Het is een goede zaak dat er kritiek mogelijk is op Israel, een democratische staat tenslotte. Een ander joods geluid kan daarom ongestraft kritiek leveren. Als daarentegen een Palestijn kritiek zou uiten op Hamas dan wordt-ie doodgemarteld.Jan Pieter wrote:Ik trap helemaal niet in retoriek, maar baseer me op de feiten. En die feiten zijn dat Joden eeuwenlang relatief ongestoord in de Arabische wereld gewoond hebben. Pas vanaf 1948 is daar een eind aan gekomen. Er is geen reden om aan te nemen dat de Arabieren zich ook tegen de Joden gekeerd zouden hebben als de staat Israel niet was gesticht. En inderdaad, Joden zijn niet hetzelfde als Israeli's, maar ik kan me voorstellen dat dat onderscheid in het heetst van de strijd niet altijd gemaakt wordt, o.a. omdat Israel zichzelf nadrukkelijk presenteert als 'de Joodse staat'. Maar in essentie is dit geen racistisch conflict. Zie bijvoorbeeld de Stichting 'Een ander Joods geluid', die samen met Arabieren protesteert tegen het beleid van Israel. Zoiets zou ondenkbaar zijn als het om racisme ging.Kosmos wrote:Zo, grapjas! Omdat het dus niet op papier staat, denk je al mijn argumenten even in 1 klap weg te vegen? Af en toe een arabier met slecht gekozen woorden....... wat ben jij onwetend. Ken je de leus niet van Hamas Drijf alle joden in zee? Toen vlak na de Holocaust in 1948 de staat Israel werd opgericht werd meteen door de Arabische buurlanden de oorlog verklaard en aangevallen met als doel vernietiging van alle joden. En jij rept van een relatief ongestoord bestaan...
Als Hamas, Hezbollah of welke terreurgroep dan ook de kans zou hebben, zouden ze Israel en de joden meteen van de kaart vegen. Zie ook hoe much too triggerhappy Hamas was: Zodra ze Gaza in handen hadden in 2005 begonnen ze raketten af te vuren.
Jij trapt gewoon in de retoriek van de islamisten gesteund door extreem-linkse rakkers. Die denken ook dat het de arbieren om een heel klein stukkie grond gaat. En ze denken dat als je lief bent dat hamas dan wel bijdraait... Hoe onnozel.
En als ik zeg dat het een regionaal conflict is, zeg ik niet dat het om een klein stukkie grond gaat. Dat Hamas het liefst de staat Israel zou vernietigen is wel duidelijk.
In de begintijd van de islam zijn er diverse malen slachtpartijen aangericht onder joden, soms dreigen moslims nog met Khaibar, Khaibar, de legers van Mohammed komen terug. Zoek maar eens uit waar dat naar verwijst als je wilt.
Na de dood van Mohammed werd op zijn verzoek het Arabisch schiereiland gezuiverd van joden en christenen. Een eeuw later zaten de moslims in Spanje en Frankrijk, het heeft 800 jaar gekost om ze weer terug te dringen (Reconquista).
In 1948 woonden er wel weer joden in de Arabische wereld. Na de 'catastrofe' van 1948 werden zo goed als alle joden verdreven uit de moslimlanden en keurig opgevangen door Israel. De Palestijnen die op verzoek van de legers van de aanvallende buurlanden van Israel zijn uitgeweken en die beloofd was dat ze weer terug zouden keren na de overwinning op de joden, zijn nadat de Arabische legers in de pan waren gehakt, echter nooit behoorlijk opgevangen door de buurlanden. Palestijnen worden als tweederangs burgers beschouwd in de Arabische wereld. Aan de minderwaardige behandeling van Palestijnen in de Arabische wereld zie je dat het conflict bewust in stand wordt gehouden. Saddam hoessein maakte geld over aan familie van zelfmoordterroristen, maar Palestijnen in Irak opvangen ho maar. Nog steeds laat de Arabische wereld en haar Liga de Palestijnen wegrotten in kampen. Niet de Arabische Liga sponsort Palestijnse organisaties, neen, dat doet het door underdog-denken verblinde westen... De Palestijnen zijn de underdog, zielig en daarom moet de beschermende, moreel superieure arm van links er omheen geslagen worden. Zij zijn de hoeders van de 'onderdrukten'. En maar miljoenen aan belastinggeld steken in die bodemloze put.
In het plan van de Moslim Broederschap staat het zwart op wit: Een van de speerpunten uit het plan is het conflict Palestijnen/joden in stand houden en uitbuiten om een wig te drijven tussen moslims en het Westen. Daarin slagen ze. Westerse politici gaan meelopen met Hamasdemonstranten. Joden gaan kritiek uiten op hun regering. Alom verdeeldheid. Maar moslims steunen massaal 'de Palestijnen'. Omdat dat ook moslims zijn natuurlijk.
Je hebt wel gelijk dat de 'catastrofe van 1948' zoals de Arabieren de stichting van Israel noemen, de jodenhaat heeft aangewakkerd. Het smeulende vuurtje werd een fikse bosbrand zeg maar.
Wat dat betreft hadden ze de joden beter een stukje van Duitsland kunnen geven, dat had veel ellende bespaard. Maar we zitten nu eenmaal in deze situatie. Echt gezellig is anders.
Maar waarom is er geen verontwaardiging in de moslimwereld over de massale slachtpartijen in Soedan en Congo?
Waar blijft de verontwaardiging over het geweld in naam van de islam in Irak?
Waarom mag Marokko Westsaharaanse moslims onderdrukken zonder dat moslims of linkse rakkers protesteren?
Vanwaar dat onderscheid? Kun je mij antwoord geven op deze vragen, JP?
Ik heb nog nooit een fatwa gehoord tegen zelfmoordaanslagen op burgers.
Je hoort alleen maar gillende speenvarkens als Amerikanen of joden wat fout doen. Kritiek op andere moslims is taboe. En dat is wat ik met racisme bedoel. Maar misschien is intolerantie een beter woord? De discriminatie gaat om andere godsdiensten, de islam beschouwt zichzelf als superieur aan alle andere godsdiensten en duldt geen andere godsdiensten naast zich.
Neem de vrouw die gister zichzelf opblies aan de vooravond van Asjoera temidden van pelgrims in Irak. Die pelgrims zijn gewoon vrome moslims die met Asjoera de marteldood van Hoessein, de kleinzoon van profeet Mohammed -vrede zij met hem!- herdenken. Alle (12) sjiitische kalieven - opvolgelingen en familie van de profeet - zijn vermoord door soennieten. Volgens de overlevering vonden de moordenaars het nodig om nog met de schedel van de kleinzoon van de profeet te voetballen, hoe respectvol...
Die vrouw zal wel opgehitst zijn door soennitische leiders, want wat is in godsnaam de reden om jezelf op te blazen tussen andere moslims, nota bene op een voor hen heilige dag? Hoe intolerant en wreed kun je zijn? Joden en Amerikanen doen dat niet (eens). Maar geen protesten noch een fatwa (oordeel van een islamitisch leider)... Er is toch geen mensenhart dat gelooft dat je beloond wordt voor het aanrichten van zo'n bloedbad en alle bijbehorende elende? Denkt die vrouw 72 lekkere kereltjes te krijgen in het paradijs soms?