Allesbehalve dammen

Post Reply
Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Post by Fred van Amersfoort » Thu Dec 18, 2008 16:00

Maar groenteboer, zolang iets succesvol verloopt klaagt niemand en heeft zelfs de kantinejuf thuis de grootste babbels over de successen. Pas als het fout gaat heeft niemand meer vrienden en had dat stomme bestuur het anders moeten doen. Typisch nederlands, hoe de wind waait, waait het plassertje. Hetzelfde geldt in villawijken voor de buitenlandse medemens. Niemand heeft iets tegen buitenlanders totdat de Turkse buurman er op de skippybal van jouw dochter vandoor hupt. Wij dammers zijn wat dat betreft al helemaal een kortzichtige minderheidsgroepering, uitgezonderd ikzelf uiteraard. Maar goed, koning in het land der blinden is ook niet alles.

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Post by groenteboer » Thu Dec 18, 2008 22:01

Fred van Amersfoort wrote:Maar groenteboer, zolang iets succesvol verloopt klaagt niemand en heeft zelfs de kantinejuf thuis de grootste babbels over de successen. Pas als het fout gaat heeft niemand meer vrienden en had dat stomme bestuur het anders moeten doen. Typisch nederlands, hoe de wind waait, waait het plassertje. Hetzelfde geldt in villawijken voor de buitenlandse medemens. Niemand heeft iets tegen buitenlanders totdat de Turkse buurman er op de skippybal van jouw dochter vandoor hupt. Wij dammers zijn wat dat betreft al helemaal een kortzichtige minderheidsgroepering, uitgezonderd ikzelf uiteraard. Maar goed, koning in het land der blinden is ook niet alles.
Heb ik ooit in deze zaak het bestuur tegengesproken?? Ik zei enkel dat ik zelf het team een divisie lager zou laten komen. Het standpunt van het bestuur lijkt me ook wel aardig goed beargumenteerd. Het is een keuze die je zou maken en beide keuzes zijn het overwegen waard.

Het is echt heel ernstig gesteld met jou, Fred, als ik dit zo lees over die Turkse buurman. Dat is gewoon puur racisme en het slaat totaal nergens op. In eerste instantie breng je iemand van Turkse kom-af al meteen in verband met criminaliteit. Wat is dat voor racistische onzin?? Wat ik nog veel erger vind dan dit is dat je alle niet-Nederlanders, die wonen in Nederland, onder één kam scheert en duidelijk maakt dat ze allemaal crimineel zouden zijn. Gigantische bullshit [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img] [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img]

Het is echt ernstig dat de indoctrinatie van personen als Geert Wilders nog werkt ook [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img] [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img] In ieder geval bij Fred. En zo zijn er veel meer in Nederland. Ik vrees dat dit niet meer te redden is. Maar goed dat 21-12-2012 niet zo heel ver weg meer is [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Thu Dec 18, 2008 23:39

groenteboer wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Maar groenteboer, zolang iets succesvol verloopt klaagt niemand en heeft zelfs de kantinejuf thuis de grootste babbels over de successen. Pas als het fout gaat heeft niemand meer vrienden en had dat stomme bestuur het anders moeten doen. Typisch nederlands, hoe de wind waait, waait het plassertje. Hetzelfde geldt in villawijken voor de buitenlandse medemens. Niemand heeft iets tegen buitenlanders totdat de Turkse buurman er op de skippybal van jouw dochter vandoor hupt. Wij dammers zijn wat dat betreft al helemaal een kortzichtige minderheidsgroepering, uitgezonderd ikzelf uiteraard. Maar goed, koning in het land der blinden is ook niet alles.
Heb ik ooit in deze zaak het bestuur tegengesproken?? Ik zei enkel dat ik zelf het team een divisie lager zou laten komen. Het standpunt van het bestuur lijkt me ook wel aardig goed beargumenteerd. Het is een keuze die je zou maken en beide keuzes zijn het overwegen waard.

Het is echt heel ernstig gesteld met jou, Fred, als ik dit zo lees over die Turkse buurman. Dat is gewoon puur racisme en het slaat totaal nergens op. In eerste instantie breng je iemand van Turkse kom-af al meteen in verband met criminaliteit. Wat is dat voor racistische onzin?? Wat ik nog veel erger vind dan dit is dat je alle niet-Nederlanders, die wonen in Nederland, onder één kam scheert en duidelijk maakt dat ze allemaal crimineel zouden zijn. Gigantische bullshit [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img] [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img]

Het is echt ernstig dat de indoctrinatie van personen als Geert Wilders nog werkt ook [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img] [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img] In ieder geval bij Fred. En zo zijn er veel meer in Nederland. Ik vrees dat dit niet meer te redden is. Maar goed dat 21-12-2012 niet zo heel ver weg meer is [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Als mijn Turkse buurman op de skippybal van mijn dochter door de straat hupt, dan is mijn dag goed!
Wat voor engs staat ons te wachten groenteboer op 12-12-2008?
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
mikkeltje
Posts: 391
Joined: Tue Oct 19, 2004 21:53
Location: Diemen
Contact:

Post by mikkeltje » Fri Dec 19, 2008 00:13

http://www.uitdetijd.nl/index.php/Overi ... -2012.html


Hieronder volgt een korte impressie van wat er tijdens die twaalf dagen na 21-12-2012 zou kunnen gebeuren. Deze informatie is ontleend aan het raadplegen van de Akasha kronieken (bron: "De Twaalf Dagen van Licht", Gary Bonnell). Of dit de werkelijkheid beschrijft, dat zullen we pas dan weten. Maar erover filosoferen en je erdoor laten facineren is al een leuke ervaring op zich. Ga mee op reis door de eerste dagen....van de nieuwe tijd.

