Allesbehalve dammen

Post Reply
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Re: Allesbehalve dammen

Post by groenteboer » Sat Feb 06, 2010 00:32

Kosmos wrote:Arelaxed plan.
Dan gaat mijn stem dus naar de partij voor de Dieren.
Dat klinkt als een wegstreepkeuze.. Kan je niet beter op de heer Blanco stemmen volgende maand?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Feb 06, 2010 03:04

Een verstandige keuze. In 2006 heb ik ook PvdD gestemd. De Partij voor de Dieren past veel beter bij jou, een liefhebber van Krishna, dan die haatzaaiclub uit Venlo en Den Haag.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

groenteboer

Post by groenteboer » Sat Feb 06, 2010 08:38

Hanco Elenbaas wrote:
Een verstandige keuze. In 2006 heb ik ook PvdD gestemd. De Partij voor de Dieren past veel beter bij jou, een liefhebber van Krishna, dan die haatzaaiclub uit Venlo en Den Haag.
Doen jullie ook nog mee, Hanco?

Ganesha

Post by Ganesha » Sat Feb 06, 2010 08:41

Quote: "Met de zionist Wilders en zijn handlangers aan de macht, is het afgelopen met jointjes roken"!!

"Maurice de Hond: PVV- en SP-ers blowen 't meest.

Als het 1e waar is dan zullen de aanhangers van Wilders blij zijn.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Feb 06, 2010 18:38

groenteboer wrote:
Doen jullie ook nog mee, Hanco?
Jawel, de Wiersma's zijn nog steeds vol goede moed! Mocht dat veranderen dan stem ik ook weer PvdD.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sun Feb 07, 2010 18:15

Hanco Elenbaas wrote:
Klopt op zich wel, dat arelaxte en overdreven gedoe steeds, ergert me. Uiteindelijk moeten toch andere partijen bepaalde speerpunten van de PVV overnemen net als destijds met Fortuyn.
Krishna adviseert trouwens ook om geen intoxicerende middelen als tabak, alcohol en drugs te nemen, maar verbieden doet hij in tegenstelling tot de PVV (V voor vrijheid? ) niets. Zelfs de Koran lezen niet !
Wat heel goed is aan de Partij van de Dieren is dat ze uitgaan van normaal gedrag als vegetarisch eten, zoals Krishna aanbeveelt. Op bladzijde twee van de bijbel staat al dat het de bedoeling is dat mensen groenten en fruit eten! Marianne Thieme is zevendedagsadventist en is daarom tegen het eten van lees. Het belangrijkste speerpunt is het ontmantelen van de holocaustfabriek bioindustrie genaamd. Massaal worden koeien, varkens en kippen, allen bezielde schepselen, op grove wijze de dood in gejaagd. En vlees bij de warme maaltijd is niet genoeg, het moet ook nog op brood, als snack tussendoor, een worstje hier, een gehatballetje daar, en wordt heimelijk in allerhande prodcuten verwerkt. Zelfs in de pindakaas zitten varkensharen. Maar dit is een industrie des doods, dit is helemaal niet gezellig!
Ik heb Marianne Thieme niet zo vaak horen praten nog (zal er eens meer om zoeken) maar de keer dat ze wat dingen uitlegde was een verademing! Duidelijk no-nonsense taalgebruik!!! Totaal anders dan het ijdele, onoprechte, hypocriete, narcistsiche gewauwel van andere politici.
Maarten van 't Hart, de benepen Godsvijand, stapte uit de partij van de Dieren destijds, omdat Marianne bij de zevendedagsadventisten zit. Het bewijs voor een zeer intolerante, naargeestige denkwijze! Op grond van de bijbel willen ze vegetarisch eten, prima toch? En als ze op zaterdag (sabbat) in plaats van zondag hun rustdag wilen hebben: big deal! Zijn gewoon persoonlijke opvattingen. Maar kennelijk respecteert een godshater als Maarten van 't Hart de vrijheid van godsdienst niet. Ik wel en het maakt me dus niet uit dat ze een ander geloof heeft als ik. Over dierenrechten denken we precies hetzelfde.
Heaven is no location, but a state of mind

