Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 2022

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 2022

Post by Andrew Tjon A Ong » Wed Dec 21, 2022 22:47

Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 2022, 3-12 januari 2023

beste dammer/damster,

hier persbericht + foto betreffende het nk dammen dat van 3 tm 12 januari in het fletcher hotel in wageningen wordt verspeeld.

van harte welkom om dan een kijkje te komen nemen.

met vriendelijke groet,
fred ivens
perschef nk dammen
06 - 10 20 49 96

Image
Image
Image
Foto: Geb Kos
Alexander Baljakin … negende titel?...

Toernooiwebsite: https://nk2022.kndb.nl/
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 2022

Post by Andrew Tjon A Ong » Mon Jan 02, 2023 00:45

Onderwerp: Informatie Nederlands Kampioenschap Dammen

Aan: secretarissen alle verenigingen


Beste secretaris,

Volgende week start het NK dammen algemeen op 3 januari 2023. Alle informatie is op de website terug te vinden. De link is: https://nk2022.kndb.nl/informatie/ We vragen u om dit unieke evenement onder de aandacht van uw leden te brengen.

De plaats, data en tijdstippen zijn op de website terug te vinden. De wedstrijden zijn via livegames op Toernooibase te volgen, maar ook vanuit de website. Onder commentaar op de website zijn de tijdstippen te vinden waarop live analyses, interviews met spelers en nabeschouwingen plaatsvinden.

We vragen speciale aandacht voor de live-analyses die Ton Sijbrands op 2 dagen met dubbele rondes verzorgt in Hotel-Restaurant “De Wageningsche Berg” (zaterdag 7 en dinsdag 10 januari). Een unieke locatie met fraai uitzicht over de Neder-Rijn en de Betuwe. Ook speciale aandacht op de openings- en slotdag (resp. 3 en 11 januari). Dan verslaat Rob Clerc beide rondes met ook een voor- en nabeschouwing van het NK.

Namens het organisatiecomité,

Frans de Jonge

Voorzitter KNDB



Koninklijke Nederlandse Dambond (KNDB)

0318-581288

Bondsbureau KNDB | Landjuweel 62 | 3905 PH Veenendaal

Postbus 326 | 3900 AH Veenendaal

www.kndb.nl
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 2022

Post by Andrew Tjon A Ong » Mon Jan 02, 2023 01:09

Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 2022

Bereikbaarheid speellocatie

Fletcher Hotel-Restaurant De Wageningsche Berg
Generaal Foulkesweg 96
6703 DS Wageningen
Tel.: +31-(0)317-820999
www.hoteldewageningscheberg.nl
Voor het boeken van de hotelkamers kunt u het volgende op site vermelden:

Overnachtingen

Boeken van hotelkamers is op basis van beschikbaarheid. Voor het reserveren van deze kamers kunt u een e-mail sturen naar info@frontofficewageningen.nl o.v.v. NK Dammen, GFC5589.

De kosten van de kamers bedraagt € 90,50 per kamer per nacht (eenpersoonsbezetting) inclusief een uitgebreid ontbijtbuffet en exclusief tax and handling fee à € 3,00 per persoon per nacht.


Hoofdarbiter:

Michel Stempher, tel: 06-17744331
Speelrooster NK Dammen 2022:

Ronde 1: dinsdag 3 januari 15:00 uur
Analyse – 15:00 – Rob Clerc
Ronde 2: woensdag 4 januari 11:00 uur
Analyse – 14:30 – Eduard Autar
Ronde 3: donderdag 5 januari 10:00 uur
Analyse – 13:30 – Eduard Autar
Ronde 4: donderdag 5 januari 16:00 uur
Analyse – 19:30 – Eduard Autar
Ronde 5: vrijdag 6 januari 11:00 uur
Analyse – 14:30 – Steven den Hollander
Ronde 6: zaterdag 7 januari 10:00 uur
Analyse – 10.30 – Ton Sijbrands en Ester van Muijen
Ronde 7: zaterdag 7 januari 16:00 uur
Analyse – 16.30 – Ton Sijbrands en Ester van Muijen
Ronde 8: zondag 8 januari 11:00 uur
Analyse – 14:30
Ronde 9: maandag 9 januari 11:00 uur
Analyse – 14:30
Ronde 10: dinsdag 10 januari 10:00 uur
Analyse – 10.30 – Ton Sijbrands en Ester van Muijen
Ronde 11: dinsdag 10 januari 16:00 uur
Analyse – 16.30 – Ton Sijbrands en Ester van Muijen
Ronde 12: woensdag 11 januari 11:00 uur
Analyse – 14:30
Ronde 13: donderdag 12 januari 10:00 uur
Analyse – 10:00 – Rob Clerc
Op 5, 7 en 10 januari wordt er een dubbele ronde gespeeld
.

