Bewustzijnsfilosofie

Post Reply
User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Kosmos » Sun Apr 11, 2010 23:30

Krishna beveelt al dagelijkse meditatie aan en het blijkt anno 2010 dat het zeer gezond is.
Zelf sla ik geen dag over voor een geestelijke douche!

http://www.niburu.nl/index.php?articleID=23038
Meditatie wordt al langer gebruikt om stress te bedwingen en te ontspannen. Nu blijkt de techniek ook zeer efficiënt in de strijd tegen psychologische problemen zoals depressies.

De twee studies, een aan de Charles Drew University in Los Angeles en de University of Hawaii namen honderd 55-plussers onder de loep die risico liepen op hart- en vaatziekten. Degene die twee keer per dag 20 minuten mediteerden hadden 48 procent minder depressieve gevoelens dan wie de voeding aanpaste en veel ging bewegen.

"Deze klinisch significante verminderingen in depressieve gevoelens zonder medicatie of theraptie suggereert dat transcedentale mediatie mentale en daarmee verbonden fysieke problemen kan verbeteren", aldus medisch expert Robert Schneider.

Hart- en vaatziekten
Eerder bleek al uit onderzoek dat het aantal hartaanvallen, beroertes en doden 47 procent verminderde bij wie mediteerde. Volgens experts ligt dat aan het feit dat meditatie de bloeddruk verlaagt en de bloedvaten openhoudt.

Wereldvrede
Transcendentale meditatie maakte zo'n 50 jaar geleden, in volle hippietijd, opgang. Onder meer The Beatles waren grote fan. Transcendentale meditatie kenmerkt zich vooral door het herhalen van een mantra die innerlijke rust moet brengen. In tegenstelling tot andere technieken kan het in enkele dagen geleerd worden. 'Uitvinder' yogi Maharishi Mahesh claimde in 1957 dat er 1000 jaar lang wereldvrede zou zijn als 1 procent van de wereldbevolking dagelijks een half uur zou mediteren.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Ganesha
Posts: 676
Joined: Sun Feb 24, 2008 22:07

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Ganesha » Mon Apr 12, 2010 02:35

Zeer verstandig Kosmos. Ik zelf mediteer 2xdaags 20 minuten, doet mij goed. TM wordt o.a ook beoefend door de regisseur David Lynch.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Kosmos » Sun May 02, 2010 00:10

Zoals bekend veronderstelden de Griekse filosofen minstens 4, meestal 5, stoffelijke elementen:
Aarde, water, lucht, vuur en ether.
Deze elementen zijn ontleend aan de Bhagavad Gita, al worden er daar nog 4 niet-stoffelijke elementen genoemd.
Gister las ik in de Unagita (vervolg op de Bhagavad Gita, waarin Krishna de wijsheid uit de Gita nogmaals, maar nu op andere wijze openbaart aan zijn vriend Arjuna - hij is alles wat Krishna ten tijde van de slag bij Kukusetra onderwees, weer vergeten! ) dat ether (of beter: ruimte) in het sanskriet akasha (westerse spelling) heet (Sanskriet: akasa, met puntje onder de s, dus sj, Krishna schrijf je in het sanskriet als Krsna met puntjes onder r s en n)
Akasha.... :shock:
Een ouwe bekende, het Kosmische Akashaveld wordt o.a. beschreven door Laszlo. Vandaar dus het Akashaveld. Akasha = ruimte
Image

Arjuna en Krishna tijdens de slag bij Kuruksetra
Last edited by Kosmos on Thu Nov 11, 2010 21:21, edited 3 times in total.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Kosmos » Wed May 26, 2010 00:05

Pim van Lommel - Eindeloos bewustzijn
Een wetenchappelijke visie op de bijna-dood-ervaring*

