Hanco Elenbaas wrote:Kosmos wrote:Kali is een demoon, waarmee Kalki af zal rekenen.
In de Mahabharata komen veel demonen voor, Hanco. Sommigen van hen kunnen van gedaante veranderen... (shapeshifters?)
Die demonen zijn vaak reuzen, net als in Genesis. In de Bijbel worden de Nephilim, een geslacht van reuzen in Kanaān uitgeroeid door Jozua en co, volgens de Bijbel op bevel van De Heer. Nu ik weet dat het afstammelingen van demonische reuzen zijn, komen de slachtingen al wat minder wreed over dan voorheen.
Voor de Zondvloed leefden volgens Genesis heel veel halfgoden op Aarde. De Bijbel spreekt onomwonden van godenzonen, halfgoden dus.
Die halfgoden komen dus in het joodse geloof, het chrsitendom, de islam en het hindoeisme voor! Toch wordt de Vedanta ten onrechte afgeschilderd vaak als polytheisme ... In werkelijkheid is er maar 1 God, Vishnu of Narayana (en er zijn nog veel meer namen, zoals ook in de islam!) die uiteraard zeer vele aspecten kent. Een aspect is yogamaya, het versluieren van de werkelijkheid door middel van illusies (maya).
Wat zijn mensen hier toch onwetend over de Oosterse Veda-gebaseerde filosofie!
De reden van de Zondvloed is vooral dat zij seksueel verkeer aangingen en kinderen verwekten bij gewone vrouwen. Lees je Bijbel er nog maar eens op na!
In het Srimad Bhagavatam doet Krishna -de hoogste persoonlijkheid Gods- hetzelfde met de reuzen. Hij slacht de ene na de andere demoon af. Die demonen zijn daarmee meteen verlost van het stoffelijk bestaan. Een win-win-situatie dus. De Aarde is van hun wanpraktijken af en de demonen zijn verlost.
De datering van beide gebeurtenissen is ongeveer gelijk.
In de Mahabharata komt ook een overstroming voor van meer dan 5.000 jaar gelden. Vishnu redde de boot (ark?) als vis (!) van de ondergang!
Opmerkelijke paralellen...
Ik ben niet Bijbelvast en ook niet met de Bijbel opgevoed, maar dankzij het bestuderen van de samenzweringen word je regelmatig met de Bijbel geconfronteerd, aangezien vooral veel Amerikaanse onderzoekers een christelijke achtergrond hebben en de huidige tijd aardig wat overeenkomsten heeft met aangekondigde tijden uit de Bijbel.
Eustace Mullins heeft in 1987 een boek gepubliceerd, 'The Curse of Canaan, A Demonology of History', waarin hij laat zien hoe de vloek over de kleinzoon van Noach via de van hem afstammende Canaaniten overging op de Foeniciërs, die de aristocrazia nera van Venetië werden en vandaaruit via Duitsland en Amsterdam en 'the Glorious Revolution' in Engeland terechtkwamen om daar een tweede machtscentrum naast Rome te stichten. Hoe meer je achterhaalt over de verborgen geschiedenis, hoe meer waarde de Bijbel gaat krijgen, hoewel het boek hoogstwaarschijnlijk zeer te lijden heeft gehad van de duistere handen die het hebben bewerkt. Mede daarom is de Bijbel misschien niet altijd geloofwaardig of te vertrouwen. Wat Stewart Swerdlow in Montauk geleerd heeft hoeft niet per definitie minder (óf meer) waar te zijn wanneer het afwijkt van wat de Bijbel leert.
Het is jammer dat we allemaal zo weinig tijd hebben en daardoor niet alles kunnen bestuderen wat we graag zouden willen, want wat jij hier vertelt over diverse oude geschriften zou iedereen misschien horen te weten.
Deze tekst
"In het Srimad Bhagavatam doet Krishna -de hoogste persoonlijkheid Gods- hetzelfde met de reuzen. Hij slacht de ene na de andere demoon af. Die demonen zijn daarmee meteen verlost van het stoffelijk bestaan. Een win-win-situatie dus. De Aarde is van hun wanpraktijken af en de demonen zijn verlost." kan mogelijk benut worden ter rechtvaardiging van het ons afhelpen van al die politici die het leven zuurmaken van de mensen van onze tijd.