De wedstrijd tussen Provoost en Van Dijk van zondag 8 januari (ronde 8 ) wordt gespeeld op maandag 2 januari vanaf 18:00 uur in het clubgebouw van WSDV, Gebouw De Doorbraak, Grintweg 324 a, Wageningen.

Overige activiteiten:

3 januari: 14.30 uur opening door Frans de Jonge, voorzitter KNDB en Henk Kuiper, voorzitter Sportraad Wageningen
7 en 10 januari: demonstraties Ton Sijbrands en Ester van Muijen
12 januari: 9.45 uur toespraak Floor Vermeulen, burgemeester gemeente Wageningen, gevolgd door ‘eerste zet’
12 januari: plm. 16.00 uur prijsuitreiking en sluiting door Frans de Jonge, voorzitter KNDB

Ter info: In ieder geval op de dagen, dat er een dubbele ronde zal zijn, met live demonstraties van Ton Sijbrands (zaterdag 7 en dinsdag 10 januari) zal er een mooie damboekenstand van de Damboekshop aanwezig zijn. Bestellingen kun je eventueel van te voren doorgeven, en op die dagen afhalen en natuurlijk is ook ter plekke bestellen mogelijk. Info damboekshop@gmail,com en https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 2022

Post by Andrew Tjon A Ong » Tue Jan 03, 2023 02:45

Bron: AD.nl
Image
Dammer Jan Groenendijk in startblokken voor titelprolongatie in zijn geboortestad Wageningen

Een titeltoernooi spelen in zijn geboortestad wilde hij al veel langer. Voor dammer Jan Groenendijk uit Wageningen komt die droom binnenkort uit. Van 3 tot en met 12 januari verdedigt de student natuur- en sterrenkunde zijn Nederlandse titel in Hotel De Wageningsche Berg.

Pouw Jongbloed 27-12-22, 12:17
Groenendijk (24) kroonde zich begin oktober in het Belgische Kortrijk tot Europees kampioen. Hij geldt als topfavoriet om de nationale titel te prolongeren. Zijn ploeggenoten bij Team NL, Wouter Sipma en Martijn van IJzendoorn, worden ingeschaald als sterkste uitdagers van de kopman van WSDV uit Wageningen.

Alexander Baljakin, 61 jaar inmiddels, wil een gooi doen naar zijn achtste nationale titel. Met meervoudig wereldkampioen Roel Boomstra (gestopt als professioneel dammer) en Jitse Slump (studie) haakten twee beoogde kandidaten voor de hoofdprijs al bij voorbaat af.

Nog twee spelers van WSDV
Naast Groenendijk, die eind 2024 op Curaçao gaat strijden om de wereldtitel, doen nog twee spelers van WSDV mee aan het NK. Dat zijn de tieners Machiel Weistra (19) uit Heteren en de in Culemborg wonende Simon Harmsma (17). Die laatste pakte vorige maand in de Turkse badplaats Antalya de wereldtitel voor jeugdspelers.