Zie voor een samenvatting van dit boek:

http://www.stenoomen.com/blog/59/Pim_va ... stzijn.htm

Als ik het me goed herinner beval Eric Sanders mij ooit aan het boek van Pim te lezen. Zijn vriendin is namelijk minder star en dogmatisch als Eric zelf ( :D ) en staat wel open voor niet-materialistische visies... Zij had het boek gelezen, herinner ik me. Ik zag het dit weekend bij een damvriendje (Paalaap) liggen en MOEST het lenen!
Ik wil Eric hartelijk danken voor de tip! Ik kan hem ook adviseren dit uitstekende boek zelf te lezen, aangezien de argumenten dat het bewustzijn non-lokaal van aard is en dus niet ontspringt aan de hersenen (voor 0%) na dit onderzoek eigenlijk wel zo goed als bewezen zijn m.i. Alle andere (materialistische) verklaringen voor BDE worden ontkracht.
Ik heb de eerste 150 bladzijden gelezen en zie tot mijn niet geringe vreugde dat Pim net als ik de metafoor van de TV geeft. Toen ik functieleer studeerde was de stelling dat bewustzijn niet voortkomt uit het brein, maar juist het brein voedt, nog reden voor gelach...
Het is niet de TV die het programma uitzendt, maar de zendmast die elekromagnetische velden produceert, die opgevangen door de apparatuur in de TV een uitzending opleveren. Zo is het non-lokale, universele bewustzijn verantwoordelijk voor het opwekken van menselijk bewustzijn via de menselijke hersenen. Het verschil in bewustzijn van mensen zit hem in het verschil in de hersenen tussen mensen (en voor zoogdieren geldt hetzelfde).
Er zijn dus talloze mensen wier hersenfuncties 100% uitgeschakeld zijn en die toch helder bewustzijn ervaren - veel helderder dan wanneer gefilterd door de hersenen! (probeer dit te begrijpen) De mensen treden na een BDE uit, zien zichzelf liggen, reizen door een mystieke tunnel richting licht, voelen zich enorm vredig, ontmoeten (overleden) familieleden en kosmische lichtwezens en zien hun leven terug. Ook krijgen zij uitleg over de zin van het leven (waarom er ziektes en conflicten zijn bijvoorbeeld). Alles is anders dan de orthodoxe religies beschrijven (maar m.i. overeenkomstig de gnostiek!), veel mooier, toleranter en speelser! Veel kosmischer! Er heerst een sfeer van totale acceptatie en onvoorwaardeljike liefde. Het terug moeten (je tijd is nog niet gekomen) wordt als een teleurstelling ervaren...

Jezus zei (in het evangelie van Thomas): Ik zal je geven wat geen oor gehoord heeft, wat geen oog gezien heeft en wat in geen mensenhart is opgekomen...
Meer over dit baanbrekende boek volgt...
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Eric Sanders
Posts: 1211
Joined: Fri Sep 19, 2003 10:30
Location: Nijmegen
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Eric Sanders » Wed May 26, 2010 11:41

Kosmos wrote:Als ik het me goed herinner beval Eric Sanders mij ooit aan het boek van Pim te lezen. Zijn vriendin is namelijk minder star en dogmatisch als Eric zelf ( :D ) en staat wel open voor niet-materialistische visies... Zij had het boek gelezen, herinner ik me. Ik zag het dit weekend bij een damvriendje (Paalaap) liggen en MOEST het lenen!
Ik wil Eric hartelijk danken voor de tip! Ik kan hem ook adviseren dit uitstekende boek zelf te lezen, aangezien de argumenten dat het bewustzijn non-lokaal van aard is en dus niet ontspringt aan de hersenen (voor 0%) na dit onderzoek eigenlijk wel zo goed als bewezen zijn m.i. Alle andere (materialistische) verklaringen voor BDE worden ontkracht.
Er mankeert nogal wat aan je herinnering. Wat wel klopt is dat wij naar een lezing zijn geweest van Pim van Lommel en mijn (inmiddels ex-) vriendin het boek (ongelezen) in haar bezit heeft. Die lezing was weinig overtuigend en erg onwetenschappelijk. Overigens ben ik lang niet zo star en dogmatisch als mijn cynisme misschien doet vermoeden.
Hoe dan ook: graag gedaan!
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Kosmos » Wed May 26, 2010 15:54