Dag één

Gedurende de eerste dag gaan we de fysieke wereld heel anders zien. We zullen we verbaasd zijn als alles begint te stralen in de meest bijzondere kleuren. Het begint met elektrische apparatuur: hoe meer stroom er doorheen gaat, hoe eerder we die energie gaan zien als een gekleurde wolk om het snoer en om het apparaat. Maar even later beginnen ook niet-elektrische voorwerpen licht uit te stralen. Ook om mensen, dieren en planten begin je prachtige regenboog-effecten te zien. Met name bij mensen kunnen die kleuren zeer dynamisch zijn. Als men innerlijk nog met allerlei dingen worstelt, dan zul je dat aan de kleuren in de aura kunnen zien.

Dag twee en drie

Je begint te ontdekken dat gedachten zich willen gaan manifesteren. Alles wat je denkt krijgt effect. Als je bv. bij een bloem staat en je zou willen dat die eindelijk eens ging bloeien, dan zul je merken dat dat ook heel snel gaat gebeuren. Gedachten zijn altijd al krachten geweest en nu worden ze niet alleen zichtbaar als energie, maar gaan ze ook nog eens gevolgen krijgen. In feite is dat altijd al zo geweest, maar de invloed was op een dusdanig niveau, dat we dat nauwelijks merkten. Toch is dat niet nieuw: mensen kunnen al heel lang voorwerpen verplaatsen met hun gedachten, of iemand op afstand (bv. via een foto) genezen. En wat dacht je van voodoo? We zullen nu heel snel moeten afleren negatief te denken, want ten eerste kan iedereen dat aan je zien in je aura en ten tweede zal het onmiddelijk gevolgen gaan krijgen.

Heel veel mensen zullen tijdens deze twee dagen afhaken en de rest van de twaalf dagen grotendeels bewusteloos doormaken. Het zijn de mensen die leiden aan innerlijke conflicten. Zowel op het fysieke vlak als op het emotionele en sociale vlak wordt het steeds moeilijker. Er komt weerstand tegen het hele gebeuren, er komt angst en iets moet de schuld krijgen van die problemen. Het zijn de mensen die zich verschuilen achter regeltjes, de mensen die denken in termen als "voor wat, hoort wat", mensen die liefde niet zonder hormonen kunnen zien, mensen die altijd voorwaarden stellen, die nooit genoeg geld of goederen hebben, de mensen die snel naar de wapens grijpen als ze zich bedreigd voelen, mensen die geen fysiek contact durven maken, die bang zijn om zomaar te knuffelen, met wie dan ook.

Dag vier

De waarneming van de dimensionaliteit gaat veranderen. Gevoelens van strijden, twijfelen, oordelen en vergelijken gaan verdwijnen. Elke concentratie op de toekomst of het verleden zal leiden tot het besef van aanwezig zijn in het hier en nu.

Dag vijf

Je begint je te realiseren dat je oude leefwereld, datgene wat je altijd "realiteit" noemde, eigenlijk niet meer dan een droomwereld was. Je wordt je bewust van alle lagen van de manifeste werkelijkheid en hebt daarin geen beperking: ruimte zonder tijd en absolute vorm.

Aan het eind van deze dag zal je DNA door de nieuwe trillingsfrequentie in het etherische lichaam en het omringende plasma-veld beginnen te veranderen. Één van de effecten daarvan zal zijn dat je fysieke lichaam niet langer zal reageren op het genetisch geheugen. Ook zullen de zeven energiecentra's (je chakra's) het belangrijkste orgaanstelsel worden. Alle andere organen (behalve hart, longen en maag) zullen geleidelijk aan minder actief worden. De behoefte aan eten zal steeds minder worden, evenals de behoefte aan bewusteloze slaap.

Dag zes

Op deze dag zul je volop bezig zijn met het wennen aan al die veranderingen. Je gaat ontdekken dat je met je gedachten (je verbeelding, je creativiteit) een heleboel dingen kunt doen en dat je daar ook steeds minder middelen voor nodig bent. Je gedachten drukken zich uit als materie en daarmee klaar je de meeste klussen. Een grenzeloze wereld gaat voor je open....

Dag zeven

Je zintuigelijke waarnemingen gaan verschuiven naar een intuïtieve helderziendheid. Een ongekende sensatie ontstaat wanneer je ervaart dat de fragmenten van alle zielen van vroegere, huidige en toekomstige incarnaties zich verenigen tot één wezen. Er ontstaat een perfecte combinatie van lichaam, denken en geest.

