Bewustzijnsfilosofie

Post Reply
Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Eric van Dusseldorp » Thu Dec 17, 2009 23:02

Kosmos wrote:Ik wil even reageren op het interessante stukje van Ganesha.
Ik ben zonder godsdienst opgevoed. Vandaar dat het logisch was dat ik mijn spirituele reis begon als impersonalist. Voor een impersonalist is de Kosmos schepper en schepping tegelijk. Deze visie komt niet verder dan de abstractie van de Kosmos (= Brahma). God kent een abstract aspect (Brahma), maar ook een persoonlijk aspect: Krishna (= Kristos = Christus), die parashiva, paravishnu en parabrahma is (boven Shiva, Vishnu en Brahma uitgaat). God bevat alles in de Kosmos, maar is ook persoonlijk aanwezig in of buiten de Kosmos (als Govinda, de transcendente God) en is aanwezig als de Superziel in ieders hart (als de immanente God, Vishnu). Ook in het hart van dieren en zelfs bomen en planten hebben een ziel en Superziel.
De bedoeling van het leven is om te genieten (jazeker, existence is a game!) en geestelijk genot is hoger dan materialistisch genot. Geestelijk genot neemt toe naarmate je relatie met God beter wordt. Het aangaan van een persoonlijke relatie met God is iets wat voorbestemd is aan mensen. Dieren hebben een ziel en dus ook bewustzijn, maar niet zo hoog om na te denken over God. (etc.)
Je moet eens een keer mee naar Thailand, Tjalling.
Daar geloven ze dit soort dingen ook.
En daar heb je ook nog lekkere wijven.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

User avatar
Ganesha
Posts: 676
Joined: Sun Feb 24, 2008 22:07

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Ganesha » Thu Dec 17, 2009 23:14

Hallo Eric, Thailand is een mooi land en in zekere zin kan het ook zeer spiritueel zijn. Het bezoeken van Thailand kan ik dan ook zeker aanraden
Echter het heeft niets te maken met de woorden van Kosmos. (3 % van de Thai beleid het Bhoedisme. Dat is toch echt wat anders dan de Ayurveda.
Buiten dat "en er zijn ook lekkere wijven". Leuk voor je echtgenote dat je zo over haar praat.
Tevens zal Kosmos die net aangeeft dat het geestelijke genot hoger is dan het lichamelijke
door jouw uitspraak meteen het vliegtuig naar Thailand nemen.
Ik ga er vanuit dat jij met de kerst wel weer in Thailand bent en wens jouw en je vrouw veel plezier en ( spirituele) gezondheid in 2010.

User avatar
Ganesha
Posts: 676
Joined: Sun Feb 24, 2008 22:07

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Ganesha » Fri Dec 18, 2009 07:07

In mijn vorige post,bedoelde ik natuurlijk 93% van de Thai beleid het Boeddhisme

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Kosmos » Fri Dec 18, 2009 20:50