Eric Sanders wrote:
Kosmos wrote:Als ik het me goed herinner beval Eric Sanders mij ooit aan het boek van Pim te lezen. Zijn vriendin is namelijk minder star en dogmatisch als Eric zelf ( :D ) en staat wel open voor niet-materialistische visies... Zij had het boek gelezen, herinner ik me. Ik zag het dit weekend bij een damvriendje (Paalaap) liggen en MOEST het lenen!
Ik wil Eric hartelijk danken voor de tip! Ik kan hem ook adviseren dit uitstekende boek zelf te lezen, aangezien de argumenten dat het bewustzijn non-lokaal van aard is en dus niet ontspringt aan de hersenen (voor 0%) na dit onderzoek eigenlijk wel zo goed als bewezen zijn m.i. Alle andere (materialistische) verklaringen voor BDE worden ontkracht.
Er mankeert nogal wat aan je herinnering. Wat wel klopt is dat wij naar een lezing zijn geweest van Pim van Lommel en mijn (inmiddels ex-) vriendin het boek (ongelezen) in haar bezit heeft. Die lezing was weinig overtuigend en erg onwetenschappelijk. Overigens ben ik lang niet zo star en dogmatisch als mijn cynisme misschien doet vermoeden.
Hoe dan ook: graag gedaan!
Waarom vind je de lezing onwetenschappelijk en niet overtuigend?
Zelf vind ik het boek erg overtuigend. Materialistische verklaringen blijken zwaar tekort te schieten om een BDE te verklaren.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Eric Sanders
Posts: 1211
Joined: Fri Sep 19, 2003 10:30
Location: Nijmegen
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Eric Sanders » Wed May 26, 2010 17:39

Kosmos wrote:
Eric Sanders wrote:
Kosmos wrote:Als ik het me goed herinner beval Eric Sanders mij ooit aan het boek van Pim te lezen. Zijn vriendin is namelijk minder star en dogmatisch als Eric zelf ( :D ) en staat wel open voor niet-materialistische visies... Zij had het boek gelezen, herinner ik me. Ik zag het dit weekend bij een damvriendje (Paalaap) liggen en MOEST het lenen!
Ik wil Eric hartelijk danken voor de tip! Ik kan hem ook adviseren dit uitstekende boek zelf te lezen, aangezien de argumenten dat het bewustzijn non-lokaal van aard is en dus niet ontspringt aan de hersenen (voor 0%) na dit onderzoek eigenlijk wel zo goed als bewezen zijn m.i. Alle andere (materialistische) verklaringen voor BDE worden ontkracht.
Er mankeert nogal wat aan je herinnering. Wat wel klopt is dat wij naar een lezing zijn geweest van Pim van Lommel en mijn (inmiddels ex-) vriendin het boek (ongelezen) in haar bezit heeft. Die lezing was weinig overtuigend en erg onwetenschappelijk. Overigens ben ik lang niet zo star en dogmatisch als mijn cynisme misschien doet vermoeden.
Hoe dan ook: graag gedaan!
Waarom vind je de lezing onwetenschappelijk en niet overtuigend?
Zelf vind ik het boek erg overtuigend. Materialistische verklaringen blijken zwaar tekort te schieten om een BDE te verklaren.
Onwetenschappelijk:
Hij gebruikt een tabel, staat ook in het boek, met hoe en hoeveel mensen met en zonder BDE vlak na en tien jaar na een hartstilstand over bepaalde dingen denken (weet de details niet precies). Daarbij geeft hij geen absolute aantallen, maar alleen percentages. Als je goed naar de percentages, zie je dat het aantal personen erg klein is (steeds veelvouden van 12,5% meen ik), waardoor de resultaten statistisch niets voorstellen.
Niet overtuigend:
Hij had naar de lezing iemand meegenomen die zelf een BDE had ervaren. Deze begon een heel sneu verhaal te houden dat ze als kind al heel anders was en dingen zag die anderen niet zagen en altijd al paranormaal was geweest en nooit begrepen werd en blablabla. Ofwel, iemand die voor de BDE ook al in apart was. Dat zal allemaal wel, maar als hij nu een hardcore materialist had meegenomen, die een BDE had gehad en voor mijn part daardoor anders was gaan denken, had ik dat veel overtuigender gevonden.

