Muziek
Mijn muziekvoorkeur is zeer divers. Op mijn Winamp-playlist staan nummers varierend van Clouseau tot Busta Rhymes en van Laura Pausini tot Satyricon. Welke muziek ik draai is vaak afhankelijk van mijn stemming. Mijn voorkeur gaat wel uit naar de iets stevigere muziek, ik heb bijvoobeeld alle officiële cd's van Metallica. Hoewel dat niet meer is wat het geweest is helaas.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
- Arjen de Mooij
Ik heb ooit een gedroomd van een prachtig nummer, helaas kan ik geen noten lezen en ook geen instrument bespelen, dus ben ik het kwijtgeraakt. Misschien was het uiteindelijk ook wel geen mooi nummer, maar in mijn droom werd ik tot huilens toe beroerd.
Maar goed het beste bestaande nummer... moeilijk!
Jessie - Joshua Kadison
weet mij toch telkens weer kippevel te bezorgen. Gelukkig hoor ik hem maar 1 keer per jaar oid Maar op mijn harde schijf staan op het moment CD's van;
the offspring
greenday
the smiths
bad religion
tenacious D
red hot chilli peppers
dus dan weet je het wel.
Jessie - Joshua Kadison
weet mij toch telkens weer kippevel te bezorgen. Gelukkig hoor ik hem maar 1 keer per jaar oid Maar op mijn harde schijf staan op het moment CD's van;
the offspring
greenday
the smiths
bad religion
tenacious D
red hot chilli peppers
dus dan weet je het wel.
Morrissey rules the waves
Ik ga eens proberen dat nummer 10 in 2010 van je neer te laden!Arjen de Mooij wrote:Ik heb ooit een gedroomd van een prachtig nummer, helaas kan ik geen noten lezen en ook geen instrument bespelen, dus ben ik het kwijtgeraakt. Misschien was het uiteindelijk ook wel geen mooi nummer, maar in mijn droom werd ik tot huilens toe beroerd.
Jessie - Joshua Kadison
the offspring
greenday
the smiths
bad religion
tenacious D
red hot chilli peppers
dus dan weet je het wel.
Geef eens een recensie (lees hemel eens op) van de nieuwste van de enorme held Morrissey, Arjen...
Heaven is no location, but a state of mind
-
- Real name: Irene Stegeman
Re: Muziek
HOezo dat dan? Ik vin dat gewoon goeie muziek..Insomnia wrote:je veranderd wel erg snel en veel van smaak, of vind je alles leuk?Damkoningin wrote:Ik ben gek van Trance.. Onder anderen : Grove Coverage en Novaspace!!!!Kosmos wrote:Wat vinden dammers mooie muziek?
Noem eens een topsong!
Trance is voor mietjes, hoewel trancegirls meestal wel lekker zijn.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
Trance is lekker voor in de auto op de weg terug na een avondje stappen. Thuis zal ik het nooit zo snel draaien.Damkoningin wrote:HOezo dat dan? Ik vin dat gewoon goeie muziek..
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
-
Euhmm.. De goeie trance wel.. Zoals ik al eerder zei: grove coverage en novaspace.. Das ook altijd goeie muziek voor feesjeNescio wrote:Trance is lekker voor in de auto op de weg terug na een avondje stappen. Thuis zal ik het nooit zo snel draaien.Damkoningin wrote:HOezo dat dan? Ik vin dat gewoon goeie muziek..
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
Ja ik bedoel je hebt een hoop fluttrance maar veel is wel goed jaDamkoningin wrote:Euhmm.. De goeie trance wel.. Zoals ik al eerder zei: grove coverage en novaspace.. Das ook altijd goeie muziek voor feesjeNescio wrote:Trance is lekker voor in de auto op de weg terug na een avondje stappen. Thuis zal ik het nooit zo snel draaien.Damkoningin wrote:HOezo dat dan? Ik vin dat gewoon goeie muziek..
Noem eens wat nummers die de moeite waard zijn. Dan zal ik de diverse downloadprogramma's eens laten werken.Damkoningin wrote:Euhmm.. De goeie trance wel.. Zoals ik al eerder zei: grove coverage en novaspace.. Das ook altijd goeie muziek voor feesje
-
The Buoys - Give up your guns (instrumentale deel (gezongen deel is ook al goed) lijkt rechtstreeks uit het paradijs te komen))
Mocedades - Eres Tu (beste Songfestivallied ooit, maar werd geen eerste.)
Creedence Clearwater Revival - I put a spell on you (hangt van mijn humeur af, maar kan ik tien keer achter elkaar horen)
Deep Purple - Child in time (op twaalfjarige leeftijd met een vriendje in een tent met een cassetterecorder: iedere keer terugspoelen).
Rein de Vries - Patsy (goeie smartlap).
Jaap Fischer - Monnikken etc. (vergeten artiest, nou ja, tegenwoordig Joop Visser, met in die tijd hartstikke leuke teksten/melodietjes/accoorden)
Michel Fugain - Une belle histoire (Ik ben gek op Franse muziek)
Honderden andere nummers.
Ook klassieke muziek (niet te zwaar s.v.p.).
Je ziet, ik ben niet voor één gat te vangen.
Met ErikvdW ben ik het eens: Abba is klasse (maar ik heb er niks van!).