De talentvolle vwo-scholier werd op voordracht van dambond KNDB toegevoegd aan het deelnemersveld. Oud-wereldkampioen Ton Sijbrands (73) zal samen met Wageningse Ester van Muijen op 7 en 10 januari de verschillende partijen op het demonstratiebord van commentaar voorzien.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 2022

Post by Andrew Tjon A Ong » Wed Jan 04, 2023 00:34

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 2022

Post by Andrew Tjon A Ong » Wed Jan 04, 2023 01:28

Bron: Facebookgroep International Draughts
Steven Tjong

International Draughts.
Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 2022
Damboekshop aanwezig in Wageningen. ****** Informatie ** Even Wageningen Bellen ** Andrew Tjon A Ong .
Image
Image
Image
Image
Image
Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 2022

Post by Andrew Tjon A Ong » Wed Jan 04, 2023 01:33

Bron: https://www.stadwageningen.nl/sport/

fbclid=IwAR1AYbPQszKB42rUys4aAVHNbHV4G1iibLEuUNyT2JPMx4sNS2PD22_yRrs
Image
De WSDV'ers, titelverdediger Jan Groenendijk (24) uit Wageningen, Machiel Weistra (19) uit Heteren en Culemborger Simon Harmsma (17) -vlnr- nemen van 3 tot en met 12 januari 2023 deel aan het NK in het Fltcherhotel De Wageningsche Berg. Dick Martens
NK dammen met WSDV-toppers van start in ‘hun thuisstad’
ma 2 jan, 12:31 Sport

WAGENINGEN – Op woensdag 3 januari aanstaande gaat in Fletcher Hotel-Restaurant De Wageningsche Berg het Nederlands damkampioenschap van start. Aan de start van het toernooi, dat tot en met 12 januari 2023 duurt, verschijnen niet minder dan drie toppers van de organiserende vereniging WSDV aan de start, namelijk de Wageningse titelverdediger Jan Groenendijk (24), Machiel Weistra (19) uit Heteren en Culemborger Simon Harmsma (17), die beiden hun debuut maken op dit Nederlands kampioenschap. Maar naast het Wageningse trio kent het kampioenschap nog meer topfavorieten.
Dick Martens

NK dammen met WSDV-toppers van start in ‘hun thuisstad’

DE BAL ,,Dat waren er eerst zes”, aldus Fred Ivens, WSDV’er en deel uitmakend van het eerste team, die namens de organisatie van het NK dammen, als perschef optreedt. ,,Maar na het afhaken van wereldkampioen Roel Boomstra, die als professioneel dammer is gestopt en Jitse Slump, die de voorkeur geeft aan zijn studie, zijn er nog drie wereldtoppers van TeamNL overgebleven en zeker ook hun trainer die ook nog altijd tot de wereldtop behoort.” Ivens heeft het dan over: de twintigers Jan Groenendijk, die zijn titel verdedigt en bovendien nog altijd Europees kampioen is, Wouter Sipma en Martijn van IJzendoorn. En zeker ook nog ‘de oude vos’ Alexander Baljakin (61). ,,Die is technisch en tactisch nog steeds ijzersterk”, weet Ivens. ,,Hij heeft zich de titel al acht keer toegeëigend. ‘De Bal’, vorig jaar na barrage tweede, komt niet meer in persoonlijke wedstrijden uit maar gaat nog wel op het NK de confrontatie met zijn pupillen aan.”

OUTSIDERS Maar natuurlijk zijn er bij elk kampioenschap ook outsiders. Zo ook bij dit NK. ,,Voorbeelden zijn de soms wat wisselvallige Ron Heusdens en de altijd moeilijk te kloppen Hein Meijer, beiden bezitten de internationale grootmeestertitel. In totaal zijn er zelfs zeven grootmeesters van de partij, alleen geldt voor Ben Provoost deze titel slechts op nationaal niveau. Verder de voor iedereen gevaarlijke Friese Jan van Dijk, de zeer ervaren Anton van Berkel, nestor Waldo Aliar en invaller Rick Hakvoort.

TIENERS Maar ook jeugdig talent is van de partij. Hoe zullen de drie debuterende tieners zich houden? ,,Emre Hageman (17) en Machiel Weistra (19) plaatsten zich overtuigend via de halve finale. En drievoudig jeugdwereldkampioen Simon Harmsma (17) lijkt, ook gezien zijn resultaten in de clubcompetitie, de voordracht van de Topsportcommissie al op voorhand te zullen rechtvaardigen.” Naast het Wageningse trio is ook de Schiedamse landskampioen Van Stigt Thans prima vertegenwoordigd. Zij verschijnen met maar liefst vijf spelers in Wageningen.