Dag acht en negen

Op deze dagen zal een groep mensen die nog steeds bij hun volle bewustzijn is en een verlangen ervaart om behulpzaam te zijn, aan het werk gaan om de inmiddels bewusteloos geworden mensen te gaan helpen. Hun intentie is bijzonder zuiver en dient maar één doel: zoveel mogelijk zielen uit hun conflict halen en alsnog bij dit proces betrekken, voordat die twaalf dagen om zijn. Daarnaast zullen deze mensen in staat zijn om vrijwel elke ziekte te genezen.

Dag tien

Diegenen die in het begin bewusteloos zijn geraakt, zullen nu geleidelijk aan beginnen te ontwaken. Ze zullen boos en verward zijn als ze ontdekken dat er zoveel is veranderd en dat zelf niet hebben meegemaakt. Ze zullen verklaringen eisen en daarnaast proberen hun oude leven en denkpatronen weer op te pakken. Maar dat zal erg moeilijk worden in een wereld die zo ingrijpend is veranderd en waarin eigenlijk alleen nog maar ruimte is voor liefde, mededogen en voor hen onbegrijpelijke creëerende vermogens.

Dag elf

Op deze dag zul je je bewust zijn van je uiteindelijke missie en wat er allemaal mogelijk is voor de mensheid. Je zult een begin gaan maken met het verwerkelijken van die missie.

Dag twaalf

Een gedenkwaardige feestdag: we stappen definitief over van het oude vissentijdperk naar het watermantijdperk. Hoera: eindelijk bevrijd van die beperkende 3D-wereld!


Zweverige, sektarische, onzin.

User avatar
mikkeltje
Posts: 391
Joined: Tue Oct 19, 2004 21:53
Location: Diemen
Contact:

Post by mikkeltje » Fri Dec 19, 2008 00:18

Nog wat extra gezweef: http://columns.skynetblogs.be/post/6067 ... 2-door-svg

Doomsday 21/12/2012! Door: SVG!

Volgens de Maya's komt onze wereld tot een einde op 21-12-2012.
Hun kalender gaat niet verder in de tijd.

Nu weten we allen dat de Maya's superkrakken waren in het berekenen en begrijpen van alles wat met tijd en met het heelal te maken heeft, maar toch is dit ergens zo onbevattelijk dat de meeste mensen - die er vaag iets over gehoord hebben - doen alsof dit een zoveelste vage voorspelling à la Nostradamus is die vast en zeker niet zal uitkomen....

Het komt erop neer dat op 21-12-2012 er een "solar maximum" is, een moment in de zonnecyclus waarop deze zeer actief is en veel "zonneflarden" het heelal instuurt...zonneflarden met hoge stralingswaarden en zwaar elektrisch geladen...

Terzelfdertijd gebeurt er iets dat nog nooit eerder is gebeurd, de baan van onze zon zal kruisen met die van iets dat ze de "galactic equator" van de melkweg noemen. Op die plek in het heelal is de zwaartekracht het sterkste, wij worden dus "opgezogen"....Indien we er na 21-12-2012 nog zijn, dan zitten we in elk geval aan de andere kant van die intersectie....

En alsof dat nog niet genoeg is zullen we op hetzelfde moment als dat we "kruisen" dit parallel doen aan het center van de galaxy waar er het maximum aan massa is, dus het maximum aan zwaartekracht. Meer zwaartekracht betekent meer invloed op de "barycenters" van onze zon, en dus een exponentiële stijging van verstoring van zonneuitbarstingen....
(barycenters, dat zijn de middelpunten van de zwaartekracht, vergelijkbaar met het punt waarop bv. een lat die je op je vinger legt zijn evenwicht heeft ipv valt....)

M.a.w. een totale "flipover" terwijl we opgezogen worden door de zwaartekracht van de galaxy en de radioactieve, zwaar elektrisch geladen zonneflarden rond onze oren vliegen....

Iedereen bepaalt voor zichzelf of hij dit gelooft of niet en welke houding hiertegenover aan te nemen. Wij mensen, nietig in het heelal, kunnen er toch niets aan doen....

Zie ook
http://nl.youtube.com/watch?v=XAtgPagge ... re=related

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Post by Fred van Amersfoort » Fri Dec 19, 2008 00:57

Groenteboertje, jij beschuldigt mij van racisme maar dan heb je er dus helemaal niets van begrepen!!!!!!!!
Als je het nu nog eens even heel rustig leest is het juist een aanklacht tegen de gemiddelde Nederlander en juist niet tegen de Turkse buurman. De Nederlander als meeloper. Jammer knul dat je op jouw leeftijd met dergelijke teksten komt zonder even na te denken. Ik stel voor dat je even excuses maakt al kan ik domheid makkelijker accepteren dan bewuste demagogie (zoek maar even op in je woordenboek) Ik stem trouwens SP en zeker geen Wilders

User avatar
Eric Sanders
Posts: 1211
Joined: Fri Sep 19, 2003 10:30
Location: Nijmegen
Contact:

Post by Eric Sanders » Fri Dec 19, 2008 10:15

mikkeltje wrote:Aan het eind van deze dag zal je DNA door de nieuwe trillingsfrequentie in het etherische lichaam en het omringende plasma-veld beginnen te veranderen.
Cool. Ik hoop dat ik dan nog bij bewustzijn ben!
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Post by groenteboer » Fri Dec 19, 2008 11:47

Fred van Amersfoort wrote:Groenteboertje, jij beschuldigt mij van racisme maar dan heb je er dus helemaal niets van begrepen!!!!!!!!
Als je het nu nog eens even heel rustig leest is het juist een aanklacht tegen de gemiddelde Nederlander en juist niet tegen de Turkse buurman. De Nederlander als meeloper. Jammer knul dat je op jouw leeftijd met dergelijke teksten komt zonder even na te denken. Ik stel voor dat je even excuses maakt al kan ik domheid makkelijker accepteren dan bewuste demagogie (zoek maar even op in je woordenboek) Ik stem trouwens SP en zeker geen Wilders
Typisch nederlands, hoe de wind waait, waait het plassertje. Hetzelfde geldt in villawijken voor de buitenlandse medemens. Niemand heeft iets tegen buitenlanders totdat de Turkse buurman er op de skippybal van jouw dochter vandoor hupt.
'

Oke.. ik was ietwat overdreven in mijn reactie. Er staat nergens in dat stuk dat jij het met dat typisch Nederlandse eens bent. Waarschijnlijk reageerde ik zo heftig, omdat ik er gewoon niet tegen kan als iemand om godsdienst, huidskleur, ras en dat soort dingen wordt gediscrimineerd.

In ieder geval vindt Geert Wilders wel dat discriminatie erbij hoort, zoals jij de discriminatie schetste en veel te veel Nederlanders gaan erin mee met hem. Ik hoop dus maar dat jij -net als ik- er niet in mee gaat. Als je werkelijk vindt dat die Geert Wilders een racistische, gestoorde, discriminerende , volslagen kansloze debiel is met zijn standpunt over de Nederlanders, die niet in Nederland geboren zijn, bied ik mijn excuses aan. Ik mag er trouwens van op aan gaan dat je het gedrag van Wilders keihard afkeurt, vanwege het stemmen op de SP.

In eerste instantie leek het er -voor mij- op dat jij het eens was met de redenering van Wilders. Misschien staat het er wat onduidelijk, misschien was ik zelf wel gewoon scheel gisteren, misschien wel van beide een beetje-> in ieder geval lijken we het met elkaar eens te zijn dat dit gedrag van de Wilders-aanhangers (en dat zijn er veel) keihard de grond in moet worden geboord.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Fri Dec 19, 2008 15:29

mikkeltje wrote:http://www.uitdetijd.nl/index.php/Overi ... -2012.html


Hieronder volgt een korte impressie van wat er tijdens die twaalf dagen na 21-12-2012 zou kunnen gebeuren. Deze informatie is ontleend aan het raadplegen van de Akasha kronieken (bron: "De Twaalf Dagen van Licht", Gary Bonnell). Of dit de werkelijkheid beschrijft, dat zullen we pas dan weten. Maar erover filosoferen en je erdoor laten facineren is al een leuke ervaring op zich. Ga mee op reis door de eerste dagen....van de nieuwe tijd.

Dag één

Gedurende de eerste dag gaan we de fysieke wereld heel anders zien. We zullen we verbaasd zijn als alles begint te stralen in de meest bijzondere kleuren. Het begint met elektrische apparatuur: hoe meer stroom er doorheen gaat, hoe eerder we die energie gaan zien als een gekleurde wolk om het snoer en om het apparaat. Maar even later beginnen ook niet-elektrische voorwerpen licht uit te stralen. Ook om mensen, dieren en planten begin je prachtige regenboog-effecten te zien. Met name bij mensen kunnen die kleuren zeer dynamisch zijn. Als men innerlijk nog met allerlei dingen worstelt, dan zul je dat aan de kleuren in de aura kunnen zien.

Dag twee en drie

Je begint te ontdekken dat gedachten zich willen gaan manifesteren. Alles wat je denkt krijgt effect. Als je bv. bij een bloem staat en je zou willen dat die eindelijk eens ging bloeien, dan zul je merken dat dat ook heel snel gaat gebeuren. Gedachten zijn altijd al krachten geweest en nu worden ze niet alleen zichtbaar als energie, maar gaan ze ook nog eens gevolgen krijgen. In feite is dat altijd al zo geweest, maar de invloed was op een dusdanig niveau, dat we dat nauwelijks merkten. Toch is dat niet nieuw: mensen kunnen al heel lang voorwerpen verplaatsen met hun gedachten, of iemand op afstand (bv. via een foto) genezen. En wat dacht je van voodoo? We zullen nu heel snel moeten afleren negatief te denken, want ten eerste kan iedereen dat aan je zien in je aura en ten tweede zal het onmiddelijk gevolgen gaan krijgen.