Eric van Dusseldorp wrote:
Kosmos wrote:Ik wil even reageren op het interessante stukje van Ganesha.
Ik ben zonder godsdienst opgevoed. Vandaar dat het logisch was dat ik mijn spirituele reis begon als impersonalist. Voor een impersonalist is de Kosmos schepper en schepping tegelijk. Deze visie komt niet verder dan de abstractie van de Kosmos (= Brahma). God kent een abstract aspect (Brahma), maar ook een persoonlijk aspect: Krishna (= Kristos = Christus), die parashiva, paravishnu en parabrahma is (boven Shiva, Vishnu en Brahma uitgaat). God bevat alles in de Kosmos, maar is ook persoonlijk aanwezig in of buiten de Kosmos (als Govinda, de transcendente God) en is aanwezig als de Superziel in ieders hart (als de immanente God, Vishnu). Ook in het hart van dieren en zelfs bomen en planten hebben een ziel en Superziel.
De bedoeling van het leven is om te genieten (jazeker, existence is a game!) en geestelijk genot is hoger dan materialistisch genot. Geestelijk genot neemt toe naarmate je relatie met God beter wordt. Het aangaan van een persoonlijke relatie met God is iets wat voorbestemd is aan mensen. Dieren hebben een ziel en dus ook bewustzijn, maar niet zo hoog om na te denken over God. (etc.)
Je moet eens een keer mee naar Thailand, Tjalling.
Daar geloven ze dit soort dingen ook.
En daar heb je ook nog lekkere wijven.
Ja, de impersonalistische boeddhisten weten ook dat elk wezen een ziel heeft. Het boeddisme is een wijze, respectvolle stroming, afgeleid van de Vedaleer. Boeddha nam de wijsheid van Krishna over, vulde het Brahmaan met leegte en gooide Krishna en trwanten eruit ... Het kind met het badwater weggooien vind ik dat. Vedantisten - volgers van de veda's en Bhagavad Gita - (hindoes is een populistische term bedacht door Indiase moslims) beschouwen het boeddhisme als een sekte, waar bij aangetekend moet worden dat een sekte voor hen/ons niet zo'n negatieve connotatie heeft als voor veel westerlingen.
En die lekkere wijven, zijn ze net zo mooi als de gopi's waar Krishna zich zo mee vermaakte, uiteraard uitermate transcendaal...? Krishna heeft trouwens tijdens zijn leven meer dan 16.000 vrouwen gehuwd, dan valt de profeet met zijn 11 vrouwen tegelijk wat tegen... En niemand die ook maar iets te kort kwam, Krishna expandeerde zich leukweg tot 16.000 (16.108 als ik het me goed herinner) voorbeeldige echtgenoten... makje als je God bent.
Zelf ben ik tevreden met 1 vrouw.
Thailand lijkt me wel de moeite waard op zich, alleen ik heb er geen geld voor...
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Hanco Elenbaas » Sat Dec 19, 2009 16:10

David Icke over infinite consciousness, vanaf ca. 3:00.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pIFcjI4hAB0[/youtube]

User avatar
Ganesha
Posts: 676
Joined: Sun Feb 24, 2008 22:07

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Ganesha » Sun Dec 20, 2009 06:54

Hallo Kosmos,

Boeddhisme heeft buiten wat jij stelt nog een ander groot nadeel. Zwoegen om naar het "hoogste staat" te komen en bij de voorlaatste weer terugzakken naar de eerste.
Je komt nooit in het Nirvana. Vind ik een uitermate trieste geachte over de menselijke/ kosmische ontwikkeling.

Dat over het expanderen van Shiva voor zijn Gopi's wist ik niet.
Ik probeer je 16.108 te verklaren, lukt mij niet. Miscchien heeft Hans Jansen een verklaring voor dit nummer ( als het het juiste is?).
Hans wordt als het om cijfers gaat terecht de Mysticus genoemd. Ik pobeer hem altijd met interesse te vlolgen/ goed te luisteren. Na een hele dag( 24 uur) bij Sijbrands zijn blindsimultaan te zijn geweest, viel dat toen niet mee.

Bij Muziek zingt George Harrison over de Gopi's. De Beatles waren ook Trancedente Meditatie beoefenaars. Zijn ook bij Maharishi Yogi geweest. Evenals Michael Jackson ( Zouden daarom Michael en Paul samen een nummer hebben gezongen?
TM volgt de veda's zeer nauwgezet.

Jammer dat Hanco ons weer op de aarde zet met David Icke, schieten we daar nou echt wat mee op?

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Hanco Elenbaas » Sun Dec 20, 2009 12:32

Ganesha wrote: Jammer dat Hanco ons weer op de aarde zet met David Icke, schieten we daar nou echt wat mee op?
Van wat David Icke in die video zegt, kunnen veel mensen nog wel wat opsteken, dus daar schiet menigeen iets mee op. Zo hoor je Icke vanaf 3:20 het volgende uitspreken: "There is no time, there is no sequence of events. No such thing as limitation of distance, of period, time, place. I could be anywhere I wanted to be simultaneously. Thát is who we are and thát is what they want to keep from us, so that we will serve the control system, cause they got no chance when we realize thát's who we are."
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Kosmos » Sun Dec 20, 2009 18:27

Ganesha wrote:Hallo Kosmos,

Boeddhisme heeft buiten wat jij stelt nog een ander groot nadeel. Zwoegen om naar het "hoogste staat" te komen en bij de voorlaatste weer terugzakken naar de eerste.
Je komt nooit in het Nirvana. Vind ik een uitermate trieste geachte over de menselijke/ kosmische ontwikkeling.