En zo waren er nog wat dingen, die ik me nu niet meer zo 123 kan herinneren.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Kosmos » Thu May 27, 2010 17:39

Eric Sanders wrote:
Onwetenschappelijk:
Hij gebruikt een tabel, staat ook in het boek, met hoe en hoeveel mensen met en zonder BDE vlak na en tien jaar na een hartstilstand over bepaalde dingen denken (weet de details niet precies). Daarbij geeft hij geen absolute aantallen, maar alleen percentages. Als je goed naar de percentages, zie je dat het aantal personen erg klein is (steeds veelvouden van 12,5% meen ik), waardoor de resultaten statistisch niets voorstellen.
De steekproef betreft 62 personen, inderdaad vrij klein om statistische conclusies te trekken. Het is natuurlijk lastig om meer mensen te krijgen in zo'n steekproef. De antwoorden die mensen geven komen wel overeen met andere studies naar BDE. Om statistisch sterk te staan zou er meer onderzoek gedaan moeten worden nog, dat ben ik met je eens.
Wat echter volkomen duidelijk is, is dat mensen uittredingen meemaken, een helder bewustzijn ervaren en in een andere dimensie terechtkomen, buiten onze tijdruimte. Men ontmoet ook steevast overleden familieleden.
Eric Sanders wrote:Niet overtuigend:
Hij had naar de lezing iemand meegenomen die zelf een BDE had ervaren. Deze begon een heel sneu verhaal te houden dat ze als kind al heel anders was en dingen zag die anderen niet zagen en altijd al paranormaal was geweest en nooit begrepen werd en blablabla. Ofwel, iemand die voor de BDE ook al in apart was. Dat zal allemaal wel, maar als hij nu een hardcore materialist had meegenomen, die een BDE had gehad en voor mijn part daardoor anders was gaan denken, had ik dat veel overtuigender gevonden.
En zo waren er nog wat dingen, die ik me nu niet meer zo 123 kan herinneren.
Ik begrijp dat het overtuigender zou zijn als een hardcore materialist een BDE zou melden. Er zijn genoeg atheïsten die een BDE meemaken.
Mijn atheïstische oom heeft als kind een BDE gehad toen hij bijna verdronk. Hij zag kosmische figuren in witte gewaden naar hem wenken aan de andere kant van het water, totdat hij weer bijkwam. Ik ken een atheïst die zijn overleden broer aan zijn bed zag staan. Mijn zwager heeft een uittredingservaring gehad, waarbij hij mijn overleden zuster ontmoette. Allemaal bepaald geen zweverige figuren.
Ik vind zelf vooral interessant dat materialistische verklaringen voor deze ervaringen falen. Veel artsen geloven niet dat mensen een BDE hebben, omdat het volgens hen niet kan! Het kan ook niet dat je hersenen niet functioneren en er toch bewustzijn is volgens de huidige materialistische visie. Maar deze kinderachtige visie is niet meer dan een abberatie in de menselijke ontwikkeling. Er is nooit zoveel onwetendheid geweest over de essentie van het mens-zijn als door het materialisme is gecreëerd. Ik voorspel dat die onwetendheid de komende decennia rap plaats zal maken voor het besef dat bewustzijn non-lokaal is en de mens een dualistisch wezen is, waarbij bewustzijn het brein voedt, menselijk bewustzijn creërend. Wat mensen nou nooit snappen is dat menselijk bewustzijn lager is dan universeel bewustzijn. Neem alleen al dat mensen slechts elektromagnetische golflenten tussen 300 en 800 nanometer - een fractie van het spectrum maar - bewust kunnen waarnemen, de rest van de golflengten zie je niet. Maar golflengten van 300 meter bestaan ook, maar je ziet ze niet, maar als je naar de radio luistert, hoor je wél het resultaat.
En dan zou het dus heeeeel vreemd zijn dat er mensen zijn die waarnemingen hebben van deze frequenties, zoals de miljoenen mensen die geesten zien? Gewoon een gebrek aan voorstellingsvermogen van de meeste mensen.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Kosmos » Wed Jun 09, 2010 18:47