Heel veel mensen zullen tijdens deze twee dagen afhaken en de rest van de twaalf dagen grotendeels bewusteloos doormaken. Het zijn de mensen die leiden aan innerlijke conflicten. Zowel op het fysieke vlak als op het emotionele en sociale vlak wordt het steeds moeilijker. Er komt weerstand tegen het hele gebeuren, er komt angst en iets moet de schuld krijgen van die problemen. Het zijn de mensen die zich verschuilen achter regeltjes, de mensen die denken in termen als "voor wat, hoort wat", mensen die liefde niet zonder hormonen kunnen zien, mensen die altijd voorwaarden stellen, die nooit genoeg geld of goederen hebben, de mensen die snel naar de wapens grijpen als ze zich bedreigd voelen, mensen die geen fysiek contact durven maken, die bang zijn om zomaar te knuffelen, met wie dan ook.

Dag vier

De waarneming van de dimensionaliteit gaat veranderen. Gevoelens van strijden, twijfelen, oordelen en vergelijken gaan verdwijnen. Elke concentratie op de toekomst of het verleden zal leiden tot het besef van aanwezig zijn in het hier en nu.

Dag vijf

Je begint je te realiseren dat je oude leefwereld, datgene wat je altijd "realiteit" noemde, eigenlijk niet meer dan een droomwereld was. Je wordt je bewust van alle lagen van de manifeste werkelijkheid en hebt daarin geen beperking: ruimte zonder tijd en absolute vorm.

Aan het eind van deze dag zal je DNA door de nieuwe trillingsfrequentie in het etherische lichaam en het omringende plasma-veld beginnen te veranderen. Één van de effecten daarvan zal zijn dat je fysieke lichaam niet langer zal reageren op het genetisch geheugen. Ook zullen de zeven energiecentra's (je chakra's) het belangrijkste orgaanstelsel worden. Alle andere organen (behalve hart, longen en maag) zullen geleidelijk aan minder actief worden. De behoefte aan eten zal steeds minder worden, evenals de behoefte aan bewusteloze slaap.

Dag zes

Op deze dag zul je volop bezig zijn met het wennen aan al die veranderingen. Je gaat ontdekken dat je met je gedachten (je verbeelding, je creativiteit) een heleboel dingen kunt doen en dat je daar ook steeds minder middelen voor nodig bent. Je gedachten drukken zich uit als materie en daarmee klaar je de meeste klussen. Een grenzeloze wereld gaat voor je open....

Dag zeven

Je zintuigelijke waarnemingen gaan verschuiven naar een intuïtieve helderziendheid. Een ongekende sensatie ontstaat wanneer je ervaart dat de fragmenten van alle zielen van vroegere, huidige en toekomstige incarnaties zich verenigen tot één wezen. Er ontstaat een perfecte combinatie van lichaam, denken en geest.

Dag acht en negen

Op deze dagen zal een groep mensen die nog steeds bij hun volle bewustzijn is en een verlangen ervaart om behulpzaam te zijn, aan het werk gaan om de inmiddels bewusteloos geworden mensen te gaan helpen. Hun intentie is bijzonder zuiver en dient maar één doel: zoveel mogelijk zielen uit hun conflict halen en alsnog bij dit proces betrekken, voordat die twaalf dagen om zijn. Daarnaast zullen deze mensen in staat zijn om vrijwel elke ziekte te genezen.

Dag tien

Diegenen die in het begin bewusteloos zijn geraakt, zullen nu geleidelijk aan beginnen te ontwaken. Ze zullen boos en verward zijn als ze ontdekken dat er zoveel is veranderd en dat zelf niet hebben meegemaakt. Ze zullen verklaringen eisen en daarnaast proberen hun oude leven en denkpatronen weer op te pakken. Maar dat zal erg moeilijk worden in een wereld die zo ingrijpend is veranderd en waarin eigenlijk alleen nog maar ruimte is voor liefde, mededogen en voor hen onbegrijpelijke creëerende vermogens.

Dag elf

Op deze dag zul je je bewust zijn van je uiteindelijke missie en wat er allemaal mogelijk is voor de mensheid. Je zult een begin gaan maken met het verwerkelijken van die missie.

Dag twaalf

Een gedenkwaardige feestdag: we stappen definitief over van het oude vissentijdperk naar het watermantijdperk. Hoera: eindelijk bevrijd van die beperkende 3D-wereld!


Zweverige, sektarische, onzin.
Na het lezen van dag twee viel ik in slaap. Kunnen die zwevers niks leukers verzinnen?
De conclusie is wel duidelijk: Alles gaat gewoon zijn gangetje op 1-1-2013. Hooguit een brandje in de frituurpan bij het oliebollendammen op oudjaar 2012.
Heaven is no location, but a state of mind