Dat over het expanderen van Shiva voor zijn Gopi's wist ik niet.
Ik probeer je 16.108 te verklaren, lukt mij niet. Miscchien heeft Hans Jansen een verklaring voor dit nummer ( als het het juiste is?).
Hans wordt als het om cijfers gaat terecht de Mysticus genoemd. Ik pobeer hem altijd met interesse te vlolgen/ goed te luisteren. Na een hele dag( 24 uur) bij Sijbrands zijn blindsimultaan te zijn geweest, viel dat toen niet mee.

Bij Muziek zingt George Harrison over de Gopi's. De Beatles waren ook Trancedente Meditatie beoefenaars. Zijn ook bij Maharishi Yogi geweest. Evenals Michael Jackson ( Zouden daarom Michael en Paul samen een nummer hebben gezongen?
TM volgt de veda's zeer nauwgezet.

Jammer dat Hanco ons weer op de aarde zet met David Icke, schieten we daar nou echt wat mee op?
Niet Shiva, beste Ganesha, maar Krishna trouwde 16.000 vrouwen! Krishna is de naam voor de hoogste Persoonlijkheid Gods, zoals Hij 5.000 jaar geleden op Aarde verscheen. Govinda, de Hemelse God beschikt over dezelfde gedaante.
De drie Goden die de Kosmos besturen zijn Brahma, Vishnu en Shiva (schepping, instandhouding en vernietiging).
Dat boeddhisten naar het nirvana verlangen is vreemd. Dat ze er niet in kunnen komen wist ik niet. Het nirvana is het grote niets! Boeddha beschrijft het als een staat waar zelfs het zijn/niet-zijn dualisme wordt ontstegen! Inderdaad een deprimerend perspectief...
Dan ga ik liever naar de hemelse planeten! Daar zijn natuurlijk ook de gopi's, want zij zijn in wezen van hoog trancendentaal niveau! In plaats van varken in een volgend leven word ik liever een hemelse gopi (met veel sieraden en een grote neusring haha ).
Wat Hans over het getal 16.108 te melden heeft interesseert me eerlijk gezegd louter als vorm van entertainment, ik heb die getalgoochelarij nooit als iets anders gezien dan als entertainment. Maar de lol is er op een gegeven moment wel af, (vooral als er alleen maar sprake is van monologen en geen dialoog) zoals bij alles wat geen werkelijk, geestelijk genot behelst.
Wie werkelijk spiritueel is, doet m.i. niet mee aan wedstrijden als het NK, die het valse ego niet alleen in stand houden, maar zelfs versterken! Zelf houd ik dan ook op met die kinderachtige wedijver in persoonlijke wedstrijden.
Boeddha wordt trouwens wel beschouwd als een incarnatie van Vishnu (God), net als Ram en Krishna e.a. Wat velen, zelfs onder de hindoes, niet begrijpen is dat Krishna een incarnatie van Vishnu is, maar zelf boven Vishnu staat! Krishna is de persoonlijkheid van God en bevat tevens de energie van onze Kosmos en alle andere Kosmossen! Krishna wordt soms afgebeeld als een verzameling Vishnu-verschijningen, waaronder... Ganesha!

Image

Krishna laat aan het begin van de Slag bij Kukusetra aan Arjuna, aan wie hij de Bhagavad Gita leert, zijn Vishnu-gedaanten zien, waardoor Arjuna begrijpt dat hij onderricht van de Hoogste Persoonlijkheid Gods ontvangt

Krishna verschijnt dus in de Kosmos, terwijl Hij zelf ook de Kosmos is. Voor mij is dat niet moeilijk te geloven, daarvoor ben je tenslotte God.
De laatste incarnatie die nog komen moet, zal Kalki zijn, een ruiter te paard, die past in het begin van het volgende tijdperk dat na 2012 gaat aanbreken. Kali Yuga (deze goddeloze eindtijd) zal ten einde komen over een paar jaartjes en dan zal er weer een tijdperk van godsvrucht en collectief bewustzijn aanbreken.
Voor vele voetballers, pokerspelers en dammers is een man als Icke een geschikte onderwijzer. Icke is een eclecticus die uit verschillende bronnen interessant materiaal selecteert om een groter publiek erop te wijen dat de werkelijkheid anders van aard is dan ze denken. Zelfs mijn eigen vader, niet zo dom volgens maatschappelijke normen, heeft zijn hele leven geloofd dat het bankwezen inclusief de Fed betrouwbaar was... om maar iets te noemen.
En zowat iedereen gelooft nog steeds dat hij zijn lichaam is... de meest dramatische van alle denkfouten...
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Ganesha
Posts: 676
Joined: Sun Feb 24, 2008 22:07

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Ganesha » Mon Dec 21, 2009 04:11

Quote:"Krishna verschijnt dus in de Kosmos, terwijl Hij zelf ook de Kosmos is". Daar kan ik het natuurlijk geheel mee eens zijn. Ik heb dat niet allen voor Krishna aangegeven maar voor alle mensen.

