Gerard de Groot wrote:Kosmos wrote:Voor wie denkt dat het ontdekte plan van de Moslim Broederschap om Europa en de VS te islamiseren en de westerse beschaving van binnenuit te vernietigen, een 'complottheorie' betreft (in plaats van een feitelijk complot), luister eens naar een expert.
http://www.jihadwatch.org/archives/024402.php
Islamiseren. Is dat het tegenovergestelde van kerstenen? Of juist meer van hetzelfde?
Islamiseren houdt concreet in het invoeren van de sharia, wetgeving gebaseerd op de koran en de hadith (uitspraken van de profeet). Dit houdt in handamputatie, steniging bij overspel en andere lijfstraffen, extra belasting voor niet-moslims (djizija), halve rechten voor vrouwen, toestaan dat vrouwen door man geslagen worden, doodstraf voor afvalligheid en homofilie, afschaffing democratie en vrijheid van meningsuiting (er mogen alleen nog goede dingen over de islam worden gezegd) enz.
Lees eens een boek van Naipaul, Robert Spencer of arabist Hans Jansen (het betreft dus geen damboek), wil ik aanraden.
Voor meer informatie over waar de islam voor staat zie wiki-islam:
http://www.wikiislam.com/wiki/Main_Page
Islamiseren is dus nogal wat anders dan kerstenen. Het christendom is gelukkig na een duistere beginperiode ontsnapt aan het vermengen van politiek en religie. In Egypte hield korangeleerde Hafid Nasr Abu Zaid een intelligent betoog voor een moderne (dynamische) interpretatie van de koran. De koran was niet het eeuwige woord van Allah, maar een communicatie tussen Allah en een volk in de context van de cultuur van toen. Hij werd door de Moslim Broederschap ter dood veroordeeld (afvalligheid) en moest vluchten. Inmiddels geeft hij les in Leiden... Kreeg een Amerikaanse prijs voor zijn boeken over een dynamische interpretatie van de koran. Zelf heb ik een van zijn boeken gelezen. In de Westerse wereld vindt men hem nogal de moeite waard, maar in de moslimwereld wordt hij verketterd. De MB die hem verketterde en die verantwoordelijk is voor diverse moorden op politici in Egypte en op toeristen en die openlijk een dominante positie van islam in Europa en de VS nastreeft (Zaraqawi: "De toekomst van Europa is islam") met alle nodige middelen inclusief terreur, wordt door de PVDA en CDA gekenschetst als ongevaarlijk.................. Hamas is trouwens een tak van de MB. Weet je meteen wat een menseleven, al is het een kind van jezelf, waard is voor die lui...
Als ieder nou eens rustig van zijn eigen religie zou genieten zonder de behoefte te voelen zijn voet bij de buurman tussen de deur te steken, zou de wereld er een stuk rustiger uit zien
Dat ben ik helemaal met je eens. Niemand hoeft van mij in de Kosmos te geloven. Ieder zijn eigen religie, maar wat onuitstaanbaar is de islamisten (zoals Marcouch en zijn MB) die de islam aan het westen willen opleggen. Wat de islamisten (niet te verwarren met: moslims) willen is niet zozeer ons bekeren, maar vooral ons de sharia opleggen.
Als ik kinderen had dan zou ik graag willen dat ze naar een school gaan met docenten van divers pluimage: Een christen, een hindoe een moslim (indien vrouw gewoon met hoofddoek op indien gewenst) hetero's, maar ook een paar homo's, rechtse rakkers en linkse rakkers, chinezen, vietnamezen, tukkers en indianen. Wat mij betreft vertellen ze ook gewoon over hun overtuigingen. Dan kunnen die kinderen zelf hun voorkeuren bepalen en kunnen vrij kiezen wat ze waardevol om na te streven vinden en niet.
Het volgende gedicht van Sufi-poeet Rumi vind je vast wel mooi, beste Gerard:
http://www.youtube.com/watch?v=CINLONC9 ... re=related