Koops
Posts: 459
Joined: Fri Oct 10, 2003 20:58

Post by Koops » Sun Dec 21, 2008 13:03

groenteboer wrote: Als je werkelijk vindt dat die Geert Wilders een racistische, gestoorde, discriminerende , volslagen kansloze debiel is met zijn standpunt over de Nederlanders, die niet in Nederland geboren zijn...
Altijd lekker, dat genuanceerde standpunt van Het Grote Linkse Gelijk.
groenteboer wrote: Ik mag er trouwens van op aan gaan dat je het gedrag van Wilders keihard afkeurt, vanwege het stemmen op de SP.
Dat zou je nog wel eens kunnen verbazen. Er is een keertje een onderzoek naar gedaan eind jaren negentig, wat ik helaas nergens terug kan vinden -mijn excuses voor het gebrek aan onderbouwing van deze bewering-, en het bleek dat het al dan niet openbaar discriminerende gehalte bij SP-stemmers (niet SP-leden) ongeveer net zo hoog was als bij de politieke aan de volledig andere kant van het politieke spectrum (Centrumdemocraten etc.). De reden kun je vast zelf wel bedenken.

groenteboer wrote:...in ieder geval lijken we het met elkaar eens te zijn dat dit gedrag van de Wilders-aanhangers (en dat zijn er veel) keihard de grond in moet worden geboord.
Eigenlijk ben ik heel benieuwd wat Fred er echt van vindt, want dit heeft hij nergens gezegd, alhoewel ik merk dat je heel graag wil dat hij het vindt...

Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Post by Eric van Dusseldorp » Sun Dec 21, 2008 16:26

Koops wrote:
groenteboer wrote: Als je werkelijk vindt dat die Geert Wilders een racistische, gestoorde, discriminerende , volslagen kansloze debiel is met zijn standpunt over de Nederlanders, die niet in Nederland geboren zijn...
Altijd lekker, dat genuanceerde standpunt van Het Grote Linkse Gelijk.
Inderdaad. Door dit soort keihard op de man spelen werd er destijds een sfeer geschapen waarin het mogelijk was dat iemand als Pim Fortuyn werd vermoord.
Maar dit begrijpt Michel Stempher waarschijnlijk niet. Of misschien ook juist weer wel.

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Post by groenteboer » Sun Dec 21, 2008 19:22

Eric van Dusseldorp wrote:
Koops wrote:
groenteboer wrote: Als je werkelijk vindt dat die Geert Wilders een racistische, gestoorde, discriminerende , volslagen kansloze debiel is met zijn standpunt over de Nederlanders, die niet in Nederland geboren zijn...
Altijd lekker, dat genuanceerde standpunt van Het Grote Linkse Gelijk.
Inderdaad. Door dit soort keihard op de man spelen werd er destijds een sfeer geschapen waarin het mogelijk was dat iemand als Pim Fortuyn werd vermoord.
Maar dit begrijpt Michel Stempher waarschijnlijk niet. Of misschien ook juist weer wel.
Uhm.. Eric.. ik weet niet precies wat de standpunten waren van Pim Fortuyn, toen wist ik nog niet wat politiek was. Als deze standpunten vergelijkbaar zijn aan die van Geert Wilders is het maar goed dat Pim Fortuyn niet de verkiezingen kon winnen. Iemand vermoorden moet uiteraard keihard worden afgekeurd, maar als je mij de keuze geeft tussen een burgeroorlog en één belangrijk persoon dat wordt vermoord heb ik die keuze gauw gemaakt. En daar hebben onze landgenoten groot gelijk in dat ze dan in gigantische opstand komen als zo'n volslagen debiel ze ineens gaat uitschelden en uitzetten. Hoe zou jij het tenslotte vinden als je ineens het land zou worden uitgezet, terwijl je hier al tig jaar woont en niks meer hebt met dat land van afkomst.

In principe vind ik dat iedereen voor zijn mening mag opkomen en dus ook voor deze mening mag uitkomen in een politieke partij. Maar als dit een groot gevaar voor de samenleving geeft vind ik dat het uitkomen in een politieke partij verboden moet worden. Ik voorspel namelijk een burgeroorlog als Geert Wilders aan de macht komt en dat de coalitiepartners TON en VVD zijn. Onze landgenoten zullen dan worden gestuurd naar een of ander land waar ze niemand meer kennen. Groot gelijk hebben ze dat ze dit niet pikken en proberen hun executie alsnog te voorkomen. Hun leven is daar toch kansloos dus wat hebben ze te verliezen. (Dit wil niet zeggen dat ik het goed praat wanneer ze op dat moment Geert Wilders zullen onthoofden)

Met deze zinnen druk ik de klok in en ben jij (of anderen als ze zich aangesproken voelen) weer aan de beurt. Alvorens de klok in te drukken vraag ik nog aan jou (of/en jullie) wat er zal gebeuren als Wilders aan de macht komt.