Ik beschouw de Bijbel, zeker het OT, dan ook niet als het Woord Gods. De menselijkheid druipt van de bladzijden af.
Ik ben zonder geloof opgevoed, maar uit pure intrinsieke belangstelling ging ik de Bijbel lezen toen ik in de 20 was. Na lezing van m.n. het O.T. was ik diep gechoceerd, zo moreel verwerpelijk zijn de religieuze wetten (Thora) die Mozes brengt, en mijn conclusie was: God bestaat dus niet! Dit verhaal is allemaal zo overduidelijk verzonnen door mensen! Een bloedbad van intolerantie, rudimentair fascisme en geweldsverheerlijking: ba!
Maar gelukkig was ik nog steeds dorstig en hield ik niet op met zoeken en vond Thomas en later de Gita.
Neem nou een figuur als David die op de troon wordt gezet, zogenaamd omdat God dat wil. David had als hobby het afslachten van de mensen wier steden hij plunderde: mannen, vrouwen, kinderen, David moordde ze allemaal uit om te verhinderen dat de schurk Kanis van Gat achter zijn wandaden zou komen. Even later diende hij zelfs in het leger der Filstijnen, fraai... En dan nog te zwijgen van het koudhartig elimineren van Uria, om zijn vrouw (een enorm lekker wijf) in te kunnen pikken...
Maar aangezien de Bijbel bij ons cultureel erfgoed hoort, is kennis op zijn plaats, al beschouw je de Bijbel als literatuur en niet adequaat historisch (nogal wiedes, de Aarde is niet 6.000 jaar oud zoals de Bijbel claimt, maar zo'n 4 miljard jaar).
En de parallellen met andere cultuurgoederen, zoals het Srimad Bhagavatam zijn wonderlijk.
Genesis 6 in de NBG-vertaling van 1951:
Het huwelijk der zonen Gods
1 Toen de mensen zich op de aarde begonnen te vermenigvuldigen en hun dochters geboren werden,
2 zagen
de zonen Gods, dat de dochters der mensen schoon waren, en zij namen zich daaruit vrouwen, wie zij maar verkozen.
3 En de HERE zeide: Mijn Geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben; hij is vlees; zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn.
4
De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarna, toen de zonen Gods tot de dochters der mensen kwamen, en zij hun (kinderen) baarden; dit zijn de geweldigen uit de voortijd, mannen van naam.
De zondvloed
5 Toen de HERE zag, dat de boosheid des mensen groot was op de aarde en al wat de overleggingen van zijn hart voortbrachten te allen tijde slechts boos was,
6 berouwde het de HERE, dat Hij de mens op de aarde gemaakt had, en het smartte Hem in zijn hart.
7 En de HERE zeide: Ik zal de mensen, die Ik geschapen heb, van de aardbodem uitroeien, de mensen zowel als het vee en het kruipend gedierte en het gevogelte des hemels, want het berouwt Mij, dat Ik hen gemaakt heb.
8 Maar Noach vond genade in de ogen des HEREN.
9 Dit is de geschiedenis van Noach. Noach was onder zijn tijdgenoten een rechtvaardig en onberispelijk man; Noach wandelde met God.
Etc. ...
Duidelijk is, dat volgens de Bijbel Noach niet als enige de zondvloed overleefde, ook reuzen leefden immers nog na de zondvloed.
Inderdaad werd een van de zoons van Noach vervloekt (omdat hij zijn vader naakt in de tent zag liggen, nadat Noach zich bezat had )
Die Kanaieten stamden dus logisch redenerend van deze reuzen af en niet van Noach. Niet zo moeilijk te geloven dat er reuzen leefden zo;n kleine 6.000 jaar geleden, Goliath was maar 2 meter lang blijkt uit onderzoek naar de oerbronnen (in de vertaling staat abusievbelijk 3 meter... vertaler even minder goddelijk ge-inspireerd?) en ander mensen zo'n 1,40 m in die tijd. Heb onlangs een leuke docu gezien over de strijd tussen David en Goliath. Richard Mooser bijvoorbeeld zal ook wel van de Nephilim afstammen ... (watch him!)