Schitterende synthese tussen moderne wetenschap en oude Oosterse kennis, waarin verduidelijkt wordt hoe menselijk bewustzijn werkt.
(Er zijn 5 delen)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WgXUxQJcmFw[/youtube]
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Kosmos » Fri Jun 11, 2010 00:07

Kosmos wrote:Schitterende synthese tussen moderne wetenschap en oude Oosterse kennis, waarin verduidelijkt wordt hoe menselijk bewustzijn werkt.
(Er zijn 5 delen)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WgXUxQJcmFw[/youtube]
Nogmaals de 5-delige, fraaie uiteenzetting beluisterd over de werking van het brein en het ontstaan van hogere beuwstzijnstoestanden.
Het unifying field is hetzelfde als het zero-energy-field of Akashaveld.
In het sanskriet: Brahma.

Natuurlijk maakt deze geleerde niet de fout die materialisten maken door te denken dat het brein bewustzijn creëert (vergelijk de foute veronderstellingen: de TV creëert een programma, de radio creëert muziek), neen, simpel gezegd geldt:
Het menselijk brein is in staat de onbegrensde mogelijkelijkheden van de Kosmos (Brahma) te REFLECTEREN.
Wel geinig dat in de moderne kosmologie de hoogste dimensie van de kosmos een braan genoemd wordt, hetgeen verdacht veel lijkt op de term Brahma. We zien ook dat materie voortkomt uit de nothingness (zero-energy-field) net als in de kwantummechanica. De kwantummechanica heeft het deterministische wereldbeeld van westerse geleerden totaal op zijn kop gezet...
De grap van nothingness is dat het oneindig potentiaal heeft. Daarom bevat ruimte op 0 kelvin (zero-energy) oneindige potentiële energie...

Goed bestuderen deze colleges, Bart Terwel, Sander Spaans e.a.: Dit is precies de synthese tussen oude en nieuwe kennis waar maya's naar hunkeren en waarvan ik zeg: Dit is nou echte wetenschap! Vedakennis gerelateerd aan moderne neurofysiologie.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Kosmos » Thu Nov 11, 2010 21:18

Toen ik zondagmiddag de Tv aanzette viel ik middenin een uitzending van de Boeddhistische Omroep over het boek van Pim van Lommel: Eindeloos bewustzijn. Ik heb de uitzending daarna nogmaals bekeken op Uitzending gemist.

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1010445
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Ganesha
Posts: 676
Joined: Sun Feb 24, 2008 22:07

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Ganesha » Fri Nov 12, 2010 07:10

Quote Kosmos: "Schitterende synthese tussen moderne wetenschap en oude Oosterse kennis, waarin verduidelijkt wordt hoe menselijk bewustzijn werkt".

Trancedente Meditatie is inderdaad gebaseerd o.a. gebaseerd op de veda's. Interressant hoe je aan deze 5 programma's gekomen bent?
Wist je dat Deepak Choopra voorheen ook TM beoefende en inmiddels zijn eigen weg is gegaan.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Kosmos » Fri Nov 12, 2010 20:23

Ganesha wrote:Quote Kosmos: "Schitterende synthese tussen moderne wetenschap en oude Oosterse kennis, waarin verduidelijkt wordt hoe menselijk bewustzijn werkt".