User avatar
Ajax-fan
Posts: 421
Joined: Thu Jan 22, 2004 09:27

Post by Ajax-fan » Sun Dec 21, 2008 20:29

groenteboer wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:
Koops wrote: Altijd lekker, dat genuanceerde standpunt van Het Grote Linkse Gelijk.
Inderdaad. Door dit soort keihard op de man spelen werd er destijds een sfeer geschapen waarin het mogelijk was dat iemand als Pim Fortuyn werd vermoord.
Maar dit begrijpt Michel Stempher waarschijnlijk niet. Of misschien ook juist weer wel.
En daar hebben onze landgenoten groot gelijk in dat ze dan in gigantische opstand komen als zo'n volslagen debiel ze ineens gaat uitschelden en uitzetten. Hoe zou jij het tenslotte vinden als je ineens het land zou worden uitgezet, terwijl je hier al tig jaar woont en niks meer hebt met dat land van afkomst.
Sommige mensen die in Nederland wonen zie ik niet echt als landgenoten hoor, eerst maar eens Nederlands leren, als jij naar het buitenland emigreert leer je toch ook de lokale taal daar, wel zo makkelijk, kun je tenminste communiceren, om over de overige aanpassingen nog maar te zwijgen. Het beroerde is alleen dat de goeden lijden onder de kwaden, en ook worden aangekeken omdat ze van Surinaamse, Turkse of Marokaanse afkomst zijn, terwijl ze zich wel goed aangepast hebben. Afgelopen vrijdag zag ik in EenVandaag nog een item over een donkergetinte jongen die goed Nederlands sprak en ook het land uit moest terwijl hij hier al jaren woonde, tja dat is een beetje onzin natuurlijk (uiteindelijk moet hij er niet meer uit). Maar al die irritante allochtone rotjochies die hele dagen niks doen en uit verveling maar gaan vernielen, buschauffeurs gaan lastig vallen en bedreigen en overal rondhangen met hun messen, mogen ze van mij hard aanpakken en die zie ik niet als landgenoten hoor, eerder de bedreiging van een burgeroorlog dan Geert Wilders. Door dat soort figuren, fiets je soms 's nachts nog liever een stukje om, om ze te mijden dan er langs te fietsen, nou voor Geert Wilders ga ik niet omfietsen hoor. Dat soort figuren maakt de maatschappij juist kapot en tja Geert Wilders, trek je er niet te veel van aan, als de politiek dat ook zou doen heeft hij weinig in te brengen. Je kunt hem meer zien als de cabaretier van het binnenhof.
Last edited by Ajax-fan on Mon Dec 22, 2008 15:31, edited 2 times in total.

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Post by groenteboer » Sun Dec 21, 2008 23:11

Sommige mensen die in Nederland wonen zie ik niet echt als landgenoten hoor, eerst maar eens Nederlands leren, als jij naar het buitenland emigreert leer je toch ook de lokale taal daar, wel zo makkelijk, kun je tenminste communiceren, om over de overige aanpassingen nog maar te zwijgen. Het beroerde is alleen dat de goeden leiden onder de kwaden, en ook worden aangekeken omdat ze van Surinaamse, Turkse of Marokaanse afkomst zijn, terwijl ze zich wel goed aangepast hebben. Afgelopen vrijdag zag ik in EenVandaag nog een item over een donkergetinte jongen die goed Nederlands sprak en ook het land uit moest terwijl hij hier al jaren woonde, tja dat is een beetje onzin natuurlijk (uiteindelijk moet hij er niet meer uit). Maar al die irritante allochtone rotjochies die hele dagen niks doen en uit verveling maar gaan vernielen, buschauffeurs gaan lastig vallen en bedreigen en overal rondhangen met hun messen, mogen ze van mij hard aanpakken en die zie ik niet als landgenoten hoor, eerder de bedreiging van een burgeroorlog dan Geert Wilders. Door dat soort figuren, fiets je soms 's nachts nog liever een stukje om, om ze te mijden dan er langs te fietsen, nou voor Geert Wilders ga ik niet omfietsen hoor. Dat soort figuren maakt de maatschappij juist kapot en tja Geert Wilders, trek je er niet te veel van aan, als de politiek dat ook zou doen heeft hij weinig in te brengen. Je kunt hem meer zien als de cabaretier van het binnenhof.
Daar heb je wel een punt. Alleen is de overgrote meerderheid wel gewoon fatsoenlijk ingeburgerd. Ik praat ook over deze groep. Bij Geert Wilders lijkt het alsof ie ALLE landgenoten van ons bedoelt. Weet ie wel dat er al 1 miljoen mensen zijn met een dubbele nationaliteit?? laat staan hoeveel er zijn inclusief de mensen die hun vorige nationaliteit hebben afgeschaft. Dit aantal is niet meer te tellen. Hoeveel van deze mensen gaat de criminaliteit nou in?? Dat percentage ligt vast niet hoger dan het percentage autochtone Nederlanders dat in de criminaliteit beland.
Vooral om deze reden vind ik dat de Nederlanders van NIET-Nederlandse kom-af voor 100% dezelfde rechten moeten hebben en de straffen die worden uitgedeeld mogen ook niet verschillen wat mij betreft.

Veel mensen zeggen dat iemand die in Nederland woont, maar ergens anders vandaan komt, het land moet worden uitgezet als die een gevaar vormt voor de samenleving. Dit werkt echter averechts. De bedoeling is dat het probleem wordt opgelost, maar in feite verplaats je het probleem naar een ander land. Nederland heeft er (terecht naar mijn mening) voor gekozen om buitenlanders openlijk te ontvangen, dus moeten we zelf de problemen opknappen vind ik en ze gewoon levenslang geven in plaats van uitzetting. Hierdoor is de straf die een autochtoon krijgt voor een ernstig misdrijf hetzelfde als de straf die een allochtoon krijgt.