Hans praat ineens graag als het over cijfers maar ook katholieke sektes gaat, bij mij was er toch meer sprake van een dialoog.

Dat ik Shiva en Krishna door elkaar haal is zeer ernstig van mijn kant, ik schaam mij diep.
Goed dat jij mij hier even op wees.

Ik zou mij Kosmos niet zo storen aan mensen die andere waarnemingen hebben van het hier zijn.
Een ieder functioneert op zijn/ haar niveau.

Mijn opmerking naar Hanco was meer een vriendelijke kwinkslag. Natuurlijk zal David Icke waardevolle informatie hebben. Die velen niet weten en misschien ook liever niet willen weten!
Maar het mooie van de kosmos/ veda's laten David Icke toch in het niet vallen?

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Hanco Elenbaas » Mon Dec 21, 2009 15:45

Ganesha wrote:Mijn opmerking naar Hanco was meer een vriendelijke kwinkslag. Natuurlijk zal David Icke waardevolle informatie hebben. Die velen niet weten en misschien ook liever niet willen weten!
Maar het mooie van de kosmos/ veda's laten David Icke toch in het niet vallen?
Die opmerking onderstreept dat je niet goed weet waar David Icke het over heeft, Daan. Hij onthult niet alleen tot in de bittere details de samenzwering die van ons allen een soort slaven heeft gemaakt en ons probeert te verhinderen een belangrijk deel van ons bewustzijn te ontwikkelen. David Icke is vooral geliefd bij zijn lezers en toehoorders omdat hij de mensen helpt inzien hoe zich te bevrijden van allerlei onechte, opgedrongen denkbeelden, waardoor enorme bewustzijnsverruiming mogelijk is. Icke is vergelijkbaar met Carlos Castaneda. Ook Icke leert hoe de vier vijanden (angst, helderheid, macht en ouderdom) kunnen worden verslagen.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

User avatar
Ganesha
Posts: 676
Joined: Sun Feb 24, 2008 22:07

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Ganesha » Mon Dec 21, 2009 19:55

Beste Hanco, dat ik het niet met je eens bent over de belangrijkheid van David Icke wil niet zeggen dat ik jouw You Tubes niet gelzen heb.

Je moet je niet bedienen van de kwalijke methode om mensen die het niet met je eens zijn, als onwetend af te schilderen.

Het belangrijkste verschil tussen David Icke en de Veda's is m.i.:

De Veda's hebben een positieve inslag. Die van David Icke is negatief ( achterdocht, slaven).
Dat Hij daarmee geheel gelijk heeft doet niets af aan het negatieve.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Hanco Elenbaas » Mon Dec 21, 2009 21:24

Ganesha wrote:Beste Hanco, dat ik het niet met je eens bent over de belangrijkheid van David Icke wil niet zeggen dat ik jouw You Tubes niet gelzen heb.

Je moet je niet bedienen van de kwalijke methode om mensen die het niet met je eens zijn, als onwetend af te schilderen.

Het belangrijkste verschil tussen David Icke en de Veda's is m.i.:

De Veda's hebben een positieve inslag. Die van David Icke is negatief ( achterdocht, slaven).
Dat Hij daarmee geheel gelijk heeft doet niets af aan het negatieve.
Nee Daan, ik zeg niet dat je onwetend bent, maar dat je niet weet waar David Icke het over heeft. David Icke helpt ons verlossen van het negatieve door iedereen uit te leggen hoe negatief deze corrupte wereld is vergeleken bij hoe het zou kunnen zijn als wij ons zouden richten op leren hoe we al onze vermogens tot ontwikkeling kunnen brengen, in plaats van bang, slaafs en materialistisch mee te hobbelen met al die opgedrongen leugens en andere flauwekul om ons heen. Wat David Icke presenteert is juist heel positief, zonder rancunes of haatgevoelens jegens de negatieve krachten die onze ontwikkeling belemmeren. Zo ben ik via Icke lang geleden op het spoor gekomen van het waarschijnlijk oudste boek ter wereld, The Emerald Tablets of Thoth-The-Atlantean. En er is zoveel meer schitterends waar Icke ons op attent heeft gemaakt. Het is werkelijk treurig, maar gelukkig tegelijk ook een beetje lachwekkend dat er nog zoveel mensen zijn die zichzelf wijsmaken dat David Icke een negatieve kracht is.