Trancedente Meditatie is inderdaad gebaseerd o.a. gebaseerd op de veda's. Interressant hoe je aan deze 5 programma's gekomen bent?
Wist je dat Deepak Choopra voorheen ook TM beoefende en inmiddels zijn eigen weg is gegaan.
Van mij hoeft het niet persé transcendente meditatie zijn, d.w.z. meditatie op een mantra. Je kunt je bijv. ook op je adem concentreren.
Deepak Chopra is auteur van spirituele boeken (paar van gelezen) en hij draagt met zijn warme stem gedichten van Rumi voor (zie http://www.youtube.com/watch?v=iYfmLpUG ... re=related in het Engels. Ik luister er bijna dagelijks naar.
Heb ook een boek over het Soefisme gekocht, een hoogstaande filosofische stroming net als Vedanta en Boeddhisme.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Ganesha
Posts: 676
Joined: Sun Feb 24, 2008 22:07

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Ganesha » Fri Nov 12, 2010 21:52

De video's die je laat zien zijn echt gemaakt door de TM beweging.
Van mij mag een ieder op zijn/haar eigen manier mediteren. Verder interressante boeken die je leest.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Kosmos » Fri Nov 12, 2010 23:21

Ganesha wrote:De video's die je laat zien zijn echt gemaakt door de TM beweging.
Van mij mag een ieder op zijn/haar eigen manier mediteren. Verder interressante boeken die je leest.
Ja, dat begrijp ik dat dit reclame is voor TM. Maar je kunt een mantra 'kopen' bij de TM-beweging .... Spreekt mij dus minder aan.
Ik bedoelde dat TM prima is maar andere meditatie ook.
Hier even een wetenschappelijk bericht over hoe gezond meditatie is. Dankzij langere telomeren blijft mijn geest lekker jong...

Wetenschappers ontdekken hoe je jong blijft: met meditatie.
Stress zorgt voor vroegtijdige veroudering van ons lichaam, dus smeren we met anti-rimpelcrèmes en injecteren Botox. Maar wetenschappers hebben nu een gemakkelijkere manier ontdekt om jouw lichaam jong en gezond te houden: mediteren.

Verzet je biologische klok

Onderzoekers aan de Universiteit van Californië, onder wie ook Nobelprijswinnares Elizabeth Blackburn, ontdekten dat je door te mediteren beter bent opgewassen tegen stress. Het werkt zo: door meditatie maakt het lichaam meer telomerase aan. Dit enzym verlengt de telomeren: het deel van je DNA dat wij ook wel kennen als de biologische klok. Hoe langer je telomeren, hoe jonger je biologisch gezien bent. Door te mediteren verzet je dus eigenlijk jouw biologische klok.

Het onderzoeksteam heeft de hoeveelheid telomerase gemeten bij dertig deelnemers na een intensieve meditatie-retraite van drie maanden. Zij bleken eenderde meer telomerase in hun bloed te hebben dan de controlegroep. Zij die het meest gemediteerd hadden, voelden zich ook het best. Weg dus met de anti-rimpelcrèmes en botox-injecties. Mediteren is het antwoord.

Andere voordelen van meditatie
In de huidige maatschappij is het niet gemakkelijk om rust te vinden. En daarom komt mediteren steeds meer in. En niet alleen om jong te blijven. Volgens website mens-en-gezondheid.infonu.nl helpt meditatie ontspannen, de gedachtenstroom tot rust te brengen en intenser het huidige moment te beleven. Maar mediteren geeft je ook mentale kracht en betere focus. Het helpt helder te denken en weloverwogen beslissingen te nemen. Daarnaast leidt een betere beheersing van gevoelens en emoties tot een verbetering van je sociale leven.

Bron: http://www.hetkanwel.net/2010/11/10/13735/
Heaven is no location, but a state of mind

Post Reply