VEEL ZIN IN De Wageningse damtoppers kijken al uit naar het komende NK in ‘hun’ Wageningen. ,,Hoewel alleen ik uit Wageningen kom voelt het ook bij Simon en Machiel wel als een thuiswedstrijd”, aldus Jan Groenendijk, die zelf de locatie op zijn duimpje kent. ,,Ik vind het echt heel leuk, dat het in Wageningen is.” Ook het feit, dat hij meer en meer in vorm begint te komen doet hem goed. ,,Eind vorig jaar had ik een dipje, maar ik begin er nu weer redelijk in te komen, dat is een goed teken, want ik verdedig tenslotte mijn titel.” Zijn teamgenoten leggen de lat wat lager. Maar aan de voorbereiding zal het niet liggen. Simon: ,,Ik heb de maand december benut om mijn tegenstanders te analyseren en als ik vervolgens goed speel en in de middenmoot eindig ben ik tevreden.” Machiel wil de top vijf aanvallen. ,,Daar ga ik voor. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in.” Zijn ‘maatjes’ knikken bevestigend.

LEVENDE LEGENDE
Tijdens de dubbele rondes van zaterdag 7 en dinsdag 10 januari zal de levende legende oud-wereldkampioen Ton Sijbrands (73), samen met Ester van Muijen (WSDV), de partijen op het demonstratiebord van commentaar voorzien. Verder wordt er via een livestream aan het eind van iedere ronde na beschouwd met analyses en interviews met spelers. Oud-hoofdcoach Rob Clerc doet dat de eerste en laatste dag

Het NK wordt 3 januari geopend door KNDB-voorzitter Frans de Jonge, samen met Henk Kuiper, voorzitter van de Sportraad Wageningen. Burgemeester Floor Vermeulen zal op de slotdag voor aanvang van de dertiende ronde de spelers toespreken en een eerste zet doen.

Voor meer info: www.nk2022.kndb.nl
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 2022

Post by Andrew Tjon A Ong » Wed Jan 04, 2023 02:26

Bron: Facebookgroep International Draughts
Steven Tjong

International Draughts.
Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 2022
WK 1972 - NK Dammen 2022 * 50 jaar *
— with Toys Sheoratan and Leo Farid Aliar.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 2022

Post by Andrew Tjon A Ong » Thu Jan 05, 2023 01:32

Image
Image
Image
Image
Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 2022

Post by Andrew Tjon A Ong » Thu Jan 05, 2023 02:05

Bron: Facebookgroep International Draughts
Steven Tjong

International Draughts.
Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 2022
De zonen van Suriname .
***Hoogste tijd dat de SDB gebruikt maakt van hun damkennis. Nieuw begin / nieuwe kansen. ***
— with Henry Sjoerwamo and 11 others

Image
.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 2022

Post by Andrew Tjon A Ong » Thu Jan 05, 2023 02:11

Bron:https://www.gelderlander.nl/wageningen/

Image

Zeeuwse damtopper: ‘Ik ga niet naar het NK voor een snelle remise in 40 zetten’

Na een onderbreking van enkele jaren is Ben Provoost weer aan zet op het NK dammen. Een klassering heeft hij niet echt in zijn hoofd, de uit Aagtekerke afkomstige speler wil vooral genieten. ,,Ik hoop op dertien mooie partijen die ik een jaar later nog graag wil naspelen’’, zegt de 37-jarige Provoost.

Jan Dagevos 02-01-23, 18:55 Laatste update: 03-01-23, 14:31 Bron: pzc
De nationale titelstrijd wordt van 3 tot en met 12 januari in Wageningen gehouden, op zo’n 25 minuutjes van Woudenberg, de huidige woonplaats van Provoost en waar hij zich met zijn vrouw en twee kinderen van anderhalf en bijna vier jaar oud heeft gesetteld.