In september had Huib Kraaijeveld namens Frontier een kort interview met David Icke. Dit is een leerzaam deeltje:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=k1X7nEUHQ_o[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3Xdmpn5Ibm0[/youtube]

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Kosmos » Mon Jan 11, 2010 23:40

Het voorgaande was wat religieus getint, laten wij terugkeren naar de Vedanta-filosofie.
Een interessant thema is de vrije wil. Volgens wetenschappers als Libet bezit het brein geen vrije wil.
De Bhagavad Gita erkent dit feit (1)!

Ziehier:

(1) Alle handelingen verlopen in de tijd door het in elkaar weven van de natuurkrachten, maar de mens die zich aan zelfmisleiding overgeeft, denkt dat hij zelf degene is die handelt.

(2) Maar de mens die weet in welke verhouding de natuurkrachten en de handelingen tot elkaar staan, ziet dat sommige natuurkrachten op andere natuurkrachten werken, en wordt hun slaaf niet.


Dit is een bondige en zeer intelligente verhandeling over de beperkingen van de wil, die veel intelligenter is dan de conclusies die Libet trok naar aanleiding van een vrij eenvoudig experiment.

Een korte samenvatting van LIbets experiment:

Pre-empted decisions
Some of the most-discussed experiments in the field are those carried out by Benjamin Libet, which appear to demonstrate that supposedly conscious decisions are already settled before we become aware of them.


Libet asked his experimental subjects to move one hand at an arbitrary moment decided by them, and to report when they made the decision (they timed the decision by noticing the position of a dot circling a clock face). At the same time the electrical activity of their brain was monitored. Now it had already been established by much earlier research that consciously-chosen actions are preceded by a pattern of activity known as a Readiness Potential (or RP). The surprising result was that the reported time of each decision was consistently a short period (some tenths of a second)after the RP appeared. This seems to prove that the supposedly conscious decisions had actually been determined unconsciously beforehand. This seems to lend strong experimental support both to the idea that free will is an illusion (at most, it would seem, there is scope for a last-minute veto by the conscious mind - a possibility which has been much debated since) and to a form of epiphenomenalism .

En dan komt de materialistische schetenwapper niet verder dan de conclusie dat de mens dus geen vrije wil heeft. Typisch de onwetendheid behorend bij Kali-Yuga, en echt heel dom en oppervlakkig geredeneerd!
De Gita voegt nog iets aan Libets observaties toe, wat Libet en co missen.

Libets experiment komt geheel overeen met (1) uit de Gita.
De conclusie is dat mensen ten onrechte hun handeling verklaren als voortkomend uit vrije wil. In werkelijkheid hebben zijn onbewust al een halve seconde eerder besloten dit preoces te starten. Als het bereidheidspotentiaal hoog genoeg is (vergelijk een voortschrijdingsbalk op je pc) wordt de actie uitgevoerd. Er is daarom ruimte (tijd) voor een veto. Dat komt overeen met (2). Als een persoon zich bewust is van hoe de natuur werkt (het brein dus), kan hij besluiten de actie niet uit te voeren! Er is dus wel sprake van een wil, alleen is deze wil niet verbonden aan het brein, maar aan de ziel! De wil komt voort uit de ziel blijkt: immers het bewustzijn beslist echt, maar het brein volgt gewoon de natuurwetten en lijkt slechts iets te beslissen!
Wat Libet niet goed doorziet is dat hoe hoger het bewustzijn, hoe groter de vrijheidsgraden waarover de mens beschikt, hoe sterker dus de wil! Bewustzijnsgroei doet toeval afnemen! De wil groeit evenredig met bewustzijn. Door bewustzijnsgroei wordt de mens van dier (gevangen door de natuurwetten) een mens (met vrije wil). Nietzsche schetste de mens als een touw tussen dier en Ubermensch, een touw gespannen over een ravijn. Hij viel zelf in het ravijn...
Een wetenschapper op een Volkskrantblog wilde de (vrije) wil eens onderuithalen door te vragen: Kun je vandaag beslissen dat je morgen om 4 uur zin aan gebak krijgt? Ik had een eenvoudig antwoord: Jazeker, programmeer je brein gewoon zodanig dat je exact om 4 uur zin krijgt aan gebak (beetje visualisatie). Dat is echt niet zo moeilijk. Iedereen die een cursus NLP heeft geaan, kan het. Weer zien we dat het bewustzijn (de ziel) regeert over het brein!
Die wetenschappers zouden eens de Gita moeten bestuderen, die veel verder is dan de monistische, reductionistische dogmatiek anno 2010.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Kosmos » Tue Jan 12, 2010 00:14