Kosmos

Post by Kosmos » Sun Feb 07, 2010 18:20

Uit Genesis 1: (3 vertalingen: NBV, SV'77 en KJV)
Hij zegende hen en zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk, bevolk de aarde en breng haar onder je gezag: heers over de vissen van de zee, over de vogels van de hemel en over alle dieren die op de aarde rondkruipen.’ 28 En God zegende hen, en God zeide tot hen: Verwijzing(en) [sluiten]
[1:28] Gen 8:17; 9:1,2,7.Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt! 28 And God blessed them, and God said unto them, Be fruitful, and multiply, and replenish the earth, and subdue it: and have dominion over the fish of the sea, and over the fowl of the air, and over every living thing that moveth upon the earth. moveth: Heb. creepeth
29 Ook zei God: ‘Hierbij geef ik jullie alle zaaddragende planten en alle vruchtbomen op de aarde; dat zal jullie voedsel zijn. 29 En God zeide: Ziet, Verwijzing(en) [sluiten]
[1:29] Gen 9:3. Ps 104:14,15.Ik heb u al het zaadzaaiende kruid gegeven, dat op de ganse aarde is, en alle geboomte, waarin zaadzaaiende boomvrucht is; het zij u tot spijs! 29 And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat. bearing...: Heb. seeding seed yielding...: Heb. seeding seed
30 Aan de dieren die in het wild leven, aan de vogels van de hemel en aan de levende wezens die op de aarde rondkruipen, geef ik de groene planten tot voedsel.’ En zo gebeurde het. 30 Verwijzing(en) [sluiten]
[1:30] Ps 104:14.Maar aan al het gedierte der aarde, en aan al het gevogelte des hemels, en aan al het kruipende gedierte op de aarde, waarin een levende ziel Noot [sluiten]
[1:30] leven.is, heb Ik al het groene kruid tot spijs gegeven. En het was alzo. 30 And to every beast of the earth, and to every fowl of the air, and to every thing that creepeth upon the earth, wherein there is life, I have given every green herb for meat: and it was so. life: Heb. a living soul
31 God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was. Het werd avond en het werd morgen. De zesde dag.

Ganesha

Post by Ganesha » Sun Feb 14, 2010 22:00

Hallo Kosmos, wist jij dat 12 februari één van de trouwdagen is van Shiva?

Buiten dat hebben alle hindoes vrijdag nog extra feest gehad ( naam ben ik al weer kwijt)
De monnikken mochten het eerst de ganges in, omdat tijdens dit feest door de ganges hun zonden in één keer worden afgespoeld/ afgewassen.
Dat is nog sneller dan biechten!! :D

Kosmos

Post by Kosmos » Sun Feb 14, 2010 22:41

Ganesha wrote:Hallo Kosmos, wist jij dat 12 februari één van de trouwdagen is van Shiva?

Buiten dat hebben alle hindoes vrijdag nog extra feest gehad ( naam ben ik al weer kwijt)
De monnikken mochten het eerst de ganges in, omdat tijdens dit feest door de ganges hun zonden in één keer worden afgespoeld/ afgewassen.
Dat is nog sneller dan biechten!! :D
Nee, maar 13 februari was mijn moeder jarig. Was het het huwlijk met Parvati?
Ik heb net een stukje gelezen uit het Krishna-boek van Prabhupada. Het laatste hoofdstuk van deel 1, hoofdstuk 54, begint met:
Naar verluidt werd Cupido, die direct deel is van heer Vasudeva* en die eens tot as verbrand werd door de woede van de heer Shiva, door Krishna verwekt, geboren uit de schoot van Rukmini. Hij is Kamadeva*, een halfgod van de hemelse planeten, die met name bedreven is in het opwekken van wulpse begeerte.
Ik ken de vrouw van Shiva als Parvati, uit wier huwlijk Ganesha voortkwam. Ganesha was een in zichzelf gekeerde jongen (die later een olifantenhoofd kreeg toegemeten), die zich vaak terugtrok om na te denken, kan hij niet gevraagd worden de Damwereld te beschermen?
Naast Parvati worden in andere bronnen ook de Mongoolse Gaunga en zijn allochtone vrouw Kalii** genoemd als vrouwen van Shiva.
De vrouwen van Krishna (expansies van Lakshi) verbeelden het vreugdesvermogen van de Heer, vandaar 16.108, het aantal aspecten van dit vermogen.
Die monniken zijn volgens mij constant bezig met boetedoen en denken aan Krishna, dus zo'n afspoeling van zonden hebben ze wel verdiend.
Trouwdagen vieren van Shiva is wel aardig natuurlijk, maar voor een gnostcius (als ik) gaat het natuurlijk om de boodschap van legendes en niet om het historisch nemen van deze in verhalen gegoten wijsheidsliteratuur. De verhalen over halfgoden zijn niet historisch van aard, maar spriritueel geladen.