,,Ik slaap lekker thuis en rijd elke dag op en neer. Ach, het is goed om tijdens zo’n NK ook afstand te nemen. Als je in een hotel zit, kijk je elke dag tegen elkaar aan. Dan zit je tijdens de wedstrijd tegen over elkaar, bij het avondeten en vervolgens ga je ook nog uitgebreid analyseren. Dat komt de damprestaties niet altijd ten goede. Het is fijn om ook nog andere dingen te doen. Nu kan ik ook nog bijspringen bij het avondeten en de kinderen naar bed brengen.’’

Semiprof
In zijn studentenjaren ging Provoost als een semiprof door het leven. Hij kon rekenen op een onkostenvergoeding van de sportkoepel NOC*NSF. ,,Een tijd dat ik nog niet zoveel nodig had’’, legt hij uit. ,,Ik mocht in die tijd bijvoorbeeld gratis met de trein reizen. Ik gaf wat trainingen en schreef soms artikelen voor dambladen. Zo sprokkelde ik de boel bij elkaar.’’

Tegenwoordig is hij redacteur buitenland bij het Reformatorisch Dagblad en is dammen verworden tot een hobby. ,,Op het NK speel ik tegen toppers die vier uur per dag bezig met dammen. Nou, ik mag blij zijn als ik die vier uur per week haal. Maar ik vind het nog steeds leuk om met dammen bezig te zijn.‘’

,,Zo ging ik dit keer ook de halve finale voor het NK (de kwalificatie voor het nationaal kampioenschap) in. Als ik de eindstrijd niet had gehaald, was dat geen ramp geweest. Ik had me niet supergoed voorbereid op die halve finale van zeven wedstrijden. Ik speelde op routine, tot de laatste ronde. Als ik die partij zou winnen, zou ik tweede kunnen worden. Ik won vrij overtuigend, vervolgens won ik ook de herkamp. Die werd versneld gespeeld en dat ligt me wel. Ja, en dus mocht ik weer meedoen aan het NK.’’

Ik speel altijd wel op de winst. Dat betekent soms risico’s nemen en meer aan het toeval overlaten

Ben Provoost
De laatste keer dat hij actief was op de nationale titelstrijd, was in 2017. Daarna kwam het door allerlei omstandigheden niet van, onder meer door corona en de geboorte van zijn dochter. Zijn beste resultaat op een NK haalde hij in 2016. In de eindstand eindigde hij op gelijke hoogte met Alexander Baljakin, maar door het saldo van plusjes en minnetjes eindigde Provoost als tweede. ,,Qua rating sta ik dit NK als zevende geklasseerd. Als dat gebeurt, doe ik het niet slecht, maar misschien kan ik mezelf iets overstijgen. Als alles meezit, zou ik ook zomaar vijfde kunnen worden.’’

Geen slappe partijen
,,Mijn hoofddoel is om leuke partijen te spelen. Op resultaat spelen á la Marokko op het WK, dat zit niet in mij, al hangt het natuurlijk van het verloop af. Het zou kunnen dat ik gaandeweg mijn strategie iets ga aanpassen, maar ik wil in anderhalve week tijd niet dertien slappe partijen spelen. Ik ga niet naar het NK voor een snelle remise in 40 zetten. Ik hoop op dertien mooie partijen die ik een jaar later nog graag wil naspelen.’’

Provoost steekt in elk geval in een goede vorm. Bij ereklasser Damlust in Gouda, waarvoor hij competitie speelt, heeft hij inmiddels drie winstpartijen en twee remises achter zijn naam staan, onder meer tegen oud-wereldkampioen Alexander Schwarzman.

