Nationale Competitie 2024-2025

Post Reply
A.Presman
Posts: 2129
Joined: Sun Aug 18, 2002 16:43
Real name: Alexander Presman
Location: the Netherlands

Nationale Competitie 2024-2025

Post by A.Presman » Wed Jul 17, 2024 20:31

Ooit was dit een populaire manier om spelers die op zoek waren naar een nieuwe club hun wens bekend te maken.
Hoewel de tijden zijn veranderd misschien kan het nog steeds nuttig zijn.
Zo heb ik onlangs vernomen dat Thomy Mbongo op zoek is naar een club.
En hier is de tekst namens Igor Kirzner:

Hallo,
Mijn naam is Igor Kirzner, en ik ben GMI en zesvoudig kampioen van Oekraïne (hudige FMJD rating 2255) .
Ik woon nu in Karlsruhe, Duitsland, en ik ben op zoek naar een team om deel te nemen aan het Ereklasse seizoen 24-25.
(of in Hoofdklasse als jullie team ambities heeft om te promoveren naar de Ereklasse).
Ik ben enthousiast om weer te spelen en nieuwe uitdagingen aan te gaan!

Als jullie interesse hebben, laat het me dan weten. Ik kijk ernaar uit om met jullie samen te werken!
Contact: igorkirz64@gmail.com of via Facebook

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2828
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Nationale Competitie 2024-2025

Post by Andrew Tjon A Ong » Wed Oct 09, 2024 16:47

Bron: https://www.gelderlander.nl/regiosport/ ... afb537256/

Image
Jos Stokkel, teamleider van DV Huissen, speelde zaterdag remise tegen Martijn van IJzendoorn. © Fons Sluiter

Wie staan er op bij landskampioen DV Huissen na vertrek van sterkhouders? ‘Voor ons is dit een overgangsjaar’

Het vertrek van sterkhouders Alexander Baljakin en Guntis Valneris laat zich voelen bij de dammers van DV Huissen. Wie moeten bij de regerend landskampioen de leegte opvullen? En wat is nu het doel van de Betuwse club?

Anton Janssen 07-10-24, 07:31
Het was in het voorjaar even schrikken voor damvereniging Huissen. Nadat al bekend werd dat de Let Guntis Valneris naar concurrent DC Fryslân zou vertrekken, kondigde ook Alexander Baljakin zijn afscheid aan. De grootmeester uit Arnhem koos voor een avontuur bij het ambitieuze WSDV uit Wageningen.

Jos Stokkel, teamleider en speler bij DV Huissen, noemt het vertrek van de twee gangmakers een aderlating. ,,Zonder meer een verzwakking. Het vertrek van Baljakin kwam op een dusdanig laat tijdstip dat we geen gelijkwaardige vervanger konden halen. De meeste spelers hadden al onderdak.”

"We hebben voor dit seizoen geen titelaspi­ra­ties. Als we vierde worden, hebben we goed gepres­teerd"
Jos Stokkel, teamleider DV Huissen

Vadim Virny, een gelouterd grootmeester uit Duitsland, en het Huissense talent Fleur Kruysmulder (17) zijn de vervangers van Baljakin en Valneris. Een volgende tegenvaller in het Huissense kamp was echter de ziekte van grootmeester Johan Krajenbrink, die enige tijd uit de roulatie was.

Moeilijke competitiestart
De club uit ‘damstad’ Huissen, in het verleden vijftien keer landskampioen, ondervond de terugval in kwaliteit bij de competitiestart aan den lijve. In de eerste speelronde verloor de titelverdediger met 7-13 van Damcombinatie Fryslân, de club waartegen vorig seizoen in de slotronde de titel werd binnengehaald.

Maar afgelopen zaterdag volgde tegen Gouda een 13-7 zege, mede dankzij overwinningen van Virny, Kruysmulder, Fred de Koning en Wouter Ludwig. ,,We hebben voor dit seizoen geen titelaspiraties”, stelt Stokkel, die zelf op remise uitkwam tegen Martijn van IJzendoorn. ,,Als we vierde worden, hebben we goed gepresteerd. Bovendien hebben we in de eerste fase een zwaar programma. We blijven wel ambitieus en hopen in de toekomst weer voor de hoogste klassering te kunnen gaan.”

De teamleider ziet in Virny, Jasper Lemmen, Odin Mol en Gérard Jansen spelers die de rol van de vertrokken Baljakin en Valneris kunnen invullen: ,,Voor ons is dit een overgangsjaar. De club zit nog in een goed vaarwater.”

Kartrekker
Lemmen, die na een eerdere periode in Huissen nu voor zijn achtste seizoen onafgebroken voor de hoofdmacht speelt, ziet ook een belangrijke rol voor zichzelf weggelegd. ,,We worden dit seizoen normaal gesproken geen kampioen”, stelt het Betuwse damproduct. ,,Maar we gaan zeker proberen bij de eerste vier te eindigen, zodat we aan de play-offs om de titel kunnen meedoen. Na het wegvallen van de vertrokken grootmeesters behoor ik tot de sterkere spelers van het tiental. Daarmee wordt de druk op mij groter. Samen met Virny, Jansen en Mol moet ik de kar trekken.”

,,In de gegeven situatie ligt er minder druk op zodat we relaxter kunnen spelen”, zegt Lemmen. ,,Mijn puntendeling tegen meervoudig wereldkampioen Harm Wiersma van DC Fryslân was een opsteker. Een prima opmaat voor het verdere competitieverloop.”

Lemmen draaide een goede zomer met deelname aan het internationale toernooi Nijmegen Open. ,,Ik was op dreef, deed mee in de kopgroep en werd derde, met één punt minder dan de winnaar. Dit was een uitstekende voorbereiding op de nationale competitie. Daarin heb ik bij Huissen altijd een plusscore gehad. Daar hoop ik ook dit seizoen op.”

Image Jasper Lemmen speelde zaterdag remise tegen Rik Verboon. © Fons Sluiter
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Post Reply