* met streepje op de eerste a, dus uitgesproken als lange a (aa).
** niet te verwarren met de demoon Kali, die regeert over Kali Yuga, het huidige goddeloze tijdsgewricht, waarin de gebondenheid aan materie hoogtij viert.
Last edited by Kosmos on Sun Feb 14, 2010 22:48, edited 1 time in total.

Kosmos

Post by Kosmos » Sun Feb 14, 2010 22:45

groenteboer wrote:
Dat klinkt als een wegstreepkeuze.. Kan je niet beter op de heer Blanco stemmen volgende maand?
Tuurlijk niet, ik gebruik mijn stem om tegen de holocaustmachine, genaamd bioindustrie, te stemmen.

Ganesha

Post by Ganesha » Mon Feb 15, 2010 01:40

Kosmos schrijft: "Ganesha was een in zichzelf gekeerde jongen (die later een olifantenhoofd kreeg toegemeten), die zich vaak terugtrok om na te denken, kan hij niet gevraagd worden de Damwereld te beschermen?

We kunnen Ganesha toch gewoon kiezen als beschermheilige! Lijkt mij fantastisch. :idea:
Betwijfel wel als ik met zo'n voorstel in de bondsraad kom dat daar dan serieus over gediscussiëerd
gaat worden?

Als je de levenswandel van Ganesha neemt kun je toch wel vergelijkingen trekken met menig dammer.

Wat je verder schrijft over het letterlijk nemen van boeken, i.p.v. het spirituele ervan zien kan ik geheel met je mee gaan.
Het spirituele is waar het omdraait.

Ganesha

Post by Ganesha » Mon Feb 15, 2010 01:46

Groenteboer schrijft: "Dat klinkt als een wegstreepkeuze.. Kan je niet beter op de heer Blanco stemmen volgende maand?

Een zeer slecht advies. Je moet mensen altijd aanraden om te gaan kiezen. Beter een andere keuze dan de jouwe, dan geen keuze. Dat zouden alle burgers van Nederland moeten beseffen.

Michel, er is geen partij die precies dezelfde ideeën heeft als jijzelf, dus in zekere zin is het altijd een wegstreepkeuze.

groenteboer

Post by groenteboer » Mon Feb 15, 2010 11:45

Ganesha wrote:Groenteboer schrijft: "Dat klinkt als een wegstreepkeuze.. Kan je niet beter op de heer Blanco stemmen volgende maand?

Een zeer slecht advies. Je moet mensen altijd aanraden om te gaan kiezen. Beter een andere keuze dan de jouwe, dan geen keuze. Dat zouden alle burgers van Nederland moeten beseffen.

Michel, er is geen partij die precies dezelfde ideeën heeft als jijzelf, dus in zekere zin is het altijd een wegstreepkeuze.
Als je op blanco stemt, stem je ook toch? Ik zal niet gaan stemmen in maart al komt het door de simpele reden dat ik nog geen 18 jaar ben. Weet iemand trouwens de reden waarom de leeftijdsgrens 18 is?? 16 lijkt mij een betere grens. De meeste personen van 16 jaar hebben op de middelbare school al wel maatschappijleer gehad.

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Mon Feb 15, 2010 13:30

groenteboer wrote:Weet iemand trouwens de reden waarom de leeftijdsgrens 18 is?
Met 18 ben je voor de wet volwassen.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

groenteboer

Post by groenteboer » Mon Feb 15, 2010 15:14

ildjarn wrote:
groenteboer wrote:Weet iemand trouwens de reden waarom de leeftijdsgrens 18 is?
Met 18 ben je voor de wet volwassen.
Maar kinderen mogen ook alcohol drinken, dus waarom niet stemmen?

Post Reply