Je moet jezelf niet verliezen in een eindeloze voorberei­ding

Ben Provoost
,,Als ik een partij met behulp van een damcomputerprogramma analyseer, blijkt toch dat ik in elke partij ook fouten maak. Het blijft een moeilijk spel hoor. De eerste 35 zetten gaat het meestal nog wel goed, maar vervolgens moet je diep rekenen om de juiste keuzes te maken. En dan speelt de klok ook nog mee. Ik heb zeker niet perfect gespeeld. Ja, ik ben kritisch op mezelf en probeer me altijd nog te verbeteren.‘’

,,In de loop van de jaren heb ik natuurlijk een schat aan ervaring opgedaan en is het begrip van het spel toegenomen. Ik heb nu sneller in de gaten als iets niet vlekkeloos verloopt in een partij. Ik speel altijd wel op de winst. Dat betekent soms risico’s nemen en meer aan het toeval overlaten. Dan maar het moeras in, denk ik dan. Dan laat ik het gebeuren en zie ik wel wat ervan komt.’’

Openingsrepertoire
Hij heeft zich de afgelopen periode niet heel intensief voorbereid op het NK. ,,Ik heb er ontspannen naar toegeleefd. Ik heb gekeken hoe het openingsrepertoire van mijn eerste tegenstanders eruit ziet. De laatste week heb ik geen steen meer aangeraakt. Je moet jezelf niet verliezen in een eindeloze voorbereiding. Je moet voorkomen dat je voor zo’n toernooi overtraind raakt. Je moet juist scherpte kweken, zin krijgen om te gaan dammen.’’

NK in Wageningen met 14 deelnemers
Het Nederlands damkampioenschap wordt van van 3 tot en met 12 januari in Fletcher Hotel-Restaurant De Wageningsche Berg in Wageningen gehouden. Er zijn 14 deelnemers en er worden 13 rondes gespeeld. Titelverdediger Jan Groenendijk, Wouter Sipma, Martijn van IJzendoorn en Alexander Baljakin zijn de topfavorieten. Ben Provoost, afkomstig uit Aagtekerke, staat als zevende geklasseerd.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 2022

Post by Andrew Tjon A Ong » Thu Jan 05, 2023 02:32

Bron: Facebookgroep International Draughts
Steven Tjong

International Draughts.
Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 2022

Image
* Donderdag 05 - 01 - 2023 * 3e en 4e Ronde .

3e Ronde
Simon Harmsma (1285) - Hein Meijer (1416) -
Martijn van IJzendoorn (1533) - Rick Hakvoort (1373) -
Emre Hageman (1263) - Ron Heusdens (1457) -
Alexander Baliakin (1552) - Ben Provoost (1420) -
Anton van Berkel (1448) - Wouter Sipma (1492) -
Jan Groenendijk (1543) - Machiel Weistra (1347) -

4e Ronde
Jan van Dijk (1403) - Waldo Aliar (1284) -
Ron Heusdens (1457) - Anton van Berkel (1448) -
Wouter Sipma (1492) - Emre Hageman (1263) -
Rick Hakvoort (1373) - Waldo Aliar (1284) -
Jan van Dijk (1403) - Hein Meijer (1416) -
Alexander Baliakin (1552) - Jan Groenendijk (1543) -
Ben Provoost (1420) - Machiel Weistra (1347) -
Martijn van IJzendoorn (1533) - Simon Harmsma (1285) -
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 2022

Post by Andrew Tjon A Ong » Fri Jan 06, 2023 03:05

Image
Image
Image
Image
Image
Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 2022

Post by Andrew Tjon A Ong » Fri Jan 06, 2023 03:09

Bron: Facebookgroep International Draughts
Steven Tjong is with Jan Groenendijk.

International Draughts.
Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 2022
I've been drivin' all day * 4 - 7 *
Drive carefully👍Nine more dangerous roads

Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 2022

Post by Andrew Tjon A Ong » Fri Jan 06, 2023 03:11

Bron: Facebookgroep International Draughts
Steven Tjong

Image

International Draughts.
Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 2022
Jan Groenendijk (1543) - Martijn van IJzendoorn (1533) -
Anton van Berkel (1448) - Alexander Baliakin (1552) -
Hein Meijer (1416) - Wouter Sipma (1492) -
Machiel Weistra (1347) - Rick Hakvoort (1373) -
Waldo Aliar (1284) - Emre Hageman (1263) -
Simon Harmsma (1285) - Ben Provoost (1420) -
Ron Heusdens (1457) - Jan van Dijk (1403) -
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Post Reply