Hanco Elenbaas wrote:David Icke over infinite consciousness, vanaf ca. 3:00.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pIFcjI4hAB0[/youtube]
Wat Icke uitlegt strookt wel met de Vedagebaseerde filosofie.
Hij bechrijft het bewustzijn (Some call it the soul, you are right, I do!) als hoger dan lichaam en geest.
De illusies voortkomend uit de geest, (tijd, ruimte, materie) zich identificerend met tijd-ruimte, noemt Krishna maya. Het is onderdeel van het Kosmische Spel! Wees niet bang, zo is het gepland!
Het huidige tijdperk waarin het materialisme (stroming die beweert dat leven en bewustzijn voortkomen uit materie) en reductionisme (het geheel onderzoeken door de onderdelen te analyseren) en monisme (alleen het lichaam is re-eel, niet de ziel) de mensen hersenspoelt tot slaven van een supergecontroleerde maatschappij, heet kali Yuga en is voorspeld. Wat ook voorspeld is, is dat het materilaisme zou heersen in dit tijdperk en kijk aan. Maar Kali Yuga gaat ten onder mogen we hopen.
Zitten die materialistische leugenaars soms ook in het complot om de mensen onwetend te houden?
Wat heel komisch is, is dat de materialisten in Basel, die met hun deeltjesversneller op zoek zijn naar de unificatietheorie, die steeds verder in de knoop raakt (teveel snaren), gadegeslagen worden door een reusachtige Shiva, die zijn Kosmische Energiedans uitvoert voor het gebouw waar de materilisten bezig zijn de magneten van de supergeleider te herstellen om de deeltjes met lichtsnelheid op elkaar te kunnen laten botsen! Shiva doet met zijn dans het atoom na! Een atoom bestaat niet uit statische deeltjes (kern en elektronen), maar is een voortdurende wisselwerking, een grote energetische dans, zo is er voortdurend uitwisseling van fotonen tussen kern en elektronen en poppen fotonen op uit het niets en verdwijnen weer...

Image

Shiva danst met een voet op de demoon Apasmara Purusha. Wie is dat? Dat zijn de materialistische wetenschappers!!!
Apasmara vertegenwoordigt namelijk de onwetenden!

De veda's voorspellen dat Vishnu (God) als Kalki zal wederkeren op Aarde om het nieuwe tijdperk van bewustzijnsgroei in te luiden! Kalki zal een leider te paard zijn en komen na Kali Yuga!
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Bewustzijnsfilosofie

Post by Kosmos » Tue Jan 12, 2010 00:25

Image

Werkelijk subliem, als je er oog voor hebt, hoe Shiva hier een atoom vebeeldt!
De buitenste ring zal duidelijk zijn. Daar zit vuur omheen. Dat zijn dus de elektronen! Vuur is de term voor energie in de elemetenreeks aarde, water, vuur, lucht, ether etc. In de Gita gaat deze reeks nog verder!
In de Gita staat dat God niet alleen als Superziel aanwezig is in ieders Hart (het is waar!) maar ook in elk atoom! Tsja, die Gita, zo oud, en al reppen van atomen!
Waar zit de atoomkern? Daar waar het Hart van Shiva zit!
De voortdurende fotonenstroom tusen kern en elektronen wordt uitgebeeld met de dansende voet van Shiva! Die verbindt de kern met de elektronen!
Kijk ook naar de dynamiek van het atoom!
Allemaal zelf zo ge-interpreteerd, niet uit een boekje.
Wat vinden jullie? Loop ik nu te ijlen of zit er wel wat in?
Heaven is no location, but a state of mind

Post Reply