Hein Wilsens (Composite) heeft een goede smaak, vind ik. Ik heb nog een dubbel-lp van Boudewijn de Groot; voor derest geen lp's meer.
Moderne rotherrie kan me gestolen worden.
Mocedades - Eres Tu (beste Songfestivallied ooit, maar werd geen eerste.)
Creedence Clearwater Revival - I put a spell on you (hangt van mijn humeur af, maar kan ik tien keer achter elkaar horen)
Deep Purple - Child in time (op twaalfjarige leeftijd met een vriendje in een tent met een cassetterecorder: iedere keer terugspoelen).
Rein de Vries - Patsy (goeie smartlap).
Jaap Fischer - Monnikken etc. (vergeten artiest, nou ja, tegenwoordig Joop Visser, met in die tijd hartstikke leuke teksten/melodietjes/accoorden)
Michel Fugain - Une belle histoire (Ik ben gek op Franse muziek)
Honderden andere nummers.
Ook klassieke muziek (niet te zwaar s.v.p.).
Je ziet, ik ben niet voor één gat te vangen.
Met ErikvdW ben ik het eens: Abba is klasse (maar ik heb er niks van!).
Hein Wilsens (Composite) heeft een goede smaak, vind ik. Ik heb nog een dubbel-lp van Boudewijn de Groot; voor derest geen lp's meer.
Moderne rotherrie kan me gestolen worden.
Heerlijk nummer, 10 minuten geweldige gitaarmuziek. En vooral tijdloos.Eric van Dusseldorp wrote:Deep Purple - Child in time (op twaalfjarige leeftijd met een vriendje in een tent met een cassetterecorder: iedere keer terugspoelen).
-
- Real name: Martijn van Gortel
Momenteel vind ik wel veel leuk: Trance, Dance, Pop, Top 40...
Check:
Reamonn - Star
Ultrabeat - Pretty Green Eyes (komt door E....)
[img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
Check:
Reamonn - Star
Ultrabeat - Pretty Green Eyes (komt door E....)
[img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
-
En volstrekt origineel. Lijkt totaal niet op welk ander nummer dan ook. Dat vind ik knap.Nescio wrote:Heerlijk nummer, 10 minuten geweldige gitaarmuziek. En vooral tijdloos.Eric van Dusseldorp wrote:Deep Purple - Child in time (op twaalfjarige leeftijd met een vriendje in een tent met een cassetterecorder: iedere keer terugspoelen).
- Eric Sanders
Van (symphonische) rock tot heavy metal:
stones (gimme shelter), pink floyd (shine on you crazy diamond), queen (march of the black queen), marillion (blind curve), iron maiden (the trooper), metallica (seek and destroy,fade to black), rush (red sector a), dream theater (learning to live), tool (sober, eulogy), pantera, slayer, opeth, led zeppelin, etc. etc.
Minder stevig, doch zeer te pruimen zijn abba, fleetwood mac, simon and garfunkel, de dijk en vele anderen.
Met de beatles heb ik niets.
stones (gimme shelter), pink floyd (shine on you crazy diamond), queen (march of the black queen), marillion (blind curve), iron maiden (the trooper), metallica (seek and destroy,fade to black), rush (red sector a), dream theater (learning to live), tool (sober, eulogy), pantera, slayer, opeth, led zeppelin, etc. etc.
Minder stevig, doch zeer te pruimen zijn abba, fleetwood mac, simon and garfunkel, de dijk en vele anderen.
Met de beatles heb ik niets.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
[quote="composite"
Alles van Boudewijn de Groot (Nijgh), jaren zestig en klassiek (Canon in D van Pachelbel, mits in de juiste uitvoering, is werkelijk hemels).[/quote]
Ter toelichting: ik heb inmiddels op de kop af 101 versies van Pachelbels Canon in D verzameld (inderdaad, Shakespeare zei het al: there is system in madness) variërend van versies van 58 seconden tot een maxversie van 38 minuten. Veruit de mooiste is de uitvoering van het Engels Kamer Orkest o.l.v. Raymond Leppard (6,27'). En wat Boudewijn de Groot betreft: 'Testament' is een eenzaam hoogtepunt in de Nederlandstalige muziek.
Alles van Boudewijn de Groot (Nijgh), jaren zestig en klassiek (Canon in D van Pachelbel, mits in de juiste uitvoering, is werkelijk hemels).[/quote]
Ter toelichting: ik heb inmiddels op de kop af 101 versies van Pachelbels Canon in D verzameld (inderdaad, Shakespeare zei het al: there is system in madness) variërend van versies van 58 seconden tot een maxversie van 38 minuten. Veruit de mooiste is de uitvoering van het Engels Kamer Orkest o.l.v. Raymond Leppard (6,27'). En wat Boudewijn de Groot betreft: 'Testament' is een eenzaam hoogtepunt in de Nederlandstalige muziek.
-
Grove Coverage:Nescio wrote:Noem eens wat nummers die de moeite waard zijn. Dan zal ik de diverse downloadprogramma's eens laten werken.Damkoningin wrote:Euhmm.. De goeie trance wel.. Zoals ik al eerder zei: grove coverage en novaspace.. Das ook altijd goeie muziek voor feesje
You
Far away from home
God is girl
Novaspace:
Guardian Angel