Wat heeft dit echter met de nationale competitie te maken?? Misschien dat we naar een politiek forum moeten verkassen om hier verder over door te praten

Koops
Posts: 459
Joined: Fri Oct 10, 2003 20:58

Post by Koops » Mon Dec 22, 2008 00:08

groenteboer wrote:Als deze standpunten vergelijkbaar zijn aan die van Geert Wilders is het maar goed dat Pim Fortuyn niet de verkiezingen kon winnen. Iemand vermoorden moet uiteraard keihard worden afgekeurd, maar als je mij de keuze geeft tussen een burgeroorlog en één belangrijk persoon dat wordt vermoord heb ik die keuze gauw gemaakt.
Wat je dus nog erger maakt dan de mensen die je veroordeelt. Als je iemand vermoord omdat je denkt dat hij wat ergs gaat doen (preventief ruimen) terwijl hij nog niks heeft gedaan, ben je alleen maar een moordenaar. Je suggereert dat er een burgeroorlog komt als een bepaald iemand aan de macht komt. Dergelijke denkbeelden lijken me nogal gevaarlijk. De meeste dictators werken volgens deze 'beter voorkomen dan genezen' liquidatiemethode. Dat zou je als politiek geëngageerde toch moeten weten. Het feit dat je dat in je eigen denkbeeld niet herkent maakt je al knap eng.

groenteboer wrote: En daar hebben onze landgenoten groot gelijk in dat ze dan in gigantische opstand komen als zo'n volslagen debiel ze ineens gaat uitschelden en uitzetten.
Zelfde laken een pak. Door Wilders constant uit te maken voor debiel doe je precies datgene wat je zo erg vind van andere mensen: dat ze anderen als minderwaardig zien.
groenteboer wrote: In principe vind ik dat iedereen voor zijn mening mag opkomen en dus ook voor deze mening mag uitkomen in een politieke partij. Maar als dit een groot gevaar voor de samenleving geeft vind ik dat het uitkomen in een politieke partij verboden moet worden.
Ja, laten we iedereen die het niet met jou eens is (= alle debielen) opsluiten of op zijn minst monddood maken.
groenteboer wrote: Ik voorspel namelijk een burgeroorlog als Geert Wilders aan de macht komt en dat de coalitiepartners TON en VVD zijn.
Dikke, vette, flauwekul.

groenteboer wrote: Onze landgenoten zullen dan worden gestuurd naar een of ander land waar ze niemand meer kennen. Groot gelijk hebben ze dat ze dit niet pikken en proberen hun executie alsnog te voorkomen. Hun leven is daar toch kansloos dus wat hebben ze te verliezen. (Dit wil niet zeggen dat ik het goed praat wanneer ze op dat moment Geert Wilders zullen onthoofden).
Je doet alsof je het hebt over voorstellen van Geert Wilders, maar je maakt allerlei interpretaties. Wilders wil niet álle allochtonen terugsturen etc. etc. Zo suggereer je allerlei flauwekul die kant nog wal raakt.
groenteboer wrote: Alvorens de klok in te drukken vraag ik nog aan jou (of/en jullie) wat er zal gebeuren als Wilders aan de macht komt.
Fuck knows, maar waarschijnlijk niet zo veel rare paniekschopper. We hebben het meest christelijke kabinet aller tijden en het hoogtepunt van christelijke maatregelen is het verbieden van paddo's.

Eric van Dusseldorp wrote: Door dit soort keihard op de man spelen werd er destijds een sfeer geschapen waarin het mogelijk was dat iemand als Pim Fortuyn werd vermoord.
Dat rechtse propagandariedeltje heb ik ook iets te vaak gehoord. Alsof een algemene sfeer iets mogelijk maakt. Het is de actie van een enkele gek in een radicaal en vaak zeer gesloten milieu waar de algemene sfeer weinig invloed op heeft. Of is er destijds ook een sfeer geschapen waarin het mogelijk was dat iemand als Theo van Gogh is vermoord?
groenteboer wrote: Dit aantal is niet meer te tellen. Hoeveel van deze mensen gaat de criminaliteit nou in?? Dat percentage ligt vast niet hoger dan het percentage autochtone Nederlanders dat in de criminaliteit beland.
Dit is bewijsbaar wel zo. Google maar eens wat cijfertjes bij elkaar en zie het zelf. Sowieso, zorg eerst eens voor wat feitenkennis voor je allerlei suggestieve, rare uitspraken er uit gooit. Bijvoorbeeld:
groenteboer wrote: Veel mensen zeggen dat iemand die in Nederland woont, maar ergens anders vandaan komt, het land moet worden uitgezet als die een gevaar vormt voor de samenleving.
Dus veel mensen zeggen dat? Echt waar? Hoeveel zijn het er dan? En wat zeggen ze eigenlijk precies? Of loop je er maar weer op los te suggereren?

Post Reply