrouwbaar, maar het kan zijn dat ik iets gemist heb. Is ons kraanwater na 1973 ooit nog gefluorideerd geweest Tjalling?
Het artikel uit Wikipedia ondersteunt je claim. Er staat anno 2008, niet sinds. Sinds wanneer fluoride niet meer in het leidingwater zit, weet ik niet. Wel opmerkelijk dat het invloed heeft op de pijnappelklier. Voortaan maar geen fluortandpasta meer...
Parodontax tandpasta is een uitstekend alternatief! Weleda heeft ook fluoridevrije tandpasta.

Fluoridering van het kraanwater is door de Hoge Raad in 1973 verboden. Ook Wikipedia maakt daat melding van op http://nl.wikipedia.org/wiki/Drinkwater
Op 22 juni 1973 maakte de Hoge Raad een einde aan de fluoridering van drinkwater [2]. In het arrest stelde de raad dat deze ingreep van de overheid geen wettelijke grondslag had: "de toevoeging van stoffen aan het drinkwater teneinde daarmee een geheel buiten de eigenlijke drinkwatervoorziening gelegen doel te dienen daarom een maatregel is van zo ingrijpende aard dat, zonder wettelijke grondslag, niet kan worden aangenomen dat een waterleidingbedrijf daartoe bij de vervulling van zijn taak tot het leveren van 'deugdelijk drinkwater' de vrijheid heeft"


Maar wie zich verdiept in wat wé'wordt toegevoegd aan kraanwater, prefereert Spa blauw. :wink:

User avatar
Eric Sanders
Posts: 1211
Joined: Fri Sep 19, 2003 10:30
Location: Nijmegen
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Eric Sanders » Fri Dec 03, 2010 10:28

Hanco Elenbaas wrote:Parodontax tandpasta is een uitstekend alternatief! Weleda heeft ook fluoridevrije tandpasta.
Mijn tandartse (in opleiding) beweerde dat als je poetst met fluoride vrije tandpasta je net zo goed niet kunt poetsen. Maar nu ik er over nadenk, ze ziet er wel erg Arisch uit!
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

ildjarn
Posts: 1537
Joined: Tue Aug 22, 2006 15:38
Real name: Joost de Heer

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by ildjarn » Fri Dec 03, 2010 14:10

Kosmos wrote:Leuk ook de combinatie met een harp, die geassocieerd wordt met engelen (resoneren mert de Goddelijke frequentie).
Dat is geen harp, maar een lier.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Hanco Elenbaas » Fri Dec 03, 2010 16:01

Eric Sanders wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Parodontax tandpasta is een uitstekend alternatief! Weleda heeft ook fluoridevrije tandpasta.
Mijn tandartse (in opleiding) beweerde dat als je poetst met fluoride vrije tandpasta je net zo goed niet kunt poetsen. Maar nu ik er over nadenk, ze ziet er wel erg Arisch uit!
Jij hebt die fluoride niet meer nodig Eric. Jouw pijnappelklier is immers al minstens 7 jaar geleden buiten werking gesteld. Deze ervaren Amerikaanse tandarts is het oneens met jouw adviseuse:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jEaYyfWJcdc[/youtube]

User avatar
Eric Sanders
Posts: 1211
Joined: Fri Sep 19, 2003 10:30
Location: Nijmegen
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Eric Sanders » Fri Dec 03, 2010 16:26

Hanco Elenbaas wrote:
Eric Sanders wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Parodontax tandpasta is een uitstekend alternatief! Weleda heeft ook fluoridevrije tandpasta.
Mijn tandartse (in opleiding) beweerde dat als je poetst met fluoride vrije tandpasta je net zo goed niet kunt poetsen. Maar nu ik er over nadenk, ze ziet er wel erg Arisch uit!
Jij hebt die fluoride niet meer nodig Eric. Jouw pijnappelklier is immers al minstens 7 jaar geleden buiten werking gesteld. Deze ervaren Amerikaanse tandarts is het oneens met jouw adviseuse:
Nope. Hij praat over fluoride in tapwater, niet over fluoride in tandpasta. Mijn pijnappelklier mag dan wel niet meer werken, de rest van mijn hersenen doet het nog prima.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Hanco Elenbaas » Fri Dec 03, 2010 16:44

Eric Sanders wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Eric Sanders wrote: Mijn tandartse (in opleiding) beweerde dat als je poetst met fluoride vrije tandpasta je net zo goed niet kunt poetsen. Maar nu ik er over nadenk, ze ziet er wel erg Arisch uit!
Jij hebt die fluoride niet meer nodig Eric. Jouw pijnappelklier is immers al minstens 7 jaar geleden buiten werking gesteld. Deze ervaren Amerikaanse tandarts is het oneens met jouw adviseuse:
Nope. Hij praat over fluoride in tapwater, niet over fluoride in tandpasta. Mijn pijnappelklier mag dan wel niet meer werken, de rest van mijn hersenen doet het nog prima.
Was het maar waar dat jouw hersenen het net zo goed doen als jij je verbeeldt Eric! In de beschrijving bij de Bill Osmunson video kun je lezen: "Fluoride has been proven since the 1920's to lower IQ at least 10-15 points." :D


De Volkskrantblogschrijfster vertelde al: "Als ik echter denk aan mijn opa die het advies kreeg om bij zware hartproblemen een pilletje onder de tong te plaatsen omdat het daar snel wordt opgenomen in de bloedstroom, lijkt het me ook niet meer dan logisch om te veronderstellen dat er tijdens het tandenpoetsen ook veel fluoride in de bloedstroom terechtkomt. De pijnappelklier heeft vanwege de hormoonfunctie een belangrijk station aan diezelfde bloedbaan en neemt zo ook veel fluoride op."

Ik gebruik al 25 jaar Parodontax zonder fluoride en mijn tandartsen hebben in die tijd nauwelijks iets aan mij verdiend. Aan jou waarschijnlijk een stuk meer. Ik ben al verschillende onderzoekjes tegengekomen waaruit bleek dat fluoride in tandpasta geen enkel positief effect had op het gebit. :(

Post Reply